Action regenpak - is het goed?
dinsdag 1 oktober 2019 om 19:42
Ik heb een regenpak nodig voor op de fiets. Bij Action ben ik deze regenpak tegen gekomen https://www.action.com/nl-nl/p/rainwear-regenpak/
- Heb jij ervaring met deze regenpak en kan je deze ervaring delen: is het echt waterdicht, is het comfortabel?
- Welke maat zou je adviseren voor iemand die 155 cm lang is: XS, S of M?
anoniem_646caf723e333 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 19:59
9.63% gewijzigd
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:03
Ik heb laatst een regenbroek gekocht bij decathlon. Wat ik heel fijn vind is dat er een soort extra flappen aan zitten voor over je schoenen, die met een elastiek achter je hak gaan. Je schoenen én broek blijven dus droog. En dat heb ik al uitgebreid kunnen testen helaas...
Dit is m: https://www.decathlon.nl/p/fietsregenbr ... 40&c=ZWART
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:03
1.60
Maar wat verwacht je precies van een regenpak. Ik gebruikte hem voor kortere stukjes(max 15 min fietsen, ook stromende regen) en was prima. Alles was nog droog. Weet niet hoe het is als je echt langere stukken wil fietsen bijvoorbeeld, of die snel kapot gaat etc.
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:12
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:15
Ziet er interessant uit, en die flappen voor over je schoenen vind ik een plus. Bedankt voor de tip. Decathlon is om de hoek, zal een keertje langs gaan (als het niet meer regentClumsyNinja schreef: ↑01-10-2019 20:03Ik heb laatst een regenbroek gekocht bij decathlon. Wat ik heel fijn vind is dat er een soort extra flappen aan zitten voor over je schoenen, die met een elastiek achter je hak gaan. Je schoenen én broek blijven dus droog. En dat heb ik al uitgebreid kunnen testen helaas...
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:26
Dan zou ik Investeren in een wat beter pak. Die van agu is vorig door de Kampioen getest als beste.inwonermetmigratieachtergrond schreef: ↑01-10-2019 20:12Ik moet 45 min fietsen, en het liefst wil ik ook droge voeten houden.
Ik snap dat voor deze prijs ik geen topkwaliteit kan verwachten...
Ik ben open voor andere opties als iemand deze heeft...
https://www.anwb.nl/vrije-tijd/test/regenpakken-2018
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:32
Ik zou voor die afstand een ademend pak kopen. Ik ben na een kwartier al klam in mijn Hema pak. Mijn actionpak heb ik na 2e keer weggegooid. De rits van de jas ging los van de jas. De broek bleek na de 2e regenbui niet waterdicht.
Ik heb nu nog mijn Hemapak maar ben druk aan het sparen voor een betere. Gelukkig zijn mijn ritjes hooguit een half uur. Dan ben ik al wel klam op mijn benen.
Ik heb nu nog mijn Hemapak maar ben druk aan het sparen voor een betere. Gelukkig zijn mijn ritjes hooguit een half uur. Dan ben ik al wel klam op mijn benen.
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:43
Dat is ook bijna de tijd die ik bijna 30 jaar dagelijks fiets. Nooit meer een regenpak voor mij:inwonermetmigratieachtergrond schreef: ↑01-10-2019 20:12Ik moet 45 min fietsen, en het liefst wil ik ook droge voeten houden.
Ik snap dat voor deze prijs ik geen topkwaliteit kan verwachten...
Ik ben open voor andere opties als iemand deze heeft...
- Snel aantrekken onderweg is irritant waardoor je (te) lang wacht en als het dan weer droog is idem.
- Je wordt van binnenuit nat van het zweet
- Het water vanaf het hele pak stroomt van de broek op de schoenen. Als de schoenen niet waterdicht zijn moet je ook nog iets over de schoenen aantrekken.
- Ik heb een hekel aan de natte capuchon waarbij het water langs je gezicht stroomt.
Wat ik doe:
Bij lichte regen leg ik een paraplu op het stuur om de broek droog te houden, de jas kan wel iets hebben en doe je toch uit. Door de snelheid wordt de paraplu tegen het stuur gedrukt zodat je hem niet vast hoeft te houden. Wel opletten bij stilstand of harde wind (uiteraard).
Bij hardere regen trek ik ook een regenponcho aan. Als de paraplu nat is leg ik de poncho er overheen. Die plakt er dan aan en vormt met de paraplu een grote bol waardoor de regen heel laag bij de schoenen uitkomt. Ze blijven niet helemaal droog maar het is ook niet veel.
Ik vind het grote voordeel dat het onderweg heel gemakkelijk aan te brengen en ook weer snel op te ruimen is, dat is al winst. Dat de achterkant van de poncho open is doet niets af aan de regenbescherming, die komt van voren als je snelheid hebt.
Een tip om het gezicht en haar droog te houden heb ik helaas niet, anyone?
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:51
dinsdag 1 oktober 2019 om 21:35
Wat veel tips. Bedankt allemaal.
Het AGU pak heeft goede reviews (wel een beetje duurder dan actoin) maar als hij goed is ben ik bereid de prijs te betalen. Ik zal nog de anderen checken...
Het snel genoeg onderweg kunnen aantrekken heb ik ook aan gedacht. Helaas ben ik niet zo handig met allerlei onderwerpen op de fiets/stuur. Ik heb echt mijn 2 handen nodig op het stuur en niks dat mij belemmert. Als het hard regent dan gaan we met de auto naar het werk. Omdat ik ook droge voeten wil, neig ik naar een regenpak i.p.v. een regenjas...
Het AGU pak heeft goede reviews (wel een beetje duurder dan actoin) maar als hij goed is ben ik bereid de prijs te betalen. Ik zal nog de anderen checken...
Het snel genoeg onderweg kunnen aantrekken heb ik ook aan gedacht. Helaas ben ik niet zo handig met allerlei onderwerpen op de fiets/stuur. Ik heb echt mijn 2 handen nodig op het stuur en niks dat mij belemmert. Als het hard regent dan gaan we met de auto naar het werk. Omdat ik ook droge voeten wil, neig ik naar een regenpak i.p.v. een regenjas...
dinsdag 1 oktober 2019 om 22:12
Ik doe tegenwoordig een sportzonneklep (decathlon) op, zoals een haarband, dus 'onder' mijn haar, en daar mijn capuchon overheen. Gaat best aardig.ooitverlegen schreef: ↑01-10-2019 20:43Een tip om het gezicht en haar droog te houden heb ik helaas niet, anyone?