Advies gevraagd: welke föhnborstel?
woensdag 17 mei 2023 om 19:55
Vandaag is mijn föhnborstel ontploft
en hij was nog geen twee maanden oud...
Ik heb nu besloten dat ik liever iets meer ga uitgeven dan 20 euro en een merk ga aanschaffen, mijn voorkeur gaat uit naar Babyliss of Braun (denk ik zelf, als er iemand ervaring heeft met betere merken/apparaten dan hou ik me aanbevolen).
Wat ik zoek: een föhnborstel die geschikt is voor dagelijks gebruik, met negatieve ionen-technologie (anti-pluis) en keramische warmte. Coolshot-functie is mooi meegenomen.
Verder het liefst zo min mogelijk toeters en bellen: verschillende opzetstukken en roterende borstel vind ik niet per se nodig. Ik gebruik hem echt dagelijks om mijn lange haren te stylen (dus echt steil en glad maken).
Heb zelf al wat rond gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik dacht, misschien heeft iemand ervaring met een goede föhnborstel.
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Alvast bedankt

Ik heb nu besloten dat ik liever iets meer ga uitgeven dan 20 euro en een merk ga aanschaffen, mijn voorkeur gaat uit naar Babyliss of Braun (denk ik zelf, als er iemand ervaring heeft met betere merken/apparaten dan hou ik me aanbevolen).
Wat ik zoek: een föhnborstel die geschikt is voor dagelijks gebruik, met negatieve ionen-technologie (anti-pluis) en keramische warmte. Coolshot-functie is mooi meegenomen.
Verder het liefst zo min mogelijk toeters en bellen: verschillende opzetstukken en roterende borstel vind ik niet per se nodig. Ik gebruik hem echt dagelijks om mijn lange haren te stylen (dus echt steil en glad maken).
Heb zelf al wat rond gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik dacht, misschien heeft iemand ervaring met een goede föhnborstel.
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Alvast bedankt

woensdag 17 mei 2023 om 21:08
Magick88: een roterende borstel hoeft niet maar een dikkere borstel is inderdaad een goede, dat heb ik ook echt wel nodig. Heb je ook advies voor een bepaald type van babyliss?
turquasi: mag ik vragen welke jij gebruikt? En inderdaad wat werk, maar heb er wel iedere dag veel plezier van en dat is me heel wat waard.
LuciFee2023 en helena2, ik ga eens naar de Revlon kijken. Ben alleen ergens wat huiverig want weet niet hoe Revlon tegenwoordig aangeschreven staat en ben bang dat het net als de goedkopere merken misschien ook weer kapot knalt... Maar die vrees is wellicht volledig onterecht?
Dank jullie wel voor de reacties
turquasi: mag ik vragen welke jij gebruikt? En inderdaad wat werk, maar heb er wel iedere dag veel plezier van en dat is me heel wat waard.
LuciFee2023 en helena2, ik ga eens naar de Revlon kijken. Ben alleen ergens wat huiverig want weet niet hoe Revlon tegenwoordig aangeschreven staat en ben bang dat het net als de goedkopere merken misschien ook weer kapot knalt... Maar die vrees is wellicht volledig onterecht?
Dank jullie wel voor de reacties

donderdag 18 mei 2023 om 09:18
Mijn revlon heeft meerdere standen dus dat kun je zelf bepalen . Ik heb erg kwetsbaar haar maar met de revlon geen last van breuk etc .Lorem_Ipsum schreef: ↑18-05-2023 02:33Die Revlon wordt wel heet hoor! Dus als je nog waarde hecht aan de natuurlijke structuur van je haar, misschien beter niet dagelijks gebruiken.

donderdag 18 mei 2023 om 10:23
Nee, ik heb zelf megadik krullend haar dat wel een stootje kan hebben. Dus ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik ken diverse mensen wiens haar en krullenpatroon er door beschadigd is.
donderdag 18 mei 2023 om 10:44
Goedemorgen allemaal,
dank jullie wel voor alle nieuwe reacties! Ik waardeer het heel erg. Ik maak het mezelf alleen niet echt makkelijker, want tot nu toe bestaat mijn selectie uit:
BaByliss Hydro Fushion Fohnborstel (die krijg ik wanneer ik op plasma zoek)
Quarain Airwrap
Revlon Salon One Step Hair Dryer & Volumiser Titanium PRO (2 in 1)
Revlon Salon One-Step Hair Dryer and Volumizer
REVLON RVDR5222E2
Sutra Professional Blow Out Brush 76mm - Rose Gold
Revamp Perfect Blow Dry Airstyler
BaByliss Espresso Glaze 1000W AS90PE
Funstar 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush
AGERMANN 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush
Magic Brush Föhnborstel - Krulborstel - Keramische Haarborstel voor Volume en Drogen - 4 in 1 Multistyler voor elk haartype - Volumizer - Goud
De Revlon krijgt inderdaad goede recensies! Een magic brush is wat ik had en eigenlijk werkte die perfect (behalve dan dat hij ontplofte en alle stroom er toen ook meteen uit klapte
) en hij rook eigenlijk altijd wel naar verbrand plastic.
Dus Funstar als merknaam maakt me wel wat huiverig. Een van de Revlon types ziet er exact zo uit als die ik had (alleen een andere merknaam dus), ik weet niet of daar dan toch veel verschil in zit?
Ergens neig ik nu naar Babyliss espresso, Revamp, Agermann of de Revlon Titanium Pro.
dank jullie wel voor alle nieuwe reacties! Ik waardeer het heel erg. Ik maak het mezelf alleen niet echt makkelijker, want tot nu toe bestaat mijn selectie uit:
BaByliss Hydro Fushion Fohnborstel (die krijg ik wanneer ik op plasma zoek)
Quarain Airwrap
Revlon Salon One Step Hair Dryer & Volumiser Titanium PRO (2 in 1)
Revlon Salon One-Step Hair Dryer and Volumizer
REVLON RVDR5222E2
Sutra Professional Blow Out Brush 76mm - Rose Gold
Revamp Perfect Blow Dry Airstyler
BaByliss Espresso Glaze 1000W AS90PE
Funstar 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush
AGERMANN 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush
Magic Brush Föhnborstel - Krulborstel - Keramische Haarborstel voor Volume en Drogen - 4 in 1 Multistyler voor elk haartype - Volumizer - Goud
De Revlon krijgt inderdaad goede recensies! Een magic brush is wat ik had en eigenlijk werkte die perfect (behalve dan dat hij ontplofte en alle stroom er toen ook meteen uit klapte

Dus Funstar als merknaam maakt me wel wat huiverig. Een van de Revlon types ziet er exact zo uit als die ik had (alleen een andere merknaam dus), ik weet niet of daar dan toch veel verschil in zit?
Ergens neig ik nu naar Babyliss espresso, Revamp, Agermann of de Revlon Titanium Pro.
donderdag 18 mei 2023 om 10:57
Deze heb ik ook bekeken! Ben alleen bang dat de borstel wat smal is voor mijn haar. Dank je wel voor het meedenken

Geen idee, ik ken het vooral als make-up merk van toen ik nog een tiener was, twintig jaar geleden. Wat meer betalen ben ik bereid toe, als de nieuwe langer meegaat dan twee maandenLuciFee2023 schreef: ↑17-05-2023 23:32Ik ken Revlon helemaal niet als troep, waar komt dat vandaan ineens?

Wel redelijk dik haar, geen krullen. Fijn dat je het even vermeldtLorem_Ipsum schreef: ↑18-05-2023 10:23Nee, ik heb zelf megadik krullend haar dat wel een stootje kan hebben. Dus ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik ken diverse mensen wiens haar en krullenpatroon er door beschadigd is.

donderdag 18 mei 2023 om 14:31

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in