Mode & Beauty alle pijlers

Advies gevraagd: welke föhnborstel?

17-05-2023 19:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag is mijn föhnborstel ontploft :O :'( en hij was nog geen twee maanden oud...
Ik heb nu besloten dat ik liever iets meer ga uitgeven dan 20 euro en een merk ga aanschaffen, mijn voorkeur gaat uit naar Babyliss of Braun (denk ik zelf, als er iemand ervaring heeft met betere merken/apparaten dan hou ik me aanbevolen).

Wat ik zoek: een föhnborstel die geschikt is voor dagelijks gebruik, met negatieve ionen-technologie (anti-pluis) en keramische warmte. Coolshot-functie is mooi meegenomen.

Verder het liefst zo min mogelijk toeters en bellen: verschillende opzetstukken en roterende borstel vind ik niet per se nodig. Ik gebruik hem echt dagelijks om mijn lange haren te stylen (dus echt steil en glad maken).
Heb zelf al wat rond gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik dacht, misschien heeft iemand ervaring met een goede föhnborstel.

Wie heeft de gouden tip voor mij?
Alvast bedankt :)
Roterend of niet roterend?

Ik zou kiezen voor een wat dikkere borstel, dat is handig voor stijl föhnen. Met een dunnere borstel creëer je meer slag en krul. Babyliss is een prima merk.
Dagelijks? Tjonge. Wat een werk voor één dagje plezier.... en niet goed voor je haar natuurlijk.

Maar inderdaad, neem een zo groot mogelijke. Die die ik gebruik oogt echt idioot dik maar is het fijnste.
Lorem Ipsum
Revlon Pro, Salon iets heeft mijn dochter, ze is er wel blij mee.
Jaja.
Revlon Pro RVDR5222 Pro Collection
Heeft mn dochter. Is lekker groot qua borstel kop, dus snel klaar.
Magick88: een roterende borstel hoeft niet maar een dikkere borstel is inderdaad een goede, dat heb ik ook echt wel nodig. Heb je ook advies voor een bepaald type van babyliss?

turquasi: mag ik vragen welke jij gebruikt? En inderdaad wat werk, maar heb er wel iedere dag veel plezier van en dat is me heel wat waard.

LuciFee2023 en helena2, ik ga eens naar de Revlon kijken. Ben alleen ergens wat huiverig want weet niet hoe Revlon tegenwoordig aangeschreven staat en ben bang dat het net als de goedkopere merken misschien ook weer kapot knalt... Maar die vrees is wellicht volledig onterecht?

Dank jullie wel voor de reacties :)
Super tevreden over de Quaran airwrap van bol.com. Werkt hetzelfde als de Dyson, maar dan voor een zacht prijsje.
Groetjes!
Daar ga ik ook eens naar kijken libe, dank je wel voor de tip!
Hier ook de revlon erg tevreden over
JoyAnna schreef:
17-05-2023 21:56
Daar ga ik ook eens naar kijken libe, dank je wel voor de tip!
Graag gedaan!
Groetjes!
Was je dan dagelijks je haar omdat je iedere dag moet föhnen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik heb een Babyliss een roterende met ook nog andere opzetstukken. Heel erg blij mee!
Die eerder genoemde Revlon staat goed bekend, ben er zelf ook content mee.
Ben blij met de Remington AS8810 Keratin Protect Rotating Air Styler.
Ik ken Revlon helemaal niet als troep, waar komt dat vandaan ineens? Het is geen dure dyson maar die Revlon Pro is nogal een hit op tiktok afgelopen paar jaar, juist omdat niet te duur is en wel redelijk werkt?
Jaja.
Ik heb de Babyliss Plasma, heel fijne fohnborstel, polijst het haar mooi, je haar ziet er uit alsof je net van de kapper komt
Die Revlon wordt wel heet hoor! Dus als je nog waarde hecht aan de natuurlijke structuur van je haar, misschien beter niet dagelijks gebruiken.
Lorem_Ipsum schreef:
18-05-2023 02:33
Die Revlon wordt wel heet hoor! Dus als je nog waarde hecht aan de natuurlijke structuur van je haar, misschien beter niet dagelijks gebruiken.
Mijn revlon heeft meerdere standen dus dat kun je zelf bepalen . Ik heb erg kwetsbaar haar maar met de revlon geen last van breuk etc .
Ik herken het ook niet, is dat wel eigen ervaring?
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
18-05-2023 09:21
Ik herken het ook niet, is dat wel eigen ervaring?
Nee, ik heb zelf megadik krullend haar dat wel een stootje kan hebben. Dus ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik ken diverse mensen wiens haar en krullenpatroon er door beschadigd is.
Goedemorgen allemaal,
dank jullie wel voor alle nieuwe reacties! Ik waardeer het heel erg. Ik maak het mezelf alleen niet echt makkelijker, want tot nu toe bestaat mijn selectie uit:

BaByliss Hydro Fushion Fohnborstel (die krijg ik wanneer ik op plasma zoek)

Quarain Airwrap

Revlon Salon One Step Hair Dryer & Volumiser Titanium PRO (2 in 1)

Revlon Salon One-Step Hair Dryer and Volumizer

REVLON RVDR5222E2

Sutra Professional Blow Out Brush 76mm - Rose Gold

Revamp Perfect Blow Dry Airstyler

BaByliss Espresso Glaze 1000W AS90PE

Funstar 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush

AGERMANN 4-in-1 Föhnborstel - Keramische Magic Brush

Magic Brush Föhnborstel - Krulborstel - Keramische Haarborstel voor Volume en Drogen - 4 in 1 Multistyler voor elk haartype - Volumizer - Goud

De Revlon krijgt inderdaad goede recensies! Een magic brush is wat ik had en eigenlijk werkte die perfect (behalve dan dat hij ontplofte en alle stroom er toen ook meteen uit klapte ;-D ) en hij rook eigenlijk altijd wel naar verbrand plastic.

Dus Funstar als merknaam maakt me wel wat huiverig. Een van de Revlon types ziet er exact zo uit als die ik had (alleen een andere merknaam dus), ik weet niet of daar dan toch veel verschil in zit?

Ergens neig ik nu naar Babyliss espresso, Revamp, Agermann of de Revlon Titanium Pro.
kindrebel schreef:
17-05-2023 23:09
Ben blij met de Remington AS8810 Keratin Protect Rotating Air Styler.
Deze heb ik ook bekeken! Ben alleen bang dat de borstel wat smal is voor mijn haar. Dank je wel voor het meedenken :)

LuciFee2023 schreef:
17-05-2023 23:32
Ik ken Revlon helemaal niet als troep, waar komt dat vandaan ineens?
Geen idee, ik ken het vooral als make-up merk van toen ik nog een tiener was, twintig jaar geleden. Wat meer betalen ben ik bereid toe, als de nieuwe langer meegaat dan twee maanden ;-D en geschikt is voor dagelijks gebruik :)

Lorem_Ipsum schreef:
18-05-2023 10:23
Nee, ik heb zelf megadik krullend haar dat wel een stootje kan hebben. Dus ik heb er geen problemen mee gehad, maar ik ken diverse mensen wiens haar en krullenpatroon er door beschadigd is.
Wel redelijk dik haar, geen krullen. Fijn dat je het even vermeldt :)
Ben nu ook deze tegengekomen, de Hot Tools - Volumiser Set Black Gold - Föhnborstel.
libe schreef:
17-05-2023 21:45
Super tevreden over de Quaran airwrap van bol.com. Werkt hetzelfde als de Dyson, maar dan voor een zacht prijsje.
En bedankt, nu heb ik hem ook besteld haha
Lorem Ipsum
De twijfel is na veel research tussen deze Revlon RVDR5279UKE - Volume- en droogborstel in 1 (2 in 1) en deze Carmen DC1090 - Grote föhnborstel - 750 - Lang haar -Ovaal - Everzwijnharen.

De Carmen heeft ook precies wat ik zoek, weet niet of het bekend staat als betrouwbaar merk?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven