Mode & Beauty alle pijlers

Advies haarkleuring

05-11-2014 13:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou graag jullie advies willen over haarkleuring. Naar de kapper ga ik absoluut niet meer want daar ben ik afgelopen weekend geweest en ben er dus niet tevreden mee. Ik ben ook al bij een andere kapper naar binnen gelopen maar die kan mij niet voorzien van een goed advies helaas (ja zo laten maar dat is niet wat ik uiteindelijk wil).

Mijn haar is halflang/lang, ontkleurd en heel lichtblond. De uitgroei is afgelopen weekend bijgewerkt en die is lichtelijk gelig, niet schokkend, valt nauwelijks op. Ze hebben wat van het blonde geraakt wat lichter (witblond) is geworden. Mijn eigen haarkleur is overigens donkerbruin.

Ik vind het nu te licht en te onnatuurlijk. Ik wil het graag weer (wat) donkerder. Ik ben er alleen niet over uit welke kleur precies. Aan de ene kant wil ik het een donkere tint blond verven (middenblond, donkerblond) maar dan blijf ik alsnog met de uitgroei zitten om de zoveel tijd. Mijn haar is daar niet beter van geworden (understatement). Of ik wil het in een rode tint verven, gedurfd, maar weet niet of ik dit mooi ga vinden en voor hoe lang (maar dan kan er altijd nog bruin overheen). Of terug naar een kleur die dichtbij mijn eigen kleur ligt, (donker)bruin, zodat ik het niet meer hoef te verven.

Ik zit te kijken naar de kleuringen van L'oreal Casting Creme Gloss. Er zijn alleen zoveel kleuren dat ik er niet uit kom. Ik weet dat ik geen astint moet kiezen of alleen een bruine kleur want dan wordt het groen. Dit weet ik niet uit eigen ervaring maar wat ik overal hoor/lees dus daar ga ik maar even van uit. Er moet dus (waarschijnlijk) iets van goud of rood in zitten.

Heeft iemand tips, en of eigen ervaringen, voor een mooie kleur? Ik kies voor dit merk omdat er geen ammoniak in zit en in het verleden heb ik er goede ervaringen mee gehad. Maar het mag ook eventueel van een ander merk als het niet (te) agressief spul is.
En welk eerste nummer dan?
Als jij donkerbruin wil zou ik een 4.3/5.3 doen. Maar het risico bestaat dat jij donkerblond donkerbruin vindt, dan een 6.3.
Natte tosti..
TO ik zou voor een 7.3 gaan. Die andere lagere nummers vallen veel te donker uit op geblondeerd haar. Dit weet ik uit ervaring..
Ze vallen niet veel te donker uit, veel mensen denken dat donkerblond toch zeker middenbruin is. De terminologie is anders.
Natte tosti..
Ik zou de kleur geleidelijk nu wat donkerder maken, zou er dan nu wel een verf opzetten en dan een kleurhoogte van 7. 3. De kleur zou namelijk ook snel teruglopen omdat de ondergrond nu vrij licht is. En dan kan je tussendoor de kleur op frissen met een spoeling. En zo kan je dan de volgende keer weer voor iets donkerder gaan. En loreal casting gloss pakt ook donkerder uit.
Ik ben aan het kijken naar de kleur 730 en ik vond hier een foto van van iemand die het lichtblond had en deze kleur erover gedaan. Dit is het resultaat.

http://www.30somethingmel ... 58.8254809379577636718750

Op zich oke maar ik vind het een beetje een vale kleur. Ik denk dat ik dan toch voor een wat donkere tint moet gaan bv de 630.
Weet iemand nog een mooie andere kleur?
Ik vind dus de 801 (of de 910) een mooie kleur: https://allmeblog.files.wordpress.com/2 ... 450961.jpg

Ik weet alleen niet hoe dat eruit komt te zien op lichtblond haar. Waar ik vooral bang voor ben is dat de blonde kleuren vaak oplichten. Op de verpakking staan dan wat donkere haarkleuren die er lichter door worden. Ik moet niet iets hebben waar (teveel) peroxide in zit omdat mijn haar dat niet meer trekt. Bij de donkere kleuren is dit vaak wat veiliger.
Ik heb net met de Etos gebeld voor advies en daar hoor ik weer het tegenovergestelde. Ik snap er helemaal niks meer van! Wie kan helpen?

Volgens haar moet ik niks nemen met een goud of roodtint want daar zou mijn haar groen van worden?? Ik zei het is toch juist als ik iets neem waar GEEN goud of roodtint in zit dat het groen kan worden. Nee zei ze want als je al een goudtint in je haar heb en je doet er een goudtint overheen dan botst het en wordt het groen. Ik zei ook maar ik heb geen goudtint in mijn haar. Volgens haar kwam het er op neer dat ik een gewone midden- of donkerblonde kleur erover moet doen.

Ook zei ze dat het beter is om vaak een paar dagen te wachten. Dit snap ik ook niet want als je bij de kapper een andere kleur wil en ze gaan het eerst ontkleuren dan zetten ze er daarna toch ook meteen een andere kleur op.

Kortom, allemaal tegenstrijdig- en onduidelijkheden. Wie kan er echt een goede uitleg geven?
Ik weet niet of er een kapperswinkel bij je in de buurt zit anders daar eens langs gaan . Ik doe het met de info die jij hier geeft en maak mij een voorstelling ervan. Zit je nu op kleurhoogte 8 of een 9 en wat voor verf heeft je kapper gebruikt? Schwarzkopf of Wella ofGoldwell want als er Goldwell in is gekomen die ogen ook altijd vreselijk geel imdat er toch wat van goud in zit. En die kleur van het pakje wat je liet zien zou ik er niet in doen. Ik zou nu voor een verf gaan .
Nee ik zit nu niet op een 8 of 9! Ik ben megablond dus 12 of volgens de kapper nog lichter.

Kapper heeft geen verf gebruikt alleen blondeerpoeder en peroxide.

Het is donkerblond ( kleurhoogte 6) en er zit genoeg roodpigment en warmte in zodat het niet groen uitslaat. Het zal wss wel snel vervagen op je lichtblonde haar. Maar ik gok dat je met deze kleur niks hoeft voor te pigmenteren vanwege het rood dat erin zit.
Zo dat is wel erg rood! Weet niet of dat wel helemaal is wat ik wil, lievee iets minder rood.
[quote]MevrouwTomatensoep schreef op 05 november 2014 @ 19:46:

Ze vallen niet veel te donker uit, veel mensen denken dat donkerblond toch zeker middenbruin is.

TO heeft super licht geblondeerd haar en een kleurhoogte 5 of 6 gaat zeker te donker uitvallen, tegen het zwart aan.

Dat is bij mij ook gebeurt na advies bij de kapperswinkel.
Nou ik ben heel tevreden over mijn kapper die me altijd kleuringsadvies geeft en dan niet alleen qua wat mooi staat bij mij, maar ook qua wat mijn haarstructuur kan hebben.

Bovendien onderhoudt ze mijn kleur goed, door niet alleen de uitgroei te verven, maar ook een speciaal masker in mijn haar te doen zodat de kleur mooi blijft en niet te gelig wordt (in dit geval, ik heb op dit moment 3/4de highlights met een fade).

En ja dat is dan wel een dure kapper. Ik hoef gelukkig maar een keer of 4 per jaar, want ik verf altijd tinten rondom mijn eigen haarkleur (blond), omdat ik een heel andere haarlkleur gewoon niet bij mijn gezicht vind passen (ik ben wel eens bruin, maar dan midden asbruin en niet donkerbruin, maar ik zal mijn haar ook nooit platinablond verven)..

Maar dan nog zijn er een hoop tinten waarvan mijn kapper zegt 'doe maar niet'. Ik heb nogal een roze huid dus daar staat gewoon niet alles mooi bij. Zij adviseert me daar juist ontzettend goed in en probeert altijd iets in m'n haar (waarvan ik denk: is dat nou wel zo'n goed idee?) dat geweldig uitpakt.

Dus misschien toch investeren in een echt goede kapper, als je wil verven?

Ik denk namelijk niet dat het als je het zelf doet met drogistverf mooier wordt... Sorry.
Dat is mooi voor je dat jij zo'n fijne kapper hebt en tevreden bent. Helaas heb ik die ervaring nog niet gehad. Ik daarom niet meer investeren in een kapper want dat heb ik in het verleden vaker gedaan maar heb nog nooit een goede gevonden dus ga daar geen energie en geld meer insteken.

Als ik het zelf deed werd het 100x mooier dan bij de kapper. Zowel blond als bruin dus.
Ik bedoel te zeggen: ze zijn er echt wel. Kan je niet op internet op zoek naar fatsoenlijke reviews? Want het lijkt me nogal lastig om je haar mooi te krijgen en te houden zonder kapper.
Ik heb ook geen goede ervaringen met kappers wat betreft kleuren.

Ik begrijp echt niet dat de ene kapper zegt dat ik een blondtype ben en de ander wilt er een warme haartint in hebben. Ik ben duidelijk een zomertype.

Ga het wel binnenkort weer ergens proberen. Lijkt me fijn om een goede kapper te hebben.
Is het ook
Kleurhoogte 12 is vrij licht weet dan ook niet of je dan zomaar een kleur er op kan zetten zonder roodpigment.. Grote kans dat je haar groen uitslaat.
Geen paniek!

wat je moet doen is eerst je haar voorpigmenteren, dit is een dunne rode vloeistof (lijkt op ecoline), daarmee doordrenk je je haar als het ware tot bassie rood is en al het blonde goed is gedekt. Doe je dit niet en ga je gewoon over dat lichte blond met een bruine kleur wordt het dus groen. En je haar krijgt geen rode gloed, in de kleur bruin zit namelijk altijd rood. De astint die je eroverheen zet slokt het roodpigment op en voorkomt groen. Vervolgens fohn je het haar handdoekdroog en kijk je goed of al het blonde rood is. Dit ziet er afschuwelijk uit, dont worry dat hoort.

Vervolgens zou ik een spoeling gebruiken en geen verf, ik vind zelf de Wella Color Touch mooi die je in de kapperszaak kan krijgen. ik zou een 5.1 pakken en als je bang bent dat deze te donker uitvalt, 5.1 met een 6.1 mixen. 4% peroxide. Vergeet niet dat vanwege de blonde ondergrond de kleur snel wat oplicht.

Ga alsjeblieft geen pakjes van de drogist gebruiken, die zijn hartstikke slecht voor je haar en je haar gaat groen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven