Mode & Beauty alle pijlers

Allergisch voor haarverf.

14-10-2011 09:28 7 berichten
Wat nu? Ik wil mijn grijze haren verdoezelen maar ben allergisch gebleken voor haarverfl.

Heeft iemand een alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Is natuurlijke henna misschien iets.....?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
advies bij een kapper vragen
Er bestaat wel haarverf zonder dat allergie-veroorzakende ingrediënt. Inderdaad misschien bij een kapper vragen.

Weet je de naam van de stof waarvoor je allergisch bent? Het zal wel de bekende boosdoener zijn, de donkere kleurstof. Overigens zit dat ook in nep-henna tattoos die je in badplaatsen op vakantie kunt laten zetten. Nooit doen dus want daar krijg je een ontzettend rottige reactie op.
Dat beruchte ingerdient is PPD, en wanneer je daar allergisch voor bent, zal e reactie bij elk contact heftiger zijn.

Niet aan te raden dus.

Overleg met je kapper! Ik ben ooit bij een kapper geweest (in Krimpen a/d Lek) die had bij TNO een dag voorlichting etc gehad over PPD en hoe ze veilig kon verfen. Daar heb ik dus voor het eerst sinds jaren mijn haren laten verfen. En dat ging goed. Ik vond het wel reuze spannend.
Geen Henna gebruiken, in henna (zelfs henna uit de turkse winkel) zit nog meer troep als in gewone haarverf. Gewone haarverf bevat nog voedende en beschermende ingredienten, henna niet.

Ik zou gewoon naar de kapper toe gaan.. eventueel misschien een spoeling proberen, is niet zo heftig.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Goed, ik zal advies bij de kapper vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven