Mode & Beauty alle pijlers

Amerikaanse schoenmaten

23-09-2011 15:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik sta op het punt een schoen te bestellen bij shoes.com. Deze schoen is helaas alleen in Amerika te koop en niet alle Amerikaanse webshops doen aan international shipping.

Het probleem is alleen dat ik niet weet welke maat ik nu moet bestellen. Ik heb al verschillende sites geprobeerd en gekeken wat een europese maat 40 in Amerika is. De ene site zegt dat het een 9 is... andere zegt 10... weer een andere heeft het over 11.

Heeft iemand toevallig ervaring met Amerikaanse schoenmaten, of weet iemand toevallig heel zeker wat een maat 40 daar is?

Ik hoor het graag!

Dank!
Maat 40 is in USA maat 9!
Overigens staat het hier ook !

http://www.shoes.com/en-U ... ssist.aspx?refreshCache=Y
@minnie-mouse dank je. Dat heb ik inderdaad gezien. Ik heb verschillende sites gechecked en het probleem is juist dat veel elkaar tegenspreken, dus ik durf niet meer van de info op de sites uit te gaan. Maar jij bent er dus van overtuigd dat het een 9 is?
quote:minnie-mouse444 schreef op 23 september 2011 @ 15:36:

Overigens staat het hier ook !

http://www.shoes.com/en-U ... ssist.aspx?refreshCache=Y

Volgens deze tabel is 9,5 ook veertig.

Normaliter zou ik best een gokje willen wagen, maar het is voor een bruiloft en die is al vrij snel, dus het moet in 1 keer goed zijn...
Ik weet uit ervaring dat Amerikaanse maten, en de vertaling daarvan naar Europese maten, niet betrouwbaar is. Je kunt beter de verkoper mailen/bellen om de schoen om te meten, soms hebben ze dat ook nog op de site staan. Maar je kan er niet klakkeloos vertrouwen dat een maat 9, overeenkomt met maat 40.
Is het niet sowieso lastig om een schoen van het internet te kopen als het perse in 1 keer goed moet zijn. Ik bedoel bij gewone Nederlandse maten vind ik het sterk al afhankelijk van het merk/model.
quote:Jorina schreef op 23 september 2011 @ 15:50:

Ik weet uit ervaring dat Amerikaanse maten, en de vertaling daarvan naar Europese maten, niet betrouwbaar is. Je kunt beter de verkoper mailen/bellen om de schoen om te meten, soms hebben ze dat ook nog op de site staan. Maar je kan er niet klakkeloos vertrouwen dat een maat 9, overeenkomt met maat 40.

Mailen/bellen is dan inderdaad mischien een beter idee.

Collega heeft zo trouwens ook eens haar voetafdruk gefaxt, gewoon om haar voet heen getekend zeg maar. Weet alleen niet meer of dat met of zonder schoen aan was.

In ieder geval kreeg ze wel de juiste maat schoenen thuisgestuurd !
Ik zou wel 2 schoenen bestellen hoor.

Ohhh flauhauw! En dat op de zonnige vrijdagmiddag.
@septembergirl en wat nou als ik maar een voet heb?
Ik denk dat ik inderdaad maar even mijn voet opmeet en die maten even doorbel. Misschien kom ik daar iets verder mee. Thanks!
[quote]SeptemberGirl schreef op 23 september 2011 @ 16:07:

Ik zou wel 2 schoenen bestellen hoor.

Het was me nog niet eens opgevallen !
je heb mannen en vrouwen maaten.... ik ben maat 40 maar hier in amerika ben is maat 9.5 bij vrouwen en maat 8.5 in mannen
Ja, en voeg daar de jongens en de meisjes maat aan toe. Die zijn weer anders in de lengte. Hebben ook een maat 40. Bij sommige merken maken ze daar ook nog verschil in.

Hier in Nederland is de groeispurt de lengte in.

In Amerika denk ik eerder de breedte....
9 zou heel goed kunnen. Ik heb maat 42 en heb in de V.S. altijd een maatje 11.
Ik zou eerder zeggen 10.

Ik vind de tabellen niet altijd kloppen en dan ligt het ook nog hoe de schoen valt..
Ik heb maat 41 en bestel altijd maat 10. Maar goed, dan heb ik het wel over uggs. Ben overigens pas in amerika geweest en heb van een ander paar maat 11 en dat was 42. Maar goed, het verschilt wel per merk of ze ruim vallen of niet. Dat paar in maat 42 was dus echt te krap als ik die in 41 had genomen. Vind het wel een beetje ewn risico, zeker als het meteen goed moet zijn voor een bruiloft. Stel nou dat ze totaal niet lekker zitten qua model?
Officieel zou maat 9 overeen moeten komen met 40, maat 10 met 41 en maat 11 is 42. Bruggetje is altijd 31 bij optellen :-)

Ik heb in een schoenenwinkel gewerkt en uit mijn ervaring pasten mensen met maat 40 vrijwel altijd de maat 9.

Als je zeker bent van je maat 40 (dus geen 39,5 of 40,5) kun je het er best op gokken.

Kun je ze wel retourneren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven