Balletvoorstelling, dresscode man?
dinsdag 17 april 2018 om 15:24
Volgende week gaan mijn man en ik naar "het zwanenmeer" in Carré. Een cadeau voor mijn verjaardag omdat ik 1x in mijn leven een echt klassiek ballet wilde zien. In de loop der jaren ben ik regelmatig in het theater geweest en het valt me op dat het qua kleding steeds normaler lijkt te worden om in spijkerbroek te gaan. Zelf trek ik een zwart Calvin Klein jurkje aan, little black dress kan altijd, dacht ik zo.
Mijn man dacht aan een kostuum, maar twijfelt of hij dan niet overdressed zal zijn. Wat denken jullie? Kostuum, of donkere broek met zwart overhemd en colbert?
We zitten in een loge, en hebben een pauzearrangement met hapjes en champagne. Best 'chic' dus.
Mijn man dacht aan een kostuum, maar twijfelt of hij dan niet overdressed zal zijn. Wat denken jullie? Kostuum, of donkere broek met zwart overhemd en colbert?
We zitten in een loge, en hebben een pauzearrangement met hapjes en champagne. Best 'chic' dus.
woensdag 18 april 2018 om 10:06
Hij heeft geen sneakers, laat staan versleten
Ik ben opgevoed met 'je kleden naar de gelegenheid', mijn vraag kwam voort uit het feit dat het voor mij nu minder duidelijk is dan, pak 'm beet 25 jaar geleden, wat je aantrekt naar het theater. Ik vind het oprecht jammer dat etiquette steeds meer verdwijnt, het geeft namelijk ook duidelijkheid en ik snap echt niet waarom er zoveel mensen zijn die daar tegenaan schoppen.
Ik ben opgevoed met 'je kleden naar de gelegenheid', mijn vraag kwam voort uit het feit dat het voor mij nu minder duidelijk is dan, pak 'm beet 25 jaar geleden, wat je aantrekt naar het theater. Ik vind het oprecht jammer dat etiquette steeds meer verdwijnt, het geeft namelijk ook duidelijkheid en ik snap echt niet waarom er zoveel mensen zijn die daar tegenaan schoppen.
woensdag 18 april 2018 om 10:15
Misschien omdat vroeger dat soort uitvoeringen vooral door elitaire types/snobs bezocht werd?JaneJane38 schreef: ↑18-04-2018 10:06Hij heeft geen sneakers, laat staan versleten![]()
Bij bepaalde paardensportevenementen zie je dat verschil ook heel duidelijk. De zie mij eens rijk zijn types vs de gewone mensen in meer comfortabele kleding.
woensdag 18 april 2018 om 10:25
Zou dat het zijn? Mijn vader kwam uit een arbeidersgezin, verre van elitair, maar wel met gevoel van wat 'hoort'en wat niet hoort. Overigens staat comfortabel bij mij niet gelijk aan spijkerbroek/joggingbroek en sneakers. Het is dus voor mij niet oncomfortabel om in een jurk met hakken te lopen, maar dat ben ik.
woensdag 18 april 2018 om 10:41
Helemaal mee eens. Wij komen ook uit de middenklasse, maar mijn vader haalt het echt niet in zijn hoofd om met een korte broek op straat te lopen (tenzij in het buitenland op vakantie).JaneJane38 schreef: ↑18-04-2018 10:25Zou dat het zijn? Mijn vader kwam uit een arbeidersgezin, verre van elitair, maar wel met gevoel van wat 'hoort'en wat niet hoort. Overigens staat comfortabel bij mij niet gelijk aan spijkerbroek/joggingbroek en sneakers. Het is dus voor mij niet oncomfortabel om in een jurk met hakken te lopen, maar dat ben ik.
Dit is overigens iets wat mijn vriend wel doet en ik vind dat het ook moet kunnen, maar in denim naar een begrafenis/theater/bruiloft? Nee, hoe kom je erbij.
Ik voel me ook in een jurk net zo fijn als in een jeans, dus comfortabel is wat mij betreft subjectief.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 18 april 2018 om 11:58
Nou vreselijk.-Kia-Ora- schreef: ↑18-04-2018 08:27Dat de tijden veranderen is verder prima. Maar goed veranderen die tijden wel echt? Kijk eens naar de rest van de wereld. Je laat het in het buitenland wel uit je hoofd in een spijkerbroek te verschijnen...
Maar bewust een kloffie aantrekken om anderen (onbekenden) te irriteren vind ik van een andere orde.
Lijkt me echt heel vermoeiend leven als je altijd zo zuur bent.
woensdag 18 april 2018 om 19:10
Wat ik altijd wel apart vind, is dat je dan ziet dat de vrouw zich nog enige moeite heeft getroost, aardige jurk aan met leuke schoenen, enz. en dat er dan vaak een man naast loopt (overigens mét goedkeuring van de vrouw!) in een daagse jeans, hooguit een overhemd erop in plaats van een t-shirt, want een overhemd aan trekken is dan blijkbaar al de top van gekleed zijn, zo jammer...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!