Mode & Beauty alle pijlers

BB Crème Vichy

09-04-2013 08:05 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de nieuwste BB Crème van Vichy al uitgetest en is het wat?

Welke BB crèmes zijn goed. Ik zoek een goed dekkende BB crème/foundation in een zeer lichte tint. Vandaar de vraag.
BB creme en foundation zijn 2 verschillende dingen.

Foundation dekt, BB creme wat minder.
Internagelaktisch
Ik heb skin79 super+ , de rose fles. Het is mijn eerste bb cream.

Het is helemaal niet wat ik had verwacht, het voelt best dik, en het heeft een kleistructuur, terwijl het helemaal niet goed dekt. Daarbij heb ik het gevoel dat ie bij mij redelijk grijs blijft. Je krijgt het ook heel moeilijk afgewassen.

Wat er wel goed aan is, als je vlekjes hebt dat ze echt valer worden.

Ik heb nog wel een monstertje erbij gekregen van een ander merk, dat kan ik morgen proberen en dan kom ik verslag doen als je wilt.

Verder heeft dat hele bb avontuur er bij mij ervoor gezorgd dat ik er genoeg van heb en nu meestal geen makeup meer op doe:)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Maaique : ben net met make-up begonnen en nog wat aan het uittesten (ok ik heb het vroeger ook gedaan)

Wat ik eigenlijk zoek is iets dekkend dat mijn huid ook verzorgd en een UV-filter heeft.

Kan je me daar in helpen?
Sorry dus voor de onwetendheid op dit vlak ...
Geeft niet

Je zou een BB creme kunnen gebruiken en op de plekjes die je echt weg wilt hebben concealer. (Puistjes etc)

Op die manier zit niet je hele huid volgeplamuurd! (Dat doe ik iig)

Ga eens naar de Douglas ofzo en vraag om wat proefjes, dan weet je meteen welke je fijn vind en welke niet zonder veel geld kwijt te zijn!
Internagelaktisch
Ik had op een blog gelezen dat die van vichy goed was! Wil hem zelf ook nog wel eens proberen. Heb nu ook een foundation van vchy die dekt echter super goed. Hij heet dermablend. Heb hem in een hele lichte kleur en die matcht goed. Je hebt er ook nog concealer van, maar die heb ik niet getest.
Ik ben benieuwd, waar staat dat BB voor? Heb er helemaal geen verstand van.....
Ik heb de BB van Maybelline, maar die vind ik niet heel erg dekkend. Het lijkt wel, of aan het einde van de dag, alles eraf is.
quote:Ruby67 schreef op 09 april 2013 @ 09:21:

Ik ben benieuwd, waar staat dat BB voor? Heb er helemaal geen verstand van.....Berend Botje
quote:Ruby67 schreef op 09 april 2013 @ 09:21:

Ik ben benieuwd, waar staat dat BB voor? Heb er helemaal geen verstand van.....

Blemish Balm Cream, ook vaak BB Cream genoemd, is een van de meest verkochte schoonheidsproducten in Azië. Deze crème is ontwikkeld in Duitsland en werd in eerste instantie gebruikt om de zeer gevoelige huid van patiënten die een laser operatie hadden ondergaan, te beschermen, te kalmeren en te regenereren terwijl het tegelijkertijd een goede dekking was voor post-laser littekens en roodheid.

Koreaanse beroemdheden ontdekte dit wondermiddel en begonnen de crème te gebruiken voor schoonheids-doeleinden. Koreaanse cosmetische bedrijven kregen hier lucht van en ontwikkelden zodoende hun eigen formules waardoor het voor een groot publiek beschikbaar kwam. Een rage was geboren!

Wat zijn de kenmerken van BB Creams?

Doordat BB Cream zeer zacht is voor de huid, is het geschikt voor alle huidtypes, met name de gevoelige huid en degene die veel last hebben van acne. Het heeft de voordelen van een foundation en een huidverzorgingsproduct, terwijl het oneffenheden en pigmentvlekken egaliseert. Verder hebben alle BB Creams een tint. Kijk goed bij het kopen van een BB Cream naar een tint die aansluit op jouw huid.
Zelf gebruik ik de BB cream van Clinique
Dank je Clemance voor de uitgebreide info!
quote:-no-nick- schreef op 09 april 2013 @ 09:25:

Zelf gebruik ik de BB cream van Clinique

Die is echt waardeloos op mijn huid, ik krijg er heel veel droge schilferige plekjes van. Echt balen, want hij was wel duur (¤30!).

Die koop ik niet meer.
Ik gebruik de bb cream van Garnier, en ik ben hier tevreden over!

Hij dekt goed, alleen glimt hij ook een beetje.. Dus met een beetje licht getinte poeder erop maak ik het af, niemand die het ziet en mijn gezicht ziet eruit als porselein!
De Bb cream van Clinique schijnt goed te zijn voor mensen met een gecombineerde of vette huid. Ik heb een droge huid en gebruik de Bb cream van Collistar.

Ik heb ook een paar Aziatische creme's geprobeerd van Skin79, maar daar was ik niet tevreden over.
quote:Maaique schreef op 09 april 2013 @ 08:17:

BB creme en foundation zijn 2 verschillende dingen.

Foundation dekt, BB creme wat minder.Niet alle foundation dekt. Dat ligt aan de formule die je kiest. Sommige foundations dekken weinig, andere veel.
Ik heb ook die van Garnier voor vette tot gecombineerde huid. Hij is opzich niet slecht, maar ik heb best wel een 'puistenkop', dus gebruik ik hem niet zo vaak. Wat ik wel fijn vind is dat er spf 25 in zit. Vind ik heel belangrijk in foundation voor de lente en zomer. Hij is bij mij ook nogal oranje - ook al heb ik de lichtste kleur - maar ik ben heel bleek. Hij is wel lekker budgetproof, zo'n 10 euro. Een site waar je heel veel reviews kan vinden: www.makeupalley.com . Daar kun je gewoon een product intypen of zelf zoeken op producten om te kijken wat een hoop mensen (soms wel duizend) ervan vinden. Sinds ik die site heb ontdekt, heb ik nog maar weinig miskopen gehad!
Iemand al de BB cream van de Hema geprobeert??
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik gebruik ook de BB cream van Garnier voor de vette/gecombineerde huid. Alleen is de lichte kleur te licht, en de medium te donker dus ik meng ze ong. 50/50 en dan is ie perfect! Gaat ook bijna niet glimmen (alleen mijn neus een beetje aan het einde van de dag) ondanks mijn best wel vette huid en voelt heel licht, merk bijna niet dat ik het op heb.
Ik gebruik nu de dior nude skin bb cream,duur maar ik vind hem ideaal.

Dekking is goed ik hoef het niet af te poederen,alleen die prijs oef :-)
Ik gebruik al een tijdje die van l'oreal, maar ik vind hem een beetje te donker/oranje. Houd helemaal niet van een gekleurd gezicht als het niet van de zon komt. Ik overweeg ook die van Dior, al is ie wel enorm duur. Maar tot nu toe heb ik de beste make-up ervaring met duurdere merken (Chanel, Estee Lauder, Dior)
Mijn ervaring:

Garnier is te ver en gaat je gezicht van glimmen.

Yves Rocher geeft af op kleding en is na een halve dag verdwenen. Clinique is mijn persoonlijke topper. Niet te dekkend maar geeft wel de egale huid van een foundation en geen poeder bij nodig.
Ik heb voor de clinique overigens iets van ¤23,50 betaald bij de Douglas'?
quote:Ster_ schreef op 10 april 2013 @ 00:50:

Mijn ervaring:

Garnier is te ver en gaat je gezicht van glimmen.

Yves Rocher geeft af op kleding en is na een halve dag verdwenen. Clinique is mijn persoonlijke topper. Niet te dekkend maar geeft wel de egale huid van een foundation en geen poeder bij nodig.Garnier heeft er een voor de vette huid. Olievrij. Ik krijg er juist een matte huid van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven