Beginnen met make up
maandag 11 juli 2022 om 15:45
Goedemiddag!
Al jaren gebruik ik haast geen make up, alleen wat mascara en soms foundation. Het lijkt me best leuk om daar wat meer mee te doen, maar WAAR begin ik?!
Ik ben niet van plan om nu ineens heel veel make up te gebruiken, maar iets meer aandacht om er verzorgd uit te zien lijkt me fijn. Wie heeft goede tips om een beginnetje te maken?
Al jaren gebruik ik haast geen make up, alleen wat mascara en soms foundation. Het lijkt me best leuk om daar wat meer mee te doen, maar WAAR begin ik?!
Ik ben niet van plan om nu ineens heel veel make up te gebruiken, maar iets meer aandacht om er verzorgd uit te zien lijkt me fijn. Wie heeft goede tips om een beginnetje te maken?
maandag 11 juli 2022 om 16:17
Ik kijk graag naar de tutorals op deze site
https://beautyandtheboutique.com/
Het resultaat bij haar is vaak naturel en ze gebruikt heel weinig producten in de meeste filmpjes.
https://beautyandtheboutique.com/
Het resultaat bij haar is vaak naturel en ze gebruikt heel weinig producten in de meeste filmpjes.
maandag 11 juli 2022 om 17:05
Ik vind oogschaduw veel mogelijkheden geven. Het is misschien wel even oefenen, maar beginnen met een kleur die neutraal is (niet te warm en niet te koel bruin in net wat donkerder dan je huidskleur) en die met een kwast aanbrengen rondom de oogplooi, iets meer aan de buitenkant, geeft meteen wat diepte en accent aan de ogen. Met mascara erbij heb je meteen een complete look. Dat zou je kunnen uitbreiden met een iets lichtere en eventueel glanzende tint op het bewegende ooglid. Of een klein beetje op de onderste wimperrand.
Een mooie blush in een kleur die goed bij je huidtint past is ook een ontzettende opfrisser die weinig vaardigheden vereist.
Een mooie blush in een kleur die goed bij je huidtint past is ook een ontzettende opfrisser die weinig vaardigheden vereist.
maandag 11 juli 2022 om 17:07
Ik zou beginnen met op Insta en Youtube wat how-to filmpjes te kijken met hoe je een (naturelle) mak-up look kan creëren en welke basis producten je daarvoor nodig hebt. Kies een influencer/ guru die bij jouw haarkleur, huidskleur en stijl past.
Qua basis producten zou ik gaan voor een oogschaduw palette, bronzer, blush en een goede basis set kwasten.
Of laat je adviseren bij de Douglas of IciParis. Een goede verkoopster kan voor elk budget of stijl advies geven.
Qua basis producten zou ik gaan voor een oogschaduw palette, bronzer, blush en een goede basis set kwasten.
Of laat je adviseren bij de Douglas of IciParis. Een goede verkoopster kan voor elk budget of stijl advies geven.
maandag 11 juli 2022 om 18:26
Onlangs had ik eenzelfde vraag. Heb toen bij de Bijenkorf een make-up workshop geboekt. Dan maken ze je op en leggen ze uit wat ze doen. Bij Douglas kan dat ook, volgens mij. Vond ik heel verhelderend.
Zelf gebruik ik nu oogschaduw van Mac, een pallet van kleuren die dicht bij de huid zitten, zodat het net wat verzorgder is, maar voor mij niet te opvallend. Doe ik ook m'n wenkbrauwen mee. Wayne Goss op YT vond ik ook informatief om naar te kijken. Vriendelijk en toepasbaar.
Zelf gebruik ik nu oogschaduw van Mac, een pallet van kleuren die dicht bij de huid zitten, zodat het net wat verzorgder is, maar voor mij niet te opvallend. Doe ik ook m'n wenkbrauwen mee. Wayne Goss op YT vond ik ook informatief om naar te kijken. Vriendelijk en toepasbaar.
maandag 11 juli 2022 om 20:59
maandag 11 juli 2022 om 21:02
Zoiets lijkt me wel compleet, verhelderend, en niet teveel:
https://www.youtube.com/watch?v=MhY0qqjdACY
(heb hem niet helemaal in detail gekeken)
https://www.youtube.com/watch?v=MhY0qqjdACY
(heb hem niet helemaal in detail gekeken)
maandag 11 juli 2022 om 22:45
Ik vraag me af waarom dat zo specifiek een lipstick van €25,- moet zijn.MariaDeJong schreef: ↑11-07-2022 20:09Een lippenstift van 25 euro in een tint dicht bij kleur van je lippen. Net een beetje extra, niet een clown.
maandag 11 juli 2022 om 22:55
Met een bronzer (poeder) kan je ook een beetje op je oogleden doen, wangen en dan mascara en een lipgloss op je lippen. Met een kwastje lichtjes met heen en weer beweging aanbrengen of vingertop aanbrengen en zachtjes uitwrijven.
Ik doe ook wel eens een gekleurde labello (of ander merk) op dezelfde manier. Staat heel mooi en natuurlijk. Aanstippen en zachtjes uitwrijven/kloppend verdelen met je vingertoppen.
Bij daglicht aanbrengen. Dan kan je goed zien dat je niet teveel op doet.
Beetje zelf kijken hoeveel van alles je mooi genoeg vindt.
Ik doe ook wel eens een gekleurde labello (of ander merk) op dezelfde manier. Staat heel mooi en natuurlijk. Aanstippen en zachtjes uitwrijven/kloppend verdelen met je vingertoppen.
Bij daglicht aanbrengen. Dan kan je goed zien dat je niet teveel op doet.
Beetje zelf kijken hoeveel van alles je mooi genoeg vindt.
dinsdag 12 juli 2022 om 00:58
Onzin.MariaDeJong schreef: ↑11-07-2022 23:04Omdat die mooier zijn dan goedkope.
Clarins bijvoorbeeld, top stift.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in