Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-08-2019 12:16
Oké, dus ik moet even weer zoeken naar de conditioners :)
Mij is verteld dat de petal fresh conditioner geschikt is voor co-wash, te koop bij o.a. Kruidvat.
Delila- schreef:
16-08-2019 12:24
Mij is verteld dat de petal fresh conditioner geschikt is voor co-wash, te koop bij o.a. Kruidvat.
Dat zou fijn zijn! Ik heb deze gekocht en vroeg me al af of deze geschikt is voor cowash.

Maar nu vraag ik me dan weer af of ik deze dan ook na de cg shampoo als gewone cg conditioner kan gebruiken?
Of moet ik daarvoor een cg conditioner zoeken die niet geschikt is voor cowash?? :sarcastic:

Ooit zal ik het helemaal snappen! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ladida schreef:
16-08-2019 12:32
Dat zou fijn zijn! Ik heb deze gekocht en vroeg me al af of deze geschikt is voor cowash.

Maar nu vraag ik me dan weer af of ik deze dan ook na de cg shampoo als gewone cg conditioner kan gebruiken?
Of moet ik daarvoor een cg conditioner zoeken die niet geschikt is voor cowash?? :sarcastic:

Ooit zal ik het helemaal snappen! ;-D
Volgens mij kan dat gewoon hoor. Het is conditioner hè, dus dat werkt dan prima. Het kan zijn dat je haar een andere (bijv. zwaardere) conditioner fijner vindt, maar dat is uitproberen denk ik.

Ik gebruik de andrelon zen en puur ook gewoon als cowash als het zo uitkomt en daarna als conditioner. Zelfs als leave-in, maar dan wel maar een piepklein beetje.
chocho schreef:
16-08-2019 09:53
Ik vind het helaas niet oké om het dierlijke product gelatine (varkjentjes) te gebruiken om zelf mooie krullen te krijgen.
Ik vind dat eigenlijk net als cosmetica gerbuiken die op dieren is getest.

helemaal mee eens chocho!
ik las dat een masker met rijstwater een goed alternatief kan zijn, voor een DIY masker met proteine.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt me niet zo uit, eerlijk gezegd. Maargoed is voor iedereen persoonlijk natuurlijk 🙂
chocho schreef:
16-08-2019 09:53
Ik vind het helaas niet oké om het dierlijke product gelatine (varkjentjes) te gebruiken om zelf mooie krullen te krijgen.
Ik vind dat eigenlijk net als cosmetica gerbuiken die op dieren is getest.
Dat kan natuurlijk, maar je weet dat dat hoogstwaarschijnlijk niet het enige dierlijke ingrediënt in je cosmetica is?
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
16-08-2019 12:24
Mij is verteld dat de petal fresh conditioner geschikt is voor co-wash, te koop bij o.a. Kruidvat.
Oké, die noteer ik ook

Was vanmiddag in de stad, ben dit dus gewoon vergeten te kopen. :facepalm:
Morgen maar speciaal naar het kruitvat. Ik zie mijzelf dan alsnog met vanalles thuiskomen behalve .. we zullen zien :rolling:
Later is nu
Gisteren Petal Fresh Rosemary mint shampoo gekocht en hoewel ik normaal nooit goed tegen veel merken shampoos kan (huidirritatie) is deze goed bevallen. Veel krullen en glans.. Er zit geen troep in maar deze schuimt goed, wat ik mis bij andere shampoos zonder siliconen etc.

Na het wassen klein beetje krullen creme Action haircare control cream care and oil ingedaan (gebruik ik al jaren en bevalt mij beter dan Andrélon.
Zit wel iets van icone in.

Gescruncht met haarhanddoek van Decathlon en op kussen microvezel handdoek gelegd. Ik zweer bij deze 2.

Vanmorgen even bij de haarwortels losgeschud en 5 minuten met rust gelaten, laten uitzakken. Druppeltje jojoba olie met beetje warm water in mijn handen vermengd en dat op mijn haarpunten gedaan. Dit was het resultaat. Het kostte me echt nauwelijks tijd. Toch blijf ik overtuigd van de microvezel, ik denk dat dit het meeste voor mijn haar doet.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 11:30
Reden: Foto verwijderd
7.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die de fb groep erover vind gaan? Zo veel (overbodige) vragen van mensen die de moeite niet nemen om zelf iets op te zoeken. De oprichters hebben zo veel overzichtelijke, duidelijke albums gemaakt.
Attraverso schreef:
17-08-2019 10:09
Ben ik de enige die de fb groep erover vind gaan? Zo veel (overbodige) vragen van mensen die de moeite niet nemen om zelf iets op te zoeken. De oprichters hebben zo veel overzichtelijke, duidelijke albums gemaakt.
Dat gebeurt in dit topic toch ook? Sowieso op het viva-forum?
Alle reacties Link kopieren
Hier ongeverfd haar, behoorlijk elastisch. Licht en luchtig. Ik was mijn haar met de neutral conditioner, laat die inwerken en haal er een grove kam doorheen en de rest sla ik over, want dan wordt het zwaar en krullen zakken uit. Wel naspoelen met ijskoud water (bepaald geen charmante houding in de douche ;-D ).

Daarna gel van studioline, daarvan zijn er een aantal CG. Redelijk veel gel. Aan de lucht laten drogen en zo duik ik ook mijn bed in. In de ochtend de gel kapot knijpen en voila, een wilde krullenbos.

Het hele punt is dat je even moet uitzoeken wat wel en niet werkt. Meer krul dan ik nu heb hoef ik niet, want dan weet ik niet meer wat ik ermee moet. Maar als het langer wordt bedenk ik me misschien nog.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
OH neutral conditioner. Goed dat ik het nog lees, dat is voor mijn allergisch lijf vast beter (maar die rozemarijn klinkt zo lekker :hihi: )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Neutral ruikt naar niks. Je kunt altijd losse etherische olie kopen en een drupje toevoegen voor de geur. Geen idee of dat cg is, maar dat heb je snel genoeg uitgevonden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik de eerste week superenthousiast was, want ik had krullen waarvan ik niet wist dat ze er zaten, wilde het deze week niet meer. Gisteren een cowash en de normale routine, maar ze wilden niet meer zo mooi krullen. Ik al balen, dacht dat het magische effect over was ;-)

Maar toen bedacht ik me dat ik al twee weken geen producten met proteine had gebruikt, omdat mijn haar meteen afbrak toen ik eraan trok. Dus ik dacht: niet nodig.
Vandaag toch maar weer gewassen, nu met cg-proof shampoo en een deepco gedaan met een masker mét proteine.
En nu is de bounce back! Het zit weer geweldig, meer krullen dan ooit.

Toch maar iets meer proteine toevoegen aan mijn ritueel dus.

Misschien zijn er meer met dit probleem, dus dan valt dit wel te proberen!
Toch merkwaardig hè Helena,
Uit de haartest kwam dat ik ook producten zonder proteïne moet, omdat het ook niet mee rekt en vrijwel direct breekt tijdens de test.
Maar toch nu na gebruik van alle producten zonder proteïne, droog en stug haar..
Zou die elasticiteit test dan niet altijd op gaan?
Ik ga ook maar eens wat proteïne gebruiken..

Vandaag zit het zo:

https://www.mupload.nl/img/x7k1s4.jpg



maar moest er heel veel producten tegenaan gooien om de droogheid te verbergen (mousse, leave in, gel en zelfs arganolie in de punten).
En ik heb mijn haar niet eens geverfd oid..

Ik ga volgende week eens testen met proteïne producten
anoniem_389421 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 14:45
3.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstbal_83 schreef:
17-08-2019 14:33
Toch merkwaardig hè Helena,
Uit de haartest kwam dat ik ook producten zonder proteïne moet, omdat het ook niet mee rekt en vrijwel direct breekt tijdens de test.
Maar toch nu na gebruik van alle producten zonder proteïne, droog en stug haar..
Zou die elasticiteit test dan niet altijd op gaan?
Ik ga ook maar eens wat proteïne gebruiken..

Vandaag zit het zo: maar moest er heel veel producten tegenaan gooien om de droogheid te verbergen (mousse, leave in, gel en zelfs arganolie in de punten).
En ik heb mijn haar niet eens geverfd oid..

Ik ga volgende week eens testen met proteïne producten
Ik denk ook dat het haar gewoon moet wennen aan de hele toestand. Dus als je haar nog droog voelt, dan klinkt het alsof er gewoon nig flink veel maskers en conditioners tegenaan moeten.
Mijn haar voelde juist slap en glad.
Maar ik denk eigenlijk dat een afwisseling van wel en geen proteine voor de meesten het beste werkt. Maar dat is een gokje: ik ben pas 2 weken bezig.
Ik ga nu wel ook een conditioner voor de cowash aanschaffen met proteine. Alleen moet ik me nu daar weer helemaal in verdiepen. Zucht. Het is een obsessie aan het worden, dit cg gebeuren!
Maar zolang iedereen aan me vraagt of ik krullen heb laten zetten, is het me nog waard ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
17-08-2019 11:18
Neutral ruikt naar niks. Je kunt altijd losse etherische olie kopen en een drupje toevoegen voor de geur. Geen idee of dat cg is, maar dat heb je snel genoeg uitgevonden.

Ja, ik weet dat neutral naar niets ruikt. Daarom is het natuurlijk een goede keuze, maar die rozemarijn + mint klonk zo aanlokkelijk kruidig. Afijn, aangezien het allemaal niet zo duur was, heb ik beide gekocht. want die rozemarijn ruikt net zo lekker als ik dacht.

Nu eerst het masker van Kruitvat gebruikt. M'n haar ruikt normaal niet, nu wel. Is ook wel eens leuk. Nu maar hopen dat ik niet gigantische jeuk op het hoofd krijg. M'n haar voelt lichter, maar echt verschil zie ik (nog) niet.
Later is nu
Zou goed kunnen hoor Helena dat het haar er nog aan moet wennen.
Heb vanmorgen 45 min een shea moisture masker in laten trekken.
Nou het zal vanzelf wel een keer beter worden :)
En dat het een obsessie wordt is inderdaad zo :) .
Sowieso ook een dure hobby ivm het uit testen van alle producten die jouw haarsoort passen.
Je bent er niet zomaar :) .
Ben de afgelopen weken al €100 euro armer aan haar producten.
Maar ooit vind ik de perfecte combi.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-08-2019 14:55
Ja, ik weet dat neutral naar niets ruikt. Daarom is het natuurlijk een goede keuze, maar die rozemarijn + mint klonk zo aanlokkelijk kruidig. Afijn, aangezien het allemaal niet zo duur was, heb ik beide gekocht. want die rozemarijn ruikt net zo lekker als ik dacht.

Nu eerst het masker van Kruitvat gebruikt. M'n haar ruikt normaal niet, nu wel. Is ook wel eens leuk. Nu maar hopen dat ik niet gigantische jeuk op het hoofd krijg. M'n haar voelt lichter, maar echt verschil zie ik (nog) niet.

Ik krijg altijd jeuk van de sodium laureth sulfate. Dus ik kan, wat dat betreft, 95% van het drogistenspul sowieso niet gebruiken. Als je mazzel hebt is dat bij jou ook het enige probleem. Dan heb je nog redelijk veel vrijheid.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Heb de Denman borstel gebruikt. Ja, ik zie hoe dit goed werkt. Het enige is... mijn clumps zijn veel kleiner dan die van bijv. Sanne van curlsandblondies. Plus, naast 3a zit er ook nog 2c in mijn haar en misschien ook nog wel wat 2b. Het is wat onregelmatig en wat 'wild'.

Het helpt mij dat ik recentelijk iemand op Instagram gevonden heb die ongeveer hetzelfde haar heeft als ik. Haar haar is misschien net ietsje voller maar misschien lijkt dat zo: https://www.instagram.com/jannelleoshaughnessy/

Ik zie dat zij mooi krullen krijgt van de diffuser. Misschien moet ik dat toch eens proberen. Dacht altijd dat je van de fohn pluis krijgt maar dat hoeft dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond toch echt begonnen.

Finale wash: europrifit shampoo
Deepco: hairfood banaan
Leave-in: garnier fructis air dry
Styling: salon gel

Ik heb 20 min geplopt, daarna aan de lucht laten drogen.

Ik heb nu veel meer slag in mijn haar dan normaal. Wel voelt mij haar droog en ook de pluis is hetzelfde. ( daar gaat het me eigenlijk om) het heeft tijd nodig dat weet ik, ben benieuwd.
Vanmorgen verder nog niets aan /in mijn haar gedaan, iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hairfood banaan :O

Oooh.. dat lijkt me ook lekker. Nog even en ik ga m'n haar eten :rofl:

Ik zie nog niet echt veel verschil, maar m'n haar voelt zachter. Ook fijn.

Ceylon, ik weet niet precies waar ik allergisch voor ben, dus ik probeer maar wat. Mocht ik veel jeuk krijgen, ga ik weer terug naar alleen sanex douchegel en mogelijk de neutral conditioner. :)
Later is nu
bieslookje schreef:
18-08-2019 09:40
Gisteravond toch echt begonnen.

Finale wash: europrifit shampoo
Deepco: hairfood banaan
Leave-in: garnier fructis air dry
Styling: salon gel

Ik heb 20 min geplopt, daarna aan de lucht laten drogen.

Ik heb nu veel meer slag in mijn haar dan normaal. Wel voelt mij haar droog en ook de pluis is hetzelfde. ( daar gaat het me eigenlijk om) het heeft tijd nodig dat weet ik, ben benieuwd.
Vanmorgen verder nog niets aan /in mijn haar gedaan, iemand tips?
Hier ook droog haar, zeker na de europrofit shampoo (is bij mij een week geleden) dus misschien wordt dat nog beter .
Alle reacties Link kopieren
Bieslookje, ja het heeft wel even tijd nodig. En wellicht moet je ook een beetje experimenteren wat voor jou werkt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-08-2019 09:46
Hairfood banaan :O

Oooh.. dat lijkt me ook lekker. Nog even en ik ga m'n haar eten :rofl:

Ik zie nog niet echt veel verschil, maar m'n haar voelt zachter. Ook fijn.

Ceylon, ik weet niet precies waar ik allergisch voor ben, dus ik probeer maar wat. Mocht ik veel jeuk krijgen, ga ik weer terug naar alleen sanex douchegel en mogelijk de neutral conditioner. :)
Even kijken of het me lukt de link te plakken

https://www.kruidvat.be/nl/garnier-fruc ... country=BE

Mijn haar voelt vandaag juist stugger. Maar zal moeten wennen denk ik en misschien toch iets meer proteïne erin. Zal voorlopig uitproberen blijven denk ik. En lang leve een knot die ook prima kan en veel verbloemd ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven