Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Lady_Day schreef:
18-06-2020 20:48
Ja beiden. Vond het helemaal niks. Aleppozeep vind ik fijn op mijn huid maar niet op mijn haar. En appelazijn... vreselijk. Het voedt niet en na een regenbui rook mijn haar naar een pot augurken.
:-D die heb ik nog nergens gelezen, wel veel goede ervaringen. Maar dank je, ik zal het eens in de gaten houden bij de eerstvolgende regenbui en sowieso dit niet in mijn haar sprayen op een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook veel goede verhalen over de appelazijnspoeling hoor, maar mij beviel het totaal niet. Ik heb nu echt wel een goede routine met weinig producten. Ik hoef even niet meer te experimenteren.
Renee* schreef:
18-06-2020 20:58
:-D die heb ik nog nergens gelezen, wel veel goede ervaringen. Maar dank je, ik zal het eens in de gaten houden bij de eerstvolgende regenbui en sowieso dit niet in mijn haar sprayen op een werkdag.
Je moet het altijd heel goed uitspoelen hoor! Anders kan het heel schadelijk zijn voor je haar.

Ik heb ook wel eens een acv rinse gedaan. Het stinkt echt heel erg, maar als mijn haar eenmaal droog was met producten rook ik het niet meer. Maar ii ben ook niet door een regenbui gegaan daarna.

Ik weet nog niet wat ik er van vind. Ik vind vooral het idee fijn denk ik, op een natuurlijke manier je haar reinigen
Ik gebruik soms Klorane Glansazijn Kamille, die ruikt lekker en is ook net iets minder waterig dan gewone azijn, handiger aanbrengen
lady_lovelylocks schreef:
18-06-2020 22:22
Je moet het altijd heel goed uitspoelen hoor! Anders kan het heel schadelijk zijn voor je haar.

Ik heb ook wel eens een acv rinse gedaan. Het stinkt echt heel erg, maar als mijn haar eenmaal droog was met producten rook ik het niet meer. Maar ii ben ook niet door een regenbui gegaan daarna.

Ik weet nog niet wat ik er van vind. Ik vind vooral het idee fijn denk ik, op een natuurlijke manier je haar reinigen


Dat is voor mij ook de reden om te kijken welke producten werken en minder milieubelastend zijn. Zo min mogelijk rotzooi het riool in en als ik om me heen kijk in mijn badkamer, hoeveel plastic flesjes en potjes er wel niet staan dan denk ik dat het best wel minder kan.
Ik weet niet wat de aleppozeep met de tijd gaat doen voor mijn haar maar tot nu gaat het prima. Ik heb ook geen styling meer nodig dus dat is sowieso al een positief punt en daarnaast gaat er nu een natuurproduct door het doucheputje.

Bedankt voor je tip over de appelazijn, ik had nog nergens gelezen dat het schadelijk is. Ik hou het in de gaten.
maylina schreef:
18-06-2020 22:46
Ik gebruik soms Klorane Glansazijn Kamille, die ruikt lekker en is ook net iets minder waterig dan gewone azijn, handiger aanbrengen


Wat ik lees (ff snel tussendoor) is dat deze beter geschikt is voor blond haar.
Renee* schreef:
19-06-2020 09:22
Dat is voor mij ook de reden om te kijken welke producten werken en minder milieubelastend zijn. Zo min mogelijk rotzooi het riool in en als ik om me heen kijk in mijn badkamer, hoeveel plastic flesjes en potjes er wel niet staan dan denk ik dat het best wel minder kan.
Ik weet niet wat de aleppozeep met de tijd gaat doen voor mijn haar maar tot nu gaat het prima. Ik heb ook geen styling meer nodig dus dat is sowieso al een positief punt en daarnaast gaat er nu een natuurproduct door het doucheputje.

Bedankt voor je tip over de appelazijn, ik had nog nergens gelezen dat het schadelijk is. Ik hou het in de gaten.
Op youtube kun je handige filmpjes vinden

Je kunt ook eens de shampoo bar van nature's box proberen. Ook cg en geen plastic verpakking.
happyface97 schreef:
06-06-2020 13:52
Als je je haar verft heb je vaak een hoge porositeit. Heb je een budget? Ik zou producten met en zonder proteïne proberen, als je je haar eigenschappen niet goed weet.

Als shampoo zou je bijvoorbeeld de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Shampoo kunnen gebruiken met de Shea Moisture Coconut Hibiscus Curl & Shine Conditioner (beiden met proteïne)

Daarna zou ik een leave in Conditioner gebruiken, bijvoorbeeld de As I Am Leave in conditioner of de Kinly Curly Knot Today (beiden zonder proteïne). Of de Aunt Jackie's - Quench! Moisture Intensive Leave-In Conditioner (met proteïne)

Vervolgens komt de styling, hiervoor kan je een gel, mousse en/of creme gebruiken, aantal producten;

-Bounce Curl Light Cream gel (met proteïne, gaat goed samen met de Kinky Curly Knot today)

-Curly Girls Movement gel (met proteïne, hiervan is ook een milk, veel mensen zijn hier enthousiast over)

-syoss Keratine mousse (met proteïne)

Hopelijk heb je hier wat aan! Het is echt een kwestie van proberen, er is ook een Facebookgroep, De Curls Cult waar je veel informatie kan vinden! Daarbij is er een website waar je proefjes kan bestellen, zo kan je het een en ander uitproberen. :)

Succes!
Op welke site kan je proefjes bestellen? Ik heb nu gele boucleme maar die bevalt niet. Veel te weinig hold. Daarvoor had ik bounce girl, die beviel goed maar ik wil wat meer volume bovenop. Soms word dat ook wat droog na een paar dagen. Ik zoek dus nog naar iets nog beters.
Alle reacties Link kopieren
De gele Bouclème gel heeft inderdaad weinig hold maar de paarse versie heeft dat wel.
Op de facebook pagina is het nu ineens een hele trend, maar die styling snot van creme of nature heeft echt veel hold!

Mijn background story, toen ik de eerste keer producten kocht heb ik vooral gekeken naar wat ik er leuk uit vond zien of klinken. Styling snot kon ik niet weerstaan :lol:
Alle reacties Link kopieren
we zitten dik over de 3000 berichten....wie maakt een vervolgtopic aan?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
20-06-2020 05:38
Op welke site kan je proefjes bestellen? Ik heb nu gele boucleme maar die bevalt niet. Veel te weinig hold. Daarvoor had ik bounce girl, die beviel goed maar ik wil wat meer volume bovenop. Soms word dat ook wat droog na een paar dagen. Ik zoek dus nog naar iets nog beters.
Mag hier geen reclame maken. Ben je lid van de Facebook pagina?
Ik had gereageerd op een nieuw topic over CGM. Misschien kan dat topic als vervolgtopic dienen voor jullie?

mode-beauty/curly-girl-methode/list_mes ... #p31583016
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat mijn haar wat meer proteïne nodig heeft terwijl ik op dit moment alleen maar proteine-vrije producten heb (oa boucleme). Ik zit te denken aan een goed masker en/of conditioner met proteine. ik kan op de Facebook pagina niet meer het overzicht vinden met alle producten die cg zijn met de onderverdeling in proteine/geen proteine.

Hebben jullie tips?
The past may be in tatters
But today is all that matters
lady_lovelylocks schreef:
20-06-2020 13:35
Op de facebook pagina is het nu ineens een hele trend, maar die styling snot van creme of nature heeft echt veel hold!

Mijn background story, toen ik de eerste keer producten kocht heb ik vooral gekeken naar wat ik er leuk uit vond zien of klinken. Styling snot kon ik niet weerstaan :lol:
Ieuw, die naam zou voor mij juist een reden zijn om het te laten staan
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik gebruik zo eens in de maand het masker van Bouclème. Zit proteine in.
Alle reacties Link kopieren
lady day serieus? ik heb die namelijk in huis maar dacht dat het zonder was. Fijn! heb je nog andere adviezen voor producten met proteïne die je erg goed bevallen?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
07-08-2020 10:42
ik denk dat mijn haar wat meer proteïne nodig heeft terwijl ik op dit moment alleen maar proteine-vrije producten heb (oa boucleme). Ik zit te denken aan een goed masker en/of conditioner met proteine. ik kan op de Facebook pagina niet meer het overzicht vinden met alle producten die cg zijn met de onderverdeling in proteine/geen proteine.

Hebben jullie tips?
Blueberry Bliss mask van Curls, of het Novex Moviestar masker.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
07-08-2020 11:54
Blueberry Bliss mask van Curls, of het Novex Moviestar masker.
dank je wel, dan ga ik de bleuberry bliss nog bestellen. 2 verschillende maskers is wel zo fijn. De novex heb ik al een keer gehad, was oke maar niet bijzonder.

weten jullie nog een site/locatie waar je een lijst kunt vinden met cg producten en of er wel/geen proteine in zit?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik ben type 2a en nu een maand of 2 bezig maar ik kan me er niet helemaal in vinden. Vind het veel werk en ik kan het gewoon niet laten om mijn haar te kammen. Ik kan echt niet tegen het gevoel van ongekamt haar. Het is lng en heel dik en als er klitten in zitten voelt dat niet prettig.
Ik ben begonnen met zo’n kant en klare methode van een normale drogist die in die Facebook gepost is. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind om van de silliconen en sulfaten af te zijn, maar verder ziet mijn. Haar er niet perse beter uit. Eerder ontplofter en groffer. Van de week een gelatine masker aangebracht en het is iets zachter geworden.
Alle reacties Link kopieren
Meisje22, je kunt beter je vraag stellen of je mededelingen doen in t nieuwe topic over de curly girl- methode. Hier wordt nauwelijks meer gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dat de reactie voor mij van juni is. Thanks voor je tip!
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven