Mode & Beauty alle pijlers

benen ontharen

09-04-2017 19:15 82 berichten
Hoe ontharen jullie de beentjes?

Ik heb eens zo'n epileerapparaat gekocht. Wat een drama........2 dagen later had ik nog steeds rode pukkeltjes op mijn benen.

Nu maar weer ouderwets aan de Venus Gilette, maar in de zomer moet ik dat echt elke dag doen.En ik blijf toch altijd wat donkere stoppeltjes zien, in de huid lijkt het wel.

Wat gebruiken jullie? Ontharingscrèmes, scheermes? En hoe zijn de ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kin laten laseren; anderhalf jaar lang iedere zes weken naar de huidtherapeut. Paar jaar later: terug bij af
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 09 april 2017 @ 20:25:

Ik vind het ONBEGRIJPELIJK dat de evolutie nog steeds niet zover is, dat je als vrouw alleen wenkbrauwen een volle bos hoofdhaar hebt. Waarom al dat haar?

Ik haat dat ontharen, haren, stoppels, stomme bikinilijn. Alles.

Alles heb ik geprobeerd, niks bevalt. Ik wil gewoon dat het er niet is.Couldn't agree more
quote:ViveMarie schreef op 09 april 2017 @ 22:26:

Dit. En het lullige is: mijn zusje heeft prachtige, dunne, korte, blonde haartjes overal. Behalve op haar hoofd. Daar heeft ze een gigantische bos lang blond haar. Als ik haar was scheerde ik me nooit. Ik heb een snor, een paar donkere haren bij m'n kin, een streepje op m'n buik, veel lang en donkerblond haar op m'n onderarmen, lange donkere haren op m'n onder- EN bovenbenen, zelfs op m'n tenen. En mijn (lichter blonde) haar hangt al slap als ik het tot mijn bh-band laat groeien en langer wordt het al helemaal niet.

Waarom zijn deze genen ZO oneerlijk tussen ons verdeeld? :'-([/quote]

Haha dat heb ik ook! Zo ben ik honey boo boo like en mij zusje heeft het lichaam van doutzen

FML

Haha heel herkenbaar, mijn zusje is echt heel petite en ik zo'n logge boerin ik heb opzich wel een mooi figuur maar wel een stukje steviger dan zij, zij is echt fijn zeg maar, ik ben niet dik, maar wel breed gebouwd. Dus wel slanke taille, maar hele brede heupen. En brede schouders. Verder niet vet teveel ofzo, gewoon niet zo fotomodellerig, terwijl zij zo van de catwalk lijkt afgekomen. Of beter gezegd, ik hád een een mooi figuur.. 't is maar afwachten wat er nog van over is na de bevalling

Mja zelfs als m'n buik niet meer mooi plat wordt en die dikke vochtplofkop niet meer weggaat, dan heeft in mijn lijf toch maar mooi 't liefste en leukste jongetje van de wereld gewoond dus tja da's ook wat waard denk ik dan maar.

En zij heeft ook niet alles gekregen hoor trouwens. Ik heb mooiere lippen, neus en ogen, mooiere kleur haar. Mja ik had dus best graag m'n ogen tegen haar haargroei geruild ofzo zij ook trouwens, dus zo zie je maar gras is altijd groener aan de overkant.
quote:lux. schreef op 09 april 2017 @ 22:35:

[...]

Haha heel herkenbaar, mijn zusje is echt heel petite en ik zo'n logge boerin ik heb opzich wel een mooi figuur maar wel een stukje steviger dan zij, zij is echt fijn zeg maar, ik ben niet dik, maar wel breed gebouwd. Dus wel slanke taille, maar hele brede heupen. En brede schouders. Verder niet vet teveel ofzo, gewoon niet zo fotomodellerig, terwijl zij zo van de catwalk lijkt afgekomen. Of beter gezegd, ik hád een een mooi figuur.. 't is maar afwachten wat er nog van over is na de bevalling

Mja zelfs als m'n buik niet meer mooi plat wordt en die dikke vochtplofkop niet meer weggaat, dan heeft in mijn lijf toch maar mooi 't liefste en leukste jongetje van de wereld gewoond dus tja da's ook wat waard denk ik dan maar.

En zij heeft ook niet alles gekregen hoor trouwens. Ik heb mooiere lippen, neus en ogen, mooiere kleur haar. Mja ik had dus best graag m'n ogen tegen haar haargroei geruild ofzo zij ook trouwens, dus zo zie je maar gras is altijd groener aan de overkant.Ik was altijd zooo jaloers op kids met een zus/zusje!!! Nu niet meer:'). Blij met mijn 2 broers + 2 broertjes :')
quote:moosie87 schreef op 09 april 2017 @ 23:22:

[...]

Ik was altijd zooo jaloers op kids met een zus/zusje!!! Nu niet meer:'). Blij met mijn 2 broers + 2 broertjes :')Oh nee hoor.. Ik vind het geweldig om een zusje te hebben. Ze is m'n beste vriendinnetje. En ik gun haar die haarloze benen van harte ik had ze mezelf alleen ook gegund
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 09 april 2017 @ 20:25:

Ik vind het ONBEGRIJPELIJK dat de evolutie nog steeds niet zover is, dat je als vrouw alleen wenkbrauwen een volle bos hoofdhaar hebt. Waarom al dat haar?

Ik haat dat ontharen, haren, stoppels, stomme bikinilijn. Alles.

Alles heb ik geprobeerd, niks bevalt. Ik wil gewoon dat het er niet is.
quote:S0LEIL schreef op 09 april 2017 @ 20:46:

TO, heb je het epileren alleen die ene keer geprobeerd? Hoe vaker je het doet, hoe minder pijn en rode bultjes nl. Dus je moet wel even een paar keer doorzetten.Ik heb het inderdaad maar 1x geprobeerd. De pijn vind ik niet erg maar wel dat ik toen een paar dagen niet met blote benen kon lopen. Dat was nu juist de reden van het ontharen. Misschien moet ik het een keer in de winter gaan proberen. Hij ligt nog in de kast.
quote:Ceylon schreef op 09 april 2017 @ 22:19:

Elke avond onder de douche even het scheermes erlangs. Kost me minder dan een minuut. Oh, maar wel alleen tijdens het blote-tenen-seizoen, in de winter of met vier weken prutweer in de zomer laat ik het zitten.

Als je ouder wordt (60+) schijnt het vanzelf minder te worden of zelfs helemaal te verdwijnen. En op een jaarmarkt zag ik ooit een soort ontharingsschrubsponsjes. Hier op het forum een paar weken geleden gelezen dat ze die ook bij de action hebben. Maar die heb ik zelf nog niet getest.Ik ben 59 maar helaas wordt alleen het haar op mijn hoofd dunner
Bij mij werden die rode bultjes juist elke keer erger. Na de eerste keer waren het er een stuk of drie. Na de tweede keer tien. Riep iedereen dat je moet wennen enzo. Na de derde keer waren het er veel meer en het duurde een dag of twee eer ze weg waren en bij de vierde keer zaten mijn benen onder de bultjes en daar bleven ze ruim een week lang.

35 Graden buiten en ik had een lange broek aan. Daarna heb ik het ding nooit meer gebruikt, ik scheer wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 07:15:

Bij mij werden die rode bultjes juist elke keer erger. Na de eerste keer waren het er een stuk of drie. Na de tweede keer tien. Riep iedereen dat je moet wennen enzo. Na de derde keer waren het er veel meer en het duurde een dag of twee eer ze weg waren en bij de vierde keer zaten mijn benen onder de bultjes en daar bleven ze ruim een week lang.

35 Graden buiten en ik had een lange broek aan. Daarna heb ik het ding nooit meer gebruikt, ik scheer wel.Daar was ik dus ook bang voor.......
Niemand ervaring met ontharingscrème? Zo van schuim erop, laten intrekken en alles wordt eraf gespoeld?
quote:herfstappeltaart schreef op 10 april 2017 @ 07:30:

Niemand ervaring met ontharingscrème? Zo van schuim erop, laten intrekken en alles wordt eraf gespoeld?

Ik vind het troep.

Het stinkt, irriteert de huid en neemt de helft van de haren niet mee.
Dat gebruikte ik heel vroeger, toen ik nog wat beenhaar had en dat beviel me meer dan prima. Lekker glad en lekker zacht.

Ik kon niet scheren want dan kreeg ik witte vlekjes op mijn benen die jaren bleven zitten.
Geen vrouw(enhuid) hetzelfde, zo blijkt wel weer
quote:Doornroosje75 schreef op 10 april 2017 @ 07:37:

Geen vrouw(enhuid) hetzelfde, zo blijkt wel weer Inderdaad!
Na jarenlang scheren, harsen, ontharingscreme en epileren heb ik een Philips Lumea gekocht. Vorig jaar een paar keer gebruikt en het werkte wel. Het duurde een stuk langer eer de haartjes terugkwamen en het werden er ook steeds minder. In de winter heeft het ding ergens in een la gelegen, maar gisteren toch maar weer tevoorschijn gehaald. Nu nog de discipline vinden om 'm structureel te gaan gebruiken. Scheren gaat toch sneller.

Ja hoor. Om de haartjes goed weg te krijgen heb je de spatel nodig, en daar moet je niet te voorzichtig mee zijn. Vervolgens zijn de haartjes even snel terug als met scheren.

Ik geef de voorkeur aan een fatsoenlijk scheermes.

Dat is trouwens wel iets dat ik gemerkt heb; een goed mes is het halve werk én het beschadigt je huid veel minder. En aangezien ik vervolgens met één mesje makkelijk een keer of twintig kan scheren, doe ik met één verpakking bijna een jaar. Dat is in het begin van het jaar wel even een investering want die krengen zijn best duur, maar echt wel veel beter dan die goedkope wegwerpprullen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Niemand ervaring met ontharingscrème? Zo van schuim erop, laten intrekken en alles wordt eraf gespoeld?Jawel maar het nam inderdaad de helft van de haren niet mee en mijn nagels werden heel slap en braken massaal af.
quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 10:19:

[...]

Ja hoor. Om de haartjes goed weg te krijgen heb je de spatel nodig, en daar moet je niet te voorzichtig mee zijn. Vervolgens zijn de haartjes even snel terug als met scheren.

Ik geef de voorkeur aan een fatsoenlijk scheermes.

Dat is trouwens wel iets dat ik gemerkt heb; een goed mes is het halve werk én het beschadigt je huid veel minder. En aangezien ik vervolgens met één mesje makkelijk een keer of twintig kan scheren, doe ik met één verpakking bijna een jaar. Dat is in het begin van het jaar wel even een investering want die krengen zijn best duur, maar echt wel veel beter dan die goedkope wegwerpprullen.Wegwerpscheermesjes vind ik ook niet fijn. Ik heb een gilette venus waar ik regelmatig navullingen voor koop, met 8 tegelijk. Welk merk bevalt jou goed?
Ook de gilette venus, maar ook de damesversie van wilkinson wel gehad en die waren ook prima.
Ik scheer elke dag.

Heb ooit mijn benen geepileerd. Wat een hel. Deed echt gemeen zeer. Dus dat durf ik niet weer.
quote:lux. schreef op 09 april 2017 @ 23:26:

[...]

Oh nee hoor.. Ik vind het geweldig om een zusje te hebben. Ze is m'n beste vriendinnetje. En ik gun haar die haarloze benen van harte ik had ze mezelf alleen ook gegund

Ah lief!!!

Mijn opmerking was niet serieus gemeend;). Maar vond jullie opmerkingen leuk!
quote:linjmh schreef op 09 april 2017 @ 21:42:

Bij mij groeit epileren altijd in. Ik heb het jaren gedaan, en een week na t ontharen zaten mn benen weer onder de ontstekingen. Schubben had ook geen zin

Precies dit!! En wat een jeuk die ingegroeide haren

Iedereen raadt mij aan om straks jurkjes te dragen zonder panty (ben zwanger) maar het lukt nu al bijna niet om mezelf te scheren onder de douche met die buik. Ik kan ook niet zo goed meer als ooievaar staan.

Misschien toch harsen..brr!
quote:moosie87 schreef op 10 april 2017 @ 20:57:

[...]

Ah lief!!!

Mijn opmerking was niet serieus gemeend;). Maar vond jullie opmerkingen leuk!Snapte ik, maar om even duidelijk te maken dat we niet de hele dag jaloers op elkaar lopen te katten ofzo
quote:Lavendel_Madelief schreef op 10 april 2017 @ 21:12:

[...]

Precies dit!! En wat een jeuk die ingegroeide haren

Iedereen raadt mij aan om straks jurkjes te dragen zonder panty (ben zwanger) maar het lukt nu al bijna niet om mezelf te scheren onder de douche met die buik. Ik kan ook niet zo goed meer als ooievaar staan.

Misschien toch harsen..brr!Ik ben bijna 36 weken en scheer mijn benen in bad. Dat gaat goed! Bikinilijn daarentegen... opzich lijkt t me wel fijn als 't tuintje aangeharkt is voor de bevalling, maar de enige mogelijkheid die ik zie is een brazilian. En dan denk ik: m'n arme vagijn krijgt al genoeg te verduren binnenkort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven