Mode & Beauty alle pijlers

Beste manier om make-up te verwijderen

24-03-2024 10:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanwege mijn slechte huid, rosacea en veel pigmentvlekken gebruik ik dagelijks foundation en concealer.
Ik gebruik de cleanser van la roche Posay die je af spoelt met water. Als ik daarna de tonic gebruik komt er best nog veel make-up af.
Ik heb gelezen dat je ook met olie make-up kan verwijderen, iemand hier ervaring mee of andere tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, deze is heel fijn:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf dubbel reinigen goed werken. Ik gebruik eerst een cleansing balm van Elemis (maar zijn vast andere merken die dit ook hebben) en dan nog een milde reiniger die ik met water afspoel. Sinds ik dat doe, is mijn huid écht schoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inkey List heeft ook eentje: Oat Cleansing Balm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook zo'n moeilijk en gevoelig huidje, en allerlei verschillende soorten reinigers en verzrging geprobeerd. Mijn huid is pas écht gaan opknappen, toen ik mijn creme en/of make up eraf ging halen met de wasbare bamboe wattenschijfjes van de Action. Als ik flink wat oogmake up op heb, gebruik ik eerst nog even een (wegwerp) wattenschijfje met 2 fasen reiniger (die met blauw en doorzichtig en je moet schudden, van biodermal) en daarna het wasbare wattenschijfje.

Onder de douche reinig ik mijn gezicht met Black Soap van Rituals.
Sinds ik verder helemaal niets meer gebruik, is mijn huid veel rustiger en minder gevoelig geworden.

Ik zeg niet dat dit voor jou ook gaat werken, maar het zou kunnen. Ik bleek gewoon slecht tegen de toch vrij heftige cleansers en tonics te kunnen, ook al kocht ik echt alleen spul voor een gevoelige huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is vaak een beetje zoeken wat je zelf fijn vindt, maar ik heb goede ervaringen met DHC deep cleansing oil (vooral in de winter, als ik snel last heb van schrale plekjes) The Ordinary Squalane Cleanser en Cerave hydrating foaming oil cleanser.

Ik gebruik eerst oogmake-up remover, dan lekker poedelen met een cleanser en warm water, en als laatste afnemen met een fijne micellair water. Ik hou erg van die van Garnier, met vitamine C of die met rozenwater. ‘s Morgens onder de douche gebruik ik ook weer een cleanser.

Met genoemde cleansers komt er daarna geen make-up meer af. Misschien kijken hoe je de cleanser gebruikt? Spoel je hem goed af met ruim water?
Alle reacties Link kopieren Quote
HobbeltVerder schreef:
24-03-2024 11:16
Ik heb ook zo'n moeilijk en gevoelig huidje, en allerlei verschillende soorten reinigers en verzrging geprobeerd. Mijn huid is pas écht gaan opknappen, toen ik mijn creme en/of make up eraf ging halen met de wasbare bamboe wattenschijfjes van de Action. Als ik flink wat oogmake up op heb, gebruik ik eerst nog even een (wegwerp) wattenschijfje met 2 fasen reiniger (die met blauw en doorzichtig en je moet schudden, van biodermal) en daarna het wasbare wattenschijfje.

Onder de douche reinig ik mijn gezicht met Black Soap van Rituals.
Sinds ik verder helemaal niets meer gebruik, is mijn huid veel rustiger en minder gevoelig geworden.

Ik zeg niet dat dit voor jou ook gaat werken, maar het zou kunnen. Ik bleek gewoon slecht tegen de toch vrij heftige cleansers en tonics te kunnen, ook al kocht ik echt alleen spul voor een gevoelige huid.
Wat grappig hoe dat voor iedereen toch anders kan zijn. Mijn huid reageert juist heel slecht op wasbare wattenschijfjes, terwijl ik er vaak goede recensies over lees.

Ik gebruik als eerste stap een olie, gewoon van Kruidvat huismerk. Scheutje olie in mijn hand en over mijn gezicht (niet eerst de huid natmaken) verdelen. Minuutje rond wrijven en afnemen met een tissue. Dan was ik eerst mijn handen, maak mijn gezicht nat en gebruik een gewone cleanser, bijvoorbeeld van Simple of Cerave. Daarna nog een wattenschijfje met ongeparfumeerd micellair water, vooral voor de plekjes waar ik niet zo makkelijk bij kan, zoals haarlijn en hals.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd waterproof mascara die ik met een eyemakeup remover weghaal (voor mij al jaren Clarins Instant Eye Make-Up Remover), dat doe ik ook met een wasbaar wattenschijfje. Dan maak het liefst eerst alles “los” met een cleansing balm of oil. Dan daarna was ik alles af met een cleansing gel (daarin ben ik niet zo merkvast, heb van alles staan) en dan toner.

Bij minder gezichtsmakeup gebruik ik een reinigingsmelk op wasbaar schijfje, en dan ook weer cleanser, toner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik een cleansing balm, waarmee het meeste volgens mij wel los komt en haal het er af met een hydrofiel of badstof doekje en warm water.

Voor 's ochtends onder de douche heb ik nog een milde cleanser van Roche Posay.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
24-03-2024 11:56
Wat grappig hoe dat voor iedereen toch anders kan zijn. Mijn huid reageert juist heel slecht op wasbare wattenschijfjes, terwijl ik er vaak goede recensies over lees.

Ik gebruik als eerste stap een olie, gewoon van Kruidvat huismerk. Scheutje olie in mijn hand en over mijn gezicht (niet eerst de huid natmaken) verdelen. Minuutje rond wrijven en afnemen met een tissue. Dan was ik eerst mijn handen, maak mijn gezicht nat en gebruik een gewone cleanser, bijvoorbeeld van Simple of Cerave. Daarna nog een wattenschijfje met ongeparfumeerd micellair water, vooral voor de plekjes waar ik niet zo makkelijk bij kan, zoals haarlijn en hals.
Ja, het is echt zo persoonlijk, daarom is het ook een kwestie van uitproberen, liefst meerdere dagen of zelfs weken, om uit te vinden wat het beste bij je past. Als ik ga reinigen met olie, wat ik overigens heerlijk vind ook qua gevoel, dan sta ik de dagen erna vol bultjes, dus dat werkt voor mij helaas niet, hoe goed ik het ook weer eraf haal nadien.
Ik gebruik mijn olie dus maar op mijn benen na het ontharen, die kunen er wel tegen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik Bioderma Sensibio H2O vanwege een gevoelige huid en rosacea. Koop het altijd in Frankrijk bij de apotheek ivm de goedkopere prijs daar maar ook online te koop zag ik. Zelfs waterproof make-up haal je er zo mee af .

https://www.bol.com/nl/nl/p/bioderma-ma ... VvEALw_wcB
isditechtwaar wijzigde dit bericht op 03-04-2024 02:39
Reden: .
48.06% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven