Mode & Beauty alle pijlers

Beugels BH doen zeer, alternatief voor grote cup?

03-04-2021 20:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Zoals de titel al zegt; ik krijg steeds meer last van de beugels in mijn BH. Onder mijn borsten is de huid verkleurd van de pukkeltjes, ontstekingen en het in mijn huid “snijden” van de beugels.

Ik heb best zware borsten (75G/H) dus mijn beha uit is lekker maar zit ook niet heel comfortabel als ik ga lopen oid. Naar buiten zonder beha kan al helemaal niet.

Wie heeft/ had daar ook last van en weet een goed alternatief? Of een middeltje om de plekjes minder pijnlijk te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleinere maat (70 d/e) maar heb last van de beugels op mij ribben. Heb 1 zonder beugel maar dat werd hier al genoemd. Wat bij mij ook helpt is een voorsluiting! En de achterkant tussen de schouderbladen.
De Sloggi Zero Feel is fijn.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
07-04-2021 17:49
De Sloggi Zero Feel is fijn.
Ik vind ze fantastisch zelf, voor het eerst in mijn leven dat ik niet meteen mijn bh uit wil doen zodra ik de deur niet meer uit hoef.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel en heb nu van Triumph de fitsmart besteld. Wellicht dat het iets voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
03-04-2021 22:53
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.
Bij Otto kun je goed filteren op kleine maten zonder beugel. En bij h&m heb ik van die combinaties gekocht tussen een topje en een bh, ik weet niet meer hoe dat heet. Die vind ik ook wel fijn. Bij otto echt bhs zonder beugel. Ook fijn.
De bandjes en achtersluiting van die fitsmart zien er best dun uit, geeft dat wel steun met een grote cup?
Alle reacties Link kopieren
Blauw_bloempje schreef:
07-04-2021 23:15
De bandjes en achtersluiting van die fitsmart zien er best dun uit, geeft dat wel steun met een grote cup?
Hij komt als het goed is vandaag binnen, dan laat ik het je weten.
Alle reacties Link kopieren
waarompaktieniet schreef:
07-04-2021 19:18
Ik herken het wel en heb nu van Triumph de fitsmart besteld. Wellicht dat het iets voor je is.
zien er prettig uit, ik ga die ook eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
waarompaktieniet schreef:
08-04-2021 11:15
Hij komt als het goed is vandaag binnen, dan laat ik het je weten.
Vandaag geen pakketje... Hopelijk morgen
Alle reacties Link kopieren
littlemissy schreef:
03-04-2021 20:50
Hi allemaal,

Zoals de titel al zegt; ik krijg steeds meer last van de beugels in mijn BH. Onder mijn borsten is de huid verkleurd van de pukkeltjes, ontstekingen en het in mijn huid “snijden” van de beugels.

Ik heb best zware borsten (75G/H) dus mijn beha uit is lekker maar zit ook niet heel comfortabel als ik ga lopen oid. Naar buiten zonder beha kan al helemaal niet.

Wie heeft/ had daar ook last van en weet een goed alternatief? Of een middeltje om de plekjes minder pijnlijk te maken?
Hoe lang draag je de bh(s) al? Ik vraag dit omdat ik het in die zin herken dat als mij bh "opgedragen" is, de stof dunner wordt en je dus de beugels en baleinen beter voelt en dat gaat irriteren, ook bij mij, gelukkig geen ontstekingen maar wel pukkeltjes en een rode rauwe huid in de okselstreek.

Wij hebben dezelfde maat, ik koop mijn bh's altijd bij een speciaalzaak en pas deze (gelukkig nu weer mogelijk) altijd om te voorkomen dat het model of de maat van een bepaald merk mij niet flatteert.
Ik ben van mening dat er echt wel verschil is tussen bv een BH van Panache, Prima Donna of die van de Hunkemoller als het gaat om de stof, pasvorm en misschien ook wel de beugels.

Ik heb enige tijd een verkeerde maat gedragen wat ook niet echt bevordelijk is voor je huid, laat staan voor je borsten.

Qua BH ga ik niet voor "prima" maar voor "moet perfect zitten" en wat mij betreft is een BH zonder beugels geen optie voor mijn cupmaat, het is werkelijk geen gezicht, zowel met als zonder kleding.
Of heb je misschien een nikkel of andere metaal allergie waardoor je huid stuk gaat, je hebt het over ontstekingen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag voor beugel graag Freya. Heb maat 95J, nu 95K maar ben zwanger. De echt goed zittende zijn wel ruim €120. Voor sport beha’s shop ik bij Anita.

Tot een paar jaar geleden had ik 85H en heb jaren beha’s gekocht van PrimaDonna. Bevielen erg goed. Waren ook wel €80 tot €120 trouwens.

Laat je anders een goed opmeten. Ik weet niet waar je woont maar ik hen wel twee goede adressen bij mij in de buurt.
AnneP88 schreef:
09-04-2021 15:48
Ik draag voor beugel graag Freya. Heb maat 95J, nu 95K maar ben zwanger. De echt goed zittende zijn wel ruim €120. Voor sport beha’s shop ik bij Anita.

Tot een paar jaar geleden had ik 85H en heb jaren beha’s gekocht van PrimaDonna. Bevielen erg goed. Waren ook wel €80 tot €120 trouwens.

Laat je anders een goed opmeten. Ik weet niet waar je woont maar ik hen wel twee goede adressen bij mij in de buurt.
Doen ze dat nog in coronatijd?
sugarmiss schreef:
04-04-2021 12:06
Als je de beugel van je bh voelt zitten dan draag je de verkeerde maat.

Bij een te kleine omvangsmaat prikt hij in de borst en bij een te grote omvangsmaat in je oksel.

Bij een goede maat heb je nergens last van.

De beugel moet je borst omsluiten.

Als je last van je borstbeen krijgt dan zit hij sowieso te strak.
Zo simpel werkt het helaas niet. Ik ben zoekende naar de juiste maat na een borstvergroting. Tot en met F past de stof van de cups niet (idee muffintop maar dan bij borsten) en bij G/H irriteren de beugels op de littekens in de borstplooi en zijn ofwel te hoog tussen de borsten, ofwel te hoog onder de oksels, ofwel beide (valt ook geen peil op te trekken)

Ik zou het best af zijn met 85H waarbij de beugels minder hoog doorlopen, want de ronding is precies goed.

Nu maar sportbehas en voor af en toe kort, voor het mooie, een beugelbeha. Als ik weet dat hij weer snel uit kan.

Ik lees dus even mee wat er verder genoemd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beha's binnen gekregen en degene met de v in het midden (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) is te groot en de rechte (lijkt als model sportbeha) zit wel goed. Gek, want ik heb 2x dezelfde maat gekozen. Ik moet wel de band achter strakker dan de meeste losse haak vastmaken, maar dat lijkt me logisch als je niet met precieze maten werkt. Ik heb normaal 70E/F.
De bandjes zijn even breed als mijn andere beha's en zitten prettig en zacht. De achtersluiting heeft 2 haakjes per rij. Ik heb verder geen beugelvrij beha's (behalve sportbeha's), dus moet wel even wennen aan het gevoel.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
09-04-2021 16:01
Ik zou het best af zijn met 85H waarbij de beugels minder hoog doorlopen, want de ronding is precies goed.
De zijkant van de smartfit zit bij mij hoger, wat ik wel fijn vind. Ik krijg er niet zo'n extra 'rolletje' naast, wat ik bij sommige beugelbeha's wel heb.
Dit bedoel ik:
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven