Mode & Beauty alle pijlers

Bh tips grote borsten

06-05-2010 01:55 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dames,

Ik ben vast niet de enige met het "probleem" van grote borsten (80F).

Ze zitten me niet in de weg, maar het bemachtigen van een goede bh valt niet mee. Liefst draag is voorgevormde bh's. Zelf heb ik goede ervaringen met Marie-Jo, maar dat is dan weer een prijzig merk... Dus hebben jullie tips, kom maar op!
Ik ga meestal naar een winkeltje met van die oudere dames die bij een blik op je borsten al weten wat je nodig hebt. Meestal toch maar goed wat geld aan uit geven.

Als iemand nog een goed sportbh-merk weet... ik kan hem niet vinden. Ik heb wel die shock absorbers geprobeerd met die vier verschillende stevigheden, maar dat is hem bij mij ook niet... Beugelbh met strak shirt eroverheen vind ik niet zo lekker rennen en meestal valt het er halverwege uit. Kom ik thuis en zit een deel ergens naast de bh...
Ik zou niet besparen op goede bh's. En ja helaas die zijn prijzig, maar geven wel voldoende steun. Ik heb zelf ook grote borsten en draag Marlies Dekkers of Chantelle. Kijk ook eens in de uitverkoop, dat scheelt vaak 50%
Sapph-bh? Ik heb E en die zitten prima! En mooi ook...
Marlies Dekker.

Heb onlangs toch een poging gewaagd een Sapph te passen en zelfs de grootste cupmaat sloot niet netjes aan. De materiaalkeuze en steun bij Sapph is leuk wanneer je een cupje b hebt maar als je zware borsten hebt zou ik me er niet aan wagen.

Ik zou ook zeker niet besparen op een goede BH, je hebt die ondersteuning gewoon nodig anders krijg je echt pijnklachten.

Freya schijnt ook erg goed te zijn voor grote maten ( alhoewel ik nu twijfel of zij ook lingerie hebben, ik ken het merk voornamelijk van de badkleding)

@Nammma, hoe krijg je het voor elkaar om je dames in een sapph bh te frommelen zonder dat ze er aan alle kanten uitpuilen wanneer je even bukt en weer recht gaat staan?
Ik heb laatst via de Wehkamp een Sapph bh gekocht in 85F en daar ben ik ontzettend tevreden over. Mijn sportbh's koop ik gewoon van shock absorber, ik heb een zwarte met witte biesjes in de allerzwaarste cathegorie en daar ben ik erg tevreden mee. Ik ren wat af, dus ben erg blij! Ik hoor trouwens medelopers die juist met de Hema variant erg blij zijn. Volgens mij gaan die trouwens maar tot E.
Ik zweer zelf bij Primadonna, helaas ook niet goedkoop. Maar BH's gaan wel heel lang mee, terwijl ik ze gewoon in de wasmachine was.

Het enige jammere vind ik dat ze in de lingeriewinkels in mijn buurt vaak alleen de wat suffere kleuren en modellen verkopen, terwijl hun assortiment ook mooiere kleuren en bijvoorbeeld hele fijne balconette-beha's bevat. Maar aangezien ik van Primadonna altijd dezelfde maat heb, bestel ik regelmatig via internet en dan kun je ook wat makkelijker op zoek naar koopjes.
Bij de Hunkemoller hebben ze tegenwoordig tot zeer grote maten bh's hangen.. Tot welke maat, en of ze ook stevig zijn weet ik niet...

Verder vind ik de slogan van Hunkemoller een beetje matig, 'The more the better', ofwel de dames met t/m cup D waaraan ze altijd hun centjes hebben verdiend worden hier gewoon (semi) beledigt.. Of zie ik dit verkeerd?
Nou Finsternis, die van hunkemoller zitten voor geen ene meter. Totaal geen ondersteuning etc.

Primadonna is idd ook een goeie
Ik vind Hunkemoller ook niet zo, bij het passen denk je dat het wel gaat, maar na paar keer wassen, zit het voor geen meter meer.

Ik heb trouwens ook nog Simone Perele, ik weet zo even niet hoe dit qua prijs waren, maar denk dat beetje zelfde prijsklasse is als Primadonna en Marie Jo.
Ik zweer ook bij PrimaDonna (70F)
Ik koop eigenlijk alles van Freya en Fantasie. Gemaakt voor dames met een vrij smalle onderomvang en grote borsten. Bij mij zitten ze prachtig en het zijn geen oma bh's. In vergelijking tot bv Prima Donna zijn ze ook nog eens goed betaalbaar, ze kosten ongeveer 50,- tot 55,- per stuk.

Te koop bij oa de Bijenkorf, SandraBra, Naron en andere speciaalzaken.
quote:Ceci schreef op 06 mei 2010 @ 08:32:

Ik koop eigenlijk alles van Freya en Fantasie. Gemaakt voor dames met een vrij smalle onderomvang en grote borsten. Bij mij zitten ze prachtig en het zijn geen oma bh's. In vergelijking tot bv Prima Donna zijn ze ook nog eens goed betaalbaar, ze kosten ongeveer 50,- tot 55,- per stuk.

Te koop bij oa de Bijenkorf, SandraBra, Naron en andere speciaalzaken.

Dat was wat ik wilde zeggen :P

Ik was gister trouwens bij de Hunkemoller en daar gingen de strapless bh's maar tot cup D :s
Voor sportbeha's: www.kiesdejuistesportbh.nl en dan de friction free. Kost een paar centen maar dan zitten ze ook echt klem!
Ik koop mijn beha's vaak bij Triumph, zelf heb ik cup 70F.
De beste tip: Laat je maat goed meten door een dame die dat ook echt goed kan. En luister dan naar haar tips over welk merk BH. Elk merk heeft toch weer een eigen pasvorm. Je borsten kunnen bijvoorbeeld dicht bij elkaar staan of juist verder uit elkaar, daar past niet elk merk BH bij. Net als dat je smalle en brede schouders hebt, daarvoor zijn niet alle soorten BH's geschikt (herken je het afzakkende BH bandjes syndroom?). Ga flink passen in een goede zaak met goede service.

Een goed aangemeten BH kost wat, maar dan heb je ook echt wat!
Hier ook een primadonna fan. Af en toe ben ik het zat dat ze zo duur zijn en koop ik een goedkopere BH, maar merk dat ik die dan na een dag dragen meteen in de was gooi om de volgende dag weer lekker een PD aan te trekken.

Waar ik ook vaak iets koop is www.bravissimo.com echt een enorme aanrader zeker voor bikini's en voorgevormde truitjes en blouses.
quote:Rets schreef op 06 mei 2010 @ 08:54:

[...]

Dat was wat ik wilde zeggen :P

Ik was gister trouwens bij de Hunkemoller en daar gingen de strapless bh's maar tot cup D :sFantasie maakt strapless bh's tot en met cup F. Zit nog stevig ook.

En de Deco van Freya gaat tot cup GG, en geeft een prachtig decolleté. Is een laag uitgesneden bh, maar zit wel erg mooi.
Ik heb vorig jaar een bh gekocht van Disismi en die zit geweldig!

Ze hebben aparte en vrolijke prints en de pasvorm is super.

Volgens mij zijn ze allemaal voorgevormd en ze gaan van maat D tot maat I
quote:MissMD schreef op 06 mei 2010 @ 09:18:

Waar ik ook vaak iets koop is www.bravissimo.com echt een enorme aanrader zeker voor bikini's en voorgevormde truitjes en blouses.

MissMD, verzenden ze ook gewoon naar Nederland? Ik kan daar 'zo snel' niets over vinden op hun site.

En wat is jouw ervaring met hun maten? Als je je aan hun meetmaten houdt op de site krijg je dan ook werkelijk iets in huis dat past of moet je het wat groter/kleiner nemen.
@Penkeeks: Ze verzenden idd gewoon naar NL. Ik heb ze ontdekt toen ik in Newcastle was en daar is dus gewoon een winkel en daar heb ik gepast, dus niet met meten gedaan.

Ter indicatie, in NL heb ik 80 E en via de site bestel ik 36 F, die zaten altijd goed, behalve een strapless BH, dat zat voor geen meter, maar die kon ik kosteloos terugsturen en geld binnen paar dagen terug.

Ik heb ook een keer een bikinibroekje geruild voor een maat groter, ook dat ging vrij vlot, had geloof ik binnen een week de nieuwe maat in huis.
Hier ook 80f en groot fan van Freya. Heb ook enkele Marlies Dekkers, zit mooi, maar vind dat die mijn voorgevel nog groter maken door de vulling. Freya via ebay.co.uk is zeer betaalbaar.
Voor Freya kun je goed slagen bij www.figleaves.com, en ook bij brastop.com, superlage prijzen vaak. Beide ook prima voor bikini's. Ik bestel ook nog wel eens op Ebay.co.uk. Scheelt echt bakken met geld.

Als je weet welk model/maat je nodig hebt, is het ideaal. Je kunt overigens ook gewoon terugzenden.
[quote]dangeensuus schreef op 06 mei 2010 @ 08:23:

Nou Finsternis, die van hunkemoller zitten voor geen ene meter. Totaal geen ondersteuning etc.

Ben ik het niet mee eens,ik draag altijd de minimizer van hunkemoller,en die zit prima(ook 80f) heb ook duurdere geprobeerd voor het mooie(want de minimizer is een soort van harnas)maar kom altijd weer terug bij de minimizer van hunkemoller voor maar 22.95 ik vervang ze wel 2x per jaar tijdens de 3e bh gratis actie na een half jaar is de steun er wel uit.
Freya Freya en nog eens Freya.

En dan via Figleaves, of Bavissimo, perfecte service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven