Mode & Beauty alle pijlers

Bijna altijd koud & kleding

09-10-2020 16:21 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk heb ik het bijna altijd koud. Zittend werk in kantoor en collega's hebben het snel warm dus verwarming laag en nu met corona ook nog eens ramen open. Word er ellendig van.
Ik heb hele leuke kleding.
Maar kan bijna niets aan voor mijn werk zonder kou te hebben of moet er altijd een vest over doen ( en ik kan ook niet tegen wol).
Thermisch ondergoed kan ik alleen vinden hoog aansluitend aan de hals. Dus helemaal niet mooi onder een blouse , en wat met 3/4 e mouwen van bv mijn jurkjes?
Iemand tips?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
SimpeleZiel schreef:
09-10-2020 20:13
Ik heb ook wel collegas die dan steeds klagen dat de verwarming te hoog staat, en eigenlijk 19 graden wel best vinden. Maar wel steevast in een dik overhemd+wollen trui komen werken.

Dan denk ik, laat die trui lekker thuis ipv je collegas die wat kouwelijker zijn letterlijk in de kou te zetten.
Haha dat is weer de omgekeerde wereld, die heb ik bij ons op kantoor nooit gezien. Ik heb een tijdje bij facilitair gewerkt bij een groot bedrijf en dan kregen we van twee mensen aan het zelfde blok een melding, de ene had het koud en de andere klaagde dat het te warm was. Heb ik aangegeven dat ze maar van plek moesten wisselen :facepalm:

Maar dingen als een straalkachel vind ik echt niet kunnen op kantoor, dat is zo enorm slecht voor het milieu en vaak nog brandgevaarlijk ook.
rumforviva schreef:
09-10-2020 19:51
Ik draag wel winterkleding, maar ik heb wel vaak een panty en een rok aan. Een klederdracht die in mijn sector normaal is. Ja, dat is geen merinowollen maatpak, maar wij worden ook weer niet geacht met een fleece aan te verschijnen.
Zo duur is merino niet hoor Rokje heb je al voor 30 euro dus wat let je.
SimpeleZiel schreef:
09-10-2020 20:13
Ik heb ook wel collegas die dan steeds klagen dat de verwarming te hoog staat, en eigenlijk 19 graden wel best vinden. Maar wel steevast in een dik overhemd+wollen trui komen werken.

Dan denk ik, laat die trui lekker thuis ipv je collegas die wat kouwelijker zijn letterlijk in de kou te zetten.
Dus jouw werkgever moet maar veel meer gaan betalen aan de energie omdat jij geen trui aan wil doen. Wat is er mis met een blouse en vest? Ik zeg doe die trui lekker aan. Beter voor het milieu ook
strings-attached schreef:
09-10-2020 20:16
Ik heb het idee dat een wollen rokje niet zoveel doet in de koubeleving.
Natuurlijk moet ik niet in mn blote kont zitten maar het is bij mij vooral het bovenlijf en voeten.
Je hebt wel hele fijne maillots van merino wol van Falke, fijne van merino is dat het niet prikt en allergeen vrij is. Vest hoeft ook niet altijd, je hebt ook mooie blazers. (kan zelfs over je jurkje met 3/4 mouw)
Laagjes dragen en goede (hoge) sokken. Mooie langere kaarsen en niemand ziet je extra dikken warme sokken. Als je voeten/enkels koud zijn is de rest ook snel koud.

Draag niet te strakke kleding, een beetje licht tussen de lagen geeft extra isolatie en warmte.

Er is ook thermokleding net een lage hals bijvoorbeeld van icebreaker. En er zijn tegenwoordig vele kleuren verkrijgbaar dus nude of juist een mooie print staat prima bij een bloesje.

Deel je een kantoor? Kijk dan of er plekken meer of minder tocht hebben zodat jij wat warmer kan zitten en de ander (die het minder snel koud heeft op een koelere plek).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
09-10-2020 20:16
Het gaat niet om het rokje (of om het geld -ik geef idioot veel geld uit aan kleding, haha!), het gaat om de panty en pumps.

Straalkachels bij ons absoluut verboden trouwens (losse waterkokers ook). Nou ja, ben er sinds maart niet meer geweest, dus ik heb nergens last meer van. Maar had net een nieuw, eigen kantoor gekregen en als ik de deur dicht deed werd het wel langzaam warmer.
Envelop schreef:
09-10-2020 20:25
Je hebt wel hele fijne maillots van merino wol van Falke, fijne van merino is dat het niet prikt en allergeen vrij is. Vest hoeft ook niet altijd, je hebt ook mooie blazers. (kan zelfs over je jurkje met 3/4 mouw)
Die heb ik ook. Maar het komt er gewoon op neer dat het bij ons soms standje vrieskist is, daar begin je weinig tegen.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar een fleece dekentje voor over je benen is heerlijk warm. Zo zit ik ook te werken.
Bloemetjefresia schreef:
09-10-2020 20:10
Ik begrijp precies wat je bedoeld! Hier ook altijd koid. Koude handen en voeten, koude neus en zo'n diep kouwelijk gevoel tot op het bot. Als ik dat eenmaal heb word ik ook niet makkelijk meer warm. Behalve van een goed heet bad.
Ik ga vaak ook zweten van de kou en van die natte plekken krijg ik het nog kouder.
Ik kan ook niet tegen wol en vind de meeste dikke truien ondanks dat ze niet van wol zijn toch ook prikkwn of kriebelen. Ik houd van fleece maar dat kan ik niet aan naar mijn werk.
Ik vind het wel fijn dat ik de hele winter nog moet thuiswerken. Dan doe ik mijn sloffen en onesie lekker aan of een dekentje om me heen die ik af kan gooien als ik een meeting heb. Overigens is het thuis bijna nooit koud sinds we vloerverwarming hebben.

Sterkte want het werkt gewoon niet fijn als je het zo koud hebt.

Thermo ondergoed ga ik eens proberen. Kijken wat dat doet.
Onder die truien doe je iets met lange mouwen.

Goed schoeisel waar je warme sokken in kan doen helpt ook.
Icebreaker heeft wel thermisch ondergoed met v-hals of grote ronde hals. Is van merinowol dat niet kriebelt.

Verder zit er niet veel anders op dan leuke truien en blazers dragen. En wees blij dat je nog naar kantoor mag. Ik werk al een half jaar thuis en niemand zou het opmerken als ik iets leuks draag.

En misschien helpt het als je wat vaker opstaat en even naar een andere verdieping loopt en weer terug, weer even wat doorbloeding.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Een collega van mij heeft het ook altijd koud.. eerst zat ze bij het raam, in de buurt van de airco. We hebben haar verplaatst maar een plek ver van het raam, uit de tocht en naast een verwarming. Dit is al een stuk fijner. Daarnaast draagt ze vaak een dik vest en heeft ze een mega sjaal, die ze vaak als een soort deken omdoet.
Als we een afspraak hebben (nu niet aan de orde), zien we er uiteraard representatiever uit
neweve schreef:
09-10-2020 20:47
Laagjes dragen en goede (hoge) sokken. Mooie langere kaarsen en niemand ziet je extra dikken warme sokken. Als je voeten/enkels koud zijn is de rest ook snel koud.

Draag niet te strakke kleding, een beetje licht tussen de lagen geeft extra isolatie en warmte.
Steek je die kaarsen tegelijk met het licht aan of bedoel je het licht van de kaarsen tussen de laagjes laten schijnen?
winkelfanaat schreef:
09-10-2020 22:58
Steek je die kaarsen tegelijk met het licht aan of bedoel je het licht van de kaarsen tussen de laagjes laten schijnen?
:rofl: :facepalm:
Typfout (ik maak echt te vaak typfouten...)
De lucht tussen de laagjes natuurlijk.
Wel een goede tip, heel veel gloei ipv ledlampen. Gewoon stiekem alles veranderen.
neweve wijzigde dit bericht op 10-10-2020 09:06
0.39% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
09-10-2020 23:02
:rofl: :facepalm:
Typfout (ik maak echt te vaak typfouten...)
De lucht tussen de laagjes natuurlijk.
Wel een goede tip, heel veel gloei ipv leeslampen. Gewoon stiekem alles veranderen.
😁
09-10-2020 20:19
Dus jouw werkgever moet maar veel meer gaan betalen aan de energie omdat jij geen trui aan wil doen. Wat is er mis met een blouse en vest? Ik zeg doe die trui lekker aan. Beter voor het milieu ook
Nee ik bedoel dat iedereen al een trui/warme kleren aan heeft en dat één iemand het warm heeft en dan ipv zn trui uitdoen wil dat de verwarming nog lager gaat.
Trouwens, in de zomer is het helemaal erg. Je komt met je luchtige kleding binnen en moet vervolgens binnen van alles extra aan om het draaglijk te maken.
Hoi, bedankt allemaal!
Zal eens zoeken naar dat ondergoed van icebreaker.
Ik zeur niet tegen collega's hoor, ik onderga ;-)
Veel van mijn kledij is eigenlijk "zo" zelden draagbaar heb ik gemerkt.
In de zomer is het er te warm Voor en nu zelfs bij 15 a 16 graden heb ik het te koud in longsleeves en kleding met 3/4 mouwen.
Mijn benen dat valt wel mee. Heb meestal een broek aan plus laarsjes en als ik in najaar een rok of zo draag dan met thermo panty.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Raar maar waar ook met een longsleeve onder zon dikke trui of vest voel ik het kriebelen. Ik denk dat dat psychisch is. Ik voel het ook bijna als iemand anders zon trui draagt.
Ik moet er niks van hebben.
Ik draag allren fleece (thuis dus) en truien gemaakt van joggingstof of hoe heet dat jersey ofzo. Maar die zijm doorgaans niet zo warm.

Ik houd ook echt van die droge warme verwarmingslucht. Dat ding op 22 en ik vind het heerlijk. Helaas ben ik de enige en kost het een godsvermogen dus doe ik het niet. Braaf op 19. Maar als ik niet weg hoef loop ik de hele winter in fleecetruien en onesies met dikke sokken.

Op mn werk is t altijd koukleumen geblazen.
rumforviva schreef:
09-10-2020 19:47
Nou ja, bij ons komt er dan een gozer van Facilitair met een infrarood thermometer die hij dan ergens op richt en dan zegt ‘‘ie rustig dat het al 24 graden is in de ruimte terwijl iedereen klappertandend achter z’n bureautje zit.
Ik heb zelf de indruk dat gevoel van koud hebben meer komt van de ‘tocht’ van de airco dan van de actuele temperatuur.
Vooral mijn armen zijn daar gevoelig door daarom heb ik alleen zomers 3/4 mouwen of korter aan
Mollootje schreef:
09-10-2020 16:54
Als je echt op kantoor werkt zou je ook eens op de website van stoov kunnen kijken. Die hebben mooie kussentjes ed die je kunt verwarmen.
Ik ben ook een koukleum, maar bij het werk wat ik doe zit ik niet stil en draag ik vaak een dik vest over mijn kleding.
Wat een leuke tip, ook handig voor mijn ijskoude voeten in bed
minionette schreef:
10-10-2020 09:32
Hoi, bedankt allemaal!
Zal eens zoeken naar dat ondergoed van icebreaker.
Ik zeur niet tegen collega's hoor, ik onderga ;-)
Veel van mijn kledij is eigenlijk "zo" zelden draagbaar heb ik gemerkt.
In de zomer is het er te warm Voor en nu zelfs bij 15 a 16 graden heb ik het te koud in longsleeves en kleding met 3/4 mouwen.
Mijn benen dat valt wel mee. Heb meestal een broek aan plus laarsjes en als ik in najaar een rok of zo draag dan met thermo panty.
15/16 is ook gewoon te koud voor slechts longsleeves en 3/ mouw hoor. Daar doet de hele wereld minstens een laag overheen.
Thermoshirts zelf zo knippen dat de hals geschikt is voor onder je kleding. Rand even zigzaggen met de naaimachine tegen rafelen.

Maar winterkleding is soms raar. Korte of driekwart mouwen bij dikke jurken???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven