Bijna altijd koud & kleding
vrijdag 9 oktober 2020 om 16:21
Op mijn werk heb ik het bijna altijd koud. Zittend werk in kantoor en collega's hebben het snel warm dus verwarming laag en nu met corona ook nog eens ramen open. Word er ellendig van.
Ik heb hele leuke kleding.
Maar kan bijna niets aan voor mijn werk zonder kou te hebben of moet er altijd een vest over doen ( en ik kan ook niet tegen wol).
Thermisch ondergoed kan ik alleen vinden hoog aansluitend aan de hals. Dus helemaal niet mooi onder een blouse , en wat met 3/4 e mouwen van bv mijn jurkjes?
Iemand tips?
Ik heb hele leuke kleding.
Maar kan bijna niets aan voor mijn werk zonder kou te hebben of moet er altijd een vest over doen ( en ik kan ook niet tegen wol).
Thermisch ondergoed kan ik alleen vinden hoog aansluitend aan de hals. Dus helemaal niet mooi onder een blouse , en wat met 3/4 e mouwen van bv mijn jurkjes?
Iemand tips?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
vrijdag 9 oktober 2020 om 16:27
Als ik het koud heb dan heb ik vaak een warmwaterkruik waar ik dan tegenaan leun. Zo'n hittepit zou je ook kunnen overwegen, ik vind ze alleen zo stinken. Verder heb ik ook gewoon mooie truien die best warm zijn en niet van wol, want daar kan ik ook niet tegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 9 oktober 2020 om 16:44
Vreselijk en heel herkenbaar van mijn vorige baan. Ik had standaard een thermolegging onder mijn broek of maillot/dikke panty. Een hemd én T-shirt onder mijn dikke trui of een jasje of lang vest ergens overheen. Enkellaarsjes en geen pumps, uiteraard. Kledingstukken kocht ik echt alleen maar als ze warm genoeg waren, dus jurkjes alleen met lange mouwen en van een dikke stof (moeilijk te vinden). En verder had ik altijd een warm dekentje bij me voor over mijn benen en zat ik vaak met een sjaal om. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe netjes je eruit moet zien, ik kon bijvoorbeeld wel mijn Dr Martens met wintervoering aan in plaats van hakken.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 09-10-2020 16:52
4.68% gewijzigd
vrijdag 9 oktober 2020 om 16:54
vrijdag 9 oktober 2020 om 17:51
Zo herkenbaar.. In de zomer dat ik dan met een longsleeve en vest omdat de klimaatbeheersing te koud stond en in de winter was het een sauna want enkele collega's die wilden in een tshirt blijven lopen maar wel de verwarmingen vol open,
Ik zou in ieder geval een vast mee nemen en ik had in de winter wel eens sloffen meegenomen. (Nep Uggs).
Ik zou in ieder geval een vast mee nemen en ik had in de winter wel eens sloffen meegenomen. (Nep Uggs).
vrijdag 9 oktober 2020 om 18:00
Ik draag vaak van die long-sleeves met een ronde hals, ze hadden bij de primark wat dikkere, onder mijn kleding.
En ik heb een 'mooie' dekenachtige sjaal waar ik ook vaak in loop.
Verder draag ik in de winter ook van de primark de 'Cosy leggings', ook onder een abdere legging of broek als dat zo uitkomt als het echt koud is.
En ik heb van aliexpress tbv ov een soort handschoentjes met alleen de vingertoppen eraf, yoga handschoenen had ik op gezocht.
Inderdaad dikkere jurken, je hebt wel gebreide jurken nu.
En ik heb een 'mooie' dekenachtige sjaal waar ik ook vaak in loop.
Verder draag ik in de winter ook van de primark de 'Cosy leggings', ook onder een abdere legging of broek als dat zo uitkomt als het echt koud is.
En ik heb van aliexpress tbv ov een soort handschoentjes met alleen de vingertoppen eraf, yoga handschoenen had ik op gezocht.
Inderdaad dikkere jurken, je hebt wel gebreide jurken nu.
vrijdag 9 oktober 2020 om 18:26
Is het bespreekbaar te maken om iets aan de temperatuur binnen te doen? Iedereen mag een beetje aanpassen toch? Ik vind het wel extreem om met dekentjes en sloffen achter je werkplek te zitten. Of is er een andere plek waar het warmer is?
Bij ons vinden de meeste mannen het altijd warm zat, maar als t voor de vrouwen te koud is gaat toch echt het raam even dicht en/of de verwarming hoger. Beetje water bij de wijn voor beiden.
Bij ons vinden de meeste mannen het altijd warm zat, maar als t voor de vrouwen te koud is gaat toch echt het raam even dicht en/of de verwarming hoger. Beetje water bij de wijn voor beiden.
vrijdag 9 oktober 2020 om 18:59
Je hebt leuke kleding schrijf je. Maar er is toch ook wel warme leuke kleding?
Btw ik heb wel een aantal thermoshirts met lage hals.
Een dikke jas over mijn costume is ook geen gezicht
Sommige outfits heb ik wel overkleding bij. Zigeuner kan met omslagdoek, gothic met zwarte gevoerde cape bv.
Die van mij komen gewoon bij de hema vandaan, zijn wel een aantal jaren oud.
Btw ik heb wel een aantal thermoshirts met lage hals.
Een dikke jas over mijn costume is ook geen gezicht
Die van mij komen gewoon bij de hema vandaan, zijn wel een aantal jaren oud.
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:44
Ik verbaas me altijd over collega’s die in de herfst/winter geen winterkleding dragen, maar wel zitten te mekkeren dat ze het koud hebben, rete-irritant.
Doe gewoon een lekker warm vest of warme trui aan. Winterkleding.
In dunne kleding gaan zitten zeuren dat het te koud is, met als gevolg dat je collega’s verplicht in de warmte moeten zitten omdat jij met je dunne jurkje met driekwart mouwen naar je werk gaat.
Je begrijpt het, hier wat frustratie
In dunne kleding gaan zitten zeuren dat het te koud is, met als gevolg dat je collega’s verplicht in de warmte moeten zitten omdat jij met je dunne jurkje met driekwart mouwen naar je werk gaat.
Je begrijpt het, hier wat frustratie
summer is a state of mind
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:47
Nou ja, bij ons komt er dan een gozer van Facilitair met een infrarood thermometer die hij dan ergens op richt en dan zegt ‘‘ie rustig dat het al 24 graden is in de ruimte terwijl iedereen klappertandend achter z’n bureautje zit. Ja, als je dat ding op de TL-buis richt, of op de printer, dan wil het wel ja. Maar onder veel protest en met veel gemopper wordt er dan iets anders ingesteld. Daar merken wij dan vervolgens helemaal niets van.SimpeleZiel schreef: ↑09-10-2020 18:26Is het bespreekbaar te maken om iets aan de temperatuur binnen te doen? Iedereen mag een beetje aanpassen toch? Ik vind het wel extreem om met dekentjes en sloffen achter je werkplek te zitten. Of is er een andere plek waar het warmer is?
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:51
Ik draag wel winterkleding, maar ik heb wel vaak een panty en een rok aan. Een klederdracht die in mijn sector normaal is. Ja, dat is geen merinowollen maatpak, maar wij worden ook weer niet geacht met een fleece aan te verschijnen.c_est_moi schreef: ↑09-10-2020 19:44Ik verbaas me altijd over collega’s die in de herfst/winter geen winterkleding dragen, maar wel zitten te mekkeren dat ze het koud hebben, rete-irritant.
Je begrijpt het, hier wat frustratie![]()
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:59
Bij mij op t werk hoeft het geen rok en panty te zijn, redelijk casual is prima. Maar er zijn collega’s die dan in dunne shirtjes of blousjes zitten en gaan zitten te zeuren dat de verwarming omhoog moet.rumforviva schreef: ↑09-10-2020 19:51Ik draag wel winterkleding, maar ik heb wel vaak een panty en een rok aan. Een klederdracht die in mijn sector normaal is. Ja, dat is geen merinowollen maatpak, maar wij worden ook weer niet geacht met een fleece aan te verschijnen.
Tja, daar heb ik geen enkel begrip voor, doe maar een trui of vest aan denk ik dan.....
summer is a state of mind
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:03
Wat je moet met jurkjes met 3/4 mouwen? Lijkt me logisch, die trek je aan als dat past bij het weer, niet wanneer je het koud hebt.
Er zijn hartstikke leuke jurkjes te vinden met col en lange mouwen, je hoeft echt niet direct in een fleece en spijkerbroek te gaan. Ik herken de frustratie van c_est_moi van toen ik ook nog op kantoor zat. Zeuren dat het koud is maar wel met 3/4 mouwen en panty naar kantoor komen. Tja... dan is het gewoon je eigen schuld.
Er zijn hartstikke leuke jurkjes te vinden met col en lange mouwen, je hoeft echt niet direct in een fleece en spijkerbroek te gaan. Ik herken de frustratie van c_est_moi van toen ik ook nog op kantoor zat. Zeuren dat het koud is maar wel met 3/4 mouwen en panty naar kantoor komen. Tja... dan is het gewoon je eigen schuld.
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:04
Verschrikkelijk! En zelf eens een thermometer meenemen? Of straalkacheltje regelen? Verbruikt veel stroom maar steeds in de kou werken is ook niks.rumforviva schreef: ↑09-10-2020 19:47Nou ja, bij ons komt er dan een gozer van Facilitair met een infrarood thermometer die hij dan ergens op richt en dan zegt ‘‘ie rustig dat het al 24 graden is in de ruimte terwijl iedereen klappertandend achter z’n bureautje zit. Ja, als je dat ding op de TL-buis richt, of op de printer, dan wil het wel ja. Maar onder veel protest en met veel gemopper wordt er dan iets anders ingesteld. Daar merken wij dan vervolgens helemaal niets van.
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:10
Ik begrijp precies wat je bedoeld! Hier ook altijd koid. Koude handen en voeten, koude neus en zo'n diep kouwelijk gevoel tot op het bot. Als ik dat eenmaal heb word ik ook niet makkelijk meer warm. Behalve van een goed heet bad.
Ik ga vaak ook zweten van de kou en van die natte plekken krijg ik het nog kouder.
Ik kan ook niet tegen wol en vind de meeste dikke truien ondanks dat ze niet van wol zijn toch ook prikkwn of kriebelen. Ik houd van fleece maar dat kan ik niet aan naar mijn werk.
Ik vind het wel fijn dat ik de hele winter nog moet thuiswerken. Dan doe ik mijn sloffen en onesie lekker aan of een dekentje om me heen die ik af kan gooien als ik een meeting heb. Overigens is het thuis bijna nooit koud sinds we vloerverwarming hebben.
Sterkte want het werkt gewoon niet fijn als je het zo koud hebt.
Thermo ondergoed ga ik eens proberen. Kijken wat dat doet.
Ik ga vaak ook zweten van de kou en van die natte plekken krijg ik het nog kouder.
Ik kan ook niet tegen wol en vind de meeste dikke truien ondanks dat ze niet van wol zijn toch ook prikkwn of kriebelen. Ik houd van fleece maar dat kan ik niet aan naar mijn werk.
Ik vind het wel fijn dat ik de hele winter nog moet thuiswerken. Dan doe ik mijn sloffen en onesie lekker aan of een dekentje om me heen die ik af kan gooien als ik een meeting heb. Overigens is het thuis bijna nooit koud sinds we vloerverwarming hebben.
Sterkte want het werkt gewoon niet fijn als je het zo koud hebt.
Thermo ondergoed ga ik eens proberen. Kijken wat dat doet.
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:13
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:15
Dat zeg ik, er is toch ook mooie warme kleding.c_est_moi schreef: ↑09-10-2020 19:44Ik verbaas me altijd over collega’s die in de herfst/winter geen winterkleding dragen, maar wel zitten te mekkeren dat ze het koud hebben, rete-irritant.
Je begrijpt het, hier wat frustratie![]()