Mode & Beauty alle pijlers

Blond, blonder, blondst.....

27-06-2008 22:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij ieder bezoek aan de kapper laat ik de uitgroei van mijn haar blonderen. Het liefst heb ik mijn haar zo 'wit' (asblond) mogelijk, dus al het gele eruit. Hiervoor was ik het met zilvershampoo. Het laatstgeverfde blijft echter altijd geler dan haar wat bij het laatste bezoek niet is geverfd. (Logisch, maar toch).

Morgen ga ik weer naar de kapper en dat moet dus anders. Nou denk ik zelf aan 1 x geheel ontkleuren, daarna uitgroei ontkleuren. Maar is dat echt zoveel slechter voor je haar dan verven (ook niet echt een masker voor je haar). Wie heeft hier ervaring mee?

De kapper kwam met het idee voor de huidige situatie. Dat is dus neit wat ik wil.
Bij blonderen moet je haar toch altijd ontkleurd worden of ben ik nou gek?

Ben gelukkig platinablond van mezelf Hou ook niet zo van dat gelige blond...
Ik vind dat gele ook niet mooi... maar dat zie je inderdaad vaak. Vooral als je een paar keer een geverfde roodtint in je haar hebt gehad. Die pigmenten zijn nogal hardnekkig en zorgen voor dat gele.
Nu weet ik lekker dat je blond bent Mogalie Ik ben nu weer donker dus geen tips!
Haha, Aruba, speurneus!

@Justme, van nature ben ik donkerblond. Schijnbaar hoeft dat niet eerst ontkleurd te worden. Maarre, lucky you!

Tips zijn van harte welkom, maar ik kan helaas pas morgen weer reageren. Mijn bed schreeuwt om me ;)
Een beetje shampoo een beetje blondeerpoeder, beetje water, door elkaar mengen en insmeren, kan je 5 tot 20 minuten laten zitten.

Is het nog niet blond genoeg, dan doe je het nog een keer, helpt echt hoor.
Bedankt voor de tip!
Ik denk zelf dat dat gele er een beetje bijhoort. Je ziet het eigenlijk bij alle geverfde blondines. Wel denk ik dat de verf iets langer zou moeten zitten, in de kapsalon halen ze exact na 30 minuten de verf eruit, ze kijken dan niet naar de gele gloed, die ze zelf overigens 'warmte' noemen. Er komen weer nieuwe klanten dus ze hebben ook niet langer de tijd.

Ik zag laatst een vrouw met hoog bon prachtig haar en vroeg hoe ze die kleur zo mooi kreeg, dus zonder geel, maar echt blond. Ze zei dat ze kapster was, en dat ze de kleur dus ook iets langer liet zitten en dat 30 minuten echt te kort is.

Ook een tip was om aan de achterkant te beginnen met inzetten van de verf, en niet de bovenkant zoals ze altijd doen. De achterkant blijft ook vaak gelig want daar komt ook de zon niet zo als bovenop. Als je de achterkant eerst inzet trekt het vanzelf langer in en wordt het ook al minder geel.

Ik vind hoogblond haar ook prachtig maar dat gele maakt het juist wat cheapy ofzo. Voor mij een reden om gewoon middenblond te blijven. Dat is tenminste niet geel.
Nou dames, het is zo goed als gelukt...

Niet ontkleurd, maar een nog lichtere tint blond. Die laten ze altijd wel langer zitten dan 30 min., dus nu ook. En toen highlights over het stuk wat nog niet lichter is geworden door de zon. Het ziet er weer mooi uit!

Bedankt voor jullie reacties.
jonnie, die shampoo en blondeerpoeder is dat voor je uitgroei. Welke kleur gebruiken jullie? Ik haal altijd de 11.1 asblond van koleston perfect. Wat ik raar vind is dat de verf donkergeel is, hoe kan dat dan mooi asblond worden. Ik ga een ander merk proberen.
quote:jonnie2 schreef op 27 juni 2008 @ 23:34:

Een beetje shampoo een beetje blondeerpoeder, beetje water, door elkaar mengen en insmeren, kan je 5 tot 20 minuten laten zitten.

Is het nog niet blond genoeg, dan doe je het nog een keer, helpt echt hoor.

Ik ben nog wat erbij vergeten!!!!!!!!!!!!

Waterstofperoxide 10% een scheutje erbij doen.

Sorry voor het late bericht
Lammy, bondeerpoerder is paarse poeder, dat gebruiken ze bij coupe solei.

Kan je bij de kapperswinkel halen.

Ik gebruik de Wlla Koleston 12.0, wel met 12% waterstofperoxide, ik deed eerst 6%, maar daar werd ie ook geel van, dus mijn advies, is die 12 van Wella en die 12% pakken.

Succes.
jonnie, ik heb net een bestelling gedaan

van de wella 12.0 en de 12 procent waterstofpero

hoelang laat je het erin dan?

ik probeer het wel eerst een stukje
In het kapperswinkeltje zeggen ze dat de 12 serie met dubbele dosis waterstof moet, dus een tube van 60 ml mengen met 120 ml waterstof. De tijd die je het moet laten zitten is 50 minuten.
Tis alleen voor mijn uitgroei

50 min lijkt me wel lang hoor

ik vraag het wel even waar ik de verf heb gekocht
Bij de uitgroei de verf niet te lang laten zitten. De warmte vh hoofd maakt dat het lichter worden sneller gaat.
Quote :

Goed. Voor wit haar moet je eerst zorgen dat je haar geblondeerd is, Ookal is het van zichzelf blond, het MOET eerst gebleekt worden.

Witte haarverf bestaat eigelijk niet, verf zit altijd om of in je haar. Wat je wel hebt zijn witte "toners" die zuigen alle pigmenten uit je haar en uiteindelijk is het dan echt prachtig SPIERwit.

Uitkijken wel, want als je het te lang in je haar laat zitten word het zilver, of lila, Je kan het het beste bij de kapper of samen met een vriend/vriendin doen, omdat het er vaak niet langer dan 5 minuten in hoeft te zitten, het gaat echt razendsnel en ik herinner me nog een meisje dat ik 30 minuten had laten zitten en zilvergrijs was geworden.

Witte verf heb je O.A van La riche Directions, Manic Panic en Fudge.

Fudge-whitershadeofpale gebruik ik het liefste omdat -ie absoluut het sterkste is in vergelijking tot de andere. Te koop bij Fudge salons (of kijk op www.fudge.nl voor telefoonnummers)

Als je het koopt, schrik dan niet, want het spul is zelf vaak Lila/grijsachtig, en nogmaals LET OP DE TIJD want voor je het weet ben je een grijze muis

acid-star

17-06-2002, 21:21

en oja oja oja, wit is permanent, omdat zoals ik al zei het geen verf is, maar een "pigmentuitzuiger" Het moet er dus echt uitgroeien of je moet het overnieuw kleuren...

acid-star

17-06-2002, 21:26

http://www.fudge.com/Build566/images/wh ... ofpale.jpg

Zo moet je het zien.... Maar echt, voor het beste resultaat zou ik toch echt naar de kapper gaan want eeeeeen minuutje te veel en je bent al lila,(ookal staat op de tube dat het 30 minuten moet.. het is NIET zo) en je moet opnieuw blonderen en oh oh oh kijk alstjeblieft uit...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven