Mode & Beauty alle pijlers

Brillen24 ervaringen?

02-02-2014 17:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een bril bestellen bij brillen24. Heeft iemand hier ervaringen mee? Het is puur voor erbij. Normaal draag ik lenzen, maar in de avond heb ik nog weleens mijn oude bril op (waarvan de sterkte niet meer goed is). Nu zit ik sinds dit weekend weer met een ontstoken oog, dus heb ik ook al de hele dag mijn bril op. Ik zou graag weer een bril met de goede sterkte willen hebben. Maar aangezien het puur voor erbij is wil ik niet naar een dure opticien stappen. Zou ik het hier kunnen wagen? ¤44,- voor een complete bril + verzending is lekker goedkoop!
Heb je een goede recente oogmeting en dus recept? Sterkte van lenzen kan anders zijn dan die van een bril. Ik heb toevallig vorige week een bril besteld daar, draag normaal ook lenzen en heb een goede bril erbij, maar wilde een andere bril voor vakanties (al eens eentje kwijtgeraakt) en voor de afwisseling. Ben benieuwd!
Als je geen recente oogmeting hebt kun je denk ik niet bestellen. Je hebt echt een meting nodig voor de juiste glazen. En dan niet alleen sterkte, maar ook de cilinder (indien van toepassing) en hoe het frame valt (hiervoor maken ze bij een opticien een foto van jou met de nieuwe bril op zodat ze weten dat de glazen op de juiste afstand worden geplaatst). Kortom, het lijkt me bijna onmogelijk om online een goede bril te bestellen, maar ik heb wel echt lastige ogen (grote afwijking met een cilinder) dus misschien dat het bij mindere afwijkingen allemaal niet zo nauw komt?
Loop even Specsavers binnen. Voor 29 euro heb je een oogmeting en een bril met enkelvoudige glazen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Door dit topic ben ik op de site gaan kijken en ik waag het erop, voor die 44 euro wil ik het wel weten. Ik heb model savona besteld, bruin met wit. Ook voor erbij, buiten mijn lenzen om. Ben benieuwd! Ze hebben keus genoeg, voor elk wat wils, maar als ik in de brillenzaak ben vallen veel brillen tegen als ik ze op zet, hoewel ze er in eerste instantie leuk uitzien. Even afwachten dus hoe het zal staan, maar ik ga ervan uit dat het goed komt.
Mijn vriend is opticien. En heeft wel eens iemand gehad voor bijstellen van de bril (afpassen) en brak de bril door midden. Kwalitatief is het geen sterke bril. Maar voor het geld kan je het proberen.
Even een update, mijn bril is vandaag binnen gekomen. Heeft dus wel even geduurd, maar dat is ook het enige nadeel wat ik er aan ondervond, hij staat superleuk, echt boven verwachting! De pootjes heb ik met behulp van een hete fohn wat gebogen en hij zit prima. Kijkt ook perfect, ik ben helemaal blij. Ik heb meteen een zonnebril op sterkte besteld en ik kon nog een waardebon van 5 euro inleveren dus ik ben voor 39 euro kant. Ik heb dus al met al veel aan je topic gehad, ik ben benieuwd of jij nu zelf ook gaat bestellen.
Ik snap dat het lekker goedkoop is maar wordt altijd beetje boos van dit soort dingen. Want bij wie wandelen mensen binnen voor de meting? Juist ja, de opticien. Hoe vaak ik al niet voor de kat zijn viool heb staan meten en dat mensen dan bril bestellen en met vaag smoesje afbellen... grrr. Ze spelen dan vaak het toneelstukje ook helemaal mee dus bril uitzoeken, apart laten leggen, ben je uur met een klant bezig flikken ze zoiets. Mensen mogen bij mij de meetgegevens ook zo los hebben hoor, maar dan rekenen we geld voor de meting. Je zit toch tijd in iemand te steken die vervolgens niks bij je koopt.
Mijn raad: denk 2x na voor je bestelt, want je neemt een risico.

Ik heb een bestelling geplaatst op 6 augustus en een dag later geannuleerd. Desondanks ontving ik 1 dag na mijn annulering toch nog de bevestiging van de bestelling. De telefoon wordt op het Nederlandse en Belgische nummer van de klantenservice niet opgenomen. De Duitse klantenservice kon de bestelling niet annuleren (Duitsland kreeg ik wel te spreken!). De klantenservice antwoordt niet op emails terug. Overweeg dus ietsje meer geld te betalen voor een bril elders op internet; de kans dat je je geld kwijt bent is dan iets kleiner.
quote:anoniem16122014 schreef op 26 februari 2014 @ 14:34:

Ik snap dat het lekker goedkoop is maar wordt altijd beetje boos van dit soort dingen. Want bij wie wandelen mensen binnen voor de meting? Juist ja, de opticien. Hoe vaak ik al niet voor de kat zijn viool heb staan meten en dat mensen dan bril bestellen en met vaag smoesje afbellen... grrr. Ze spelen dan vaak het toneelstukje ook helemaal mee dus bril uitzoeken, apart laten leggen, ben je uur met een klant bezig flikken ze zoiets. Mensen mogen bij mij de meetgegevens ook zo los hebben hoor, maar dan rekenen we geld voor de meting. Je zit toch tijd in iemand te steken die vervolgens niks bij je koopt.Waarom breng je de meting niet gewoon in rekening, en geef je hetzelfde bedrag als korting als ze een bril+glazen bestellen? Dan moeten de opticiens in de buurt uiteraard hetzelfde gaan doen, maar het lijkt me dat geen enkele opticien zit te wachten om gratis oogmetingen te doen zonder iets te verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven