Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft outfit

03-09-2017 10:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaat onze collega trouwen en de collega's van de afdeling zijn met partner uitgenodigd op de receptie. Ik heb echter geen flauw idee wat ik aan moet trekken. Er is geen dresscode o.i.d. maar het wordt wel een chique bruiloft (hoeden bij de dames, beetje in die trant). Mijn collega's zijn slanke dennen bij wie een jute zak nog prachtig staat dus bij hen verwacht ik wel in een chique jurkje met hakken, ik daarentegen ben verre van slank en vanwege m'n forse benen draag ik nooit jurkjes of rokjes.

Willen jullie mij helpen zoeken naar een leuke outfit waarin ik me naast mijn collega's geen tokkie voel. Ik ben 1.76 lang, heb maat 42/44, dikke bovenarmen, een buikje en forse benen met dikke enkels. M'n kleding koop ik vaak bij winkels als Miss Etam en MS Mode. Wie helpt mij?
Ik zou voor een broekpak gaan. Eventueel met goede hakken.
Maar ik ben geen jurkjesfan. Zeker niet bij een appelfiguur.
Ga eerst eens naar een fatsoenlijke winkel.
Met jouw maat kun je echt wel naar hele leuke winkels.
Waarom zou jij geen jurk of rok kunnen dragen?!

Waar woon je ongeveer?
Wat is het winkelaanbod daar?
Kijk eens bij topvintage.nl (geen aandelen oid). Zij hebben jurkjes in allerlei modellen voor alle type lichamen. Hun uitleg bij de maat is trouwens erg correct.
Klein mouwtje en de taille op de goede plek doen een hoop. Met een schoen met een wat bredere hak lijken je benen en enkels minder dik.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Waarom praat je zo slecht over jezelf? Begin eens om dat te laten.
Heb je geen enkel net/leuk kledingstuk in je kast waar je je prettig in voelt?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik dacht altijd dat lange jurken mij voor geen meter stonden (1.63, maat 46, ook flinke benen) maar dat bleek dus heel erg mee te vallen... Misschien een mooie langere jurk?
Enkele plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat zijn voor jou opties? Welke stijl/model? Wat valt zeker al af?
subon schreef:
03-09-2017 10:48
Kijk eens bij topvintage.nl (geen aandelen oid). Zij hebben jurkjes in allerlei modellen voor alle type lichamen. Hun uitleg bij de maat is trouwens erg correct.
Klein mouwtje en de taille op de goede plek doen een hoop. Met een schoen met een wat bredere hak lijken je benen en enkels minder dik.
Een webwinkel lijkt me niet het handigst voor iemand die zoekende is. Gewoon naar een goede modewinkel waar ze kunnen adviseren. Een goede adviseur kan iedereen fatsoenlijk aankleden, ongeacht het postuur.
Ik krijg het niet voor elkaar om plaatjes te plakken maar kijk eens op pinterest voor inspiratie.
De bovenste twee plaatjes zijn leuk, vooral die met dat creme jasje vind ik heel leuk. Wat mij dan wel gelijk weer opvalt is dat het model wel slanke enkels heeft waardoor de broek i.c.m. de hakken leuk staat. Bij mij zou zoiets er toch wat anders uitzien.

De jurken trekken mij minder.
En met een leuk enkellaarsje ipv hakken?
Ik heb laatst wel een heel leuk lang vest gekocht (sorry dames, wel een Miss Etam), maar is dat niet te casual? Zal proberen een plaatje te plakken.
Lemoos2, waar heb je dat plaatje met het creme jasje gevonden?
Mooie broek/pantalon en blousje met jasje of vestje is ook altijd goed.
Zoals plaatje 2.
Kan geen plaatjes plakken dus maar even een link naar het vest: https://www.missetam.nl/vest-streep-bla ... uct/94912/
Poppedijn76 schreef:
03-09-2017 11:14
De bovenste twee plaatjes zijn leuk, vooral die met dat creme jasje vind ik heel leuk. Wat mij dan wel gelijk weer opvalt is dat het model wel slanke enkels heeft waardoor de broek i.c.m. de hakken leuk staat. Bij mij zou zoiets er toch wat anders uitzien.

De jurken trekken mij minder.
Als het een nazomerbruiloft is, kun je eventueel de enkels ook zo camoufleren:
Afbeelding
Even voor het idee, ze zijn er ook in nude, met lage elegante hakken, met naaldhakken, enz enz. Is ook een leuke manier om een outfit wat meer pit te geven.
Verkeerd plaatje:
Enkellaars met open neus:
Afbeelding
Je kan ook gewoon ipv opgerolde pijpjes gewoon een langere pijn nemen en laarsjes of hakken. Gaat om het idee, niet om 1 op 1 te kopieren.
Poppedijn76 schreef:
03-09-2017 11:19
Kan geen plaatjes plakken dus maar even een link naar het vest: https://www.missetam.nl/vest-streep-bla ... uct/94912/
Vind niet echt iets voor een (zeer chique) bruiloft. En erg warm.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 11:28
2.72% gewijzigd
Gekochte vest:

Ligt dan ook erg aan de accessoires hoe feestelijk het is. De lengte maakt het casual en de kleuren zijn al echt iets voor het herfstseizoen. Als ik zeker zou weten dat mijn collega's helemaal op de chique toer gaan, zou ik dit niet aantrekken.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 03-09-2017 11:25
23.35% gewijzigd
Ik vind het vest ook niet wat voor een bruiloft.
Dat crème jasje is niet meer in de collectie maar je krijgt er heel veel te zien als je in Google zoekt op look a like Chanel long blazer/look a like Balmain long blazer. Zara en Mango hebben er altijd wel eentje in de basiscollectie
viva1966 schreef:
03-09-2017 11:02
Een webwinkel lijkt me niet het handigst voor iemand die zoekende is. Gewoon naar een goede modewinkel waar ze kunnen adviseren. Een goede adviseur kan iedereen fatsoenlijk aankleden, ongeacht het postuur.
Dan zijn alle andere plaatjes, pinterest en adviezen behalve ga naar een winkel ook overbodig. Ze kan op zo'n site ook leuke ideeen opdoen en dan verder kijken.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Je gaat toch alleen naar de receptie? Dan maakt het, denk ik, niet zo heel veel uit wat je aan hebt. Je feliciteert het bruidspaar, drinkt een bakkie en gaat weer naar huis. Je loopt er op je werk toch ook netjes bij, dus dat kan je aantrekken. Zou er niets nieuws voor kopen....
Find people who will make you better (M. Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven