Mode & Beauty alle pijlers

Carmex lipbalsem

30-05-2009 13:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 4 maanden in Kopenhagen voor mn studie, en heb echt de beste lipbalsem everrr gevonden! Het heet Carmex en zit in een wit potje met een geel dekseltje! Nu ga ik over 2 weken weer terug naar Nederland en heb al 2 potjes voor thuis gekocht, maar weet iemand of dit in Nederland eigenlijk ook gewoon verkocht wordt?
Google is je vriend :D
Carmex is zeer slecht voor je lippen. Het werkt heel goed in het begin, maar uiteindelijk maakt het je lippen alleen maar meer kapot.. Ik kan het weten, ben er jaren (in de US) 'verslaafd' aan geweest. Weet niet of ze het in NL verkopen, vast wel ergens lijkt mij.
Hoi Noukaah,

ik heb het ooit bij de Schlecker gezien:-)
Ab
Als ik in het najaar nog naar de VS ga, koop ik ongeveer 10 potjes. Heerlijk spul is dat!

In Nederland niet te koop.

Overigens altijd met mate gebruiken. Te veel lipbalsam is niet goed. Maar dat geldt voor alle merken.
lijken die carmex potjes niet gewoon een beetje op die blistex med potjes zowel het witte potje als de blauwe ? want die vind ik ook super goed. vooral die blauwe is fijn.
NL heeft het niet meer. Ik haal het altijd bij de grotere supermarkten in Duitsland.
*edit* Zo, niks meer aan de hand nu hoop ik!
Zeg Ramona, dit mag natuurlijk net zo goed niet. Ik toverstaf voor je!
Is het nou slecht voor je lippen omdat deze zich zelf dan niet meer vettig en/of gehydrateerd zouden houden? En wat is er zo bijzonder aan Carmex? Droogt het niet snel in/op?

En waarom zou juist dit merk dan zo fout zijn voor je lippen en is dat dan de reden dat het niet in NL verkocht word?

Gewoon zo eens nieuwsgierig hoor. Ik gebruik een potje aloe vera lippenbalsem van Kruidvat ;)
Geen idee wat het probleem met Carmex is, heb het aan een paar verschillende artsen gevraagd n.a.v. topics op Nederlandse fora maar niemand die het wist. (woon in Amerika trouwens)

Ik gebruik het al jaren, vooral als ik een koortslip voel opkomen, meestal is goed smeren met Carmex dan genoeg om een blaar te voorkomen. Jammer genoeg hebben ze sinds kort het recept veranderd en nu vindt m'n man het zo vies smaken dus gebruik ik het niet meer.

Wat trouwens wel grappig is: hier hoor ik de laatste tijd dat Nivea lippenspul zo fantastisch is. Zooooooo veel beter dan die Amerikaanse producten. Ach ja, wat je van ver haalt....
Wat is toverstaffen precies? xD Nouja ik kon de regels niet vinden (ligt vast aan mijn zoekskills hoor) dus ik gokte er maar even op. Post mag best weggehaald worden hoor:)

@dreamlogic Nou het is niet illegaal ofzo hoor, dat het niet in "normale" winkels verkocht wordt! Carmex heeft een speciale formule met o.a. menthol, kampfer, bijenwas, cacao boter en petroleum (dus van alles wat kun je zeggen). Ikzelf voel altijd mn lippen even tintelen als ik het op doe en dan zijn alle velletjes weg en werkt het heel lang door. Als je lippen echt extreem kapot zijn kan het wel een beetje pijn doen maar daar moet je doorheen bijten want uiteindelijk werkt het wel (binnen 2,3 dagen ofzo). Het is trouwens een mythe dat lippenbalsem verslavend is, je kunt alleen verslaafd raken aan de handeling zelf (dus het opdoen). Plus als je het gebruikt raak je je ook meer bewust van het feit dat je lippen droog zijn.

@orangecowgirl Als je die meneer van de klantenservice mailt dat je de oude formule wilt kan die dat als het goed is voor je regelen (aangezien je in Amerika woont). Ze hebben daar meer klachten over gehad dus maken ze soms een batch met de oude formule. Oh en Nivea wordt volgens mij gewoon in Amerika verkocht toch?
Nou ik vraag me af of als jij altijd met lippenbalsem smeert of een stick gebruikt, of je lippen zichzelf dan nog wel kunnen redden? Is het niet zo dat je er steeds meer van nodig hebt om je lippen goed en niet droog te doen aanvoelen?

Ik hoor dat wel eens van mensen die altijd aan het smeren zijn, dat hun lippen altijd droog zijn...Dan denk ik: Komt dat niet omdat je lippen niet meer gewend zijn aan het te doen zonder hulpmiddeltjes?

Ik moet wel zeggen dat het een gewoonte is om je lippen over elkaar te wrijven terwijl je het ophebt. Dat kan er ook voor zorgen dat je weer nieuwe op gaat doen.
Nee dat is dus juist het fabeltje:) Het is alleen dat je zelf went aan het gevoel van de lippenbalsem (dus de vettigheid) waardoor je de droogheid meer voelt, niet de "poriën" (bij gebrek aan beter woord).Haha het is wel een beetje vaag gezegd misschien. Willemijn van LiveLifeGorgeous heeft er een heel stuk over geschreven:

http://www.livelifegorgeo ... lsems-verslavend-of-niet/
Ook ik heb zeer goede ervaringen met Carmex.

Je kunt het bestellen via internet bij www.makeup-enzo.nl

Hier wordt de originele formule verkocht vanuit Amerika.

Zeer betrouwbaar, snelle levering.

En ze verkopen ook nog hele fijne andere lipbalsems!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven