Mode & Beauty alle pijlers

Cellulite zichtbaar bij dragen panty

08-09-2017 20:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje wat rond aan het kijken op het viva-forum. Ik had nog geen account maar heb er nu toch eentje aangemaakt zodat ik wat meer actief kan deelnemen. Bij deze open ik ook een nieuw topic!

Ik ben een jonge vrouw van 24 en heb (naar mijn gevoel) vrij veel last van cellulite. Ik ben heel erg slank en wanneer ik met vriendinnen over de typische vrouwenkwaaltjes praat, lachen ze me allemaal uit wanneer ik zeg dat ik ook. last heb van cellulite. "Jij cellulite? Dat kan helemaal niet!"

Nu, ik zoek niet per se middeltjes om er vanaf te komen. Maar ik ben het zo beu dat ik me er zo ongemakkelijk en onzeker over voel. In kleedjes rondlopen in de zomer durf ik bijna niet. Met vriendinnen of mijn zussen een dagje naar de sauna is voor mij een hel.

Nu heb ik er onlangs weer een nieuw 'complex' bij gekregen. In de herfst/winter draag ik graag rokjes of kleedjes met een panty onder. Het liefst draag ik 40 den. Dus niet heel erg doorzichtig maar ook niet compleet zwart. Ik merk nu dat als ik wandel ik mijn cellulite erg goed zie. Ik denk dat andere mensen het niet zien, maar dat het mij erg opvalt omdat ik er recht 'boven hang' met mijn hoofd. Ik vroeg me af, zijn hier nog vrouwen die hier last van hebben? Is dit iets wat bijna elke vrouw heeft? Want zoals het met complexen gaat, vergelijk je vaak je probleemzone met die van andere vrouwen. Ik let dan soms ook wel wat op de benen van andere vrouwen wanneer ze een panty dragen en bij hen zie ik helemaal niets.

Ik weet dit het voor sommigen misschien echt belachelijk zal klinken, maar ik ben op sommige moment gewoon zo onzeker dat ik al mijn mooie jurkjes en rokjes in de kast laat hangen en telkens opnieuw naar een broek grijp..
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
08-09-2017 22:15
Jawel maar in de orde der dingen is dit wel iets heel futiels (mogelijk zelfs niet bestaand) waar jij je disproportioneel veel druk om maakt.
Iedereen heeft evenveel drang/nood om over zaken te klagen of zich ergens zorgen over te maken. Dat het iets futiel/niet bestaand is staat haaks op de miljardenindustrie van de anti-cellulites crèmes en peperdure treatments.
roosjematroosje schreef:
08-09-2017 22:21
Iedereen heeft evenveel drang/nood om over zaken te klagen of zich ergens zorgen over te maken. Dat het iets futiel/niet bestaand is staat haaks op de miljardenindustrie van de anti-cellulites crèmes en peperdure treatments.
Oké, nou dan ga je lekker druk maken en de hele dag naar je putjes kijken. Veel plezier verder.
Alle reacties Link kopieren
Iedere vrouw heeft cellulite. Ook heel slanke. Probeer het je niet zo aan te trekken.
De reden dat je het op modefoto's of filmsterren niet ziet is dat het weggeretoucheerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
roosjematroosje schreef:
08-09-2017 22:21
Iedereen heeft evenveel drang/nood om over zaken te klagen of zich ergens zorgen over te maken. Dat het iets futiel/niet bestaand is staat haaks op de miljardenindustrie van de anti-cellulites crèmes en peperdure treatments.
Die dus geheel overbodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je er uit ziet, maar je vrienden weten het wel. Dus ik zou naar hen luisteren.
Als zij het onzin vinden, is het onzin.
Alle reacties Link kopieren
En verder shine je meer met leuke kleding met cellulite onder een panty, dan met suffe kleding waar je in ieder geval alles mee hebt verhuld.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
13-09-2017 12:06
Ik weet niet hoe je er uit ziet, maar je vrienden weten het wel. Dus ik zou naar hen luisteren.
Als zij het onzin vinden, is het onzin.
Dit met name.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last van erge cellulite en het zit bij mij ook aan de voorkant van mijn bovenbenen dus ik kan het ook gewoon zien als ik naar beneden kijk.
Ik draag geen korte broeken of jurkjes in de zomer (behalve in het buitenland op vakantie) en mijn panty's beginnen vanaf 40 denier en dan alleen naar een feestje 's avonds. Overdag altijd dikkere panty's.
Doordat ik er dus niet mee te koop loop, zeggen mensen vaak ook dat het wel mee zal vallen. Omdat ze het niet kennen in de mate die ik heb.
Zoals gezegd kan cellulite bij elke leeftijd en elk gewicht voorkomen. Vind het dus nogal makkelijk gesteld dat TO zich wel druk zal maken over niets.

Overigens gun ik je wel dat je minder last van je onzekere gevoelens hebt, TO. Bij mij hangt het van de situatie af. Sauna met vriendinnen heb ik dan weer minder moeite mee. Ik kom daar niet om 'cute' te zijn. ;-D
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
13-09-2017 12:06
Ik weet niet hoe je er uit ziet, maar je vrienden weten het wel. Dus ik zou naar hen luisteren.
Als zij het onzin vinden, is het onzin.
Mijn vriendinnen hebben mijn benen/cellulite nog nooit gezien. Ze zeggen me gewoon dat ze het niet geloven dat ik het heb. Wanneer we allemaal samen zijn en we beginnen te praten over gezonde voeding, over ons lijf/lijn... wordt het altijd weggelachen wanneer ik zeg dat ik er ook mee zit.

Ze geloven niet dat ik het heb omdat ik erg slank ben. Maar ik heb het hen nog nooit laten zien. Ik loop ook nooit in blote benen of in bikini, dus ze kunnen het ook nooit gezien hebben. : - )
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 90% van de vrouwen heeft cellulite. Gefeliciteerd, je bent net als de rest!

Laat de media je niet vertellen dat iets doodnormaals en natuurlijks niet hoort.
Alle reacties Link kopieren
lady_dana schreef:
13-09-2017 14:11
Ik heb ook last van erge cellulite en het zit bij mij ook aan de voorkant van mijn bovenbenen dus ik kan het ook gewoon zien als ik naar beneden kijk.
Ik draag geen korte broeken of jurkjes in de zomer (behalve in het buitenland op vakantie) en mijn panty's beginnen vanaf 40 denier en dan alleen naar een feestje 's avonds. Overdag altijd dikkere panty's.
Doordat ik er dus niet mee te koop loop, zeggen mensen vaak ook dat het wel mee zal vallen. Omdat ze het niet kennen in de mate die ik heb.
Zoals gezegd kan cellulite bij elke leeftijd en elk gewicht voorkomen. Vind het dus nogal makkelijk gesteld dat TO zich wel druk zal maken over niets.

Overigens gun ik je wel dat je minder last van je onzekere gevoelens hebt, TO. Bij mij hangt het van de situatie af. Sauna met vriendinnen heb ik dan weer minder moeite mee. Ik kom daar niet om 'cute' te zijn. ;-D
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel! Omdat je het zo bedekt gelooft niemand het, of ze zeggen je inderdaad dat het wel mee zal vallen.

Ik zou erg graag wat minder last hebben van die onzekere gevoelens... Bij mijn vriend zit ik er niet zo erg meer mee omdat het hem gewoon echt niets uitmaakt of ik cellulite heb of niet. Maar bij vrouwen onder elkaar merk ik toch dat ik me op die momenten wat slechter in mijn vel voel...

Bedankt alleszins voor je reactie! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet als ik naar beneden kijk! : - D
Alle reacties Link kopieren
Waarom vergelijk je jezelf met andere vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
roosjematroosje schreef:
13-09-2017 14:18
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel! Omdat je het zo bedekt gelooft niemand het, of ze zeggen je inderdaad dat het wel mee zal vallen.

Ik zou erg graag wat minder last hebben van die onzekere gevoelens... Bij mijn vriend zit ik er niet zo erg meer mee omdat het hem gewoon echt niets uitmaakt of ik cellulite heb of niet. Maar bij vrouwen onder elkaar merk ik toch dat ik me op die momenten wat slechter in mijn vel voel...

Bedankt alleszins voor je reactie! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet als ik naar beneden kijk! : - D
(...)"Maar bij vrouwen onder elkaar "(...)" Door types als jij blijven dit soort onzekerheden bestaan. Door jouw handelen lijkt het alsof je je moet schamen voor cellulitis en het moet bedekken. Jij houdt je eigen onzekerheid in stand. Niet net doen alsof een ander jou dit aandoet. Jij en alleen jij vindt dat je je moet schamen voor je cellulite.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-09-2017 14:20
Waarom vergelijk je jezelf met andere vrouwen?
Dit inderdaad. Waarom die competitie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Al heel mijn volwassen leven 1.75 en 57 kilo. De enige plek waar ik het niet heb zijn mijn onderbenen (zelf gezicht). Op mijn billen en bovenbenen vrij diepe putten, bij de rest ontstaan enkel putten als je de huis samenknijpt. Heeft kennelijk niks met dik zijn te maken maar hoe je lichaam genetisch je natuurlijke vetweefsel wat een ieder heeft plaatst. Die van mij doet dat dus als een peuter die voor het eerst een taart moet glazuren.

Sinds mijn broer heeft gezegd bij wat hij zoekt in een meisje (en hij mij nooit nakend had gezien) dat hij cellulitis echt enorm sexy vind ben ik van de schaamte af.
Ik heb er ook eigenlijk nóóit iemand over horen klagen. Het zat tussen mijn oren. Niet dat ik er nu dagelijks mee bezig was, maar soms zag ik het als ik zat in een kleedje met of zonder panty, of in de spiegel, en dacht ik wel even van he, dat vind ik minder mooi. Maarja. Je kunt er weinig aan doen dan gewoon vooruit kijken (zie je het zelf lekker toch niet) en een ander die je wilt terwijl het te zien was heeft dat kennelijk al prima om naar te kijken gevonden :)
Cellulitis is eigenlijk zo normaal als sproeten volgens mij... gewoon iets erfelijks, het gros vind het prima, een deel júist sexy en een deel júist niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven