Mode & Beauty alle pijlers

Changing foundation, werkt dat nou echt?

23-04-2025 19:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op insta en zo komen voortdurend filmpjes voorbij van mensen die zich vol smeren met changing foundation. Oude mensen, jonge mensen, reclame, influencers, mensen die heel hard #nospon roepen. Merken als Meroda en May cosmetics.

Het lijkt me ideaal spul, als het echt doet wat het belooft. De juiste kleur foundation vinden vind ik echt een crime. En dan heb je de juiste kleur maar begint de zomer 😎. Helaas vind ik die changing foundation best prijzig om even uit te proberen en komen er vaak ook nog verzendkosten bij, want in de winkel ben ik hem nog niet tegen gekomen (nog niet keihard gezocht hoor).

Heeft iemand ervaring hiermee? En welk merk dan? Is het echt zo ideaal als het eruit ziet? Lijkt mij haast te mooi om waar te zijn... waarom zou je nog ploeteren om tussen al die 50 tinten bruin de juiste teint te vinden?!
Ik heb het bij Shark Tank eens gezien. Wou het toen in Amerika kopen, maar was overal uitverkocht. Ben ook benieuwd!
Zou die van Kruidvat eigen merk proberen. Vind die prima.
Wel gebruik ik nu liever L'oyé make up omdat dat natuurlijker oogt en fijner werkt.
Meroda geprobeerd. Ik leek wel een wortel.

Dus ja, changen deed het wel. O_O
Gewoon _melon met login problemen
Nee. De kleur past zich niet aan aan je huid, dat bestaat namelijk niet. Wat er wel gebeurt: de pigmenten zijn ingekapseld, waardoor het product zelf er wit of witachtig uitziet. De ingekapselde bolletjes pigment breken open tijdens het opbrengen, waardoor je tijdens het uitsmeren de kleur ziet veranderen. Niet omdat de kleur zich aanpast aan je huid, maar omdat de kleur dan pas vrijkomt.
Nee. Het werkt echt niet. Het zal heus per ongeluk matchen voor sommige mensen, dat wel.
Ik weet of het hetzelfde is maar ik gebruik Estee lauder daywear. Ik vind het wel bizar prijzig dus als er een goedkoper alternatief is dan lees ik het graag
apiejapie schreef:
23-04-2025 19:07
Zou die van Kruidvat eigen merk proberen. Vind die prima.
Wel gebruik ik nu liever L'oyé make up omdat dat natuurlijker oogt en fijner werkt.
Hoe heet hij bij Kruidvat? Kom op de site allerlei foundation tegen, maar geen changing foundation...
Itsnojoke schreef:
23-04-2025 19:14
Nee. De kleur past zich niet aan aan je huid, dat bestaat namelijk niet. Wat er wel gebeurt: de pigmenten zijn ingekapseld, waardoor het product zelf er wit of witachtig uitziet. De ingekapselde bolletjes pigment breken open tijdens het opbrengen, waardoor je tijdens het uitsmeren de kleur ziet veranderen. Niet omdat de kleur zich aanpast aan je huid, maar omdat de kleur dan pas vrijkomt.
Nee. Het werkt echt niet. Het zal heus per ongeluk matchen voor sommige mensen, dat wel.
Het is dus precies waar ik bang voor was: te mooi om waar te zijn! Jammer... 😩
Dubbel
Ik heb die van Meroda en ben er tevreden over in die zin dat die niet zo goed dekt als je zou hopen maar voldoende voor een fris gezicht en net even wat minder rode vlekken en oneffenheden. Maar ik hou ook niet van hele dekkende foundation. Dus ik ben tevreden.
_melon2 schreef:
23-04-2025 19:10

Hahaha, dat had ik wel willen zien! Misschien geen wortel maar een cantaloupe melon!
Ik heb iets van Loreal dat wit op de hand is en op je gezicht een andere kleur wordt. Te verkrijgen in 4 kleuren geloof ik.
Die is bij mij heel mooi vind ik, en ik heb een ingewikkelde tint.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
MrsM schreef:
23-04-2025 19:27
Ik heb die van Meroda en ben er tevreden over in die zin dat die niet zo goed dekt als je zou hopen maar voldoende voor een fris gezicht en net even wat minder rode vlekken en oneffenheden. Maar ik hou ook niet van hele dekkende foundation. Dus ik ben tevreden.
Ja ik ben er ook tevreden mee, hoef ook niet een super dekkende foundation normaal gesproken. Ik vind de substantie ook prettig aanvoelen: niet vet of korrelig
-Matilda- schreef:
23-04-2025 19:25
Hoe heet hij bij Kruidvat? Kom op de site allerlei foundation tegen, maar geen changing foundation...
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wear-i ... qEQAvD_BwE
Ik gebruik die van No7. Intelligent Colour heet die geloof ik. Is er in 6 kleuren en ik vind hem heel prettig. Het is een crème, maar zodra je hem uit smeert voelt het als een poeder. Hij geeft geen hele dikke dekking, maar zorgt voor net die gladdere look. En de prijs is ook nog te doen :)
Mijn ervaring: het werkt prima, vergelijkbaar met een BB-Cream die ook de kleur van je huid aanneemt nadat je het hebt aangebracht, maar bij mij vallen dat soort ‘foundations’ bij nadere inspectie wat oranje uit. Helemaal perfect wordt het nooit en een foundation is wel precies zo’n product dat echt álles kan ruïneren als de kleur niet klopt. Een klein streepje oogschaduw in de verkeerde kleur is veel minder funest dan een heel gezicht dat een rare tint heeft.

Dat gezegd hebbende, tot mijn veertigste gebruikte ik nooit foundation omdat er simpelweg niets te verdoezelen was. Tegenwoordig heb ik wat pigmentvlekjes en meer schaduw onder mijn ogen, en dat is met foundation goed te egaliseren. Ik heb een serum foundation, niet te zwaar en met een ‘gezonde glans’, en ik kies altijd een koele kleur (zonder warmte erin) die iets donkerder is dan mijn huidskleur; die tip kreeg ik van een beauty-expert. Naarmate je ouder wordt, moet je foundation wat donkerder worden omdat een lichte tint de oneffenheden en vlekjes juist benadrukt. En heel licht opbrengen, alleen waar je het nodig hebt.

Dus ik zou eerst uitzoeken of je huid koel, warm of neutraal van kleur is (dat kun je zien aan de aderen in je pols), vervolgens bedenken wat je precies wilt bereiken met je foundation (beetje camoufleren of echt dekkend, glanzend of mat enzovoort) en dan zelf gaan testen in een winkel. Mijn ervaring met winkelmedewerkers is dat ik dan met een heel foute kleur naar huis ga, dus neem gewoon de tijd.
_melon2 schreef:
23-04-2025 19:10

:proud:
Valtifest schreef:
23-04-2025 19:36
Ik heb iets van Loreal dat wit op de hand is en op je gezicht een andere kleur wordt. Te verkrijgen in 4 kleuren geloof ik.
Die is bij mij heel mooi vind ik, en ik heb een ingewikkelde tint.
Maar heb jij niet dat je de foundation er ‘s avonds afhaalt met een wattenschijfje en dat je dan pas ziet hoe de kleur zich van wit heeft ontwikkeld tot een diep-oranje? :cry:
BB cream does the trick
Trump als trendsetter?

:O
Ik heb die van Meroda. Hij is eigenlijk iets te licht voor mijn zomerkleur maar in de winter is hij denk ik wel passend. Ik had hem in een soort box ( beauté en vogue). Voor de volle prijs zou ik hem niet kopen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Claire45 schreef:
23-04-2025 19:59
Maar heb jij niet dat je de foundation er ‘s avonds afhaalt met een wattenschijfje en dat je dan pas ziet hoe de kleur zich van wit heeft ontwikkeld tot een diep-oranje? :cry:
Ik ben getint en er komt bruin af? Ik heb iets rozigs nodig en dat doet die van Loreal prima.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Ik heb cc crème van eborian, dat de rode kleur corrigeert. Op mijn hand is het groen maar als ik het uitsmeer lijkt het inderdaad op mijn huidskleur.

Ik zou eens de Ici Paris of Douglas binnenlopen en iets aan laten brengen op je gezicht. Niet gelijk kopen dan maar even een dag mee rondlopen en bekijken bij een verschillende lichtinval en wat feedback vragen aan naasten. Ik denk dat een cc of bb crème eerder is wat je zoekt.
Ik las ergens dat er ook best veel troep in die foundation zit, maar dat zal wel in meer producten zo zijn… ik heb me er niet aan gewaagd..
gonniegijsje schreef:
23-04-2025 19:17
Ik weet of het hetzelfde is maar ik gebruik Estee lauder daywear. Ik vind het wel bizar prijzig dus als er een goedkoper alternatief is dan lees ik het graag
Deze heb ik ook, heel erg fijn!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven