Changing foundation, werkt dat nou echt?
woensdag 23 april 2025 om 19:00
Op insta en zo komen voortdurend filmpjes voorbij van mensen die zich vol smeren met changing foundation. Oude mensen, jonge mensen, reclame, influencers, mensen die heel hard #nospon roepen. Merken als Meroda en May cosmetics.
Het lijkt me ideaal spul, als het echt doet wat het belooft. De juiste kleur foundation vinden vind ik echt een crime. En dan heb je de juiste kleur maar begint de zomer
. Helaas vind ik die changing foundation best prijzig om even uit te proberen en komen er vaak ook nog verzendkosten bij, want in de winkel ben ik hem nog niet tegen gekomen (nog niet keihard gezocht hoor).
Heeft iemand ervaring hiermee? En welk merk dan? Is het echt zo ideaal als het eruit ziet? Lijkt mij haast te mooi om waar te zijn... waarom zou je nog ploeteren om tussen al die 50 tinten bruin de juiste teint te vinden?!
Het lijkt me ideaal spul, als het echt doet wat het belooft. De juiste kleur foundation vinden vind ik echt een crime. En dan heb je de juiste kleur maar begint de zomer
Heeft iemand ervaring hiermee? En welk merk dan? Is het echt zo ideaal als het eruit ziet? Lijkt mij haast te mooi om waar te zijn... waarom zou je nog ploeteren om tussen al die 50 tinten bruin de juiste teint te vinden?!
woensdag 23 april 2025 om 19:14
Nee. De kleur past zich niet aan aan je huid, dat bestaat namelijk niet. Wat er wel gebeurt: de pigmenten zijn ingekapseld, waardoor het product zelf er wit of witachtig uitziet. De ingekapselde bolletjes pigment breken open tijdens het opbrengen, waardoor je tijdens het uitsmeren de kleur ziet veranderen. Niet omdat de kleur zich aanpast aan je huid, maar omdat de kleur dan pas vrijkomt.
Nee. Het werkt echt niet. Het zal heus per ongeluk matchen voor sommige mensen, dat wel.
Nee. Het werkt echt niet. Het zal heus per ongeluk matchen voor sommige mensen, dat wel.
woensdag 23 april 2025 om 19:25
woensdag 23 april 2025 om 19:26
Het is dus precies waar ik bang voor was: te mooi om waar te zijn! Jammer...Itsnojoke schreef: ↑23-04-2025 19:14Nee. De kleur past zich niet aan aan je huid, dat bestaat namelijk niet. Wat er wel gebeurt: de pigmenten zijn ingekapseld, waardoor het product zelf er wit of witachtig uitziet. De ingekapselde bolletjes pigment breken open tijdens het opbrengen, waardoor je tijdens het uitsmeren de kleur ziet veranderen. Niet omdat de kleur zich aanpast aan je huid, maar omdat de kleur dan pas vrijkomt.
woensdag 23 april 2025 om 19:27
woensdag 23 april 2025 om 19:36
woensdag 23 april 2025 om 19:37
Ja ik ben er ook tevreden mee, hoef ook niet een super dekkende foundation normaal gesproken. Ik vind de substantie ook prettig aanvoelen: niet vet of korrelig
woensdag 23 april 2025 om 19:41
woensdag 23 april 2025 om 19:43
woensdag 23 april 2025 om 19:54
Mijn ervaring: het werkt prima, vergelijkbaar met een BB-Cream die ook de kleur van je huid aanneemt nadat je het hebt aangebracht, maar bij mij vallen dat soort ‘foundations’ bij nadere inspectie wat oranje uit. Helemaal perfect wordt het nooit en een foundation is wel precies zo’n product dat echt álles kan ruïneren als de kleur niet klopt. Een klein streepje oogschaduw in de verkeerde kleur is veel minder funest dan een heel gezicht dat een rare tint heeft.
Dat gezegd hebbende, tot mijn veertigste gebruikte ik nooit foundation omdat er simpelweg niets te verdoezelen was. Tegenwoordig heb ik wat pigmentvlekjes en meer schaduw onder mijn ogen, en dat is met foundation goed te egaliseren. Ik heb een serum foundation, niet te zwaar en met een ‘gezonde glans’, en ik kies altijd een koele kleur (zonder warmte erin) die iets donkerder is dan mijn huidskleur; die tip kreeg ik van een beauty-expert. Naarmate je ouder wordt, moet je foundation wat donkerder worden omdat een lichte tint de oneffenheden en vlekjes juist benadrukt. En heel licht opbrengen, alleen waar je het nodig hebt.
Dus ik zou eerst uitzoeken of je huid koel, warm of neutraal van kleur is (dat kun je zien aan de aderen in je pols), vervolgens bedenken wat je precies wilt bereiken met je foundation (beetje camoufleren of echt dekkend, glanzend of mat enzovoort) en dan zelf gaan testen in een winkel. Mijn ervaring met winkelmedewerkers is dat ik dan met een heel foute kleur naar huis ga, dus neem gewoon de tijd.
Dat gezegd hebbende, tot mijn veertigste gebruikte ik nooit foundation omdat er simpelweg niets te verdoezelen was. Tegenwoordig heb ik wat pigmentvlekjes en meer schaduw onder mijn ogen, en dat is met foundation goed te egaliseren. Ik heb een serum foundation, niet te zwaar en met een ‘gezonde glans’, en ik kies altijd een koele kleur (zonder warmte erin) die iets donkerder is dan mijn huidskleur; die tip kreeg ik van een beauty-expert. Naarmate je ouder wordt, moet je foundation wat donkerder worden omdat een lichte tint de oneffenheden en vlekjes juist benadrukt. En heel licht opbrengen, alleen waar je het nodig hebt.
Dus ik zou eerst uitzoeken of je huid koel, warm of neutraal van kleur is (dat kun je zien aan de aderen in je pols), vervolgens bedenken wat je precies wilt bereiken met je foundation (beetje camoufleren of echt dekkend, glanzend of mat enzovoort) en dan zelf gaan testen in een winkel. Mijn ervaring met winkelmedewerkers is dat ik dan met een heel foute kleur naar huis ga, dus neem gewoon de tijd.
woensdag 23 april 2025 om 19:59
Maar heb jij niet dat je de foundation er ‘s avonds afhaalt met een wattenschijfje en dat je dan pas ziet hoe de kleur zich van wit heeft ontwikkeld tot een diep-oranje?

woensdag 23 april 2025 om 20:23
woensdag 23 april 2025 om 20:53
Ik ben getint en er komt bruin af? Ik heb iets rozigs nodig en dat doet die van Loreal prima.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
woensdag 23 april 2025 om 21:28
Ik heb cc crème van eborian, dat de rode kleur corrigeert. Op mijn hand is het groen maar als ik het uitsmeer lijkt het inderdaad op mijn huidskleur.
Ik zou eens de Ici Paris of Douglas binnenlopen en iets aan laten brengen op je gezicht. Niet gelijk kopen dan maar even een dag mee rondlopen en bekijken bij een verschillende lichtinval en wat feedback vragen aan naasten. Ik denk dat een cc of bb crème eerder is wat je zoekt.
Ik zou eens de Ici Paris of Douglas binnenlopen en iets aan laten brengen op je gezicht. Niet gelijk kopen dan maar even een dag mee rondlopen en bekijken bij een verschillende lichtinval en wat feedback vragen aan naasten. Ik denk dat een cc of bb crème eerder is wat je zoekt.
woensdag 23 april 2025 om 21:48
Deze heb ik ook, heel erg fijn!gonniegijsje schreef: ↑23-04-2025 19:17Ik weet of het hetzelfde is maar ik gebruik Estee lauder daywear. Ik vind het wel bizar prijzig dus als er een goedkoper alternatief is dan lees ik het graag

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in