Mode & Beauty alle pijlers

Changing foundation, werkt dat nou echt?

23-04-2025 19:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op insta en zo komen voortdurend filmpjes voorbij van mensen die zich vol smeren met changing foundation. Oude mensen, jonge mensen, reclame, influencers, mensen die heel hard #nospon roepen. Merken als Meroda en May cosmetics.

Het lijkt me ideaal spul, als het echt doet wat het belooft. De juiste kleur foundation vinden vind ik echt een crime. En dan heb je de juiste kleur maar begint de zomer 😎. Helaas vind ik die changing foundation best prijzig om even uit te proberen en komen er vaak ook nog verzendkosten bij, want in de winkel ben ik hem nog niet tegen gekomen (nog niet keihard gezocht hoor).

Heeft iemand ervaring hiermee? En welk merk dan? Is het echt zo ideaal als het eruit ziet? Lijkt mij haast te mooi om waar te zijn... waarom zou je nog ploeteren om tussen al die 50 tinten bruin de juiste teint te vinden?!
Als je een vette huid hebt zoals ik, kun je het sowieso al een beetje vergeten omdat alles dan veel sneller oxideert (lees: worteltjesoranje).
Ik ken alleen de bb’s met die eigenschap uit persoonlijke ervaring en niet de foundations. Estée Lauder Daywear is de beste qua houdbaarheid, natuurlijke tint en oxideert niet op een vette huid. Erborian CC komt in een paar ‘tinten’ (van licht naar donker) maar ik vind ze niet echt mooi op mijn huid (ze hebben niet echt iets dat past bij een huid met een neutrale toon), qua houdbaarheid is deze prima. Dus als de kleuren bij je passen, ben je goedkoper af met met een tube erborian dan met Daywear (prijs per ml)

De producten van L’Oréal (BB en ook de CC C’est Magic) heb ik na éénmalig gebruik kunnen weggooien. Oxideerde al binnen tien minuten.

Beste keuze voor mij zijn BB’s en CC’s die echt al een specifieke kleur hebben. Voor de ‘ik heb er vandaag de kracht niet voor’ dagen of gewoon de dagen waarop ik lekker rondom het huis scharrel, heb ik dus de Daywear van EL.
sneeuwvrouw schreef:
23-04-2025 21:31
Ik las ergens dat er ook best veel troep in die foundation zit, maar dat zal wel in meer producten zo zijn… ik heb me er niet aan gewaagd..

Klopt. Ik gebruik het dan ook niet veel en als wel, alleen product waar geen microplastics in zitten.
Such fun!1
Geen foundation maar wel iets wat prachtig blend in je huid; minerale poeder. Ik ben heel blij met die van Mintenz. Zomaar een tip :)
I wanna live my life with the volume full!
Ik gebruik al jaren de changing foundation van Meroda en Ben er echt heel tevreden over!

Als je echt een dikke laag opsmeert valt hij inderdaad wat oranje uit.
Maar gewoon een normale hoeveelheid maakt mijn huid echt heel mooi en zeker niet oranje. Het is niet mega dekkend maar het haalt net even wat oneffenheden of roodheid weg.
Ik gebruik al een hele tijd de changing foundation van Meroda en ben er heel tevreden over! Bij mij werkt hij goed, ik word niet oranje.
-Summer- schreef:
24-04-2025 08:34
Ik gebruik al jaren de changing foundation van Meroda en Ben er echt heel tevreden over!

Als je echt een dikke laag opsmeert valt hij inderdaad wat oranje uit.
Maar gewoon een normale hoeveelheid maakt mijn huid echt heel mooi en zeker niet oranje. Het is niet mega dekkend maar het haalt net even wat oneffenheden of roodheid weg.
Zelfs heel weinig op mijn hand geeft al een oranje gloed bij mij. Ik denk dat het komt door de samenstelling van mijn huid. Mijn gezicht werd er ook helemaal droog van. Gewoon ongeschikt voor mij. ;-D
Gewoon _melon met login problemen
Itsnojoke schreef:
23-04-2025 19:14
Nee. De kleur past zich niet aan aan je huid, dat bestaat namelijk niet. Wat er wel gebeurt: de pigmenten zijn ingekapseld, waardoor het product zelf er wit of witachtig uitziet. De ingekapselde bolletjes pigment breken open tijdens het opbrengen, waardoor je tijdens het uitsmeren de kleur ziet veranderen. Niet omdat de kleur zich aanpast aan je huid, maar omdat de kleur dan pas vrijkomt.
Nee. Het werkt echt niet. Het zal heus per ongeluk matchen voor sommige mensen, dat wel.
en dan die magic van l'oreal die naar kleuterlijm rook. brrrr
En doooooor!
Ik ben heel blij met de Madara City CC, organic skincare. Heeft een spf 15.

Mooi natuurlijk resultaat en mijn huid reageert er echt goed op.
_melon2 schreef:
24-04-2025 09:50
Zelfs heel weinig op mijn hand geeft al een oranje gloed bij mij. Ik denk dat het komt door de samenstelling van mijn huid. Mijn gezicht werd er ook helemaal droog van. Gewoon ongeschikt voor mij. ;-D

Ooh echt? Wat gek dat het zo’n verschil is he.
-Summer- schreef:
24-04-2025 11:09
Ik heb pigmentvlekken, gewoon wat donkerder beige, en bepaalde foundation, het is echt freaky om te zien, gelijk een minuut na het aanbrengen en die vlekken komen pikzwart erdoorheen.
Echt net als in zo'n Netflixserie waarin iemand ter plekke de pest krijgt of een zombie wordt ofzo.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Ik ben nav dit topic vandaag die van de kruidvat gaan halen. Ik ben 50, heb rode vlekken en bruine pigmentvlekjes. En ik doe niet aan make up. Wel smeer ik het hele jaar door factor 50. Nou ik ben onder de indruk. Het is niet dat alles weg is, maar het ziet er veel beter uit, minder fel en de huid is egaal zonder het gevoel te hebben dat ik een dikke laag plamuur op heb. Het voelt heel zacht ook nog eens. Alleen bij de lippen droogde het poederachtig op, wellicht teveel gesmeerd. Maar ik ben om.
-Summer- schreef:
24-04-2025 11:09
Dat is niet gek. ieders huid is anders qua kleur en ondertoon. Op een andere kleur komt het anders uit, dat is heel normaal. Wellicht is een foundation die voor jou te gelig is, bij mij perfect. Of andersom. Bij Truus te licht, bij Mien te donker.
Iedereen heeft een andere basis waar het op gaat.
Ik vind Meroda echt heel fijn. Totaal geen wortel effect en met mijn gevoelige huid verdraag ik het goed. Wat mij betreft zeker een aanrader. Heb m zelf ook gekocht omdat vriendinnen zo tevreden waren.Ze hebben vaak 1+1 gratis.
Jeusnbdhdudh schreef:
24-04-2025 14:43
Ik ben nav dit topic vandaag die van de kruidvat gaan halen. Ik ben 50, heb rode vlekken en bruine pigmentvlekjes. En ik doe niet aan make up. Wel smeer ik het hele jaar door factor 50. Nou ik ben onder de indruk. Het is niet dat alles weg is, maar het ziet er veel beter uit, minder fel en de huid is egaal zonder het gevoel te hebben dat ik een dikke laag plamuur op heb. Het voelt heel zacht ook nog eens. Alleen bij de lippen droogde het poederachtig op, wellicht teveel gesmeerd. Maar ik ben om.
Fijn!
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Ik ben het eens gaan opzoeken en scroll er gerust overheen als je gezondheid je niet uitmaakt, maar hier zitten 8 soorten microplastics in waarvan 3 bewezen schadelijk. Van de andere 5 staat de impact op de gezondheid nog niet voor 100 procent vast.

Dus of het werkt ligt denk ik aan het resultaat dat je wilt behalen.
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven