Mode & Beauty alle pijlers

Cheap Curly Girl

14-10-2019 17:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een soort van spin off van het Curly Girl topic. Ik denk dat er wel goede dingen in de CG methode zitten echter al die dure producten staan me tegen. Daarbij heb al zo veel geprobeerd wat een vermogen heeft gekost.

Maar ik lees ook ook over CG producten die goed betaalbaar zijn. Daar ben ik nou erg benieuwd naar! Ook al zijn ze soms niet 100% CG, misschien werken ze wel prima.

Dus deel je cheap ass Curly Girl producten hier!

Ik gebruik Andrelon Krul Care shampoo en conditioner. Ik 'plop' met african pride shea miracle leave in conditioner (kruidvat) en laat het dan aan de lucht drogen. Finish op droog haar met Bouncy curls van Osis. Hier haal ik voor mij goed resultaat mee.

Ik heb type 2c/3a erg dik en stug. Ik draag het half lang. Bovenop snel pluis.

Ik doe niet aan co-wash omdat mijn haar echt beter zit na wassen. Ik was om de dag.

Ik hoor veel goeds over de kokos boost van andrelon? Iemand daar ervaring mee?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic graag, wil graag overstappen naar cv, maar snap er sowieso nog niet veel van. Heb de nivea lijn gekocht. Die was ook te betalen. Maar daar wordt mijn haar erg vet en sluik van. Dus daar ben ik me gestopt.
Wie wil me even een korte uitleg geven? Ik heb kort haar, ik geloof dat je moet wassen met conditioner en een keer in de zoveel tijd met shampoo. Verder snap ik er nog niks van 🙃
Ik gebruik Cantu shea butter leave inn conditioner van het Kruidvat. Ik ben er heel blij mee.
Was mijn haar wel dagelijks met shampoo.
Voor mij gaat het voornamelijk om het gebruik van producten zonder siliconen e.d. Een site als https://www.curlsbot.com/ vind daarbij heel handig. Verder vind ik het handig om ideeën op te doen (wel/niet wassen, hoe vaak wassen, met conditioner wassen), maar ik doe gewoon wat voor mij goed werkt, ook al is het niet exact volgens de methode. Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat föhnen voor mij juist wel goed werkt, wel met de koude stand en een ionische föhn. Dan zit het een stuk beter (vooral luchtiger).

Ik ben fan van Dr. Organic, daarvan is niet alles CG-proof, maar volgens mij wel zonder siliconen e.d. Ik gebruik nu toevallig een product met alcohol (niet CG-proof), maar het werkt, dus prima. Daarnaast vind ik de Zarqa conditioner heel fijn. En de Cantu curl activator cream staat nog op mijn verlanglijstje.
Ik vind het vinden van een goede shampoo lastig. Elke shampoo is een halve fles fijn en daarna jeuk, duur goedkoop maakt niet uit, of het dier niks of mijn haar wordt er vet van
Verder gebruik ik olive haarmasker van Garnier en als leave in cantu moisture curl activator.
Het-groepje schreef:
14-10-2019 17:40
Ik vind het vinden van een goede shampoo lastig. Elke shampoo is een halve fles fijn en daarna jeuk, duur goedkoop maakt niet uit, of het dier niks of mijn haar wordt er vet van
Verder gebruik ik olive haarmasker van Garnier en als leave in cantu moisture curl activator.
Ik gebruik shampoo voor mannen, dat is veel milder.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
14-10-2019 17:40
Ik vind het vinden van een goede shampoo lastig. Elke shampoo is een halve fles fijn en daarna jeuk, duur goedkoop maakt niet uit, of het dier niks of mijn haar wordt er vet van
Verder gebruik ik olive haarmasker van Garnier en als leave in cantu moisture curl activator.
Gebruik je stylingproducten met siliconen? Zo nee, dan kun je een 'CG shampoo' proberen. Eentje zonder sulfaten die niet uitdroogt en minder/geen irritatie veroorzaakt.
Cateautje schreef:
14-10-2019 17:53
Ik gebruik shampoo voor mannen, dat is veel milder.
Dat hangt af van de ingrediënten, niet van of het voor mannen is.
Alle reacties Link kopieren
De shampoo Petal Fresh rosemary & mint vind ik wel goed. Wat betreft conditioner en masker de Andrelon kokos boost.
Er zijn genoeg CG Producten die niet duur zijn en die je gewoon bij de drogist kunt kopen, bijvoorbeeld:

-Petal Fresh Shampoo
-Schwarzkopf Shampoo & Conditioner Kids
-Dr. Organic Shampoo (de Tuinen)
-De kleine badkamer shampoo (jumbo)

-Petal Fresh Conditioner
-Kruidvat K3 Crèmespoeling
-Dr. Organic conditioner
-Andrelon Kokos Boost conditioner
-Andrelon Zijdeglans & Zen conditioner
-Garnier loving blends milde haver
-Garnier Loving blends voedende amandelmelk
-Garnier Loving blends arganolie en cranberry

-Andrelon Happy Curls Creme
-Nature Box Avocado Repair Secret Repair Cream

SYOSS Curl Control Haarmousse
Syoss Mousse Keratine
Kruidvat Salon Curl Definition Styling Mousse
KRUIDVAT Salon Maximum Defenition Styling Mousse
Schwarzkopf Taft Curl Extra Strong Level 3 Mousse

Nivea Volume Styling Primer
Nivea Texture Sculpting Gel
Nivea Curl Defening Cream
Nivea Curl Plumping Mousse
Alle reacties Link kopieren
De Kokosboost van Andrelon heb ik ook gebruikt (masker). Ik vond het heel fijn spul maar ik heb dun, fijn haar en op een gegeven moment werd het erg slap er van. Okay, ik gebruikte het ook wel te vaak denk ik.

Verder goedkoop:
EcoStyler Olive Oil Gel of Wella hard hold (ben zelf van beiden geen fan, vind het te plakkerig).

En voor de final wash de Europrofit shampoo van Kruidvat. Kost nog geen euro. Wel sulfaten, geen siliconen. Ik gebruik deze ook af en toe voor tussendoor om toch nog enige buildup te lijf te gaan.

Verder is er een krullenlijn van Nivea waar velen aardig enthousiast over zijn. Niet alles is CG en ik heb er zelf geen ervaring mee.
SallySpectra* schreef:
14-10-2019 18:36
Dat hangt af van de ingrediënten, niet van of het voor mannen is.
Nope!
Cateautje schreef:
14-10-2019 19:17
Nope!
Toch wel.
SallySpectra* schreef:
14-10-2019 19:18
Toch wel.
Wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen mannen en vrouwenshampoo is de geur. De rest is marketing.
Cateautje schreef:
14-10-2019 19:22
Wat jij wil.
Nou nee dat wil ik niet. Het is gewoon zo. Het gaat om de ingrediënten. En wat lady zegt: behalve de geur zijn mannen- en vrouwenshampoos gelijk.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
14-10-2019 19:11
Er zijn genoeg CG Producten die niet duur zijn en die je gewoon bij de drogist kunt kopen, bijvoorbeeld:

-Petal Fresh Shampoo
-Schwarzkopf Shampoo & Conditioner Kids
-Dr. Organic Shampoo (de Tuinen)
-De kleine badkamer shampoo (jumbo)

-Petal Fresh Conditioner
-Kruidvat K3 Crèmespoeling
-Dr. Organic conditioner
-Andrelon Kokos Boost conditioner
-Andrelon Zijdeglans & Zen conditioner
-Garnier loving blends milde haver
-Garnier Loving blends voedende amandelmelk
-Garnier Loving blends arganolie en cranberry

-Andrelon Happy Curls Creme
-Nature Box Avocado Repair Secret Repair Cream

SYOSS Curl Control Haarmousse
Syoss Mousse Keratine
Kruidvat Salon Curl Definition Styling Mousse
KRUIDVAT Salon Maximum Defenition Styling Mousse
Schwarzkopf Taft Curl Extra Strong Level 3 Mousse

Nivea Volume Styling Primer
Nivea Texture Sculpting Gel
Nivea Curl Defening Cream
Nivea Curl Plumping Mousse

Mooie lijst! :thumbsup:
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
14-10-2019 18:08
Gebruik je stylingproducten met siliconen? Zo nee, dan kun je een 'CG shampoo' proberen. Eentje zonder sulfaten die niet uitdroogt en minder/geen irritatie veroorzaakt.
De andrelon krul care is zonder sulfaten.
I wanna live my life with the volume full!
Cateautje wil jij eens uitleggen wat cg is?
Alle reacties Link kopieren
Roofie schreef:
14-10-2019 17:26
Ik volg dit topic graag, wil graag overstappen naar cv, maar snap er sowieso nog niet veel van. Heb de nivea lijn gekocht. Die was ook te betalen. Maar daar wordt mijn haar erg vet en sluik van. Dus daar ben ik me gestopt.
Wie wil me even een korte uitleg geven? Ik heb kort haar, ik geloof dat je moet wassen met conditioner en een keer in de zoveel tijd met shampoo. Verder snap ik er nog niks van 🙃

Het gaat me vooral om de producten. En dan producten zonder sulfaten, parabenen, siliconen. De CG methode wat betreft wassen en co washen en deepco ben ik niet echt van op de hoogte.

Dan is het 'echte' Curly Girl topic misschien goed om daar tips op te doen over het was ritueel.
I wanna live my life with the volume full!
De Andrelon Kokos Boost gebruik ik 1 x per week als deep co, die ruikt zoooooo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Eidde, eigenlijk is het niet zo ingewikkeld (dat maken wij ervan in het CG topic). Met de CG methode doe je een 'final wash' (met bijv. de Europro) om alle buildup en rommel uit je haar te wassen en daarna ga je zo goed mogelijk voor je haar zorgen door het niet te vaak te wassen en als je het wast met een shampoo zonder sulfaten en siliconen.

Je kunt ook (af en toe) gaan 'co-washen' - dat is wassen met een speciale conditioner die niet alleen voedt maar ook mild reinigt.

Je stylingproducten zijn allemaal zonder siliconen, wax, alcohol of andere rommel.

De stijltang is verbannen en als je föhnt doe je dat met een diffuser en bij voorkeur op de koude stand.
Eidde schreef:
14-10-2019 19:40
Mooie lijst! :thumbsup:

Niet alles op deze lijst is CG-proof. Niet alles van Dr. Organic is CG-proof en volgens mij de Garnier milde haver ook niet.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-10-2019 20:10
Niet alles op deze lijst is CG-proof. Niet alles van Dr. Organic is CG-proof en volgens mij de Garnier milde haver ook niet.
Oh.. Ik dacht de lijst wel cg proof omdat dat erbij stond..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
14-10-2019 19:57
Eidde, eigenlijk is het niet zo ingewikkeld (dat maken wij ervan in het CG topic). Met de CG methode doe je een 'final wash' (met bijv. de Europro) om alle buildup en rommel uit je haar te wassen en daarna ga je zo goed mogelijk voor je haar zorgen door het niet te vaak te wassen en als je het wast met een shampoo zonder sulfaten en siliconen.

Je kunt ook (af en toe) gaan 'co-washen' - dat is wassen met een speciale conditioner die niet alleen voedt maar ook mild reinigt.

Je stylingproducten zijn allemaal zonder siliconen, wax, alcohol of andere rommel.

De stijltang is verbannen en als je föhnt doe je dat met een diffuser en bij voorkeur op de koude stand.
Ja zo had ik het ook wel een beetje begrepen. Het is alleen een enorme zoektocht naar de, voor jou, juiste producten. Daarom dit cheap topic, dan kan je nog eens wat uitproberen.

Ik ben nu blij met de andrelon sulfaat vrije krul care. Misschien een tip voor anderen.

Zoals altijd komt er een tijd dat ik weer wat anders wil proberen dus dan is dit topic misschien weer handig.

Eigenlijk deed al veel cg. Zoals niet föhnen, niet kammen, hydrofiel handdoek gebruiken.

Vind wel lastig te weten wat waar in zit maar daar is een tool nu voor heb ik gezien.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven