chi enviro smoothing system
donderdag 26 april 2012 om 17:22
Mijn kapper is lyrisch over het CHI enviro smoothing system. Ik heb vreselijk droog en pluizig haar. Ondanks alle maskertjes enz. Nou raadde ze mij dit aan. Het is een behandeling van ongeveer 2 uur waarbij ze het product in het haar brengt met de stijltang. Na 24 uur mag ik het uitwassen. Zij had het vorige week voor het eerst gedaan bij een klant en die was echt laaiend enthousiast. Kent iemand deze behandeling toevallig? En zo ja, ben je ook zo enthousiast? Ik ben altijd een beetje sceptisch...
donderdag 26 april 2012 om 17:29
Kost veel geld, moet iedere paar maanden herhaald worden, maar schijnt inderdaad prachtig glad haar op te leveren.
Volgens mij lopen er hier al een aantal topics over hoe je dit zelf thuis kan doen (met goedkopere producten, maar misschien ook slechter resultaat).
Houd er wel rekening mee dat je dan wel glad haar krijgt en krullen er voorlopig niet meer in zit...
Volgens mij lopen er hier al een aantal topics over hoe je dit zelf thuis kan doen (met goedkopere producten, maar misschien ook slechter resultaat).
Houd er wel rekening mee dat je dan wel glad haar krijgt en krullen er voorlopig niet meer in zit...
Occam's razor
donderdag 26 april 2012 om 17:46
Ik heb eigenlijk niet gevraagd of ik het zelf kon doen. Ja dat topic over de keratine behandeling heb ik (deels) gelezen, maar dat schijnt nogal agressief spul te zijn en dit niet. Het kost normaal ¤90,00, maar nu was er toevallig een aanbieding van ¤69,00. Als het inderdaad 3 tot 4 maanden werkt heb ik dat er wel voor over. Tenzij er hier negatieve reacties komen ga ik het denk ik maar proberen.
donderdag 26 april 2012 om 19:50
@jeanine75 Ik zou het ook weleens willen proberen en ben ook benieuwd bij welke salon dat is!
@Lizzl Wow 280 euro, is dat de "gewone" keratine behandeling? En om de hoeveel maanden laat je dat dan doen? Het lijkt me een dure grap, maar ik ben de wanhoop nabij met mijn haar dus heb er best wel wat voor over.
@Lizzl Wow 280 euro, is dat de "gewone" keratine behandeling? En om de hoeveel maanden laat je dat dan doen? Het lijkt me een dure grap, maar ik ben de wanhoop nabij met mijn haar dus heb er best wel wat voor over.
donderdag 26 april 2012 om 21:05
Wat het precies is weet ik ook niet. Hier staat een uitleg
http://www.farouk.com/CHI/Enviro/
Volgens mijn kapster heb je na de behandeling zo'n 4 maanden pluisvrij haar, droogt het makkelijker en wordt het mooi soepel en glanzend. Zij was echt heel enthousiast, maar ze zij er wel bij dat je je haar daarna het beste ook met de bijbehorende shampoo en conditioner kon wassen. Helaas weet je natuurlijk nooit of dat alleen maar een verkoop praatje is... Ik moet
http://www.farouk.com/CHI/Enviro/
Volgens mijn kapster heb je na de behandeling zo'n 4 maanden pluisvrij haar, droogt het makkelijker en wordt het mooi soepel en glanzend. Zij was echt heel enthousiast, maar ze zij er wel bij dat je je haar daarna het beste ook met de bijbehorende shampoo en conditioner kon wassen. Helaas weet je natuurlijk nooit of dat alleen maar een verkoop praatje is... Ik moet
vrijdag 27 april 2012 om 10:46
Oh ja, zie het nu pas. Mijn kapper zit in Echteld, midden van het land ongeveer. Mijn haar is ook een drama, ik heb besloten het toch maar te proberen, vanmiddag kan ik al terecht. Ik laat wel weten hoe het is geworden, ik mag het dan na 24 uur uitspoelen. Hopenlijk is dit eindelijk het wondermiddel. Zou wel lekker zijn als het met Koninginnedag gaat regenen dat ik eens een keer niet gelijk voor schut loop met al die pluis op mijn hoofd. Ik word er gek van... Ze zei trouwens dat krullen en slag er niet mee weg gaan, maar dat het alleen zacht, glanzend en pluisvrij wordt.
zaterdag 28 april 2012 om 13:59
Swirls, ik laat het in Tokyo doen. Door mijn werk kom ik er "op kosten van de baas", dus dat scheelt reiskosten Maar het is onduidelijk wanneer ik daar weer heen kan gaan. De laatste keer ben ik niet geweest (naar de kapper dus) en daar heb ik spijt van Ik zoek nu dus naar een alternatief.
Het heet Japanese Straightening. Ik heb het er al vaker over gehad op dit forum, over dit onderwerp. Ik ben er lyrisch over en het blijft 6 tot 7 maanden zitten stijl. Mijn haar heeft er absoluut geen opdonder van gekregen - geen droog haar of gespleten punten.
Ik heb moeilijk haar - dik, stug, pluizig, maar na zo'n behandeling (althans, die in Tokyo) is mijn haar echt super mooi
Glad, glanzend, geen pluis en het valt heel soepel *zucht*
Het is even een uitgave, maar daarna heb ik er geen omkijken meer naar. De kapper die het doet, is internationaal actief in de modewereld. Dus hij is goed 
Jeanine, ben erg benieuwd naar het resultaat!
Het heet Japanese Straightening. Ik heb het er al vaker over gehad op dit forum, over dit onderwerp. Ik ben er lyrisch over en het blijft 6 tot 7 maanden zitten stijl. Mijn haar heeft er absoluut geen opdonder van gekregen - geen droog haar of gespleten punten.
Ik heb moeilijk haar - dik, stug, pluizig, maar na zo'n behandeling (althans, die in Tokyo) is mijn haar echt super mooi
Jeanine, ben erg benieuwd naar het resultaat!
zaterdag 28 april 2012 om 21:52
@ Jeanine Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Als het een succes is, dan ben ik wel in staat om ook daarheen te gaan!
@Lizzl Dat klinkt echt als een wonderbehandeling! Helaas kom ik dan weer nooit in Tokyo...Stewardess zeker Doen ze die behandeling ook in Nederland? Ik hoor hier alleen maar over die standaard keratine behandelingen en die verhalen zijn toch wel erg wisselend.
Ben echt op zoek naar een goede oplossing, mijn haar is echt onhandelbaar. Als ik mijn haar los wil dragen overdag, dan moet ik 's ochtends echt aan de gang met een föhn en borstel, en daarna nog met de stijltang. Dat is geen doen om dat iedere dag te doen.
@Lizzl Dat klinkt echt als een wonderbehandeling! Helaas kom ik dan weer nooit in Tokyo...Stewardess zeker Doen ze die behandeling ook in Nederland? Ik hoor hier alleen maar over die standaard keratine behandelingen en die verhalen zijn toch wel erg wisselend.
Ben echt op zoek naar een goede oplossing, mijn haar is echt onhandelbaar. Als ik mijn haar los wil dragen overdag, dan moet ik 's ochtends echt aan de gang met een föhn en borstel, en daarna nog met de stijltang. Dat is geen doen om dat iedere dag te doen.