Mode & Beauty alle pijlers

Chi orbit

01-04-2012 00:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Een paar weken geleden ben ik bij de kapper geweest. Kapster vindt het altijd leuk om dingen te laten zien en ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen en zo ook die dag: mooie krullen met een chi tang. Mn mond viel open, krullen zijn bij mij altijd binnen 5 minuten weg en de volgende ochtend toen ik op stond had ik zelfs nog een mooie slag. Kapster is nog geen 10 minuten bezig geweest dus ik was verkocht (zij had dr doel bereikt ) en heb zo'n tang bij haar aangeschaft.

Nu probeer ik zelf ook zo'n prachtige bos te organiseren maar het is 3 keer niks. Binnen een half uur is alles weg terwijl ik voor mijn gevoel precies hetzelfde doe: een klein beetje biosilk vantevoren en lak na afloop. Enig idee hoe dit kan en wat ik verkeerd doe?

Enige wat ik kan bedenken is dat in de kapsalon de kleinste tang werd gebruikt (er was net een bruid geweest) en ik heb de orbit gekocht. Deze werd me aangeraden want daar zou ik meer mee kunnen en die tang die ze bij mij had gebruikt gebruikte ze eigenlijk alleen voor feestkapsels. Ik sta voor een raadsel, iemand een goede tip
Terug naar de kapster en duidelijk uitleg vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op youtube staan duizenden tutorials over hoe je je haar kunt krullen met een tang, misschien dat je daar iets van kan oppikken.

Of gewoon terug gaan naar de kapster en vragen hoe zij het deed. Misschien is de kleine tang toch meer jouw ding?
Ja ik heb de kapster gebeld, of iig haar collega. Die zei dat ik kleinere plukken moest nemen en van te voren een beetje lak moest spuiten op de lok en geen bio silk gebruiken van te voren. Ik vind het een beetje eng om dat te doen, ben bang dat ik zonder die biosilk mn haar niet bescherm tegen de hitte.

Wil sowieso de kapster weer bellen maar ze is nu 3 weken op vakantie en laat ik nou net komend weekend een feestje hebben. Hoopte dat iemand hier een hele goede tip had of het herkende

De tang die in de winkel werd gebruikt en mijn chi orbit verschilt maar een paar mm, weet dus niet of dat zo'n grote invloed kan hebben.
Elizaar ik zag laatst op youtube hoe je je haar kunt krullen met een sok, het was heel eenvoudig, je moet er wel tamelijk lang haar voor hebben. Misschien is dat een idee voor je.
Ik zou er toch zeker wel een heat protection spray in doen, anders frituur je gewoon je haar Zonder heb je misschien snel meer krul, maar na een tijdje raakt je haar wel beschadigd.

Ik zou geen haarlak op je lok spuiten voor het krullen, want die plakt dan vervolgens aan de tang.

Tips hoe ik krul: Je moet je haar goed verdelen in onderste en bovenste lagen! En dan dunne plukken nemen. De tang lang genoeg in het haar houden. Rustig de krul afwikkelen en eventueel de krul weer meteen 'oprollen' en even vastzetten met een schuifspeltje. Omdat de pluk nog warm is als je het afwikkeld, blijft deze door het speltje nog afkoelen in een krulvorm. Daarna evt een lichte haarspray.
Of je komt mijn haar een dagje lenen heb je geen krultang voor nodig, die zitten er al in
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik gebruik nooit een heatprotector en krijg altijd complimenten dat mijn haarber altijd zo gezond uitziet. Ik gebruik mijn stijltang altijd want zonder mijn haar te stylen ga ik de deur niet uit hoor.

Ik zou het gewoon zonder die biosilk proberen hoor. 1 keer kan sowieso geen kwaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven