Chronisch puistenhoofd.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:13
Hallo allemaal!
Een paar weken geleden was in het nieuws dat de dagcreme van de Lidl de best werkende creme is op de markt, van vele cremes die zijn getest, dus ik dacht okay, daar ga ik achteraan.
Nu heb ik een paar dagen die creme gebruikt en nu heb ik een puistenkop van jewelste. Ziet er niet uit.
Nu heb ik nooit iets hoeven gebruiken tegen puistjes, dus ik heb er geen verstand van en de vraag is, wie wel. Wat kan ik het beste gebruiken om weer een goede huid te krijgen?
Een paar weken geleden was in het nieuws dat de dagcreme van de Lidl de best werkende creme is op de markt, van vele cremes die zijn getest, dus ik dacht okay, daar ga ik achteraan.
Nu heb ik een paar dagen die creme gebruikt en nu heb ik een puistenkop van jewelste. Ziet er niet uit.
Nu heb ik nooit iets hoeven gebruiken tegen puistjes, dus ik heb er geen verstand van en de vraag is, wie wel. Wat kan ik het beste gebruiken om weer een goede huid te krijgen?
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:27
Creme in de vuilnisbak en een paar dagen afwachten, komt vanzelf weer goed.
Waarschijnlijk gewoon een allergische reactie en ik zou daar verder niks opsmeren, aangezien dat soort gels niet heel erg goed zijn voor je velletje.
Wat je wel kunt doen is voorzichtig stomen, dan zijn ze sneller rijp en dus ook sneller weg.
Waarschijnlijk gewoon een allergische reactie en ik zou daar verder niks opsmeren, aangezien dat soort gels niet heel erg goed zijn voor je velletje.
Wat je wel kunt doen is voorzichtig stomen, dan zijn ze sneller rijp en dus ook sneller weg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:30
Oh, het kan komen door bijvoorbeeld parfum. Ik krijg van die heel grote puisten in mijn hals als ik daar parfum spuit. En dat zijn dan echt ontstekingen die er een week of twee over doen om weer weg te gaan. Als ik ongeduldig ben en eraan ga prutsen, dan gaan ze kapot en duurt het vier weken.
Dus neem van een ervaringsdeskundige aan dat je er verstandiger aan doet om eraf te blijven. Goed schoonhouden, eventueel stomen, verder niks.
Dus neem van een ervaringsdeskundige aan dat je er verstandiger aan doet om eraf te blijven. Goed schoonhouden, eventueel stomen, verder niks.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:35
quote:Ceylon schreef op 05 augustus 2016 @ 16:30:
Oh, het kan komen door bijvoorbeeld parfum. Ik krijg van die heel grote puisten in mijn hals als ik daar parfum spuit. En dat zijn dan echt ontstekingen die er een week of twee over doen om weer weg te gaan. Als ik ongeduldig ben en eraan ga prutsen, dan gaan ze kapot en duurt het vier weken.
Nou, dat niet prutsen is aan een dove, want ik krab er aan als ik lig te slapen. Ze jeuken verschrikkelijk.
Stomen is een goed plan, zal ik vanavond eens doen.
Dankje.
Nou, dat niet prutsen is aan een dove, want ik krab er aan als ik lig te slapen. Ze jeuken verschrikkelijk.
Dankje.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:40
quote:Cateautje schreef op 05 augustus 2016 @ 16:35:
[...]
Dankje.
Ze jeuken....
Dat doen puisten normaal gesproken niet. Het kan nog, ik zou even snel bellen met de huisarts (assistente) en vragen of je er een anti-allergietablet in kunt gooien. Gewoon te koop bij de lidl voor een paar euro. Dan is de kans ook groot dat ze sneller weggaan, want het lijkt nu wel heel erg op een allergie.
En de kans dat stomen helpt is dan helaas een stuk kleiner. Lauw water zal prettiger aanvoelen. En mocht je toch nog even gaan shoppen, kijk dan voor een parfumvrije reinigingsschuim.
Nog beter, huppel even naar de apotheek. Die kunnen je vast ook adviseren.
[...]
Dankje.
Ze jeuken....
Dat doen puisten normaal gesproken niet. Het kan nog, ik zou even snel bellen met de huisarts (assistente) en vragen of je er een anti-allergietablet in kunt gooien. Gewoon te koop bij de lidl voor een paar euro. Dan is de kans ook groot dat ze sneller weggaan, want het lijkt nu wel heel erg op een allergie.
En de kans dat stomen helpt is dan helaas een stuk kleiner. Lauw water zal prettiger aanvoelen. En mocht je toch nog even gaan shoppen, kijk dan voor een parfumvrije reinigingsschuim.
Nog beter, huppel even naar de apotheek. Die kunnen je vast ook adviseren.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:43
quote:Ceylon schreef op 05 augustus 2016 @ 16:40:
[...]
Ze jeuken....
Zal ik doen.
Ik denk dat het jeukt omdat het ontstekingen zijn en ontstekingen jeuken wel.
Ik heb weer wat, pffrf.
[...]
Ze jeuken....
Zal ik doen.
Ik heb weer wat, pffrf.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:45
quote:Cateautje schreef op 05 augustus 2016 @ 16:43:
[...]
Zal ik doen.
Ik heb weer wat, pffrf.
Ik heb nog nooit jeukende puistjes gehad. Ook niet als ze ontstoken zijn. Pijnlijk, vervelend, lelijk, check. Maar jeuken? Neuh.
Apotheek is nog een optie.
[...]
Zal ik doen.
Ik heb weer wat, pffrf.
Ik heb nog nooit jeukende puistjes gehad. Ook niet als ze ontstoken zijn. Pijnlijk, vervelend, lelijk, check. Maar jeuken? Neuh.
Apotheek is nog een optie.
vrijdag 5 augustus 2016 om 16:58
vrijdag 5 augustus 2016 om 17:01
vrijdag 5 augustus 2016 om 17:05
quote:Lynnixxis schreef op 05 augustus 2016 @ 17:01:
nee heb alleen deze creme gebruikt, weet ook zeker dat het daar aan lag. Bij mij was het heel erg, voornamelijk op mijn wangen. Terwijl ik normaal helemaal geen last heb met mijn huid. Hoop dat het snel overgaat voor je, heel vervelend dit!Ik bedoel tijdens die veertien dagen, heb je toen iets anders gebruikt?
nee heb alleen deze creme gebruikt, weet ook zeker dat het daar aan lag. Bij mij was het heel erg, voornamelijk op mijn wangen. Terwijl ik normaal helemaal geen last heb met mijn huid. Hoop dat het snel overgaat voor je, heel vervelend dit!Ik bedoel tijdens die veertien dagen, heb je toen iets anders gebruikt?
vrijdag 5 augustus 2016 om 18:06
Het kan een zuiverende reactie zijn. Dat gebeurd wel vaker wanneer je met een nieuwe creme begint. Dat is in elk geval wat je te horen krijgt wanneer je een consumentenlijn belt van een betreffend merk.
Persoonlijk zou ik echter per direct stoppen met deze crème en de komende dagen verder niks smeren. Als de huid weer gekalmeerd is zou ik kiezen voor een andere crème. De crèmes van Zarqa zijn heel fijn en mild. Met name de hydra crème.
Persoonlijk zou ik echter per direct stoppen met deze crème en de komende dagen verder niks smeren. Als de huid weer gekalmeerd is zou ik kiezen voor een andere crème. De crèmes van Zarqa zijn heel fijn en mild. Met name de hydra crème.
vrijdag 5 augustus 2016 om 18:48
Nou, ik heb gestoomd en de puistjes aangetipt met etherische eucalyptusolie, zodat in ieder geval de ontsteking eruit gaat.
Ik zit te zweten als een otter en dan komt er ook nog eens spaghetti achteraan, dus ik denk dat ik straks maar een douche neem.
Zal de komende tijd maar geen creme smeren en dan maar zien.
Morgen ga ik wel weer mijn oude cremmetje halen, daar kan ik van op aan.
Bedankt voor de tips.
Fijne avond.
Ik zit te zweten als een otter en dan komt er ook nog eens spaghetti achteraan, dus ik denk dat ik straks maar een douche neem.
Zal de komende tijd maar geen creme smeren en dan maar zien.
Morgen ga ik wel weer mijn oude cremmetje halen, daar kan ik van op aan.
Bedankt voor de tips.
Fijne avond.
vrijdag 5 augustus 2016 om 18:56
zaterdag 6 augustus 2016 om 14:01
Oeh, dat had ik met de reinigingslotion van de Lidl (Cien, in zo'n flacon) Wanneer ik het gebruikte kreeg ik al een wat pijnlijke huid maar ben toch blijven gebruiken bij gebrek aan beter, na een paar dagen allerlei bultjes en vlekjes dus weggegooid en nu, een paar weken later, is het weer zoals het was Denk dat wij een gevoelige huid hebben en er ets in zit waar wij dus niet tegen kunnen maar mensen met een normale huid wel. Stoppen met het product heb je vast al gedaan en nu weer terug naar je eigen producten en wachten tot het overgaat. Geen gekke dingen doen, niet pulken en knijpen en geen agressief spul gebruiken want dan wordt het erger.