Cocktailbar - chique restaurant kleding?
donderdag 14 april 2022 om 07:07
Ik ben aan het daten en ik kom in de clinch met mijn kledingkast. En heb wat hulp nodig..
We gaan binnenkort wat drinken in een cocktailbar en ook neemt hij me mee uit eten waar ik "een mooi jurkje en hakken" aan moet. Ofja, "moet", het is duidelijk dat hij me meeneemt waar ik even iets meer van mijn kleding moet verwachten dan normaal en waar een casual jurkje(die ik normaal draag) niet volstaat.
Ook voor die cocktailbar (die op een bijzondere locatie is) ben ik zoekende naar wat mensen daar nou aan doen. Ik wil niet underdressed zijn maar ook zeker niet overdressed. Het is geen "studenten met spijkerbroeken" locatie naar mijn idee.
En ik ben nog nooit chique uit eten geweest.
Ik heb veelal jersey jurkjes, deze vallen naar mijn idee af. De meeste hebben printers, bloemetjes en denk dat dat niet kan? Gezien de temperatuur lijkt me iets met (korte) mouwtjes wel handig om niet te klappertanden op weg erheen.
Maar dan? Heb wel een paar jurkjes die ik aan heb gehad op een bruiloft, maar die vind ik wat stijfjes en wat overdressed.. Plus komen ze boven m'n knie, en vind dat mijn benen hier wat stevig voor zijn..
Dus tl/dr: wat trek je aan in een cocktailbar en bij een chique diner? Of wat vooral niet?
Bedankt voor het meedenken!
We gaan binnenkort wat drinken in een cocktailbar en ook neemt hij me mee uit eten waar ik "een mooi jurkje en hakken" aan moet. Ofja, "moet", het is duidelijk dat hij me meeneemt waar ik even iets meer van mijn kleding moet verwachten dan normaal en waar een casual jurkje(die ik normaal draag) niet volstaat.
Ook voor die cocktailbar (die op een bijzondere locatie is) ben ik zoekende naar wat mensen daar nou aan doen. Ik wil niet underdressed zijn maar ook zeker niet overdressed. Het is geen "studenten met spijkerbroeken" locatie naar mijn idee.
En ik ben nog nooit chique uit eten geweest.
Ik heb veelal jersey jurkjes, deze vallen naar mijn idee af. De meeste hebben printers, bloemetjes en denk dat dat niet kan? Gezien de temperatuur lijkt me iets met (korte) mouwtjes wel handig om niet te klappertanden op weg erheen.
Maar dan? Heb wel een paar jurkjes die ik aan heb gehad op een bruiloft, maar die vind ik wat stijfjes en wat overdressed.. Plus komen ze boven m'n knie, en vind dat mijn benen hier wat stevig voor zijn..
Dus tl/dr: wat trek je aan in een cocktailbar en bij een chique diner? Of wat vooral niet?
Bedankt voor het meedenken!
donderdag 14 april 2022 om 07:40
Je kan niet overdressed zijn. Nooit, nergens.
Die feestkleedjes klinken me ideaal. Als je wat onzeker bent over je benen trek er dan een panty onder aan.
Gewoon een bedenking die ik me maak.. passen jullie wel bij elkaar?
Maar misschien vind je het wel erg leuk en gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.
Veel plezier!
Die feestkleedjes klinken me ideaal. Als je wat onzeker bent over je benen trek er dan een panty onder aan.
Maar misschien vind je het wel erg leuk en gaat er een heel nieuwe wereld voor je open.
Veel plezier!
donderdag 14 april 2022 om 07:47
Een zwarte jurk kan altijd met mooie tas en schoenen . Simpele sieraden volstaan mooi kettinkje of zo . Zou me niet vol in de steigers zetten als je dat normaal ook niet doet moet wel comfortabel blijven .slagroom-met-dip schreef: ↑14-04-2022 07:24Ik heb geen gaatjes.. En heb ook geen sierraden bedenk ik me nu..
En wat voor soort jurkje is dan gepast? Panty was sowieso het idee. Anders onderkoel ik, haha!
donderdag 14 april 2022 om 07:53
Waarom zouden ze niet bij elkaar passen? Eens moet de eerste keer zijn toch?Attraverso schreef: ↑14-04-2022 07:40Je kan niet overdressed zijn. Nooit, nergens.
Veel plezier!
TO, als jij een jurk met mouwtjes wilt kan dat prima hoor. Als je iets speciaal voor de gelegenheid wilt aanschaffen, dan zou ik gaan voor een eenvoudige jurk van mooie kwaliteit. Bijvoorbeeld een little black dress, altijd handig om in je kast te hebben hangen. Maar in een chic restaurant hoef je echt niet in vol ornaat te komen. Er zitten daar mensen in designeroutfits, maar ook gewoon in spijkerbroek met sneakers (al zou ik dat laatste zelf niet doen). Een rok met leuke top kan bijvoorbeeld ook prima.
mollymalone wijzigde dit bericht op 14-04-2022 07:59
0.05% gewijzigd
donderdag 14 april 2022 om 07:56
Je moet niets. Er bestaat geen jurken dresscode voor dat soort gelegenheden. In een sterren restaurant komen ook mensen in een spijkerbroek. Zolang je kleding maar heel is en bij je past.
Dit soort kleding kan al prima:

Zelfs zoiets kan, wanneer dat beter bij je past:
Kan ook met een laarsje of enkellaars ipv hakken.
Ik zou je niet zo in een door een ander bedacht keurslijf laten dwingen. Die man solliciteert ook bij jou, niet alleen andersom.
Dit soort kleding kan al prima:

Zelfs zoiets kan, wanneer dat beter bij je past:

Kan ook met een laarsje of enkellaars ipv hakken.
Ik zou je niet zo in een door een ander bedacht keurslijf laten dwingen. Die man solliciteert ook bij jou, niet alleen andersom.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-04-2022 08:11
60.13% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 14 april 2022 om 08:13
donderdag 14 april 2022 om 08:20
Niet te moeilijk maken. Wij geen regelmatig chique op stap. Je hoeft er echt niet in gala bij te zitten.
Ik zou een zwart of donkerblauw jurkje doen Tot de knie, of iets daarboven. Inderdaad zonder bloemetjes. Effen is het makkelijkste
.
Geen Jersey.
Zorg dat het netjes is, goed past, niet verwassen of uitgelodderd.
Maar een fijne broek met mooie blouse/top zou ook prima kunnen. Doe ik ook geregeld als ik geen zin heb in panty's.
Maar ik gok zomaar dat bij je bruiloft-kleding ook wel iets zit wat geschikt is.
Ik zou een zwart of donkerblauw jurkje doen Tot de knie, of iets daarboven. Inderdaad zonder bloemetjes. Effen is het makkelijkste
Geen Jersey.
Zorg dat het netjes is, goed past, niet verwassen of uitgelodderd.
Maar een fijne broek met mooie blouse/top zou ook prima kunnen. Doe ik ook geregeld als ik geen zin heb in panty's.
Maar ik gok zomaar dat bij je bruiloft-kleding ook wel iets zit wat geschikt is.
donderdag 14 april 2022 om 08:21
Wat doet hij aan? Ik zou mijn kleding daar op afstemmen. Niet op de tent waar je heen gaat.
Ik had ooit een vriendje die me meenam naar een duur restaurant en een harpconcert in het concertgebouw waar hij vaste plaatsen had in de voorste rij.
Ik helemaal netje aangekleed met rokje en pumps. Komt hij in een joggingbroek. Niet grappig.
Ik had ooit een vriendje die me meenam naar een duur restaurant en een harpconcert in het concertgebouw waar hij vaste plaatsen had in de voorste rij.
Ik helemaal netje aangekleed met rokje en pumps. Komt hij in een joggingbroek. Niet grappig.
donderdag 14 april 2022 om 08:29
Ik heb in sterrenrestaurants gegeten met een nette pantalon en een blouse aan. Schoenen met een klein hakje, subtiele sieraden, verzorgde neutrale make-up, net tasje en ze doen het er maar mee. Ik ben geen rokjes type. Gewoon verzorgd en niet die spijkerbroek met gaten of dat truitje dat verschoten is in de was. En het komt al gauw goed.
donderdag 14 april 2022 om 09:07
Als je wel graag oorbellen zou dragen: je hebt hele mooie clip-on oorbellen. Bij Franky’s hebben ze hele mooie, maar wel prijzige - ik kocht die laatst per ongeluk bijna tot ik door had dat het clip-ons waren. Maar ze zullen ze ongetwijfeld ook elders hebben.slagroom-met-dip schreef: ↑14-04-2022 07:24Ik heb geen gaatjes.. En heb ook geen sierraden bedenk ik me nu..
En wat voor soort jurkje is dan gepast? Panty was sowieso het idee. Anders onderkoel ik, haha!
Qua jurk: ik zou vooral iets kiezen waar jij je fijn in voelt en wat je nog vaker denkt aan te trekken. Welke kleuren staan je mooi, hoe is je figuur, wat vind je wel of niet mooi aan jurken en wat wil je van jezelf benadrukken of juist verbergen?
donderdag 14 april 2022 om 09:17
Ik zou voor klassiek gaan.
Een zwarte jurk die goed bij jou en je figuur past, rode nagellak, lipstick, je haar in model (dat jij mooi vindt), oorbellen, een klein tasje, goeie panty en elegant schoentje (hakje optioneel in mijn optiek, maar wellicht wil je dat graag). Dan ben je sowieso niet underdressed en hoef je je ook niet af te vragen of je de plank misgeslagen hebt.
Een zwarte jurk die goed bij jou en je figuur past, rode nagellak, lipstick, je haar in model (dat jij mooi vindt), oorbellen, een klein tasje, goeie panty en elegant schoentje (hakje optioneel in mijn optiek, maar wellicht wil je dat graag). Dan ben je sowieso niet underdressed en hoef je je ook niet af te vragen of je de plank misgeslagen hebt.
donderdag 14 april 2022 om 09:29
donderdag 14 april 2022 om 09:50
Mijn oplossing voor dit soort gelegenheden: een mannenpak. Ik heb een mooie broek en een bijpassend colbert, in een donkere kleur. Doe ik er een bandshirtje en gympen bij, dan kan ik naar een borrel, met een neutraal shirt en platte schoenen ga ik naar iets zakelijks. En met een feestelijke blouse en hakken ben ik hartstikke chique (vind ik zelf). Witte blouse, altijd goed (met make-up en oorbellen en m'n haar in de krul).
Groot voordeel: geen gedoe met panty, zitten op een lage stoel (leuk, in een kort rokje), vernikkelen van de kou of opkruipend corrigerend ondergoed. Als een man zich ergens kan vertonen in een pak, dan kan ik het als vrouw ook.
Groot voordeel: geen gedoe met panty, zitten op een lage stoel (leuk, in een kort rokje), vernikkelen van de kou of opkruipend corrigerend ondergoed. Als een man zich ergens kan vertonen in een pak, dan kan ik het als vrouw ook.
Wat eten we vanavond?
donderdag 14 april 2022 om 09:52
Tik 'm aan Maanmeisje.Maanmeisje schreef: ↑14-04-2022 08:28Ik zou een damespak aantrekken. Dus een pantalon en een blazer. En platte schoenen.
Maar ik heb dan ook een hekel aan mannen die vrouwen in hakken en jurkjes willen forceren als het niet hun ding is.
Wat eten we vanavond?
donderdag 14 april 2022 om 10:14
Ik kleed me naar de gelegenheid. Als ik dan met een flapdrol ben die daar schijt aan heeft, moet die dat zelf weten, maar ik ga daar dan niet ook in joggingbroek zitten.kindrebel schreef: ↑14-04-2022 08:21Wat doet hij aan? Ik zou mijn kleding daar op afstemmen. Niet op de tent waar je heen gaat.
donderdag 14 april 2022 om 10:34
Volgens mij gaat dit om het 'mannen-pak' als de ultieme oplossing
donderdag 14 april 2022 om 10:47
Prima oplossing toch?
Het ging mij om de uitspraak over forceren (date van TO vraagt haar, ik neem aan op een niet forcerende manier, of zij bepaalde kleding zou willen dragen omdat hij haar wil verrassen en mee uit wil nemen naar iets chics) Het feit dat TO daarvoor hier om advies komt vragen geeft voor mij aan dat er niets binnen een gedwongen of geforceerd kader plaatsvindt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
donderdag 14 april 2022 om 10:54
Bij gelegenheden draag ik graag een pak - maar als ik seks wil suggereren doe ik liever een jurk aan. Ik heb zo'n jurk in diep donkerblauw, staat super met opgestoken haar en is nog comfortabel ook. https://www.net-a-porter.com/en-gb/shop ... 5399313837makreel schreef: ↑14-04-2022 09:50Mijn oplossing voor dit soort gelegenheden: een mannenpak. Ik heb een mooie broek en een bijpassend colbert, in een donkere kleur. Doe ik er een bandshirtje en gympen bij, dan kan ik naar een borrel, met een neutraal shirt en platte schoenen ga ik naar iets zakelijks. En met een feestelijke blouse en hakken ben ik hartstikke chique (vind ik zelf). Witte blouse, altijd goed (met make-up en oorbellen en m'n haar in de krul).
Als tussenvorm vind ik een pantalon + hakken + mouwloze top ook tof. Het kan allemaal.