Curly Girl Method
vrijdag 22 april 2022 om 07:33
Ha,
Ik weet dat er vroeger ooit een topic over was, maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden, dus ik maak toch even een nieuwe aan
Ik ben van de week begonnen met de CG methode. Ik was wel benieuwd hoe hard mijn haar zou krullen als ik het zou proberen en ik ben na 1x wassen volgens de methode gegaan van een 1c naar 2b haar. Ik ben echt verrast! Normaal krulde mijn haar wel na het douchen, maar dat föhnde ik er altijd weer uit want ik had/heb niet echt een idee hoe daarmee om te gaan. Stijl haar was gewoon praktischer.
Ik merk ook dat het nog zoeken is. Mijn haar is bijvoorbeeld nog best een beetje slierterig, wat er niet heel netjes uit ziet, vind ik zelf. En het is heel makkelijk om echt helemaal in de materie te verzuipen, want er is zo veel informatie!
Lijkt me leuk om hier verder te schrijven met anderen die dit ook doen, en tips, ervaringen en kennis uit te wisselen!
Ik weet dat er vroeger ooit een topic over was, maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden, dus ik maak toch even een nieuwe aan
Ik ben van de week begonnen met de CG methode. Ik was wel benieuwd hoe hard mijn haar zou krullen als ik het zou proberen en ik ben na 1x wassen volgens de methode gegaan van een 1c naar 2b haar. Ik ben echt verrast! Normaal krulde mijn haar wel na het douchen, maar dat föhnde ik er altijd weer uit want ik had/heb niet echt een idee hoe daarmee om te gaan. Stijl haar was gewoon praktischer.
Ik merk ook dat het nog zoeken is. Mijn haar is bijvoorbeeld nog best een beetje slierterig, wat er niet heel netjes uit ziet, vind ik zelf. En het is heel makkelijk om echt helemaal in de materie te verzuipen, want er is zo veel informatie!
Lijkt me leuk om hier verder te schrijven met anderen die dit ook doen, en tips, ervaringen en kennis uit te wisselen!
vrijdag 22 april 2022 om 13:13
Curlsmith is wel heel fijn idd. Ik gebruik niet alles van Curlsmith, maar wat ik gebruik echt top spul en gaat lang mee. Van sommige producten heb ik de travel size en die gebruik ik al maanden.
Ik gebruik:
Paarse lijn Rehab salve (met stip op 1)
Paarse lijn 3 in 1 Multitasking conditioner (wissel af met de blauwe)
Blauwe lijn Hydro creme soothing mask (officieel niet cg is door wat alcohol, maar werkt als een trein voor mij)
Blauwe lijn Weightless air dry cream (leave in)
Oranje lijn Curl defining style souffle
Blauwe lijn Hydrostyle flexi-jelly (gel)
Oranje lijn Quenching conditioning wash (Co-wash, maar net iets te zwaar voor mijn haar)
Op het verlanglijstje staan nog:
Oranje lijn Moisture memory reactivator (leave-in)
Paarse lijn Feather light protein cream (leave-in/krullencreme)
Paarse lijn Bonding oil
Paarse lijn Miracle shield (UV bescherming)
Verder doet mijn haar het ook heel goed op de lijn van Imbue (maar dan niet de gel). Vooral het masker is top (en de lijn is iets vriendelijke voor mijn portemonnee).
Ik gebruik:
Blauwe lijn Hydro creme soothing mask (officieel niet cg is door wat alcohol, maar werkt als een trein voor mij)
Oranje lijn Quenching conditioning wash (Co-wash, maar net iets te zwaar voor mijn haar)
Paarse lijn Bonding oil
Verder doet mijn haar het ook heel goed op de lijn van Imbue (maar dan niet de gel). Vooral het masker is top (en de lijn is iets vriendelijke voor mijn portemonnee).
vrijdag 22 april 2022 om 13:17
Oh ja die feather Light protein cream heb ik ook.Blueitis schreef: ↑22-04-2022 13:13Curlsmith is wel heel fijn idd. Ik gebruik niet alles van Curlsmith, maar wat ik gebruik echt top spul en gaat lang mee. Van sommige producten heb ik de travel size en die gebruik ik al maanden.
Ik gebruik:
Paarse lijn Bonding oil
Mijn haar haat Imbue... veroorzaakt enorme flash dry. Zonde want t ruikt heerlijk.
vrijdag 22 april 2022 om 13:20
Haha, zo zie je maar dat het heel persoonlijk is!vivapimpelmees schreef: ↑22-04-2022 13:17Oh ja die feather Light protein cream heb ik ook.
Mijn haar haat Imbue... veroorzaakt enorme flash dry. Zonde want t ruikt heerlijk.
vrijdag 22 april 2022 om 23:54
Jeeeejtje ze hebben echt zoveel. Hoe kies je nou wat uit pffAija schreef: ↑22-04-2022 09:46Je hebt diverse websites waar je kleine hoeveelheden van producten kan kopen, om het te proberen, oa www.cgproberen.nl
Dat scheelt in het begin nogal wat geld, als je verschillende dingen wil uitproberen. En ik ben idd ook begonnen bij het kruidvat.
Daarnaast zul je ook zien dat producten waar anderen mega fan van zijn bij jou niks doen, en andersom.
where ever you go, go with your heart
zaterdag 23 april 2022 om 01:08
Niet. Haar vast s nachts. Als het klit probeer ik die voorzichtig met mn vingers te ontwarren.
Maar klitten duidt vaak op: niet de juiste producten/losse haren s nachts/ geschuur door kraag van jas/dode punten.
zaterdag 23 april 2022 om 07:05
@Skawa: ik kam mijn haren alleen onder de douche met een grove kam terwijl ik mijn haarmasker uit spoel. Verder niet. Ik slaap met mijn haar in een pineapple: een losse staart bovenop mijn hoofd.
Klitten heb ik amper en blijf ik van af. Ik zit weinig met mijn handen in mijn haren (dan woel ik de krul er uit en wordt het pluizig en vettig) dus ik heb het vaak ook niet door.
Producten kiezen: als er hier (=de oude cg topics) iemand enthousiast ergens over was bestelde ik het, of door te zoeken op blogs over curly girl, of omdat de verpakking me aansprak of het verkooppraatje. Meestal keek ik ook naar de prijzen van de gewone producten omdat ik dus idd ook een shampoo van 30 euro niet over mijn hart kan verkrijgen, dus dan bestel ik er ook geen proefje van. En eigenlijk deed ik ook gewoon maar wat, op hoop van zegen. Het ergste dat kan gebeuren is dat je haar slecht zit en daar is een rommelknot voor uitgevonden.
Klitten heb ik amper en blijf ik van af. Ik zit weinig met mijn handen in mijn haren (dan woel ik de krul er uit en wordt het pluizig en vettig) dus ik heb het vaak ook niet door.
Producten kiezen: als er hier (=de oude cg topics) iemand enthousiast ergens over was bestelde ik het, of door te zoeken op blogs over curly girl, of omdat de verpakking me aansprak of het verkooppraatje. Meestal keek ik ook naar de prijzen van de gewone producten omdat ik dus idd ook een shampoo van 30 euro niet over mijn hart kan verkrijgen, dus dan bestel ik er ook geen proefje van. En eigenlijk deed ik ook gewoon maar wat, op hoop van zegen. Het ergste dat kan gebeuren is dat je haar slecht zit en daar is een rommelknot voor uitgevonden.
zaterdag 23 april 2022 om 08:37
woensdag 27 april 2022 om 09:17
Dit is zo’n goede tip!Aija schreef: ↑22-04-2022 09:46Je hebt diverse websites waar je kleine hoeveelheden van producten kan kopen, om het te proberen, oa www.cgproberen.nl
Dat scheelt in het begin nogal wat geld, als je verschillende dingen wil uitproberen. En ik ben idd ook begonnen bij het kruidvat.
Daarnaast zul je ook zien dat producten waar anderen mega fan van zijn bij jou niks doen, en andersom.
Ik heb mijn eerste setje binnengekregen. Ik had verwacht dat het in zo’n vakantie mini versie zou zitten zoals je ook bij de drogist kan kopen maar de shampoo komt in kleine potjes met een sticker.
De Curlkeeper 30 second detangler kwam in klein spuitflesje en die kan ik echt al aanbevelen na 1 keer gebruik, wat een bijzonder product
woensdag 27 april 2022 om 09:46
Ja handig he! Ik heb die potjes bewaard voor op vakantie, scheelt gesjouw.
Slaapt iemand op een zijden of satijnen kussensloop en maakt dat veel verschil? Ik merk dat m'n haar de 2e dat toch minder goed zit. Maar het mooie dekbedovertrek kostte een rib uit mijn lijf en vind het zo zonde om er dan een niet bijpassende sloop bij te hebben liggen...
Slaapt iemand op een zijden of satijnen kussensloop en maakt dat veel verschil? Ik merk dat m'n haar de 2e dat toch minder goed zit. Maar het mooie dekbedovertrek kostte een rib uit mijn lijf en vind het zo zonde om er dan een niet bijpassende sloop bij te hebben liggen...
woensdag 27 april 2022 om 22:43
Geen kussensloop, maar ik slaap met een satijnen bonnet. Ook goedkoper dan een kussensloop. Maar niet echt sexyAija schreef: ↑27-04-2022 09:46Ja handig he! Ik heb die potjes bewaard voor op vakantie, scheelt gesjouw.
Bij mij zorgt het echt voor significant minder pluis. Nu is refreshen te doen, hiervoor moest ik echt elke dag opnieuw stylen.
Maar mijn haar is ook te kort om in een pineapple te doen. Misschien had dat ook geholpen.
donderdag 28 april 2022 om 13:21
Dagelijks nat maken met een mistbottle, meestal een beetje gel erin knijpen. Laten drogen, cast eruit knijpen, klaar.
De hoeveelheid water verschilt per dag. Als het al redelijk zit, een beetje sprayen om pluis weg te werken. Bij een plofkop maak ik het zo nat dat het druipt (en doe ik soms hoofd onder de kraan en de hele styling opnieuw).
donderdag 28 april 2022 om 13:53
donderdag 28 april 2022 om 14:05
Dank...Misschien toch eens proberen.
vrijdag 29 april 2022 om 04:18
Ik verf zelf, ik ben tegenwoordig erg grijs en ik voel me nog te jong om met grijze haren rond te lopen. Maar het is natuurlijk niet goed voor mijn haar (en krullen).vivapimpelmees schreef: ↑23-04-2022 08:37Mijn kapper gebruikt verf van NAK Hair. Verf jij zelf? Of bedoel je blonderen?
vrijdag 29 april 2022 om 17:45
Ik verf al 39 jaar. Maar nooit zelf. Kappersverf is stukken minder schadelijk. En verf is ook veel minder schadelijk dan blonderen/ontkleuren.