Curly Girl Method
vrijdag 22 april 2022 om 07:33
Ha,
Ik weet dat er vroeger ooit een topic over was, maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden, dus ik maak toch even een nieuwe aan
Ik ben van de week begonnen met de CG methode. Ik was wel benieuwd hoe hard mijn haar zou krullen als ik het zou proberen en ik ben na 1x wassen volgens de methode gegaan van een 1c naar 2b haar. Ik ben echt verrast! Normaal krulde mijn haar wel na het douchen, maar dat föhnde ik er altijd weer uit want ik had/heb niet echt een idee hoe daarmee om te gaan. Stijl haar was gewoon praktischer.
Ik merk ook dat het nog zoeken is. Mijn haar is bijvoorbeeld nog best een beetje slierterig, wat er niet heel netjes uit ziet, vind ik zelf. En het is heel makkelijk om echt helemaal in de materie te verzuipen, want er is zo veel informatie!
Lijkt me leuk om hier verder te schrijven met anderen die dit ook doen, en tips, ervaringen en kennis uit te wisselen!
Ik weet dat er vroeger ooit een topic over was, maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden, dus ik maak toch even een nieuwe aan
Ik ben van de week begonnen met de CG methode. Ik was wel benieuwd hoe hard mijn haar zou krullen als ik het zou proberen en ik ben na 1x wassen volgens de methode gegaan van een 1c naar 2b haar. Ik ben echt verrast! Normaal krulde mijn haar wel na het douchen, maar dat föhnde ik er altijd weer uit want ik had/heb niet echt een idee hoe daarmee om te gaan. Stijl haar was gewoon praktischer.
Ik merk ook dat het nog zoeken is. Mijn haar is bijvoorbeeld nog best een beetje slierterig, wat er niet heel netjes uit ziet, vind ik zelf. En het is heel makkelijk om echt helemaal in de materie te verzuipen, want er is zo veel informatie!
Lijkt me leuk om hier verder te schrijven met anderen die dit ook doen, en tips, ervaringen en kennis uit te wisselen!
vrijdag 22 april 2022 om 07:39
Ik ben niet 100% CG maar wel grotendeels. Mijn haar is niet dramatisch meer gaan krullen maar het is wel stukken gezonder. Ik ben een 2c/3a.
Onlangs heb ik een nieuwe conditioner en gel gekocht, van de Shine line van Curlsmith. Dat spul bevalt me heel goed.
Overigens doe ik al die rituelen met ploppen en Denman etc. niet. Ik was het zo weinig mogelijk en style het alleen met wat gel en/of krullencreme.
Onlangs heb ik een nieuwe conditioner en gel gekocht, van de Shine line van Curlsmith. Dat spul bevalt me heel goed.
Overigens doe ik al die rituelen met ploppen en Denman etc. niet. Ik was het zo weinig mogelijk en style het alleen met wat gel en/of krullencreme.
vrijdag 22 april 2022 om 07:44
vrijdag 22 april 2022 om 08:05
Ik doe dat ook niet hoor. Voor mij is de CG Methode met name dat je geen siliconen en sulfaten op/in je haar doet. Al die rituelen zie ik als 'theater'.appelwangetje schreef: ↑22-04-2022 08:02Geen idee als ik lees wat er bij hoort met ploppen en leave in en speciale borstels en weet ik niet wat allemaal,dat doe ik dus niet.
vrijdag 22 april 2022 om 08:37
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen. Van vrijwel stijl pluis haar, ben ik naar een 2c/3b gegaan. Vroeger krulde het prachtig als het nog zeiknat was, maar zodra het maar iets droogde, had ik coupe pluis. Dus föhnde ik het maar weer stijl en semi glad.
Nu was ik het nog maar 1 per week, style met gel en een denman. Dan zit het een week goed (met een klein beetje aandacht).
Geen fohn meer, niks ploppen. Ik ben op een wasdag 40 min bezig met mijn haar (incl 30 min intrekken van een masker) en ik kan een week vooruit.
Het heeft wel een tijd geduurd voor mijn haar een beetje hersteld was van de schade van het fohnen (en verven) en voor ik de juiste producten voor mijn haar had gevonden. Mijn haar vind aloë vera dus echt niet leuk (en dat duurde maanden voor ik dat door had).
Nu was ik het nog maar 1 per week, style met gel en een denman. Dan zit het een week goed (met een klein beetje aandacht).
Geen fohn meer, niks ploppen. Ik ben op een wasdag 40 min bezig met mijn haar (incl 30 min intrekken van een masker) en ik kan een week vooruit.
Het heeft wel een tijd geduurd voor mijn haar een beetje hersteld was van de schade van het fohnen (en verven) en voor ik de juiste producten voor mijn haar had gevonden. Mijn haar vind aloë vera dus echt niet leuk (en dat duurde maanden voor ik dat door had).
vrijdag 22 april 2022 om 08:49
Ik wil er al lang mee starten. Ik heb onwijs pluizig haar nu maar ooit als kind had ik mega krullen. Mijn kinderen hebben ook een flinke bos krullen.
Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Ik ben al maanden bezig met min mogelijk wassen en borstelen en me voornemen om in te lezen en een plan te maken
Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Ik ben al maanden bezig met min mogelijk wassen en borstelen en me voornemen om in te lezen en een plan te maken
where ever you go, go with your heart
vrijdag 22 april 2022 om 08:52
Die 'rituelen' deed ik al voordat Curly Girl een ding was dus het 'ploppen' en je haar niet droog wrijven enzo. Gebruikte altijd al Andrelon en die hebben nu heel handig op de verpakking staan welke CG zijn, ik gebruik de Krul care shampoo en wisselende conditioners (Kokos Boost, Krul care, Cocos care). Een leave in van African Pride shea miracle. Sinds kort föhn ik het ook met een diffuser. Ik was daar altijd op tegen want dat had ik zo geleerd, krulhaar moet je niet föhnen. Maar met een diffuser gaat dat prima en het zit echt beter! Niet meer met natte haren naar kantoor! Af en toe gebruik ik een krullen gel van Osis bouncy curls.
Inderdaad, less is more als je krullend haar hebt. Om stijl haar te laten krullen heb je misschien wat meer 'gedoe' nodig.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 22 april 2022 om 08:53
Ik doe het nu een jaar of 3. De basis is inderdaad producten zonder siliconen gebruiken waardoor je het niet met sulfaten hoeft te wassen. Het hele theater
heb ik wel wat geprobeerd maar is niks voor mij.
Ik heb sindsdien een stuk minder pluis en meer krul, al helemaal sinds ik het ook laat knippen met een techniek voor krullend haar (curlsys). Mijn haar is ook een stuk gezonder geworden.
Ik heb sindsdien een stuk minder pluis en meer krul, al helemaal sinds ik het ook laat knippen met een techniek voor krullend haar (curlsys). Mijn haar is ook een stuk gezonder geworden.
vrijdag 22 april 2022 om 09:22
Ik kon t oude topic ook niet meer vinden dus blij met een nieuw!
Ik ben nu 2.5 jaar cg en de resultaten waren fantastisch. Maar toen kwam corona.... Ik ben in november ziek geweest en in februari begon mijn haar uit te vallen... met bossen tegelijk. Ik denk dat ik zeker een kwart van mij haar kwijt ben... kan echt wel janken.
Sinds een week of 2 lijkt het wat beter te worden, hoop echt dat het doorzet.
Ik ben nu 2.5 jaar cg en de resultaten waren fantastisch. Maar toen kwam corona.... Ik ben in november ziek geweest en in februari begon mijn haar uit te vallen... met bossen tegelijk. Ik denk dat ik zeker een kwart van mij haar kwijt ben... kan echt wel janken.
vrijdag 22 april 2022 om 09:29
Had ik dus ook! Mijn haar pluist ook ontzettend en ik blijk dus gewoon een bos krullen te hebben. Het is ook wel echt zoeken.Skawa schreef: ↑22-04-2022 08:49Ik wil er al lang mee starten. Ik heb onwijs pluizig haar nu maar ooit als kind had ik mega krullen. Mijn kinderen hebben ook een flinke bos krullen.
Ik ben begonnen door te kijken welke producten ik nodig heb (wel/geen proteine bijv) door dit testje. https://www.cghair.nl/haartest. Je komt daarna uit op een site met een overzicht van mogelijke producten. Ik wilde niet meteen een fortuin uitgeven dus ik ben naar de kruidvat gegaan met deze handige site https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/
Ik heb ook heel veel gehad aan dit documentje via reddit https://docs.google.com/document/d/1Q6D ... B0AHA/edit#
En verder maar gewoon gaan aanklooien. Mijn haar is nog wat slierterig, dus ik denk dat ik iets te veel proteïne producten heb gebruikt. Dus het is even zoeken. Vandaar dat ik ook niet meteen begin met de duurste producten.
vrijdag 22 april 2022 om 09:30
Oh nee wat heftig! Ik hoop met je meevivapimpelmees schreef: ↑22-04-2022 09:22Ik kon t oude topic ook niet meer vinden dus blij met een nieuw!
vrijdag 22 april 2022 om 09:46
Je hebt diverse websites waar je kleine hoeveelheden van producten kan kopen, om het te proberen, oa www.cgproberen.nl
Dat scheelt in het begin nogal wat geld, als je verschillende dingen wil uitproberen. En ik ben idd ook begonnen bij het kruidvat.
Daarnaast zul je ook zien dat producten waar anderen mega fan van zijn bij jou niks doen, en andersom.
Dat scheelt in het begin nogal wat geld, als je verschillende dingen wil uitproberen. En ik ben idd ook begonnen bij het kruidvat.
Daarnaast zul je ook zien dat producten waar anderen mega fan van zijn bij jou niks doen, en andersom.
vrijdag 22 april 2022 om 09:56
Ja, voor mij was het echt even uitproberen welke producten het beste werken voor mijn haar. Mijn haar is aan de droge kant (van het vele verven, wat ik nu aan het uitgroeien ben) maar al die olies maakten mij haar zwaar.
Ook gels met een harde cast zijn bij mij niet favoriet. Ik vind het lastig de cast er uit te knijpen en met een refresh kijg ik dan harde punten. Afschuwelijk gevoel vind ik dat. Ik gebruik er nu 2 van Curlsmith die medium hold zijn en en zachte van Boucleme.
Ook gels met een harde cast zijn bij mij niet favoriet. Ik vind het lastig de cast er uit te knijpen en met een refresh kijg ik dan harde punten. Afschuwelijk gevoel vind ik dat. Ik gebruik er nu 2 van Curlsmith die medium hold zijn en en zachte van Boucleme.
vrijdag 22 april 2022 om 09:58
Dankzij jou ben ik aan de Curlsmith gegaan en ben het met je eens. Echt fantastische producten. Ik vind de prijs nog wel meevallen omdat je er inderdaad maar weinig van nodig hebt. Maar het belangrijkste is dat het gewoon echt heel fijn spul is.vivapimpelmees schreef: ↑22-04-2022 09:54Ik ben er wel achter gekomen dat goedkoop duurkoop is. Ook ik ben begonnen met producten uit het Kruidvat, daarna proefjes via de hierboven genoemde site. En inmiddels ben ik grooooot fan van Curlsmith. Duur maar je doet er zoooo lang mee.
vrijdag 22 april 2022 om 10:02
Ja... weet ik nog. Fijn dat het jou ook zo goed bevalt. En wat je zegt... ik moest echt een mentale drempel over om een fles shampoo van bijna 30 euro te kopen maar die fles raakt gewoon niet leeg. Doe er al maaaaaanden mee.
vrijdag 22 april 2022 om 10:56
Aija schreef: ↑22-04-2022 09:46Je hebt diverse websites waar je kleine hoeveelheden van producten kan kopen, om het te proberen, oa www.cgproberen.nl
Sjonge jonge wat veel producten!! het duizelt me nu al
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 22 april 2022 om 11:14
Ik heb fijn en dun haar, en ik gebruik de volgende producten:
- Shine line conditioner (witte verpakking)
- Multitasking conditioner (verpakking met paars)
- Curl defining style souffle (gel, verpakking met oranje)
- Shine jelly (gel, witte verpakkking)
- Moisture memory reactivator (soort lichte leave-in, verpakking met oranje)
Ik gebruik nog niet de co-wash en de shampoo van Curlsmith maar dat is omdat mijn shampoo (Aura Botanica, ook heel fijn) en co-wash (Aveda) nog niet op zijn.
vrijdag 22 april 2022 om 12:00
Hangt van je haareigenschappen af. Ik verf om de 5 weken dus moet sowieso masker met proteïne hebben. Heb normaal haar, type 2c/3a.
Ik heb de volgende producten
Paarse lijn shampoo
Blauwe lijn conditioner
Paarse lijn 3 in 1 (masker/ conditioner/ leave in)
Oranje lijn Styling Souffle (geeft harde cast)
Paarse lijn foam
Sinds gisteren uit de Shine lijn
Leave in
Gel (harde cast)
Jelly
Treatment serum (nog niet gebruikt)
En de bonding oil (ook nog niet gebruikt)
Ik vind echt alle producten fijn, maar met stip op één staat de 3 in 1.
vrijdag 22 april 2022 om 13:03
Dank je! Ik heb aukjes wereld al wel is bekeken. Ik ga je links even bekijken en langs de Kruidvat en dan maar gewoon is beginnenviamia schreef: ↑22-04-2022 09:29Had ik dus ook! Mijn haar pluist ook ontzettend en ik blijk dus gewoon een bos krullen te hebben. Het is ook wel echt zoeken.
Ik ben begonnen door te kijken welke producten ik nodig heb (wel/geen proteine bijv) door dit testje. https://www.cghair.nl/haartest. Je komt daarna uit op een site met een overzicht van mogelijke producten. Ik wilde niet meteen een fortuin uitgeven dus ik ben naar de kruidvat gegaan met deze handige site https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/
Ik heb ook heel veel gehad aan dit documentje via reddit https://docs.google.com/document/d/1Q6D ... B0AHA/edit#
En verder maar gewoon gaan aanklooien. Mijn haar is nog wat slierterig, dus ik denk dat ik iets te veel proteïne producten heb gebruikt. Dus het is even zoeken. Vandaar dat ik ook niet meteen begin met de duurste producten.
where ever you go, go with your heart