Mode & Beauty alle pijlers

Dagcreme met UV filter, welke?

25-04-2010 17:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zon begint al weer aardig te schijnen. Tijd om te gaan smeren met cremes met een UV filter. Ik gebruik eigenlijk nooit een creme met UV filter, maar wil dat vanaf nu wel gaan doen. Welke gebruiken jullie? En welke raden jullie aan?
Ik gebruik Clinique Superdefense, zit factor 25 in
Ik ben heel tevreden over de Q10 dagcreme van Etos eigen merk (factor 15) maar omdat hij vrij dik en vettig is vind ik hem minder geschikt voor de zomer. Ik denk dat ik Oil of Olaz fluid met factor ga kopen, die heb ik vroeger ook gebruikt.
Ik gebruik de dagcreme van de Aldi (daar zit al een SPF in), maar in de zomer meng ik die vaak nog met een zonnebrandcreme factor 50.
Ik lees even mee.

Smeer nu 'gewoon' zonnebrand van Vision. Maar ik krijg het altijd in mijn ogen als ik een beetje begin te zweten, lijkt wel.

Heb wel een gevoelige / snel geirriteerde huid. Vision verdraag ik wel goed (mijn huid dan, mijn ogen dus niet).

Zag dat ROC bij DA in de reclame is. Is dat goed? (met hoge factor dus)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik wil dus niet gewoon zonnebrand smeren want die is zo vet.

Ik gebruik altijd Diadermine, maar ik kan nergens vinden of daar wel een UV filter in zit
quote:wereldmeid schreef op 25 april 2010 @ 17:46:

Ik ben heel tevreden over de Q10 dagcreme van Etos eigen merk (factor 15) maar omdat hij vrij dik en vettig is vind ik hem minder geschikt voor de zomer. Ik denk dat ik Oil of Olaz fluid met factor ga kopen, die heb ik vroeger ook gebruikt.

Die gebruik ik ook. Ondanks dat ik een gemengde huid hebt laat hij geen vettig laagje achter.

Vorig weekend een paar uur op een terras gezeten en niet verbrand. Dus het werkt.
Die Q10 creme, gaat die niet glimmen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik gebruik zelf al jaren (bijna) alles van Paula's choice. Ik had vorig jaar een creme met spf 55 en zelfs mijn neus verbrandde niet meer (gebeurt met andere cremes altijd). Overigens, je zou het hele jaar door met een spf moeten smeren. En geen cremes uit potjes, maar uit tubes of flacons. In potjes zit je altijd met je vingers erin en lucht is slecht voor de werkzame stoffen (anti-oxidanten) die erin zitten.
Day Wear van Estee Lauder met SPF 15 vind ik erg goed vooral als je acne-gevoelig bent
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Moonlight82 schreef op 25 april 2010 @ 18:14:

Die Q10 creme, gaat die niet glimmen?Bij mij niet maar het ligt er natuurlijk aan hoe veel je ervan gebruikt
Ik heb ROC hydra+ bio active. SPF 15. Op zich heel tevreden, maar ik heb liever een hogere factor i.v.m. zeer zongevoelige huid. Deze is bijna op, dus ga op zoek naar een andere.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 25 april 2010 @ 18:21:

Ik gebruik zelf al jaren (bijna) alles van Paula's choice. Ik had vorig jaar een creme met spf 55 en zelfs mijn neus verbrandde niet meer Waar koop je die?
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 25 april 2010 @ 18:21:

Ik gebruik zelf al jaren (bijna) alles van Paula's choice. Ik had vorig jaar een creme met spf 55 en zelfs mijn neus verbrandde niet meer (gebeurt met andere cremes altijd). Overigens, je zou het hele jaar door met een spf moeten smeren. En geen cremes uit potjes, maar uit tubes of flacons. In potjes zit je altijd met je vingers erin en lucht is slecht voor de werkzame stoffen (anti-oxidanten) die erin zitten.

SPF55=onzin

Luchtschade=onzin
Ik lees mee! Ik heb sinds vorig jaar ineens best wel last van pigmentvlekken in m'n gezicht (terwijl ik eigenlijk al jaren een dagcrème gebruik zonder UV-filter...). Hoop dat het met een goede dagcrème in ieder geval niet slechter wordt en hopelijk wat beter!
quote:Brown_Eyes schreef op 25 april 2010 @ 18:29:

[...]

SPF55=onzin

Luchtschade=onzin

Whatever, jij vindt immers alles onzin.

Kijk op haar site. Ze kan het prima op wetenschappelijke wijze onderbouwen.
@Brown_Eyes: waarom is SPF55 onzin? Lijkt me niet. Sommige mensen hebben een huid die zo'n hoge factor nodig hebben.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 25 april 2010 @ 18:32:

[...]

Whatever, jij vindt immers alles onzin.

Kijk op haar site. Ze kan het prima op wetenschappelijke wijze onderbouwen.Nee dankje; iemand die zo praat heeft niet veel verstand.
quote:hanneke000 schreef op 25 april 2010 @ 18:27:

[...]

Waar koop je die?

Kun je helaas niet in de winkel kopen, maar via een website.

Overigens, Vision en Ultrasun vind ik ook prima om te smeren. Ook op het gezicht.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 25 april 2010 @ 18:34:

[...]

Kun je helaas niet in de winkel kopen, maar via een website.

Overigens, Vision en Ultrasun vind ik ook prima om te smeren. Ook op het gezicht.Jammer, ik vind het altijd prettig om crèmes even te testen voordat ik ze daadwerkelijk aanschaf. Maar goed, wel onthouden, wellicht een keer als extra
Ik gebruik de dagcremes van de Body Shop.

In de winter deze:

En nu het weer wat lekkerder weer wordt, deze:

Ben er heel tevreden over!
Een hoge factor is wel degelijk nodig bij mensen die heel snel verbranden.

Mijn decollete verbrand heel snel en heb dit weekend gesmeerd met factor 45 van paula´s choice.

Hanneke je kunt ook proefjes bestellen op haar site!
ik ben dol op vichy
La Roche Posay Hydraphase XL SPF 15, aangevuld op hele zonnige dagen met SPF50 van La Roche Posay.
Nivea heeft een serie gezichtscremes met diverse SPF. Niet erg duur en werkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven