Mode & Beauty alle pijlers

Dagcreme met UV filter, welke?

25-04-2010 17:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zon begint al weer aardig te schijnen. Tijd om te gaan smeren met cremes met een UV filter. Ik gebruik eigenlijk nooit een creme met UV filter, maar wil dat vanaf nu wel gaan doen. Welke gebruiken jullie? En welke raden jullie aan?
ik meng mijn dagcreme en oogcontourcreme met zwitsal zonnemelk factor 50, het bevat vitamine E, echt een superhuidje krijg je ervan!
Eucerine crème factor 50 in de lente en zomer, glimt niet en laat geen wit laagje achter op mijn huid. Rosche Possey via apotheek schijnt nog beter te zijn las ik hier ergens op forum.

Winter en Herfst factor 25 Clinique cityblocker, heel tevreden over heeft een heel licht kleurtje net genoeg voor de wintermaanden bleekjes zicht, glimt niet en geschikt voor acne gevoelig huid,gebruik hem al 15 jaar.
Alles is niets, Niets is alles
quote:Hoops schreef op 25 april 2010 @ 18:33:

@Brown_Eyes: waarom is SPF55 onzin? Lijkt me niet. Sommige mensen hebben een huid die zo'n hoge factor nodig hebben.

Als je een huidziekte hebt, is het wat anders.

Maar anders is het echt overdreven en die zware filters zijn echt niet zo goed.

Ik heb me dit uit laten leggen door de arts.

Je gaat immers niet 55 x meer in de zon dan dat je normaal zou verbranden.

Factor 8 is ook prima.

Als je gaat zonnen, uiteraard 20 of zo.

Maar dat is het.
Mijn dermatoloog vond een hoge factor juist uitstekend.
Bij kruidvat staan nu kleine tubetjes van vision factor 30. kosten ¤1,99. Kun je uitproberen., Ik heb door brandwondjes snel last van pigment vlekken en heb alle bovenstaande middeltjes geprobeerd. Ook al heeft Vision een lagere factor, deze bevalt mij veel beter. Zelfs na 3 weken spanje geen vlekken! Had ik bij la roche enz met factor 50 wel. Vision hoef je ook maar 1x per dag op te smeren en niet vet.
quote:Brown_Eyes schreef op 25 april 2010 @ 21:07:

[...]

Als je een huidziekte hebt, is het wat anders.

Maar anders is het echt overdreven en die zware filters zijn echt niet zo goed.

Ik heb me dit uit laten leggen door de arts.

Je gaat immers niet 55 x meer in de zon dan dat je normaal zou verbranden.

Factor 8 is ook prima.

Als je gaat zonnen, uiteraard 20 of zo.

Maar dat is het.

Wat een vreemde arts is dat dan...

Ik werk in het ziekenhuis en kom veel in 'aanraking' met huidkanker. Een hoge factor is goed. Wel vreemd dat die filters niet goed zijn, wat moet je dan gebruiken tegen bescherming voor de zon?

Ik verbrand als ik factor 20 op heb nóg.
Die man kan gewoon goed rekenen. Natuurlijk ga je niet 55x meer oftewel langer in de zon, dan heb je het hele jaar vakantie! Zou je willen.
Ik heb die van de Etos vandaag gekocht. Hij voelt wel vettig aan :(

Maar we zullen zien of ik er een stralende huid van krijg.
Het is een vrouw en zoals gezegd als je gaat zonnen en zo is het anders. Ik doelde meer ook hele jaar door zo'n hoge factor wat die hysterische grieten in Ici Paris roepen.
quote:Melpomene schreef op 26 april 2010 @ 16:51:

Die man kan gewoon goed rekenen. Natuurlijk ga je niet 55x meer oftewel langer in de zon, dan heb je het hele jaar vakantie! Zou je willen.
Ik gebruik UV Essentiel Protective van Chanel, dat is factor 50... En dat heb ik wel degelijk nodig! Pure onzin dat ik met minder af zou kunnen, was het maar waar. Het is niet goedkoop maar wel een handig vloeibaar goedje waarvan ik 7 druppels meng met mijn dagcreme. Grapefruity, dat klinkt goed zeg.. van die zwitsal...

maar... Krijg je daar niet een onwijs vette huid van??
quote:Brown_Eyes schreef op 27 april 2010 @ 20:52:

Het is een vrouw en zoals gezegd als je gaat zonnen en zo is het anders. Ik doelde meer ook hele jaar door zo'n hoge factor wat die hysterische grieten in Ici Paris roepen.

Dat vind ik altijd zo bijzonder! Mijn gezicht weet echt of de rest van mij op het strand zit of op straat loopt. Stel dat ik een middag ga shoppen en door de stad loop. Zon is zon.

Mijn man heeft een kaal geschoren hoofd, en dan zeg ik altijd dat hij zich elke dag moet insmeren, zeker als hij buiten gaat hardlopen e.d. "Maar ik ga niet naar het strand", roept hij dan.

Overigens: vergeet niet je handen ook elke dag in te smeren.

Brown_Eyes: ik zou gewoon niet meer naar Ici Paris gaan als ze het daar toch allemaal niet weten.
Mijn 'matte finish foundation' van de hema heeft ook SPF15.

Het voelt na het opsmeren als of je je gezicht gepoedert heb.
Dubbel
O jawel, ik kan heel goed zelf mijn producten kiezen.
ik gebruik ook dagelijks Superdefense van Clinique en mijdt de zon. Ik heb een vette/gecomb huid en deze is er ook voor een gecombineerde/vette huid

Met vakantie of wintersport gebruik ik L'Oreal (is een fluid, dus niet vettig) met factor 50. Heb namelijk ondanks de factor 25 in de Clinique toch pigmentvlekjes in mijn gezicht.
quote:Brown_Eyes schreef op 28 april 2010 @ 11:19:

O jawel, ik kan heel goed zelf mijn producten kiezen.Als je overal verstand van hebt, moet dat inderdaad geen probleem zijn. Heerlijk toch!
quote:Melpomene schreef op 28 april 2010 @ 14:49:

[...]

Als je overal verstand van hebt, moet dat inderdaad geen probleem zijn. Heerlijk toch!
Ik heb Bien fait multi vital van Lancome, met spf 30.

Wat ik mij alleen afvraag.. de poeder die ik gebruik (double face powder van Clinique) heeft geen spf. Zal mn dagcreme nog wel beschermen met die poeder erover heen?

Ik gebruik niet veel poeder, maar toch..
Ja.
Dagcrème van Green People met zonnefactor 15 is erg aangenaam (en 100% natuurlijk);

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven