Dagcreme met UV filter, welke?
zondag 25 april 2010 om 20:55
Eucerine crème factor 50 in de lente en zomer, glimt niet en laat geen wit laagje achter op mijn huid. Rosche Possey via apotheek schijnt nog beter te zijn las ik hier ergens op forum.
Winter en Herfst factor 25 Clinique cityblocker, heel tevreden over heeft een heel licht kleurtje net genoeg voor de wintermaanden bleekjes zicht, glimt niet en geschikt voor acne gevoelig huid,gebruik hem al 15 jaar.
Winter en Herfst factor 25 Clinique cityblocker, heel tevreden over heeft een heel licht kleurtje net genoeg voor de wintermaanden bleekjes zicht, glimt niet en geschikt voor acne gevoelig huid,gebruik hem al 15 jaar.
Alles is niets, Niets is alles
zondag 25 april 2010 om 21:07
quote:Hoops schreef op 25 april 2010 @ 18:33:
@Brown_Eyes: waarom is SPF55 onzin? Lijkt me niet. Sommige mensen hebben een huid die zo'n hoge factor nodig hebben.
Als je een huidziekte hebt, is het wat anders.
Maar anders is het echt overdreven en die zware filters zijn echt niet zo goed.
Ik heb me dit uit laten leggen door de arts.
Je gaat immers niet 55 x meer in de zon dan dat je normaal zou verbranden.
Factor 8 is ook prima.
Als je gaat zonnen, uiteraard 20 of zo.
Maar dat is het.
@Brown_Eyes: waarom is SPF55 onzin? Lijkt me niet. Sommige mensen hebben een huid die zo'n hoge factor nodig hebben.
Factor 8 is ook prima.
Maar dat is het.
maandag 26 april 2010 om 08:26
Bij kruidvat staan nu kleine tubetjes van vision factor 30. kosten ¤1,99. Kun je uitproberen., Ik heb door brandwondjes snel last van pigment vlekken en heb alle bovenstaande middeltjes geprobeerd. Ook al heeft Vision een lagere factor, deze bevalt mij veel beter. Zelfs na 3 weken spanje geen vlekken! Had ik bij la roche enz met factor 50 wel. Vision hoef je ook maar 1x per dag op te smeren en niet vet.
maandag 26 april 2010 om 16:42
quote:Brown_Eyes schreef op 25 april 2010 @ 21:07:
[...]
Factor 8 is ook prima.
Maar dat is het.
Wat een vreemde arts is dat dan...
Ik werk in het ziekenhuis en kom veel in 'aanraking' met huidkanker. Een hoge factor is goed. Wel vreemd dat die filters niet goed zijn, wat moet je dan gebruiken tegen bescherming voor de zon?
Ik verbrand als ik factor 20 op heb nóg.
[...]
Factor 8 is ook prima.
Maar dat is het.
Wat een vreemde arts is dat dan...
Ik werk in het ziekenhuis en kom veel in 'aanraking' met huidkanker. Een hoge factor is goed. Wel vreemd dat die filters niet goed zijn, wat moet je dan gebruiken tegen bescherming voor de zon?
Ik verbrand als ik factor 20 op heb nóg.
dinsdag 27 april 2010 om 23:30
Ik gebruik UV Essentiel Protective van Chanel, dat is factor 50... En dat heb ik wel degelijk nodig! Pure onzin dat ik met minder af zou kunnen, was het maar waar. Het is niet goedkoop maar wel een handig vloeibaar goedje waarvan ik 7 druppels meng met mijn dagcreme. Grapefruity, dat klinkt goed zeg.. van die zwitsal...
maar... Krijg je daar niet een onwijs vette huid van??
maar... Krijg je daar niet een onwijs vette huid van??
woensdag 28 april 2010 om 10:36
quote:Brown_Eyes schreef op 27 april 2010 @ 20:52:
Het is een vrouw en zoals gezegd als je gaat zonnen en zo is het anders. Ik doelde meer ook hele jaar door zo'n hoge factor wat die hysterische grieten in Ici Paris roepen.
Dat vind ik altijd zo bijzonder! Mijn gezicht weet echt of de rest van mij op het strand zit of op straat loopt. Stel dat ik een middag ga shoppen en door de stad loop. Zon is zon.
Mijn man heeft een kaal geschoren hoofd, en dan zeg ik altijd dat hij zich elke dag moet insmeren, zeker als hij buiten gaat hardlopen e.d. "Maar ik ga niet naar het strand", roept hij dan.
Overigens: vergeet niet je handen ook elke dag in te smeren.
Brown_Eyes: ik zou gewoon niet meer naar Ici Paris gaan als ze het daar toch allemaal niet weten.
Het is een vrouw en zoals gezegd als je gaat zonnen en zo is het anders. Ik doelde meer ook hele jaar door zo'n hoge factor wat die hysterische grieten in Ici Paris roepen.
Dat vind ik altijd zo bijzonder! Mijn gezicht weet echt of de rest van mij op het strand zit of op straat loopt. Stel dat ik een middag ga shoppen en door de stad loop. Zon is zon.
Mijn man heeft een kaal geschoren hoofd, en dan zeg ik altijd dat hij zich elke dag moet insmeren, zeker als hij buiten gaat hardlopen e.d. "Maar ik ga niet naar het strand", roept hij dan.
Overigens: vergeet niet je handen ook elke dag in te smeren.
Brown_Eyes: ik zou gewoon niet meer naar Ici Paris gaan als ze het daar toch allemaal niet weten.
woensdag 28 april 2010 om 14:13
ik gebruik ook dagelijks Superdefense van Clinique en mijdt de zon. Ik heb een vette/gecomb huid en deze is er ook voor een gecombineerde/vette huid
Met vakantie of wintersport gebruik ik L'Oreal (is een fluid, dus niet vettig) met factor 50. Heb namelijk ondanks de factor 25 in de Clinique toch pigmentvlekjes in mijn gezicht.
Met vakantie of wintersport gebruik ik L'Oreal (is een fluid, dus niet vettig) met factor 50. Heb namelijk ondanks de factor 25 in de Clinique toch pigmentvlekjes in mijn gezicht.
woensdag 28 april 2010 om 17:59