Mode & Beauty alle pijlers

Dat ene plukje!

14-09-2010 20:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe 's ochtends m'n uiterste best om mn haar goed in model te brengen. Ik heb een zijscheiding met een lok aan de rechterkant - en één plukje aan de voorkant gaat altijd met een soort van bobbel omhoog, waardoor het voorste plukje net een beetje een andere kant op gaat.

Het irriteert me mateloos. 's Ochtends föhn ik het goed met zo'n ronde borstel, vanochtend heb ik het plukje zelfs met de stijltang bewerkt - dan zit het even goed, maar even later is de bobbel er weer.

Wie heeft het wondermiddel?
De schaar....
Mijn kapsel bestaat uit dat soort plukjes.....

Je kunt een kapsel nemen waarbij het eigengerijde plukje de goede kant op wijst of je kunt dat plukje stijl laten maken (net zoals permanent, maar dan andersom).
quote:pimpelmeesje67 schreef op 14 september 2010 @ 20:11:

De schaar....het zit bij m'n voorhoofd. Ik dacht niet gelijk aan een gemilimeterd kapsel.
Oh ja ik heb het ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heeel irritant!

moet je op de fiets naar je werk dan motregen, tsja dan is het plukje gewoon vermeerderd.... bleeh
Herkenbaar Watchamacallit (jemig, wat een onuitspreekbare nick trouwens...)

Ik heb ook zo'n lokje, twee zelfs... en ik kan er helemaal knetter van worden. En helemaal nu met die miezerige regen, heb je alles helemaal naar je zin krult het alle kanten weer op....

en anderen zeggen, mooi toch die krullen, wou dat ik dat had... jawel dat is ook wel zo maar soms wou ik dan ik van dat mooie rechthangende haar had in plaats van een bos pijpekrullen....

Soms word ik er zo flauw van dat ik het helemaal stijf spuit met haarlak en dan later uitborstelen als het droog is.. maar ja....

Ik heb ook geen oplossing trouwens maar ik lees mee...
Gewichtje aan hangen??

Irritant hè, ik heb ook altijd van die plukjes. Misschien een gladmakend serum in de ene plukje doen?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Haarlak?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb dat soms ook, wat ik doe is beetje nat maken en dan een schuifspeldje erin schuiven net op de grens waar het gaat opwippen en zo laten drogen eventueel met fohn. Maar als het regenachtig weer is, dan helpt er niet veel aan....
Een goede kapper kan je haar zo knippen dat het plukje van je kruin (want dat is het, heeft met de groeirichting te maken dus) platter blijft liggen. Verder goede stylingproducten gebruiken en goed stylen, maar dan nog kan het zijn dat het plukje in de loop van de dag z'n "natuurlijke kant" op gaat staan.
quote:Watchamacallit schreef op 14 september 2010 @ 20:17:

[...]

het zit bij m'n voorhoofd. Ik dacht niet gelijk aan een gemilimeterd kapsel.

Het was ook een grapje... heel flauw, ik weet het.

Maar vroegah, toen ik nog een korter kapsel had, had ik hetzelfde probleem.

Heb nu lang haar (krullend), en dus geen last meer.

Bij mij hielp het een beetje door er veel wax in te smeren, dat verzwaard 't haar ook.
Steiltang? Enige dat bij mij rebelse plukjes temt...
Ja dat plukje heb ik ook!!! GRRR!

Ik doe eerst met de stijltang helemaal mijn pony kats recht en daarna met de ronde föhnborstel rond. En dan een goede haarlak erin.

En inderdaad, op de werk is het plukje er weer en dan borstel ik het een beetje aan de onderkant rond.

Lastig hè?
quote:noamski schreef op 14 september 2010 @ 20:35:

Steiltang? Enige dat bij mij rebelse plukjes temt...

Hé wat leuk dat jij steiltang met een -ei schrijft. Hier hebben we daar net een discussie over.

Je wil namelijk je haar STEIL maken, maar een stijltang "styled" het haar. Je maakt er een stijl(vol) 'iets' van.

Grappig woord
Hmz...zo'n 'permanent' lijkt me wel wat, alleen jammer dat het er dan zo weer uitgegroeid is natuurlijk.

Ik heb ook al gedacht om de lok aan de andere kant te doen, zodat het plukje wat langer kan groeien en dan misschien minder opspringt idd.

Ik heb zelfs wel eens een hele fotoserie geshopt omdat er bij allemaal een 'hap' uit mn kapsel was...door t plukje.
Ik stik ook van de kruinen. Daarom kon ik nooit een leuke, rechte pony. Nu ik de juiste kapper heb, lukt het wel.

Als het regent staat de pony alleen weer recht overeind. Heel irritant. Ik probeer dus maar tussen de buien door te rennen, lopen en fietsen. Niks helpt daartegen.
Als ik last heb van een pluk, pak ik de schaar. Het nadeel is dat er dan weer een andere pluk ontstaat.

Na verloop van tijd gaat het zo irriteren dat ik naar de kapper ga en mijn lange haar laat knippen tot een vrij kort kapsel.

En dan weer hetzelfde proces
Oh ja, heel herkenbaar en héél irritant. De stijltang helpt inderdaad tot op zekere hoogte. De tip van Zuigstengel klinkt goed, dus die ga ik een keertje uitproberen.

Ik had vroeger trouwens altijd een schuine pony, toen een tijdlang een rechte en toen ik weer terugwilde naar de schuine pony zat daar ineens een heel irritante bocht in die ik met geen mogelijkheid wegkreeg. Nu is mijn pony dus weer recht
dat ene plukje... ik dacht dat je het over Gerda Verburg had :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven