Mode & Beauty alle pijlers

De aller- allerfijnste mascara

12-01-2020 13:43 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,
Omdat ik er vanwege allerlei redenen mezelf nogal verlept vond uitzien de laatste tijd, heb ik 5 weken geleden wimperextensions laten plaatsen. Hartstikke irritant (ik wil in mijn ogen wrijven!) en hartstikke mooi - de eerste week. Daarna gaan ze hun eigen leven leiden en wijzen ze - ook na grondig borstelen - alle kanten op.
Daarom gaan ze er dus weer af, maar qua anti-verleptheid helpen ze dus wel goed. Dus dat wil ik nu zien te bereiken met mascara.

Vandaar mijn vraag: welke tevreden gebruikster van een optisch wimpersvollermakende, optisch wimperslangermakende, fantastische mascara wil haar merk hier vertellen? :flirting:
pixymama wijzigde dit bericht op 12-01-2020 13:46
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chanel Le Volume en Too Faced Better Than Sex vind ik heel fijn.
Doe een lashlift.
Dat geeft een mooi extra zetje aan je wimpers.
Daarnaast doe ik een druppeltje castorolie in mijn mascara.
Alle reacties Link kopieren
Ben het met iedereen eens over de masterpiece van Max factor. Echter zag ik wat dierproeven inhouden dus koop ik tegenwoordig vegan troep. Het zij zo.
...
Miss manga punky van Maybelline vond ik spectaculair.
Alle reacties Link kopieren
Sisley, Phyto-Mascara Ultra-Stretch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een lashlift met evt verven laten doen, stukken goedkoper en naar mijn mening mooier dan extensions, dat wordt gewoon vaak niet mooi gedaan (alsof er een zwarte waaier op je oog zit maar het is maar waar je om vraagt), blijft 6-8 weken mooi, mascara kan er zonder problemen overheen en je hoeft niet extra voorzichtig te doen met het verwijderen van je oogmakeup.
Wimperserums zijn natuurlijk onzin, hoe lang je wimperharen, wenkbrauwharen, armharen en okselharen etc. zijn ligt vast in je DNA. Olies en serums leggen er alleen een laagje omheen waardoor ze minder snel breken en brengen een klein beetje hydratatie terug nadat (vooral waterproof) mascara ze uitdrogen.
Qua mascara vind ik zelf Clinique Chubby Lash erg fijn maar het borsteltje is het belangrijkste, een rubberen(?) meer stekelige borstel pakt en separeert de wimpers beter dan een ''harige'' borstel. Essence I Love Extreme Crazy Volume Brown Mascara gebruik ik dagelijks maar de borstel komt er de eerste maanden met veel te veel product uit, dus ga ik altijd met een oude schone mascaraborstel nog een keer over de wimpers.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Karamelkoffie schreef:
12-01-2020 17:24
Ik zou een lashlift met evt verven laten doen, stukken goedkoper en naar mijn mening mooier dan extensions, dat wordt gewoon vaak niet mooi gedaan (alsof er een zwarte waaier op je oog zit maar het is maar waar je om vraagt), blijft 6-8 weken mooi, mascara kan er zonder problemen overheen en je hoeft niet extra voorzichtig te doen met het verwijderen van je oogmakeup.
Wimperserums zijn natuurlijk onzin, hoe lang je wimperharen, wenkbrauwharen, armharen en okselharen etc. zijn ligt vast in je DNA. Olies en serums leggen er alleen een laagje omheen waardoor ze minder snel breken en brengen een klein beetje hydratatie terug nadat (vooral waterproof) mascara ze uitdrogen.
Qua mascara vind ik zelf Clinique Chubby Lash erg fijn maar het borsteltje is het belangrijkste, een rubberen(?) meer stekelige borstel pakt en separeert de wimpers beter dan een ''harige'' borstel. Essence I Love Extreme Crazy Volume Brown Mascara gebruik ik dagelijks maar de borstel komt er de eerste maanden met veel te veel product uit, dus ga ik altijd met een oude schone mascaraborstel nog een keer over de wimpers.

Nou nee hoor, het bleek dat bij het gebruik van een geneesmiddel tegen glaucoom mensen langere en vollere wimpers kregen. Dat middel werd dus in serums gedaan, vandaar ook het gedoe met de NVWA vorig jaar, het kan serieus schadelijk zijn voor je ogen.

https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... matoprost/
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 17:36
3.87% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-01-2020 17:32
Nou nee hoor, het bleek dat bij het gebruik van een geneesmiddel tegen glaucoom mensen langere en vollere wimpers kregen. Dat middel werd dus in serums gedaan, vandaar ook het gedoe met de NVWA vorig jaar, het kan serieus schadelijk zijn voor je ogen.
behoorlijk ja, je oogkleur kan veranderen
als je het product lekt, krijg je haargroei op ongewenste plekken etc
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-01-2020 17:32
Nou nee hoor, het bleek dat bij het gebruik van een geneesmiddel tegen glaucoom mensen langere en vollere wimpers kregen. Dat middel werd dus in serums gedaan, vandaar ook het gedoe met de NVWA vorig jaar, het kan serieus schadelijk zijn voor je ogen.

https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... matoprost/
Inderdaad, mijn wimpers zijn echt langer geworden met Nanolash wimperserum. Zit geen Bimatoprost in, maar wel aanverwante ingrediënten.
Verder heb ik een paar weken geleden een wimperprimer gekocht. Van Dior. Wel prijzig, maar prachtig resultaat! Daarna heb ik maar één laagje mascara nodig. Maar ik koop het niet opnieuw als het op is, omdat mijn wimpers al heel mooi zijn met gebruik van het serum.
Favoriete mascara aller tijden is de Pupa ultra flex. Het slechte nieuws is dat deze uit het assortiment gaat. Of misschien al is??? Ik heb in ieder geval vier exemplaren gekocht toen ik het hoorde. Daarna zien we wel weer.

L'ancome hypnose drama vind ik ook fijn. En L'Oréal lash Paradise, maar dan alleen als hij na een week of twee, drie ietwat droger begint te worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar blijf je dat serum dan gebruiken JufJoke? Want die aanverwante stoffen kunnen net zo schadelijk zijn of mogelijk erger, maar daar is geen onderzoek naar gedaan (zie die link).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-01-2020 17:46
Maar blijf je dat serum dan gebruiken JufJoke? Want die aanverwante stoffen kunnen net zo schadelijk zijn of mogelijk erger, maar daar is geen onderzoek naar gedaan (zie die link).
Ik gebruik het nu bij wijze van onderhoud, een à twee keer per week. Ik houd de huid bij mijn oogleden goed in de gaten (tot zover nog nooit verkleuring, schilfering, roodheid of anderszins irritatie gezien). Mijn oogkleur is heel erg donker, dus daar kan ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken.
Het uiterst dunne kwastje maakt druppelen of knoeien of verkeerd opbrengen nagenoeg onmogelijk. Dan moet je wel echt lomp doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-01-2020 14:56

Edit: Ik lees echt slechte reviews van het nieuwe serum. Dat het maar weinig doet.
Dat oude serum was wel echt geweldig, ik had de langste wimpers ooit. Echt jammer. Maar goed, het was niet gezond.
Ja die oude vond ik ook beter! Maar die nieuwe maakt toch ook wel verschil. Het enige vervelende vind ik dat hij plakkerig is en dat voelt niet fijn op je oogleden. Die oude had dat niet, dat was lekker dun smeerbaar spul.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-01-2020 17:32
Nou nee hoor, het bleek dat bij het gebruik van een geneesmiddel tegen glaucoom mensen langere en vollere wimpers kregen. Dat middel werd dus in serums gedaan, vandaar ook het gedoe met de NVWA vorig jaar, het kan serieus schadelijk zijn voor je ogen.

https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... matoprost/
Klopt, dat oude serum van Kruidvat is toen uit de handel gehaald. Er was toen een item over bij Radar, geloof ik. Die nieuwe zou niet schadelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Chilosa schreef:
12-01-2020 14:41
Ik draag al 4 jaar non-stop wimperextensions en ik heb nooit last van dat ze een eigen leven gaan leiden. Zijn ze wel goed gezet vraag ik me dan af? Had je one by one of russian volume?
One by one en ze vallen niet uit, maar het schijnt dat mijn wimpers snel groeien en ze daarom ‘uitgroeien’ en door elkaar gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie massale reacties! De meningen zijn verdeeld, dus dat betekent dat er een boel goeie mascara’s zijn!
Ik ga denk ik eerst voor de vaakstgenoemde, de Masterpiece van Max Factor.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Paradise Extatic van L’oréal, zit
castorolie in en mijn wimpers lijken inmiddels wat langer en voller. Erg fijne mascara, overtreft de Sumptuous Extreme van Estee Lauder die ik ook heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik er afwisselend twee, heb van alles geprobeerd van heel duur tot nog goedkoper dan deze ;-) maar eigenlijk vind ik deze twee wat betreft prijs/kwaliteit allebei top:

deze voor lange dikke beetje nep achtige wimpers

https://www.kruidvat.nl/essence-lash-pr ... /p/3316202

Afbeelding

en deze voor dagelijks gebruik:

https://www.kruidvat.nl/essence-maximum ... /p/1373905

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Chilosa schreef:
12-01-2020 14:41
Ik draag al 4 jaar non-stop wimperextensions en ik heb nooit last van dat ze een eigen leven gaan leiden. Zijn ze wel goed gezet vraag ik me dan af? Had je one by one of russian volume?
Dit dus. Hoort niet dat ze een eigen leven gaan leiden, en rommelig worden. Na 3 weken opvullen en je bent weer klaar.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
12-01-2020 21:06
One by one en ze vallen niet uit, maar het schijnt dat mijn wimpers snel groeien en ze daarom ‘uitgroeien’ en door elkaar gaan zitten.
Ik zou voor volume gaan dan, blijft veel langer zitten en veel netter. En staat mooier. Vind ik dan.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer al jaren bij Lancome Hypnose.
Wimperextensions vind ik erg lelijk.
Friday Mascara Length & Define mascara, borsteltje nr 7. Echt ik wil nóóit meer anders: Mijn korte, borstellige wimpertjes zijn veel langer, hebben meer volume én staan in model. Topprijs ook.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
12-01-2020 14:15
Max Factor Masterpiece, water(/jank)proof

Afbeelding

Het enige wat ik aan make-up gebruik, en koop ze alleen als ze 1+1 gratis zijn (en dat is regelmatig).
Juist! Dit is al een jaar of 15 mijn mascara en wil niets anders. Ik koop ze ook in de aanbieding of bij de DM (Duitsland).
Maar zou ik een keer de volle mep moeten betalen vind ik dat ook geen probleem. Zo duur is ie ook weer niet.
lolanu schreef:
13-01-2020 12:53
Ik zweer al jaren bij Lancome Hypnose.
Wimperextensions vind ik erg lelijk.
Lekker aardig weer. Daarnaast; als TO het effect van wimperextensions wil evenaren, en jij vindt dat niet mooi, heeft ze dan wat aan jouw mascara tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de waterproof Masterpiece, afgewisseld met de 2000 Calories. Is ongeveer hetzelfde.
Belangrijk is dat het borsteltje harde haartjes heeft en niet te groot is. Dat werkt het best. (vind ik)
En drie dunne laagjes.
Essence Get Big! Lashes Volume Curl Black Mascara, de rode verpakking. Ik zweer erbij, na heel veel merken proberen eindelijk het 'wow' gevoel van mascara gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven