De C-lijst look
donderdag 31 mei 2012 om 18:14
Ik ben fervent Trashtv-aanhanger en ben gek op van die C-lijst-programma's; Oh Oh Cherso, Echte Meisjes, Shopping Queens etc.
Nu valt me op dat alle dames elkaar afzeiken, maar eigenlijk allemaal hetzelfde zijn;
TE bruin/oranje, extensions/nepwimpers, heel veel foundation, (nep)tieten/decolletés, kleding altijd wit/zwart/goud/roze met pailletten/lak/leer, ga zo maar door.
Voor de zogenaamde A en B-list geldt bovenstaande rijtje eigenlijk ook, alleen dan heet het Leco-look o.i.d.
In Echte Meisjes moesten ze elkaar rangschikken op schoonheid; Bibi-demakeup-doos werd 1e (Renee, puur natuur 2e)????
Nu zit ik Shopping Queens te kijken met die Echte meisjes en ze zeggen allemaal; Jenna (van sletten in het slop) is een mooie meid (WAT?), maar een tikkeltje (WAT?) trashy...
=
Even wat voorbeelden waarvan ik steil achterover sla...
Ik merk echt dat ik door die trashtv en Bnn-er -overload niet meer helder kan inschatten wat nou verzorgd/mooi is. En die stylistes, modeblaadjes kan ik al helemaal niet volgen.
Ik wil zelf heel graag lang, dik haar, dat heb ik niet, maar extensions vind ik nog veel lelijker/onverzorgder, maar als ik al die blaadjes en tv volg, voel ik me haast een slons zonder pruik/nepnagels en gespraytande huid..
Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid? (of zoals 1 van de deelneemsters opmerkt; wat je niet hebt, kun je kopen, waarom niet?)
Nu valt me op dat alle dames elkaar afzeiken, maar eigenlijk allemaal hetzelfde zijn;
TE bruin/oranje, extensions/nepwimpers, heel veel foundation, (nep)tieten/decolletés, kleding altijd wit/zwart/goud/roze met pailletten/lak/leer, ga zo maar door.
Voor de zogenaamde A en B-list geldt bovenstaande rijtje eigenlijk ook, alleen dan heet het Leco-look o.i.d.
In Echte Meisjes moesten ze elkaar rangschikken op schoonheid; Bibi-demakeup-doos werd 1e (Renee, puur natuur 2e)????
Nu zit ik Shopping Queens te kijken met die Echte meisjes en ze zeggen allemaal; Jenna (van sletten in het slop) is een mooie meid (WAT?), maar een tikkeltje (WAT?) trashy...
=
Even wat voorbeelden waarvan ik steil achterover sla...
Ik merk echt dat ik door die trashtv en Bnn-er -overload niet meer helder kan inschatten wat nou verzorgd/mooi is. En die stylistes, modeblaadjes kan ik al helemaal niet volgen.
Ik wil zelf heel graag lang, dik haar, dat heb ik niet, maar extensions vind ik nog veel lelijker/onverzorgder, maar als ik al die blaadjes en tv volg, voel ik me haast een slons zonder pruik/nepnagels en gespraytande huid..
Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid? (of zoals 1 van de deelneemsters opmerkt; wat je niet hebt, kun je kopen, waarom niet?)
donderdag 31 mei 2012 om 18:20
Meid, dat moet je echt niet willen. Rationeel en emotioneel lopen een beetje door elkaar heen bij jou. Je weet wat je wel wilt, maar als je dames ziet met wat make - up of extentions, verlies je je verstand er in. Niet doen hoor!
Ik ben nu bezig met mijzelf wat vrouwelijker te kleden, maar je kunt ook make - up dragen zonder een plak foundation, of je kunt ook wat zonnen of bruiner gebruiken, maar niet doorslaan. Wat die C-lijst meiden doen is vooral overal TE veel van gebruiken.
Wat is er mis met je iets beter te verzorgen? Dat kan, maar weet waar je moet ophouden.
Ik ben nu bezig met mijzelf wat vrouwelijker te kleden, maar je kunt ook make - up dragen zonder een plak foundation, of je kunt ook wat zonnen of bruiner gebruiken, maar niet doorslaan. Wat die C-lijst meiden doen is vooral overal TE veel van gebruiken.
Wat is er mis met je iets beter te verzorgen? Dat kan, maar weet waar je moet ophouden.
donderdag 31 mei 2012 om 18:22
donderdag 31 mei 2012 om 18:23
donderdag 31 mei 2012 om 18:55
Pff, dat vind ik echt overdreven als dat zo is. Nagels kunnen er ook heel verzorgd uit zien zonder dat ze gelakt zijn (ligt wel aan de voet natuurlijk). En ongeverfd haar? Wat is daar nu onverzorgd aan? Als het mooi in model zit en er verzorgd uit ziet? Ik kan zo drie vrouwen opnoemen waarbij hun grijs/witte haar alleen maar mooi en elegant staat.
donderdag 31 mei 2012 om 19:00
Als de make-up te veel is en niet meer naturel, vind ik het al snel niet mooi. Gelnagels vind ik een meid ook echt niet mooier maken. Om over extensions nog maar niet te spreken. Ik kan het bij de meeste mensen gewoon zien zitten (en dat is geen positief punt). In het begin niet, maar nu ik weet hoe het er bij vriendinnen uitziet als ze wel of geen extensions hebben, kan ik het van mijlenver al zien of iemand extensions heeft. Kan je niet gewoon wat anders doen? Leuke kleding kopen ofzo?
donderdag 31 mei 2012 om 19:02
Ja ook al zo'n voorbeeld; ik heb mijn nagels nooit gelakt, ik heb lelijke handen en voeten, dus waarom zou ik daar de nadruk op willen leggen? Na 1 dag is die lak ook al afgebladderd, dus zie je er nog onverzorgd uit; of je moet de tijd/zin hebben dat elke dag keurig te doen
Ik föhn m'n haren ook nooit in model; ik kan het niet, dus kan ik het beter maar niet doen. Ik heb een lelijke huid; moet ik daar 3 lagen pancake overheen doen? Ik heb het idee dat die 'kunstgrepen' juist de nadruk op mijn minpunten leggen... (net als dat je bij al die vrouwen die langer haar willen zo'n stuk synthetisch touw op hun rug ziet hangen)