Mode & Beauty alle pijlers

De C-lijst look

31-05-2012 18:14 57 berichten
Ik ben fervent Trashtv-aanhanger en ben gek op van die C-lijst-programma's; Oh Oh Cherso, Echte Meisjes, Shopping Queens etc.

Nu valt me op dat alle dames elkaar afzeiken, maar eigenlijk allemaal hetzelfde zijn;

TE bruin/oranje, extensions/nepwimpers, heel veel foundation, (nep)tieten/decolletés, kleding altijd wit/zwart/goud/roze met pailletten/lak/leer, ga zo maar door.

Voor de zogenaamde A en B-list geldt bovenstaande rijtje eigenlijk ook, alleen dan heet het Leco-look o.i.d.

In Echte Meisjes moesten ze elkaar rangschikken op schoonheid; Bibi-demakeup-doos werd 1e (Renee, puur natuur 2e)????

Nu zit ik Shopping Queens te kijken met die Echte meisjes en ze zeggen allemaal; Jenna (van sletten in het slop) is een mooie meid (WAT?), maar een tikkeltje (WAT?) trashy...

=

Even wat voorbeelden waarvan ik steil achterover sla...

Ik merk echt dat ik door die trashtv en Bnn-er -overload niet meer helder kan inschatten wat nou verzorgd/mooi is. En die stylistes, modeblaadjes kan ik al helemaal niet volgen.

Ik wil zelf heel graag lang, dik haar, dat heb ik niet, maar extensions vind ik nog veel lelijker/onverzorgder, maar als ik al die blaadjes en tv volg, voel ik me haast een slons zonder pruik/nepnagels en gespraytande huid..

Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid? (of zoals 1 van de deelneemsters opmerkt; wat je niet hebt, kun je kopen, waarom niet?)
Alle reacties Link kopieren
Wat is C-lijst?

Tja, ik zou zeggen: kijk eens naar wat gewonere programma's met gewonere mensen!

En er zijn vele malen minder vrouwen die nep zijn dan echt, hoor.
Met het C-level bedoelen wij altijd de hoge omes van het bedrijf :rofl:
registreerjenu schreef op 31 mei 2012 @ 18:16:

Wat is C-lijst?

Tja, ik zou zeggen: kijk eens naar wat gewonere programma's met gewonere mensen!

Van die net nie BN-ers; de enige die je nog ziet op tv ;-)
Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid?

Is make up nep?

Zijn gelnagels nep?

Is je haar verven/ fohnen nep?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meid, dat moet je echt niet willen. Rationeel en emotioneel lopen een beetje door elkaar heen bij jou. Je weet wat je wel wilt, maar als je dames ziet met wat make - up of extentions, verlies je je verstand er in. Niet doen hoor!

Ik ben nu bezig met mijzelf wat vrouwelijker te kleden, maar je kunt ook make - up dragen zonder een plak foundation, of je kunt ook wat zonnen of bruiner gebruiken, maar niet doorslaan. Wat die C-lijst meiden doen is vooral overal TE veel van gebruiken.

Wat is er mis met je iets beter te verzorgen? Dat kan, maar weet waar je moet ophouden.
registreerjenu schreef op 31 mei 2012 @ 18:16:

Wat is C-lijst?

Op tv niet echt dus.... Als ik iets op tv zie wat geen nepnagel heeft, is het wel een obese-scheidende-gepeste vrouw met rood kort haar.

Conclusie; normale vrouwen komen niet op tv?
blijfgewoonbianca schreef op 31 mei 2012 @ 18:20:

Is nep de nieuwe schoonheid/verzorgdheid?

Is make up nep?

Zijn gelnagels nep?

Is je haar verven/ fohnen nep?
Ja, is allemaal nep. Maar ik bedoel meer, dat het af en toe overkomt dat je zonder die dingen ineens onverzorgd bent ofzo?
Ik ga (bij wijze van spreken) nog liever dood dan dat ik zo zonnebankbruin en met nepwimpers door het leven moet gaan! Een kleurtje is mooi, een mooi maké-upje en kapsel ook maar het moet niet té worden. Verzorgd is wat anders dan trashy, en dat vind ik die C-lijst mensen.
tzippa schreef op 31 mei 2012 @ 18:21:

[...]

Op tv niet echt dus.... Als ik iets op tv zie wat geen nepnagel heeft, is het wel een obese-scheidende-gepeste vrouw met rood kort haar.

Conclusie; normale vrouwen komen niet op tv?
Trash TV is in, maar wat gevoel roept dat op bij jou? Voor mij zijn dat doorgeslagen aandacht-zieke types. En dat doen ze door te veel te praten, te zeuren en dus over the top gekleed te gaan. Het is niet omdat ze een nieuwe trend in de hand hebben!
Dit vind ik dan wel nog mooi:

http://theglamfairy.com/uploaded_images/memeedit-773572.jpg

Dit gaat mij te ver:

http://favim.com/orig/201106/07/fake-fake-tan-girl-isabelle-stromberg-perfect-photoshopped-eyes-Favim.com-67552.jpg
fleetwood schreef op 31 mei 2012 @ 18:20:

Meid, dat moet je echt niet willen. Rationeel en emotioneel lopen een beetje door elkaar heen bij jou. Je weet wat je wel wilt, maar als je dames ziet met wat make - up of extentions, verlies je je verstand er in. Niet doen hoor!

Ik ben nu bezig met mijzelf wat vrouwelijker te kleden, maar je kunt ook make - up dragen zonder een plak foundation, of je kunt ook wat zonnen of bruiner gebruiken, maar niet doorslaan. Wat die C-lijst meiden doen is vooral overal TE veel van gebruiken.

Wat is er mis met je iets beter te verzorgen? Dat kan, maar weet waar je moet ophouden.
Ja, het is allemaal TE in mijn ogen, maar aangezien ik een slons ben, vraag ik me nu een beetje af of ik niet gewoon te onverzorgd ben...
fleetwood schreef op 31 mei 2012 @ 18:23:

[...]

Trash TV is in, maar wat gevoel roept dat op bij jou? Voor mij zijn dat doorgeslagen aandacht-zieke types. En dat doen ze door te veel te praten, te zeuren en dus over the top gekleed te gaan. Het is niet omdat ze een nieuwe trend in de hand hebben!
Verbazing/fascinatie, bedankt voor je nuchtere antwoord. Ga toch eens dat boek over de Poldervrouw kopen...
ster89 schreef op 31 mei 2012 @ 18:24:

[afbeelding]

Dit gaat mij te ver:

[afbeelding]
Ster! Die 2e; vreeeeeselijk! (wel mooie haarkleur, die wil ik...)
Huur wat films uit de jaren 40-60 en je bent weer helemaal genezen!
@ ster: ik zie het verschil niet?!

Die wimpers bij die eerste vind ik anders ook aardig :-|
madille schreef op 31 mei 2012 @ 18:28:

Huur wat films uit de jaren 40-60 en je bent weer helemaal genezen!

Jeetje, als ik die dames zie, word ik helemaal gek; die zijn helemaal op en top verzorgd, maar dan op een classy manier.

Ik zie mezelf al slapen met krulspelden en me 's ochtends in een korset rijgen... :no:
madille schreef op 31 mei 2012 @ 18:31:

@ ster: ik zie het verschil niet?!

Die wimpers bij die eerste vind ik anders ook aardig :-|
Nee joh de wimpers van die eerste zijn gewoon normaal met een likje mascara op, die van de tweede zijn net spinnenpoten! Qua foundation is het bij de eerste natuurlijk en bij de tweede plamuur.
ster89 schreef op 31 mei 2012 @ 18:33:

[...]

Nee joh de wimpers van die eerste zijn gewoon normaal met een likje mascara op, die van de tweede zijn net spinnenpoten! Qua foundation is het bij de eerste natuurlijk en bij de tweede plamuur.
Uh, ok? Dat zie ik dus echt niet. Een 'likje' mascara? Zoveel klonten krijg ik niet eens voor elkaar als ik een 10 jaar oude mascara gebruik. En volgens mij zijn ze beiden even oranje hoor.
tzippa schreef op 31 mei 2012 @ 18:22:

[...]

Ja, is allemaal nep. Maar ik bedoel meer, dat het af en toe overkomt dat je zonder die dingen ineens onverzorgd bent ofzo?

Ja, dat is ook zo.

Ik heb hier al vaker gelezen dat sandalen zonder gelakte teennagels, onverzorgd is.

Ik denk dat veel mensen een vrouw van 40 met ongeverfde grijze haren ook onverzorgd vinden.
StabiloBoss schreef op 31 mei 2012 @ 18:48:

[...]

Ja, dat is ook zo.

Ik heb hier al vaker gelezen dat sandalen zonder gelakte teennagels, onverzorgd is.

Ik denk dat veel mensen een vrouw van 40 met ongeverfde grijze haren ook onverzorgd vinden.
Pff, dat vind ik echt overdreven als dat zo is. Nagels kunnen er ook heel verzorgd uit zien zonder dat ze gelakt zijn (ligt wel aan de voet natuurlijk). En ongeverfd haar? Wat is daar nu onverzorgd aan? Als het mooi in model zit en er verzorgd uit ziet? Ik kan zo drie vrouwen opnoemen waarbij hun grijs/witte haar alleen maar mooi en elegant staat.

[afbeelding]

Dit gaat mij te ver:

[afbeelding]

Behalve de blik zit er tussen deze twee niet echt veel verschil. Ik vind ze er beiden niet uit zien. Maar ik heb die oempa-loempa-look nooit zo begrepen;

Wel leuk voor het EK trouwens! :cheer:
tzippa schreef op 31 mei 2012 @ 18:22:

[...]

Als de make-up te veel is en niet meer naturel, vind ik het al snel niet mooi. Gelnagels vind ik een meid ook echt niet mooier maken. Om over extensions nog maar niet te spreken. Ik kan het bij de meeste mensen gewoon zien zitten (en dat is geen positief punt). In het begin niet, maar nu ik weet hoe het er bij vriendinnen uitziet als ze wel of geen extensions hebben, kan ik het van mijlenver al zien of iemand extensions heeft. Kan je niet gewoon wat anders doen? Leuke kleding kopen ofzo?
StabiloBoss schreef op 31 mei 2012 @ 18:48:

[...]

Ja, dat is ook zo.

Ja ook al zo'n voorbeeld; ik heb mijn nagels nooit gelakt, ik heb lelijke handen en voeten, dus waarom zou ik daar de nadruk op willen leggen? Na 1 dag is die lak ook al afgebladderd, dus zie je er nog onverzorgd uit; of je moet de tijd/zin hebben dat elke dag keurig te doen

Ik föhn m'n haren ook nooit in model; ik kan het niet, dus kan ik het beter maar niet doen. Ik heb een lelijke huid; moet ik daar 3 lagen pancake overheen doen? Ik heb het idee dat die 'kunstgrepen' juist de nadruk op mijn minpunten leggen... (net als dat je bij al die vrouwen die langer haar willen zo'n stuk synthetisch touw op hun rug ziet hangen)

[afbeelding]

]
Dames, niet doen! Haar gezicht is oranje...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven