Mode & Beauty alle pijlers

de harembroek en andere lelijke modedingen.

04-06-2010 21:37 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind em verschrikkelijk lelijk tenminste. Zoiets kun je volgens mij alleen dragen als je 16 bent, en nog rondhupst in maatje 36. Zag laatst een stevige vrouw van een jaar of 40 in zo'n ding lopen. Ik vraag me dan altijd af wat ze 's ochtends gedacht heeft toen ze voor de kast stond. "Goh, wat zal ik vandaag eens aan doen. Weet je wat, ik trek die leuke harembroek met dat shirtje aan. Lekker modieus".



Goed, ieder z'n ding natuurlijk. En misschien beledig ik nu wel allemaal stevige vrouwen van begin 40 op het vivaforum die zelf zo'n broek geweldig vinden. Hahaha.



Net als skinny jeans. Zoiets staat fantastisch als je, wederom, maatje 36 hebt. Bij alles boven die maat vind ik het al niet mooi meer. Zit me trouwens ineens te realiseren dat de skinny jeans zo 2009 is, of kan het dit jaar ook nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 05 juni 2010 @ 22:23:

Bedoelde ze het niet minder grof dan dat het er staat ?







Mocht deze opmerking slaan op mijn post........dan inderdaag 'JA' ik bedoel het minder grof dan dat het er staat ((-;



Mijn beste vriendin en ook andere stevige vrouwen (ook zo'n rare opmerking, want je schijnt vanaf maat 40 al stevig te zijn.............raar) hebben er echt moeite mee om naar buiten te gaan. Puur en alleen om 'blikken' om 'meningen' van 'skinny bitches' (-; (maatje 36). Ze worden bekeken en beroddeld. Ze voelen het.



elke dag staat mijn vriendin voor haar kledingkast om kleding uit te zoeken waar ze zich in kan verhullen, waarin haar achterwerk en dikke benen niet zo heel zichtbaar worden.



Als zij haar kinderen van school gaat halen staat ze buiten het schoolplein, dit omdat ze zich inmiddels schaamt voor haar 'aanwezigheid'. Vroeger stapte ze nog wel eens het schoolplein op, echter na de zoveelste blik trekt ze het niet meer.



Natuurlijk weet ze zelf ook wel dat een ballonrokje haar niet op haar voordeligst zal tonen, maar als ze dit nu echt heel erg leuk vindt? Haar kledingkeuze wordt bepaald door buitenstaanders.

'Wij' skinny bitches kunnen ons daar misschien niet zoveel bij voorstellen, echter maak ik het van heel dichtbij mee. Dat is even ander koek!



Wat ze ook aantrekt, haar postuur kan ze moeilijk verhullen! Wat ze ook aantrekt mensen kijken altijd naar. Ze heeft inmiddels 'geleerd' om zich te kleden naar andermans maatstaven: want een kort rokje (met of zonder legging) trek je nu een maal niet aan als je meer dan 60 kilo weegt..........toch?!



Vandaar dat ik wellicht iets te veel uit mijn slof schoot in mijn posts.

Laten we ophouden met het 'scannen' van onze sekse, laten we juist onze mede-vrouwen (dik of dun) bewonderen om haar smaak. Witte leggings bij maat 50, prima toch. Het is knap dat deze mevrouw blijkbaar zoveel zelfvertrouwen (of geen smaak, tis maar wat je wilt geloven) heeft dat ze zich daarin durft te hullen.



Oja, zwemmen met haar kinderen? In badpak? Ze durf het allemaal niet meer, dankzij al die andere vrouwen die zo nodig commentaar moeten geven en blikken moeten werpen.



Sinds een tijd heeft ze wel psychologische begeleiding, dat scheelt. Echter, heeft haar zelfvertrouwen en haar levensvreugde flink moeten inboeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 05 juni 2010 @ 22:43:

Ik vind dat mensen aan moeten trekken wat ze mooi vinden. Dat ik het niet mooi vind is wat anders. Ik kan ook wel eens op een terras mensen kijken en het daarover hebben maar dat is volgens mij menselijk



Het is toch wel heel raar dat het 'menselijk' is dat vrouwen, bij een stevige vrouw met witte legging en korte top, gelijk het negatieve denken. Zou het niet mooi zijn als we zouden gaan denken: "NIet mijn smaak, maar Hell wat een lef heeft die vrouw!"



Natuurlijk denk ik ook wel bij bepaalde kledingkeuzes: "Had ik niet gedaan, had ik anders gedaan", maar gelijk kan ik dan ook weer een enorme bewondering voelen voor haar keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 05 juni 2010 @ 17:24:

[...]





Dat denk ik ook



Altijd als ik me met mijn maat 46\48 in een korte rok hijs, hoop ik dat een dunne vrouw zich daar even heerlijk over kan verbazen, dan heeft ze ook weer wat te doen









You go girl! ((-;

Super toch. Dit zijn van die posts die ik graag aan mijn vriendin laat lezen, zodat zij weet dat er meerdere 'stevige' vrouwen zijn die echt schijt hebben aan 'blikken'.



Tenminste als jij jezelf als 'stevig' ziet. Misschien zie jij jezelf wel als slank??? DAt weet ik dus niet. Wil je niet een 'stempel' geven.

Een ander vriendin van mij heeft maat 38/40 en die ziet zichzelf als 'stevig' pfffffffffffffffffff om een punthoofd van te krijgen soms hahahahaahha
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom dan een legging aan als je wat voller bent? Doe dan een kort rokje aan zonder legging, want een bijv. driekwart legging is lelijk, bij iedereen. Laat dan, ook al heb je dikke benen, de blote huid zien als je een rokje aanhebt.

Die driekwart leggingen onder jurken en rokjes is niet om aan te gluren, ook niet als je dun bent. Dus; lekker blote benen of anders een mooie lange zomerbroek/rok (geldt voor iedereen dus).
Alle reacties Link kopieren
Het voorbeeld van Schilderspalet over de vriendin is een verdrietig verhaal.

Maar de schuld geven aan de dunne vrouw is oneerlijk.

Jouw vriendin is zo onzeker dat ze zich wat aantrekt van andere mensen. Als ze zelfverzekerd zou zijn, zou het haar niet uitmaken. Het zegt dus ook veel over jouw vriendin. Als ze niet naar buiten durft is er iets goed mis met haar gedrag. Daar heeft ze hulp voor nodig. Maar om de schuld zo aan anderen te geven vind ik oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmenn schreef op 06 juni 2010 @ 10:16:

Maar waarom dan een legging aan als je wat voller bent? Doe dan een kort rokje aan zonder legging, want een bijv. driekwart legging is lelijk, bij iedereen. Laat dan, ook al heb je dikke benen, de blote huid zien als je een rokje aanhebt.

Die driekwart leggingen onder jurken en rokjes is niet om aan te gluren, ook niet als je dun bent. Dus; lekker blote benen of anders een mooie lange zomerbroek/rok (geldt voor iedereen dus).Dat ís niet zo, dat vind jij. En smaken verschillen. Dat is wat mij vooral irriteert aan dit soort topics (en buiten het forum), alles wordt als feit gebracht en mensen die er gevoelig voor zijn (zoals vriendin van Schilderspallet) trekken zich dat onnodig aan.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Emmenn, je hebt overigens gelijk dat die vriendin zelf er een groot aandeel in heeft, maar blijft staan dat mensen soms wel heel hard kunnen zijn... Ik heb zelf maat 48 en heb er nu schijt aan, maar dat is ook wel eens anders geweest en dat is verdomd moeilijk om te draaien, die knop in je hoofd.



Sinds die knop om is, ben ik mijn kledingstijl aan gaan passen (waarom die kont verbergen in iets langs en wijds, dat lukt toch niet en maakt het alleen maar erger) en krijg ik regelmatig complimentjes (ook over mijn mijn outfit met eenvoudig HEMA jurkje en 3/4 legging trouwens ).
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig om dit alles te lezen. Want inderdaad zoveel mensen zoveel smaken. Ik kan me nog herinneren dat ik in een disco jaloers naar een dame in minirok keek met slanke benen, want die van mij zijn behoorlijk stevig. Zegt mijn ex: zie je dat, zij heeft veel te magere benen voor zo'n rok. Zou jou veel beter staan Vanaf toen heb ik mijn beeld van wat mooi is en wat niet bijgesteld. Dunne mensen kunnen niet alles hebben (een hoop actrices kunnen ook beter geen korte rok aan doen, want idd veel te scharminkelige benen) en dikke ook niet. Maar waar het om gaat, is dat jij blij bent met je outift en je happy voelt. (en ja, ik vind lang niet alle harembroeken mooi, net als lage broeken, daar hangt je buikspek zo lekker over heen gruwel en die laarzen met open tenen, daarbij is de verhouding compleet weg, maar als jij het wel leuk vindt: trek het aan en enjoy!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een harembroek en ben er hartstikke blij mee
Alle reacties Link kopieren
quote:emmenn schreef op 06 juni 2010 @ 10:16:

Maar waarom dan een legging aan als je wat voller bent? Doe dan een kort rokje aan zonder legging, want een bijv. driekwart legging is lelijk, bij iedereen. Laat dan, ook al heb je dikke benen, de blote huid zien als je een rokje aanhebt.

Die driekwart leggingen onder jurken en rokjes is niet om aan te gluren, ook niet als je dun bent. Dus; lekker blote benen of anders een mooie lange zomerbroek/rok (geldt voor iedereen dus).



van een driekwartlegging krijgt iedereen klapkuiten .



In de zomer draag ik geen leggings ( Maillot of panty's ) In de winter wel. Lange welteverstaan .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 06 juni 2010 @ 09:37:

[...]





elke dag staat mijn vriendin voor haar kledingkast om kleding uit te zoeken waar ze zich in kan verhullen, waarin haar achterwerk en dikke benen niet zo heel zichtbaar worden.



Als zij haar kinderen van school gaat halen staat ze buiten het schoolplein, dit omdat ze zich inmiddels schaamt voor haar 'aanwezigheid'. Vroeger stapte ze nog wel eens het schoolplein op, echter na de zoveelste blik trekt ze het niet meer.



Natuurlijk weet ze zelf ook wel dat een ballonrokje haar niet op haar voordeligst zal tonen, maar als ze dit nu echt heel erg leuk vindt? Haar kledingkeuze wordt bepaald door buitenstaanders.

'Wij' skinny bitches kunnen ons daar misschien niet zoveel bij voorstellen, echter maak ik het van heel dichtbij mee. Dat is even ander koek!



Wat ze ook aantrekt, haar postuur kan ze moeilijk verhullen! Wat ze ook aantrekt mensen kijken altijd naar. Ze heeft inmiddels 'geleerd' om zich te kleden naar andermans maatstaven: want een kort rokje (met of zonder legging) trek je nu een maal niet aan als je meer dan 60 kilo weegt..........toch?!









Er zullen altijd mensen blijven die zeuren, over alles. Zo werkt dat in het leven, en helaas zul je daar mee moeten omgaan.



Je hoeft je kledingkeuze niet door anderen te laten bepalen, maar door jouw smaak en figuur.

En wat als je iets nou echt leuk vindt en het staat je niet? Tja, dat is aan jou. Ik vind bijvoorbeeld het topje wat de vrouw op de achtergrond aan heeft prachtig. Echt hélémaal mijn smaak. Helaas heb ik redelijk gespierde schouders en cup F boven een smalle taille. Het staat me voor geen meter. Dan is het voor mij helaas, pindakaas.



Ik geloof, en dat lees je hier ook heel veel, dat vrouwen zich vaak laten bepalen omdat ze vooral ook dénken dat iedereen staart, en kijkt, en roddelt en een mening heeft. Dat is lang niet altijd waar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen gezicht zo'n harembroek. Als ik iemand met zo'n "broek" zie lopen, dan kan ik niet anders dan denken: What the fuck were you thinking this morning??? Het maakt ook niet uit of je noui 10, 16, 25, 37 of 55 bent, maat 34 of 52 hebt... het ding ziet er gewoon niet uit. Trek dan gelijk een luier aan.



Wat ik ook zo stom vond: een shirtje zonder mouwen en dan zaten de mouwen er wel bij - dus dan liep zo'n modepoppetje met een soort beenwarmers om d'r armen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 06 juni 2010 @ 09:47:

[...]





You go girl! ((-;

Super toch. Dit zijn van die posts die ik graag aan mijn vriendin laat lezen, zodat zij weet dat er meerdere 'stevige' vrouwen zijn die echt schijt hebben aan 'blikken'.



Tenminste als jij jezelf als 'stevig' ziet. Misschien zie jij jezelf wel als slank??? DAt weet ik dus niet. Wil je niet een 'stempel' geven.

Een ander vriendin van mij heeft maat 38/40 en die ziet zichzelf als 'stevig' pfffffffffffffffffff om een punthoofd van te krijgen soms hahahahaahha



Ik zie mezelf als ronduit dik.

Vriend ( en vrienden ) zeggen dat ik stevig ben. Maar wel "strak", met goede verhoudingen. ( Behalve mijn buik dan, die is niet strak meer na zwangerschappen en 2x een keizersnee )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 05 juni 2010 @ 22:48:

Een harembroek is niet een stijl die ik ik bij mijzelf vind passen, maar bij mijn zusje vind ik het heel leuk staan. Zij combineert het met wat nettere kledingstukken, zoals een paar mooie pumps en blazer. Zoiets als dit:



[afbeelding]



Een skinnyjeans vind ik bij vollere vrouwen ook mooi staan. Zeker met een mooie tuniek of jurkje erboven, paar mooie pumps eronder en het je lijkt optisch een stuk slanker. Ik ben te skinny voor een skinny jeans en vind ze dus het mooiste staan bij iemand met benen ipv staakjes.Eens trouwens, ook mijn mening zowel qua harembroek als qua skinny. De pumps vind ik dan de outfit afmaken, mooi. *Zegt zij die sinds een week op Birkenstocks loopt *
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 06 juni 2010 @ 10:42:

[...]





van een driekwartlegging krijgt iedereen klapkuiten .



In de zomer draag ik geen leggings ( Maillot of panty's ) In de winter wel. Lange welteverstaan .



Ik snap het ook echt niet met die legging. Dat je benen bedekt zijn, houdt niet in, dat ze dus ook slanker lijken of dat iets je flatteert. Zie je inderdaad een stevige dame, die een rokje draagt dat eindigt op het dikste deel van de dijen (en daar dus het accent op legt), en daaronder een (soms witte, glimmende) legging, die op het dikste deel van de kuiten eindigt, en dat weer benadrukt. Ga dan toch gewoon voor een mooie rok of broek die je flatteert.



Soms lees je dan: ja, maar ik vind het zo leuk, of ik wil het gewoon graag aan.

Persoonlijk wilde ik vroeger altijd de marathon lopen, maar ik heb er de lichaamsbouw helaas niet voor, ik ben een echte sprinter. Dat is dus nooit gelukt.

Accepteer hoe je bent, en zoek daar gewoon mooie kleding bij.
quote:zusje78 schreef op 06 juni 2010 @ 10:25:

[...]





Dat ís niet zo, dat vind jij. En smaken verschillen. Dat is wat mij vooral irriteert aan dit soort topics (en buiten het forum), alles wordt als feit gebracht en mensen die er gevoelig voor zijn (zoals vriendin van Schilderspallet) trekken zich dat onnodig aan.Ik ben het hier helemaal mee eens!!
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 06 juni 2010 @ 10:42:

[...]





van een driekwartlegging krijgt iedereen klapkuiten .



In de zomer draag ik geen leggings ( Maillot of panty's ) In de winter wel. Lange welteverstaan .



Dat van die klapkuiten klopt theoretisch... En toch he, als ik een lange legging met pumps aanheb, lijken mijn kuiten dikker dan wanneer ik een 3/4 legging met pumps aanheb... Ik heb het eens op foto's vergeleken samen met een vriendin en het is raar maar waar. moet ik er wel voor zorgen dat de 3/4 legging onder het breedste deel van mijn kuit valt.



Zelfde geldt bij mij voor laarzen: ik heb een breedtemaat hoge laarzen (net onder knie) besteld bij duoboots: man bevestigde meteen mijn idee: vestigt de aandacht op mijn klapkuiten. Terwijl de halfhoge (niet te verwarren met enkellaarsjes!) juist optisch verkleinend werken. Ik vind het echt raar, maar inmiddels ben ik eraan gewend en heb ik het van meerdere kanten bevestigd gekregen...
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het niet zo. Ik heb dan wel geen dikke kuiten, maar ze lijken echt dikker met halfhoge laarzen e.d.

Ik vind dat trouwens toch erg lelijk staan, zo'n halfhoge laars, waar dan een stuk stevige kuit bovenuit piept.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat kan Melpomene, maar ik doe er mijn halfhoge sloblaarsjes niet de deur voor uit.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 06 juni 2010 @ 09:42:

[...]





Het is toch wel heel raar dat het 'menselijk' is dat vrouwen, bij een stevige vrouw met witte legging en korte top, gelijk het negatieve denken. Zou het niet mooi zijn als we zouden gaan denken: "NIet mijn smaak, maar Hell wat een lef heeft die vrouw!"



Natuurlijk denk ik ook wel bij bepaalde kledingkeuzes: "Had ik niet gedaan, had ik anders gedaan", maar gelijk kan ik dan ook weer een enorme bewondering voelen voor haar keuze.





ik schreef dat ik het erover had, niet hoe ik het erover had. Ik zeg dingen als ik zou het zelf niet aantrekken maar deze vrouw durft. Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat iedereen wel eens wat over anderen te zeggen heeft



Lees hier allemaal mensen die iets over mijn legging te zeggen hebben. Dat is helemaal prima. Ik heb nu eenmaal flinke kuiten maar die legging gaat er gewoon boven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 06 juni 2010 @ 10:55:

Bij mij werkt het niet zo. Ik heb dan wel geen dikke kuiten, maar ze lijken echt dikker met halfhoge laarzen e.d.

Ik vind dat trouwens toch erg lelijk staan, zo'n halfhoge laars, waar dan een stuk stevige kuit bovenuit piept.mijn kuit piept zo boven mijn all-star uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet draag onder mijn driekwart broeken. Het hoort nu eenmaal bij mij (ik heb lipoedeem) dus ik ga er niets voor laten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke discussie, want: eindeloos

Smaken verschillen nou eenmaal, daar verander je niets aan. Er bestaat niet zoiets als objectief "mooi", er is geen look die iedereen staat en beauty is in the eye of the beholder.



Ik moet altijd glimlachen om dit soort topics, want wat sommigen neerzetten als feit ('leggings tot op de kuit zijn lelijk', etc) is en blijft een mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 06 juni 2010 @ 10:59:

[...]





mijn kuit piept zo boven mijn all-star uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet draag onder mijn driekwart broeken. Het hoort nu eenmaal bij mij (ik heb lipoedeem) dus ik ga er niets voor laten
Alle reacties Link kopieren
quote:emmenn schreef op 06 juni 2010 @ 10:16:

Maar waarom dan een legging aan als je wat voller bent? Doe dan een kort rokje aan zonder legging, want een bijv. driekwart legging is lelijk, bij iedereen. Laat dan, ook al heb je dikke benen, de blote huid zien als je een rokje aanhebt.

Die driekwart leggingen onder jurken en rokjes is niet om aan te gluren, ook niet als je dun bent. Dus; lekker blote benen of anders een mooie lange zomerbroek/rok (geldt voor iedereen dus).Ik draag echt geen blote benen hoor, alleen het stukje vanaf de knie. Heb adertjes op mijn benen en dat vind ik zelf echt heel lelijk. En ga toch echt niet alleen in broeken lopen. Dus ik vind een legging wat dat betreft juist ideaal. En ook als je wat kortere rokjes aan wil en niet meer van die perfecte benen hebt of het naar je werk draagt is het erg handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 06 juni 2010 @ 10:59:

[...]





mijn kuit piept zo boven mijn all-star uit. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet draag onder mijn driekwart broeken. Het hoort nu eenmaal bij mij (ik heb lipoedeem) dus ik ga er niets voor laten



Dat is toch ook je eigen keuze? Ik vind het niet mooi, en ik het zou het niet aantrekken, maar dat is weer mijn keuze.

Heb een hele week rondgelopen in een baggy jeans, wijde broek met sneakers of Birkenstocks en een t-shirt of hemdje met iets erop, afhankelijk van het weer. Mooi of leuk kan ik het echt niet vinden. Maar het was op dat moment het handigste: de hele week ergens op een plankier langs het zeewater moeten lopen tijdens werkzaamheden met veel bukken e.d. Korte broek/rok was geen optie en leggings draag ik niet. Vindt misschien iemand anders ook heel erg lelijk (en daar zou ik het dan zelf hartgrondig mee eens zijn). Overigens loopt de halve wereld er zo bij, en vindt het blijkbaar erg leuk.

Heb de hele week vanaf het plankier wel heel veel kledinggruwelen mogen aanschouwen bij de kijkers. Heel, heel erg veel dikke witte kuiten boven vreemde sokken, enorme sportschoenen, onder zo onflatteuze korte broeken dat je je echt afvraagt wie dat bedacht heeft. De topper vind ik zelf altijd weer de man op leeftijd, met dunne onderbenen en een dikke buik, die dan net onder die buik een te grote korte of driekwart broek draagt, en de buik benadrukt in een strak poloshirt met vlotte streep. Daaronder de sandaal met witte sok of sportschoen, soms ook met hele dikke rubberen zolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven