Mode & Beauty alle pijlers

De hypocrisie van plus size modellen

06-02-2015 19:36 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Goede kans dat je me gaat haten na dit stuk maar dat neem ik voor lief. Want er zit me iets dwars, al een hele tijd en dat ga ik nu van me afschrijven. Ik begrijp er namelijk geen reet van dat iedereen maar mag jubelen over plus-size modellen en dat ze daarbij dunne modellen totaal met de grond gelijk maken. [...] Dat iedereen naar lieve lust mag azijnpissen op de lijven van Kate Moss en de Victoria’s Secret-modellen en dat we graag roepen over dat iemand mager is maar dat zodra iemand het d-woord (dik) in de mond neemt het huis steevast te klein is.'' Bron: http://www.amayzine.com/n ... e-van-plus-size-modellen/

De hypocrisie van de plus-size modellen.. Wat is jullie mening hierover?

Ik vind dat gebitch op andervrouws figuur ook heel vervelend.

Raar ook dat de mode industrie zo veel druk oplegt op hoe we eruit moeten zien, en dat men zich zo druk maakt over hoe dik of dun vrouwelijke modellen moeten zijn.

Er is werkelijk geen 1 man die klaagt dat er plus size mannen modellen kleding moeten showen, omdat ze anders niet snappen hoe het staat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb een castingbureau. Doe in modellen (geen high fashion) en acteurs.

Vele soorten, vele, vele maten en de lol is; er is vraag naar letterlijk állerlei soorten en maten mensen tegenwoordig.

Vind ik een leuke ontwikkeling.

Dat meewerken aan een commerciële campagne ook voor 'gewone' mensen is weggelegd.

En ik ben trots op mijn bestand, op 'mijn' modellen, ongeacht of ze jong, oud, dik of dun zijn.
Overigens vind ik dat als de mode industrie ook zouden werken met bodypositivity, je dus vrouwen in allerlei maten te zien zou moeten krijgen. Het idee van bodypositivity lijkt mij juist dat je NIET 1 bepaald lichaamstype promoot, maar dat je de boodschap geeft om van je lichaam te houden.

En ik ben het eens met diegene die hierboven schreef dat je ook in de plus size-modellen wereld een bepaald lichaamstype terug ziet, wat eigenlijk neerkomt op een grote zandloper.
quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 20:11:

Vele soorten, vele, vele maten en de lol is; er is vraag naar letterlijk állerlei soorten en maten mensen tegenwoordig.

Dat meewerken aan een commerciële campagne ook voor 'gewone' mensen is weggelegd.

En ik ben trots op mijn bestand, op 'mijn' modellen, ongeacht of ze jong, oud, dik of dun zijn.

+1

Leuk om te lezen dat je veel diversiteit binnen je castingbureau hebt.
Ik vind beide extremen lelijk. Zo.
Is toch ook logisch Eleonora dat je een grote diversiteit ´moet´ hebben voor een castignburo? Als ze een dik model nodig hebben, kun je niet aankomen met een maatje 36.
Goed gejat van fok
Wat vooral mijn haatgevoel wekt, is hoe ontzettend slecht dit stuk is geschreven. Verder zie ik liever een volle vrouw dan een dunne. Maar zou nooit een dunne vrouw belachelijk maken. Stel je voor, iemand die dun is ook nog de grond in trappen. Dat gekift op elkaars lichaam, hou toch op.
quote:bestpittig schreef op 06 februari 2015 @ 20:38:

Is toch ook logisch Eleonora dat je een grote diversiteit ´moet´ hebben voor een castignburo? Als ze een dik model nodig hebben, kun je niet aankomen met een maatje 36.

Nee, is niet logisch.

Was het maar waar.

Het is een vrij nieuwe ontwikkeling in castingland.

Ik ben er dus blij mee dat de aanvragen steeds eh....breder worden
quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 20:11:

Ik vind het echt een vreselijk nutteloos artikel. Tess Holiday krijgt toch ook commentaar van jan en alleman, en zij is een van de weinige plus size modellen die zo ongezond dik is. Het overgrote deel is gewoon slank alleen wat voller dan het gemiddelde model.
Ik vind, dat een mens het mooist is , als je jezelf bent, ongeacht welke kledingmaat je hebt!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
plussize in de fashion is maat 38, dat is altijd nog dunner dan de gemiddelde nederlandse vrouw. Het gangbare size zero is noch mooi noch gezond.
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2015 @ 20:10:

Ik vind dat gebitch op andervrouws figuur ook heel vervelend.

Raar ook dat de mode industrie zo veel druk oplegt op hoe we eruit moeten zien, en dat men zich zo druk maakt over hoe dik of dun vrouwelijke modellen moeten zijn.

Er is werkelijk geen 1 man die klaagt dat er plus size mannen modellen kleding moeten showen, omdat ze anders niet snappen hoe het staat.

Ieder heeft zo zijn eigen smaak over wat een mooi figuur is, en ik ben het met je eens dat het zo jammer is dat iedereen elkaar af loopt te zeiken. De mode industrie legt zeker een bepaalde druk op wat 'schoonheid' is, aan de andere kant is het ook wat we er zelf mee doen.

Doet me denken aan een uitspraak die ik laatst tegen kwam:

''If tomorrow, women woke up and decided they really liked their bodies, just think how many industries would go out of business.''

Soms vraag ik me af waarom vrouwen elkaar altijd zo aanvallen over hun lichaam. Is een model dun, dan krijgt ze nare reacties. Is een model dik, weer nare reacties. Is het een model met maatje-gezond dan zullen er ook weer mensen zijn die menen dat ze daar iets naars over moeten zeggen. Waarom kan een vrouw het nooit goed doen in de ogen van andere vrouwen? Dat vind ik kwalijk. Niet dat modellen een maatje meer of minder zijn, maar dat het nooit goed is. Waar komt dat vandaan?
Ionize this!
10 kilo, gratis af te halen ..iemand?

Maar nu even een issue van onmetelijk belang

Zijn vrouwen met een ENORME pukkel op hun kin mooier dan vrouwen zonder pukkel?

*dan weer ik of ik morgen binnen moet blijven namelijk*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 februari 2015 @ 21:00:

Zolang die pukkel geen ongezond BMI heeft is er niets aan de hand lieverd.

Ik zou 'm zelfs accentueren, flunk that maddafakkah!
quote:Ma_Griffe schreef op 06 februari 2015 @ 20:58:

10 kilo, gratis af te halen ..iemand?

Had ik dat maar eerder geweten, ik heb 2 jaar moeten bunkeren voor m'n leven om 6 kilo aan te komen.

quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 21:03:

[...]

quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 21:03:

[...]

Wat een idee!

Ik ga gelijk de waterverf uit de kast halen!

Wat nou, het is maar internet, hartstikke goeie tips!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

*dan weer ik of ik morgen binnen moet blijven namelijk*Nou, dan vind ik dat je toch wel even je burka moet aantrekken hoor. Je kunt de wereld niet blootstellen aan een pukkel. Het idee!
quote:JeMappelle schreef op 06 februari 2015 @ 21:04:

[...]

Had ik dat maar eerder geweten, ik heb 2 jaar moeten bunkeren voor m'n leven om 6 kilo aan te komen.Sorry
quote:Summerdance schreef op 06 februari 2015 @ 21:07:

[...]

Wat een idee!

Ik ga gelijk de waterverf uit de kast halen!

Wat nou, het is maar internet, hartstikke goeie tips!Hiero, wéér een tevreden forummer!

Als mensen letten op je enorme pukkel dan moet je ze gewoon afleiden met je sprankelende persoonlijkheid

Er zijn zat meisjes die ieder onzuiverheidje camoufleren want oh wee als iemand het zou zien en het niet mooi zou vinden... Alsof iemand je minder waard vind als je een pukkel hebt. Misschien is dit waarom vrouwen zo graag andermans lichaam bashen: omdat ze zelf te onzeker zijn om te laten zien dat zij niet perfect zijn, kunnen ze er niet tegen als andere vrouwen trots hun imperfecties tonen en dat ze daarom zelfs mooi gevonden worden.
Ionize this!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven