Mode & Beauty alle pijlers

De oplossing voor donkere kringen onder ogen?

10-12-2019 23:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Ik hoop echt dat iemand me hier een goede tip kan geven, want ik zie zoveel cremetjes en serums op internet dat ik door het bomen het bos niet meer zie.

Helaas heb ik best wel last van donkere kringen onder mijn ogen. Ik slaap goed, eet gezond, verzorg mijn huid goed, leg regelmatig komkommers op mijn ogen, en heb allerlei producten geprobeerd, maar het probleem lijkt maar niet minder te worden. Ik heb ook al geprobeerd om een tijdje zonder make-up te lopen in de hoop dat het minder zou worden, maar omdat ik best wel bewust ben van hoe mijn ogen er dan uitzien (donker, vermoeid), ben ik toch maar weer met concealers en foundations aan de haal gegaan.

Als ik make-up op heb, kan ik het dus goed camoufleren, maar ik zou het liefst gewoon willen dat die kringen voor eens en voor altijd verdwijnen. Nu weet ik dat er niet een wondermiddel is die binnen een week mijn kringen laten verdwijnen. Ik hoop echter wel dat iemand een tip heeft wat op lange termijn voor echt zichtbaar effect heeft gezorgd.

Ik ben benieuwd! Bedankt alvast.
Consistency compounds.
Hebben meer familieleden er last van want als het een familiekwaal is dan helpt geen enkele creme goed genoeg denk ik.

Heb niet echt tips want ik heb het zelf ook maar niet zo erg dat het me stoort en als ik m'n bril op heb zie ik het minder.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-12-2019 23:49
Hebben meer familieleden er last van want als het een familiekwaal is dan helpt geen enkele creme goed genoeg denk ik.

Heb niet echt tips want ik heb het zelf ook maar niet zo erg dat het me stoort en als ik m'n bril op heb zie ik het minder.
Mijn vader heeft wel flinke wallen, maar die is dan ook een jaartje ouder dan ik ben :P Verder komt het niet echt voor in mijn familie.

Hmm, hopelijk komt er nog iemand anders met een gouden tip :-D
Consistency compounds.
Als je je aan alle “regeltjes” houdt en je hebt nog steeds donkere kringen dan gaat geen enkele crème daartegen werken helaas.
De huid lijkt dan donkerder doordat de kleine vaatjes meer aan de oppervlakte liggen, dit veroorzaakt een blauwige gloed, vaak heb je dan ook een wat dunnere huid (is heel normaal) waardoor het extra opvalt.
Laat je alsjeblieft niks aansmeren want het enige wat mogelijk helpt is een traangoot filler maar daarvan moet je je afvragen of je dat wel echt moet willen. Er valt verder gewoon echt niks aan te doen behalve camoufleren. Beetje bruin zonder zon op je gezicht wil nog wel helpen om het verschil van blauw en een lichte huid wat minder te maken.
Het is vervelend maar vaak genetisch bepaald helaas.
OwlyOne schreef:
10-12-2019 23:59
Mijn vader heeft wel flinke wallen, maar die is dan ook een jaartje ouder dan ik ben :P Verder komt het niet echt voor in mijn familie.

Hmm, hopelijk komt er nog iemand anders met een gouden tip :-D
Wallen zijn wat anders dan donkere kringen en hebben een andere oorzaak en aanpak.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
11-12-2019 00:09
Als je je aan alle “regeltjes” houdt en je hebt nog steeds donkere kringen dan gaat geen enkele crème daartegen werken helaas.
De huid lijkt dan donkerder doordat de kleine vaatjes meer aan de oppervlakte liggen, dit veroorzaakt een blauwige gloed, vaak heb je dan ook een wat dunnere huid (is heel normaal) waardoor het extra opvalt.
Laat je alsjeblieft niks aansmeren want het enige wat mogelijk helpt is een traangoot filler maar daarvan moet je je afvragen of je dat wel echt moet willen. Er valt verder gewoon echt niks aan te doen behalve camoufleren. Beetje bruin zonder zon op je gezicht wil nog wel helpen om het verschil van blauw en een lichte huid wat minder te maken.
Het is vervelend maar vaak genetisch bepaald helaas.
Hier was ik al bang voor inderdaad. Had inderdaad gelezen over zo'n filler maar daar wil ik echt niet aan beginnen. Zó erg is het ook niet weer niet. Ik let er vooral zelf en misschien maak ik het ook wel groter dan het probleem daadwerkelijk is. Ben nog jong (28) en had het liefst puur natuur op straat gelopen nu haha maar dan zit er niks anders op dan inderdaad blijven camoufleren met concealer.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
11-12-2019 00:10
Wallen zijn wat anders dan donkere kringen en hebben een andere oorzaak en aanpak.
Ja precies. Mijn vader heeft echt dikke, vochtophopingen zeg maar. Bij mij is het echt meer een donkere kleur, niet per se veel vocht ofzo. Dus dat is inderdaad niet vergelijkbaar.
Consistency compounds.
OwlyOne schreef:
11-12-2019 00:14
Ja precies. Mijn vader heeft echt dikke, vochtophopingen zeg maar. Bij mij is het echt meer een donkere kleur, niet per se veel vocht ofzo. Dus dat is inderdaad niet vergelijkbaar.
Donkere wallen/zwarte kringen valt echt vrij weinig aan te doen met crèmes. Ja, goed slapen/drinken etc., maar zelfs dat helpt maar minimaal.

Dikke en opgezette wallen zijn beter aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Een andere invalshoek ter overweging:
Het heeft ook wel een zekere romantiek, toch, donkere kringen? Alsof je heel serieus bent, of studieus, of de hele nacht wilde seks hebt gehad, of flink gefeest.

Ik had op een gegeven moment 100.000 tutorials gekeken over donkere kringen weg make-uppen, en toen kon ik dat best goed, maar na een tijdje dacht ik toch van 'tja, nu zie ik er fris en uitgerust uit, maar ik voel me eigenlijk helemaal niet zo fris en uitgerust, dus waarom zou ik er dan fris en uitgerust uit willen zien?'. Dan zie ik er toch liever uit alsof ik een wild leven heb. Ook al heb ik dat ook niet echt ;-)

Beetje zo: https://www.buzzfeed.com/marietelling/d ... re-sexy-af

Zo kun je er ook naar kijken. Hoeft niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook en er is volgens mij helaas vrij weinig aan te doen. Ik heb wel een keer de tip gelezen dat het met ijzer te kort te maken kan hebben. Je zou hier op kunnen laten prikken.

Ik had toen een artikel gelezen dat je appelstroop moest eten op brood en bij voorkeur met een glas verse jus d orange. Dit versterkt elkaar. En zou helpen tegen donkere kringen.

Ik ben sinds kort begonnen met aloë vera oogseurm van de tuinen, bij Holland en barret. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... m-60058470

Het bevalt mij tot nu toe goed. Heb het idee dat het hydrateert en geeft de huid onder je ogen een soort beschermlaagje.

Ik gebruik al jaren conseler onder mijn ogen. Want de oplossing heb ik ook nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Als je er trouwens bij anderen op let ook bij bn ers, is bij iedereen de huid onder de ogen dunner en blauwer.

Dus een beetje is ook normaal.

Alleen poedert bijna iedereen het weg, waardoor het kan lijken dat je de enige bent.

Tip is, beetje consealer onder de ogen en een klein beetje kleur op je lippen en je ziet er al frisser uit. Bovendien trekt het de aandacht naar je lippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven