Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte spijkerbroek

15-11-2019 09:03 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind winkelen voor een spijkerbroek altijd een martelgang: 10 broeken aan en uit, verkoopsters die alles prachtig vinden en uiteindelijk zonder broek thuiskomen.

Spijkerbroeken die lekker zitten, doen te weinig voor mijn figuur. Spijkerbroeken waarin ik er best goed uitzie, zitten vaak te los of te strak bij mijn buik. En dat lijkt dan opnieuw niet mooi, want dat tekent of ik moet steeds 'hijsen'.

Ik heb korte benen (1.70 m.), ronde heupen en billen, bovenbenen die dikker zijn dan ik zou willen, een buikje en maat 40/42.

Wie heeft dé tip?
Alle reacties Link kopieren
Nikki1973 schreef:
15-11-2019 13:58
Ik heb ongeveer hetzelfde figuur als ik dat zo lees (ben iets kleiner) maar ik draag graag LTB Zena. Daarnaast heb ik van Esprit een flarden jeans (de broekspijpen zijn niet heel erg wijd aan de onderkant) en ik heb onlangs van Mustang een hele fijne broek gekocht, die gewoon iets wijder valt. De sissy straight.
Succes!!
ja, de LTB Zena en dan de penny wash is ook mijn favoriet; helaas uitverkocht bij wehkamp en verder kan ik ze nergens vinden en ze zijn nu echt versleten (de 2 exemplaren die ik heb)
Alle reacties Link kopieren
Model Rachelle van García in boot of flare cut
Ik ben lang 1.76 en heb maat 31/34 slanke benen en slanke heupen, maar wel een buikje.
Perfecte jeans strak op de benen medium waist
Wel best duur 79,95
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Zelfde figuur hier! De eerder genoemde Noa jeans van de mango zit idd mooi op de billen. Alleen is hij enkellengte en zijn de kleuren niet erg mooi... maar goed het is alsnog de enige spijkerbroek die ik draag :D
Ik ben al tijden fan van Karostar jeans, online verkrijgbaar in allerlei kleuren. Deze zijn qua lengte precies goed voor mijn korte benen en de stof rekt iets mee, wat ik zelf erg prettig vind zitten. Ze zijn ook wat hoger in de taille. Wel een maatje kleiner nemen dan je normaal hebt ivm de stretch in de stof.
valentinamaria schreef:
15-11-2019 10:13
Pepe is fantastisch!

zelfs na jaren dragen zit Pepe nog perfect.
Je maakt je druk om wat in of uit is, maar draagt wel een suf merk als Pepe. Dat klopt niet helemaal.
valentinamaria schreef:
15-11-2019 09:42
skinny is echt uit de mode nu.
Heeft de rest van Nederland die memo ook gekregen ?
Anti blue . Ik haal ze bij de Sting .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een herenjeans gekocht, puur door toeval en omdat ik gewoon geen goed damesmodel kon vinden, of in ieder geval, vooral wat niet goed paste bij mijn figuur en wat ik zelf fijn vind. Ik was op zoek naar een nieuwe, winkel ingegaan, aangegeven wat ik zocht en dat hadden ze niet in de damesmodellen. Voor de grap maakte ik de opmerking ‘ik zou bijna een herenjeans gaan passen’.
Leverde wat gelach op maar toen zei 1 van de 2, ‘nouja, waarom ook niet, ik ga even voor je zoeken’ en kwam vervolgens terug met de, voor mij althans, perfecte jeans: low-waist, bootcut, lagere kontzakken (iets meer naar de bilnaat genaaid zeg maar i.p.v. meer naar de zijkant). In de winkel zelf niet de juiste breedte/lengtemaat dus vervolgens online besteld.

Ondertussen heb ik de jeans een aantal maanden en is wel wat uitgelopen dus een volgende wordt een breedtemaat kleiner. Maar ik weet het wel, voor mij een herenmodel in het vervolg.

Voor wie zich zou afvragen: hou je dan niet meer ruimte in het kruis over? Nee, niet dus. Dacht ik ook. Wel diepere zakken die meestal bij damesjeans er niet zijn. Ik kan mijn telefoon er compleet insteken.

Hiervoor een Pepe-jeans gehad, zat ook prima maar op het moment even geen goed model nog gevonden, behalve dus mijn huidige. Nouja, dat kan. Heb ook járen Esprit gedragen maar die zijn ondertussen zo veranderd, dat ze niet meer bij mijn smaak/model/figuur passen. Ik vind high waist echt ontieglijk lelijk eruit zien, een kruis van ongeveer 30 cm lang met ongeveer dito rits en een kont mss nog wel langer, optisch gezien dan, kontzakken die ongeveer aan de zijkant en op je onderrug zitten.

Dat vind ik ook van skinnyjeans. Daarvan vind ik, dat je daar echt een goed, slank figuur voor moet hebben. Anders ziet het er al snel uit als muffin-top danwel wortelfiguur.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 20-11-2019 01:21
22.37% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer hetzelfde figuur,stevige boven benen,smalle taille enz.jaren gezocht en ik heb een paar jaar geleden in een winkel een jeans gekocht van dolce jeans.Sinds die tijd wil ik niks ander meer.Ze zijn zelfs wel bij de wehkamp te koop.Kun je op je dooie gemakkie thuis passen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Anárion schreef:
15-11-2019 18:13
Dat heeft even een opleving gehad maar is het toch niet meer zo op dit moment (behalve in die winkels die vol hangen met jaren 80 rommel)
Skinny's zijn niet uit of in, die kun je altijd aan. Gewoon neutraal.
Nou, onder een jonger publiek zie je echt wel veel minder skinny’s.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral gaan voor high waisted jeans met genoeg stretch. Ik heb zelf in verhouding met mijn benen ook een vrij ronde kont en als er genoeg stretch in de jeans zit voorkomt dat meestal wel dat de stof bij mijn benen gaat lubberen.. maar te dunne stof is ook niet mooi! High waisted is perfect om eventuele vetrolletjes te verbloemen en laten je benen ook nog langer lijken.
Mijn favo broeken op dit moment zijn van Hilfiger, maar heb onlangs ook Lee ontdekt en dat merk is een stuk goedkoper.

Ik heb ook echt een enorme hekel aan broeken passen, maar eens in de zoveel tijd las ik een pas-dag in en trek ik iets comfortabels aan om vervolgens bij verschillende merken verschillende modellen te passen. Dan kun je de perfecte broek eventueel ook meteen in 2 kleuren kopen :)
Alle reacties Link kopieren
De meeste 'slim fit' jeans van Esprit zitten mij goed. Sinds kort heb ik de Tom Tailer ALEXA - Slim fit jeans ontdekt, die had ik eerder moeten vinden. Die zit echt lekker en ziet er veel beter uit als op de foto's bij Zalando.

Ik ben een paar cm kleiner dan jij, heb volle heupen, billen, bovenbenen en een smalle taille. Draag soms wel een riem.
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
18-11-2019 17:40
Ik zou vooral gaan voor high waisted jeans met genoeg stretch. Ik heb zelf in verhouding met mijn benen ook een vrij ronde kont en als er genoeg stretch in de jeans zit voorkomt dat meestal wel dat de stof bij mijn benen gaat lubberen.. maar te dunne stof is ook niet mooi! High waisted is perfect om eventuele vetrolletjes te verbloemen en laten je benen ook nog langer lijken.
Mijn favo broeken op dit moment zijn van Hilfiger, maar heb onlangs ook Lee ontdekt en dat merk is een stuk goedkoper.

Ik heb ook echt een enorme hekel aan broeken passen, maar eens in de zoveel tijd las ik een pas-dag in en trek ik iets comfortabels aan om vervolgens bij verschillende merken verschillende modellen te passen. Dan kun je de perfecte broek eventueel ook meteen in 2 kleuren kopen :)

Vind ik juist niet: als je iets meer 'vet' hebt net onder je billen wordt dat door een skinny high waist juist extra benadrukt en aan de achterkant ziet het eruit alsof je een lange kont hebt.

https://www.levi.com/US/en_US/clothing/ ... /188820047

Als ik dan onderstaande (ook Levi's) lowrise bootcut jeans zie, vind ik die vele malen beter afkleden en doet veel meer voor de lengte van je benen.

https://www.wehkamp.nl/levi-s-715-bootcut-jeans-505471/

Zoals met alles, smaken verschillen.
wij slapen nooit.
Maar soms krijgt iemand met een bootcut benen als heipalen, of pilaren.

Ik vind lowrise tegenwoordig ook niet zo mooi meer, maar ik zal wel door de mode beïnvloed zijn. Het accentueert de taille niet, vaak hebben mensen met forsere benen juist mooie tailles.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 20-11-2019 04:44
63.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-11-2019 23:07
Maar soms krijgt iemand met een bootcut benen als heipalen, of pilaren.

Ik vind lowrise tegenwoordig ook niet zo mooi meer, maar ik zal wel door de mode beïnvloed zijn. Het accentueert de taille, vaak hebben mensen met forsere benen mooie tailles.

Lowrise accentueert helemaal niet de taille (maar weer wel oppassen dat het geen muffin-top wordt idd). Een hogere taille, dat doet een (ultra) high waist juist wel maar de rest eronder (vanaf je kont dus) ziet er niet meer uit daardoor vind ik.

Heb je op de linkjes geklikt die ik eerder heb geplaatst? Welke van de twee plaatjes vind je er als heipalen uitzien?
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
20-11-2019 00:06
Lowrise accentueert helemaal niet de taille (maar weer wel oppassen dat het geen muffin-top wordt idd). Een hogere taille, dat doet een (ultra) high waist juist wel maar de rest eronder (vanaf je kont dus) ziet er niet meer uit daardoor vind ik.

Heb je op de linkjes geklikt die ik eerder heb geplaatst? Welke van de twee plaatjes vind je er als heipalen uitzien?
Ja, ik heb op de links geklikt. De lage bootcut staat minder mooi dan de highrise vind ik. Vooral bij het vollere model. Ik zie dat lange kontverhaal niet zo. Helaas was er geen voller model bij de bootcut, maar het wordt al snel dit idee:

Afbeelding

Ik was in mijn stukje “niet” vergeten, want ik bedoelde inderdaad te zeggen dat highrise de taille wel accentueert en lowrise niet.

Ach ja, over smaak valt niet te twisten.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag tegenwoordig eigenlijk geen broeken meer, maar heb nog 4 spijkerbroeken van Didi liggen en die zijn -voor een broek- echt heel fijn. Zachte stof, stretch en fijne taille hoogte.
Eva1977 schreef:
15-11-2019 19:08
ja, de LTB Zena en dan de penny wash is ook mijn favoriet; helaas uitverkocht bij wehkamp en verder kan ik ze nergens vinden en ze zijn nu echt versleten (de 2 exemplaren die ik heb)
Ik heb al een tijdje niet meer in de winkel gekeken maar een aantal maanden geleden was de Zena nog bij Jeanscenter te koop, in 2 kleuren.
Daarnaast is er regelmatig LTB verkoop bij Vente Exclusive. Daar hebben ze ook altijd de Zena voor 40 euro ofzo.
Misschien kun je dat in de gaten houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven