Mode & Beauty alle pijlers

Dik/golvend/stug haar

30-08-2015 21:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, ik ben opzoek naar een goede shampoo en conditioner, ik heb heel dik, lang, stug & golvend haar van mezelf (ben half Moluks/Nederlands). Het liefst niet duur. Heeft iemand van jullie ervaring met Guhl? Want hoor daar namelijk goede verhalen over. Wat ik nu gebruik werkt oke maar niet voldoende. Ben constant in de weer opzoek naar goede haarproducten, alleen weet ik t soms even niet zo goed omdat mijn haartype echt lastig is en niet alles voor mij werkt. Alle tips & ervaringen die je wilt delen zijn welkom!
Ik heb de Guhl pluiscontrole shampoo en conditioner, en ben er erg blij mee! Heb ook golvend haar, en vooral ook veel last van pluis (komt ook deels door het regelmatig verven ), en dit is voor het eerst sinds een lange tijd dat ik van een shampoo een nieuwe fles heb gehaald...ipv weer iets anders te proberen haha. Dus ik zou hem zeker eens uitproberen, als je graag iets van Guhl wilt. Ik heb ook Aussie geprobeerd, maar dat deed echt helemaal niks voor mijn haar. Maar denk dat het sowieso per persoon heel erg verschilt, dus gewoon blijven uitproberen ontkom je denk ik niet helemaal aan

Oh en wat ik verder altijd doe, is na het wassen van Guhl een olie erin, dan haar in een handdoek. Als het wat droger is, borstelen (en ja ik weet het, nat haar borstelen is slecht ), daarna ietsjes met de fohn drogen. En dan in een staart draaien en vast zetten met een clip. Als je het dan na een uurtje ofzo los haalt, is je haar als het goed is pluisvrij en zit het met een mooie slag
Als je op de etiketten leest, zie je de ingredienten van de shampoo. Die beginnen nagenoeg altijd met aqua, en daarna komt sodium laureth sulfate. Dat zijn de hoofdbestanddelen, ook bij de duurdere merken. De sls maakt vaak een beetje té goed schoon, ik gebruik daarom een biologische shampoo. Nou heb ik wel de mazzel dat ik op 2 km van de grens woon, dus ik koop dat spul in Duitsland. En qua conditioner kun je eigenlijk gebruiken wat je maar wilt, maar de truc is om je haar eerst handdoekdroog te maken voordat je de conditioner gebruikt. Want als je haar te nat is, werkt het niet (voldoende). Was een tip van mijn kapper en geldt ook voor maskers.
Ik heb ook goede ervaringen met Guhl pluiscontrol.

Ik heb echter laatst ook een goede shampoo bij de kappersgroothandel gekocht.

Is van Revlon Hair and Scalp Uniq One (all in one conditioning shampoo. Goed spul! (rode fles met gouden letters)

Wat ook echt super spul is, is een flesje (ook van de kappersgroothandel) van Schwarzkopf. BC Bonacure hairtherapy Fibreforce. Is een spray conditioner voor extreem beschadigd haar. Helpt ook goed tegen pluis, moet je opspuiten als je haard redelijk droog is.

Ik heb echt heel veel, heel dik en droog haar en met deze producten heb ik de beste resultaten. Vooral die laatste spray is echt top.
Ik heb zelf ook dik, lang (tot mijn middel), golvend/krullend (iets tussen golvend en krullend in) haar en ik vind het Weleda haarmasker goed werken bij mij. Het is inderdaad wel uitproberen wat goed werkt voor jou persoonlijk.
Mijn zus heeft dik, krullend haar en wat zij doet, is dat ze de conditioner niet uitspoelt.
Ik heb ook een masker van bonacure fibreforce, had een grote fles besteld online na het gebruiken van een klein potje, want voor mij is het echt het beste masker ooit! Casalinga haal je die bij de dm? Welk merk als ik vragen mag, ik ben ook op zoek.
quote:Matia123 schreef op 30 augustus 2015 @ 22:32:

Ik heb ook een masker van bonacure fibreforce, had een grote fles besteld online na het gebruiken van een klein potje, want voor mij is het echt het beste masker ooit! Casalinga haal je die bij de dm? Welk merk als ik vragen mag, ik ben ook op zoek.

Lavera. En voor Caat en mij werkt die met roos het beste. Conditioner is niet geweldig. Kost rond de vier euro als ik me niet vergis.

Niet te verwarren met alverde, die maakte ons haar juist droog en ´hard´. Ik kan het niet anders omschrijven. Alverde heeft wel een mega goede reinigingsschuim om make-up te verwijderen.
Ik zou eens naar de produkten van Taliah Waajid kijken.
Owja, een biologische shampoo schuimt een stuk minder en het verdeelt wat lastiger. Caat gebruikt altijd een lege fles, doet daar shampoo in, vult dat aan met water en verdeelt dat over haar hoofd. Ik heb mijn haar in een bob tot net op mijn kaak, ik gebruik hem zo.
Ik hoor goede verhalen over de shampoos van Lush. Die bevatten geen siliconen en vooral natuurlijke ingrediënten. Zelf nog niet geprobeerd overigens.
quote:pinchos schreef op 30 augustus 2015 @ 22:49:

Ik hoor goede verhalen over de shampoos van Lush. Die bevatten geen siliconen en vooral natuurlijke ingrediënten. Zelf nog niet geprobeerd overigens.Ik heb ook goede verhalen gehoord over bepaalde biologische shampoos bij de Tuinen. Ze zijn alleen allemaal zo idioot duur.
Oh dat is echt een goed idee van die lege shampoofles! Van alverde werd mijn haar idd ook stug, ik ga lavera eens proberen dan, dankjewel !
quote:pinchos schreef op 30 augustus 2015 @ 22:49:

Ik hoor goede verhalen over de shampoos van Lush. Die bevatten geen siliconen en vooral natuurlijke ingrediënten.Maar wel SLS. Sinds ik daar achter kwam koop ik geen Lush meer.
Mijn haar is dik, stug en kan niet kiezen tussen steil, golvend of krullen dus heb ik van alles wat op mijn hoofd staan.

Ik heb de afgelopen 15 jaar zowat alles geprobeerd: drogisterijmerken, serum, chemisch straighten, alle merken verkrijgbaar in de NL kappersgroothandel, de hits en trends van het moment via eBay met als toppunt een Alterna Ten flesje. Een rib uit mijn lijf.

Zelfs een half jaar de baking soda met appelazijn methode geprobeerd. Dat was wel het absolute dieptepunt dus als positief leerpunt pak ik daaruit mee dat het inderdaad nog erger kan.

Wat bij mijn haar het beste werkt: kokosolie. Voordat ik mijn haar was draai ik er eerst flink wat kokosolie in. Hup in een knotje en dan doen wat je nog meer doet voordat je in bad stapt of onder de douche gaat staan. Het hoeft niet uren of een hele nacht in te trekken (kun je wel doen met een plastic zakje om je haar zodat je een soort broeikas krijgt, de Natural hair beweging op Pinterest zweert erbij).

Vervolgens gewoon doen wat je altijd doet. Wassen met shampoo, uitspoelen, haar 'uitknijpen' en conditioner. Dat weer uitspoelen en naspoelen met koud water.

Ik gebruik daar de dr organic arganoil shampoo en conditioner voor maar ik heb gemerkt (tijdens vakantie) dat het hele wel/geen SLS voor mijn haar niet echt veel uitmaakt. Het niet gebruiken van olie voor het wassen wel (dan ben ik een uur bezig met een kam).

Kortom, wat hier werkte:

- nooit korter dan schouderlengte, dan is het coupe Lion King. Laat de zwaartekracht haar werk doen

- niet iedere dag wassen, ik was het nu om de drie dagen. Als het nodig is tussendoor opfrissen met droogshampoo

- olie in het haar voor het wassen met shampoo

- pure arganolie als stylingsmiddel (indien nodig, ik gebruik het alleen als ik mijn haar mooi moet opsteken voor een feest, de rest van de tijd geef ik de punten wel eens een likje arganolie)
Ik gebruik overigens silicoonvrije shampoo/conditioner maar wel met SLES in de shampoo. Heb ervaring gehad met Yves Rocher speciaal voor droog haar maar daar werd t nog droger van dan t al was dus dat was geen succes en met Kerastase trouwens ook niet.. Ben extra voorzichtig met mn zoektocht, maarja als je t niet probeert weet je t nooit toch?! Biologische shampoo is idd duur maar ben bang dat mijn haar daar niet goed schoon van word aangezien ik echt superdik haar heb. Lees vaak idd ook goede dingen over Lush. Kokosolie heb ik geprobeerd maar op nat haar (ik weet het, t was geen goed idee) eerst gewassen met shampoo en daarna met conditioner alles eruit gespoeld en paar plukken van me haar bleven vettig, dus miss dat k t volgende x op droog haar smeer ipv nat haar, heb t tussendoor nog eens moeten wassen om alles eruit te krijgen met bakpoeder Bedankt voor jullie tips, Miss Pocahontas gaat morgen ff op beauty tocht.
Lush was bij mijn haar een drama. En ik wilde het zo graag goed vinden want het ruikt zo lekker. Vooral dat masker met jasmijn. Of happy happy joy joy. Wat je ook probeert van de Lush, laat de solid bars liggen. Die staan helemaal stijf van het parfum en dat droogt uit als een gek (en nooit, ik herhaal nooit de Big shampoo in jouw haartype doen, tenzij je graag carnaval gaat vieren). Lush is trouwens duurder dan de Tuinen. Voordeel is dat ze bij de Lush niet moeilijk doen over een tester. Ik geloof dat zelfs de Kruidvat een SLS vrije shampoo heeft. De shampoo van dr organic schuimt trouwens bijna net zo als een 'gewone'.

O ja, kokosolie alleen op de lengte van het haar doen, niet bij de wortels.
quote:prik schreef op 30 augustus 2015 @ 23:36:

[...]

Maar wel SLS. Sinds ik daar achter kwam koop ik geen Lush meer.Oh dat wist ik niet! Bedankt.
Nou dan weet ik in ieder geval dat ik geen Lush ga proberen, voordat ik nog zo'n ramp bega, fijn dat je dat ff zegt Oh wel beter dat de shampoo van de Tuinen bijna net zo schuimt dus dan zou t niet gauw een probleem voor me zijn. Heb kokosolie alleen bij mn lengtes aangebracht want was sws al bang dat k nooit meer eruit gespoeld zou krijgen, want zoiets heb k al een keer meegemaakt maar dan met een haarmasker uit de winkel.
Oh, je kunt de shampoos wel proberen van de Lush (de vloeibare varianten in een flesje) maar ik zou eerst een tester vragen. Want het is vrij prijzig en als het bij jouw haar net zo'n drama is als bij het mijne heb je wel 15,- voor een klein flesje uitgespaard. Want dat je van die shampoo maar heel weinig nodig hebt... Nee dus.

En de Big shampoo staat stijf van de zeezoutkristallen, dus je kunt wel raden hoe anderen met fijn haar erbij zweren wat betreft volume. Ik dacht 'Big' als in: voor 'big' haar. En heb de tester gebruikt. Ook al ruikt het heerlijk. Doe het niet.
Aha oke! Dat is zeker handig want 15 euro is idd weggegooid geld als t niet bevalt en doodzonde. Als t niet zuinig is heeft t geen zin, want geloof me ik ga er snel doorheen met de flessen. De kapper zei laatst toen k daar een haarmasker wou kopen dat k er beter 1 bij de drogist kon halen omdat k echt lang en dik haar heb en zoiets was al 20 euri (200 ml) ben niet van plan om iedere paar maanden zoveel geld uit geven xD. Degenen met fijn haar hebben er wel wat aan ja haha. Ons haar is al Big genoeg!
quote:lemoos2 schreef op 31 augustus 2015 @ 00:09:

Mijn haar is dik, stug en kan niet kiezen tussen steil, golvend of krullen dus heb ik van alles wat op mijn hoofd staan.

Ik heb de afgelopen 15 jaar zowat alles geprobeerd: drogisterijmerken, serum, chemisch straighten, alle merken verkrijgbaar in de NL kappersgroothandel, de hits en trends van het moment via eBay met als toppunt een Alterna Ten flesje. Een rib uit mijn lijf.

Zelfs een half jaar de baking soda met appelazijn methode geprobeerd. Dat was wel het absolute dieptepunt dus als positief leerpunt pak ik daaruit mee dat het inderdaad nog erger kan.

Wat bij mijn haar het beste werkt: kokosolie. Voordat ik mijn haar was draai ik er eerst flink wat kokosolie in. Hup in een knotje en dan doen wat je nog meer doet voordat je in bad stapt of onder de douche gaat staan. Het hoeft niet uren of een hele nacht in te trekken (kun je wel doen met een plastic zakje om je haar zodat je een soort broeikas krijgt, de Natural hair beweging op Pinterest zweert erbij).

Vervolgens gewoon doen wat je altijd doet. Wassen met shampoo, uitspoelen, haar 'uitknijpen' en conditioner. Dat weer uitspoelen en naspoelen met koud water.

Ik gebruik daar de dr organic arganoil shampoo en conditioner voor maar ik heb gemerkt (tijdens vakantie) dat het hele wel/geen SLS voor mijn haar niet echt veel uitmaakt. Het niet gebruiken van olie voor het wassen wel (dan ben ik een uur bezig met een kam).

Kortom, wat hier werkte:

- nooit korter dan schouderlengte, dan is het coupe Lion King. Laat de zwaartekracht haar werk doen

- niet iedere dag wassen, ik was het nu om de drie dagen. Als het nodig is tussendoor opfrissen met droogshampoo

- olie in het haar voor het wassen met shampoo

- pure arganolie als stylingsmiddel (indien nodig, ik gebruik het alleen als ik mijn haar mooi moet opsteken voor een feest, de rest van de tijd geef ik de punten wel eens een likje arganolie)

Best herkenbaar. Vooral die coupe Lion King, maar bij mij is dat ook als ik langer haar heb. Helaas. Ik spoel mijn haar wel elke dag uit want ik gebruik stylingproducten. Zonder ziet mijn haar er echt niet uit (heel droog).

En vanalles uitgeprobeerd inderdaad. Kokosolie vind ik trouwens goor en mijn haar wordt er heel hard van.
@minniemouse: nooit op nat haar doen, dan krijg je idd 'crispy' haar. Bij sommige mensen werkt olijfolie beter. Dat werkt bij mij weer niet. Vriendinnen zweren bij een rauw ei. Dan is het bij mij echt zo stijf als een plank. Ik heb veel gehad aan Pinterest qua linken. Vooral voor 'Natural hair'. En het is een gedoe om dingen uit te proberen (zo ben ik nu nog online omdat ik de stukjes avocado nog uit mijn haar zit te plukken. Een diy-haarmasker. Had het beter morgen kunnen gebruiken in een lekkere salade )

Mijn lange haar zit altijd in een vlecht of knot. Ik probeer een beetje te variëren qua stijlen. Los is enkel een optie bij de juiste weersomstandigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven