Mode & Beauty alle pijlers

donkerblauwe kleding combineren

22-09-2010 22:28 27 berichten
Ik heb nogal een zwak voor donkerblauwe tops en jurkjes ( marineblauw, indigoblauw) maar eigenlijk merk ik dat ik het helemaal niet kan combineren. Blauw/zwart vind ik veel te saai ( en een te hoog politie-gehalte) en bruin draag ik niet.

het gaat bijvoorbeeld qua kleur om dit soort tops:

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
tsja.... ik ben nou niet bepaald een kenner op dat gebied, maar ik zou toch gaan voor zwarte broek, (of lichtgrijs) maar om het dan minder saai te maken een leuk riempje/ketting/sjaaltje. En de ene zwarte broek is de andere niet (bijv. met een glansbiesje oid)
camel

grijs

antraciet

denim

taupe
Wit, licht en donkergrijs of juist een fel kleurtje. Blauw en bv rood combineert vaak stukken beter dan zwart en rood (dat maakt de combi vaak wat hard).
Cognac-bruin vind ik er mooi bij staan.
hier heb je trouwens een paar foto's waar zwart en navy gecombineerd worden. http://whatiwore2day.blog ... ining-black-and-navy.html

bv

De ene werkt beter dan de ander en ik heb het idee dat dat komt door het overwicht van navy in de combinaties
geel en navy zijn ook erg leuk, zie ook haar schoenen of deze riem. Maar dpe dit in de juiste verhouding.

Op die laatste foto is het zwart-blauw inderdaad best leuk! ( ook wel grappig met gele pumps als accent)

Lichtgrijs zou idd ook nog wel een optie kunnen zijn.

herfstkleuren als rood/beige/camel etc staan me voor geen meter, dus dat hangt hier sowieso niet in de kast.
quote:Wintermuts schreef op 22 september 2010 @ 22:37:

hier heb je trouwens een paar foto's waar zwart en navy gecombineerd worden. http://whatiwore2day.blog ... ining-black-and-navy.html

bv

[afbeelding]De ene werkt beter dan de ander en ik heb het idee dat dat komt door het overwicht van navy in de combinaties

Wat een vreselijke outfit...

Ik vind donkerblauw ook mooi, maar wel vaak een saaie kleur. Dus als ik iets in die kleur koop, zit er een applicatie o.i.d. op. En dan combineer ik het met een wat lichtere jeans.

Vind de combi met bruin wel altijd mooi, maar jij draagt geen bruin begrijp ik...
Nee, ik zoek eigenlijk een opvallende kleur om donkerblauw mee te combineren, juist om de outfit wat spannender te maken..
Kobalt, patrol, oker, rood
Misschien iets van aqua of heel zachtroze erbij? Lichtblauw?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Misschien iets van turkoise (of hoe je dat schrijft)? Vind dat geel van de foto ook leuk erbij!
Fuchsia
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Verschillende items van donkerblauw met elkaar combineren kan ook goed, als er qua materiaal en kleur verschillen zijn, bv wat glimmends of wat mats, grof geweven, gebreid, satijn, fluweel enz enz

bv

of iets met print uiteraard

of met lichter-blauw

met zwart en andere grijzen ed

*ik plak er nog wat bij.....*
Lichtgrijs draag ik er zelf bij en eventueel wit (broek in dit geval) maar dat ligt aan het model. Ik heb zelf ook nogal wat donkerblauw.

Bij een donker denim jasje draag ik bijvoorbeeld zacht roze en een sjaal waar ook blauw in zit.

Bij die top zou een strakke rok wel mooi zijn.

Deze sets vind ik niet allemaal even succesvol, maar er staan er meerdere op de site. Het gaat om de kleur-combinaties.
quote:Wintermuts schreef op 22 september 2010 @ 22:40:

geel en navy zijn ook erg leuk, zie ook haar schoenen of deze riem. Maar dpe dit in de juiste verhouding.

[afbeelding]goh wat maf zeg, dit meisje lijkt echt als twee druppels water op mij!
quote:kiki_twee schreef op 22 september 2010 @ 22:55:

Bij die top zou een strakke rok wel mooi zijn.

Ja, dat idee had ik ook in mijn hoofd!

Mooie plaatjes ook, krijg steeds meer ideeen.
Ik heb de laatste tijd veel (donker)blauwe kleding gekocht en merkte dat ik het eigenlijk niet aandeed. Waarom? Ik had er geen schoenen bij, en nou heb ik best wel veel schoenen zeg maar.

Nu heb ik lichtgrijze schoenen gekocht bij Dolcis, dus haske goedkope schoenen die maar 1 seizoen meegaan, max. Maar nu draag ik die blauwe kledingstukken dus wel. Zwart vond ik namelijk te hard erbij en vaak ook te ordi.

Mijn donkergrijze slobpumps (geen idee of je ze zo noemt) hebben mijn blauwe garderobe gered zeg maar, en dat voor minder dan E50!
Koele kleuren staan je dus goed? Heb ik ook, en ik draag veel blauw, met:

grijs

roze

rood

groen

lichtblauw

wit.

Dat geel hierboven vind ik ook wel mooi zolang het kleine beetjes zijn, oker zou ook wel kunnen.

Draag je wel bruine schoenen?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik draag wel bruine schoenen idd. Die kleuren zijn inderdaad de kleuren die ik altijd draag. ( op rood na, da's toch niet koel? )

Vlinder, zijn het nu licht of donkergrijze schoenen?

Het schoenendillema heb ik ook. Ik mag vanaf nu ook geen blauw meer aanschaffen voorlopig ( aangezien mijn halve kast ermee volhangt )
Ik draag ook graag donkerblauw en dat combineer ik dan met:

zomer:

- wit

- zacht rose;

- lichtblauw;

- geel;

- hard rose;

- oranje.

winter:

- cognackleur;

- fel blauw;

- winter wit of creme.
Koop ook een paar mooie suede of leren blauwe laarzen, dat staat leuk onder een donkerblauwe top of jurkje.
Alles kan bij donkerblauw.

Daarom draag ik graag donkerblauw.

Behalve zwart en donkerbruik kan ik me eigenlijk geen kleuren bedenken die niet bij donkerblauw passen.

Hoewel ik toch vaak van het klassieke marine ben. Dus donkerblauw met rood en wit.

Rode pumps kunnen trouwens overal bij. Ook die redden je donkerblauwe kleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven