Mode & Beauty alle pijlers

Doorgaan met wimperserum kruidvat?

14-03-2018 23:20 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden ben ik begonnen met het gebruiken van het wimperserum van de kruidvat.

Vind het tot nu toe erg fijn en zie ook echt verschil. Nu kom ik op internet tegen dat het wimperserum toch niet zo onschuldig is, oa dat je iris kan verkleuren.

Heeft iemand al last van bijwerkingen gehad en wat raden jullie mij aan?
Alle reacties Link kopieren
Careprost is puur Bimatoprost. Heb ik ook eens gekocht. Deed een jaar met een miniflesje. Zo weinig heb je maar nodig,

In Superlash zit een klein beetje, naast een heleboel andere ingredienten.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog meer wimperserums, met alleen maar bimatoprost, zoals Latisse en Lumigan. Allemaal goedgekeurd door de FDA in Amerika.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
25-03-2018 13:05
Wacht maar tot je het langer dan een jaar gebruikt. Ik dacht hetzelfde als jullie nu, maar nu zijn mijn ogen verpest.
Ach, wie mooi wil zijn.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Je ogen, die moeten nog je hele leven meegaan. Neem daar toch geen risico mee om zoiets stoms als langere wimpers.
Madeliefjees schreef:
25-03-2018 14:02
Ach, wie mooi wil zijn.....
Probeer je grappig te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een hele poos naar volle tevredenheid gebruikt, maar nu zijn er ineens stukken wimper afgebroken, ziet er heel raar uit. Heb nooit bijwerkingen gehad, maar nu stop ik er mee.
Fizzyhideous schreef:
25-03-2018 17:03
Probeer je grappig te zijn?
Soms is de 'waarheid' best grappig.
Lucifermiauww schreef:
25-03-2018 17:14
Soms is de 'waarheid' best grappig.
Zegt meer over jou, als je plezier haalt uit mensen die klachten hebben. Sneu.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
25-03-2018 19:38
Zegt meer over jou, als je plezier haalt uit mensen die klachten hebben. Sneu.

Ik denk niet dat ze bedoelt dat de klachten grappig zijn, maar het feit dat mensen best ver gaan in het uitproberen van (nieuwe) producten zonder eerst eens goed te kijken wat het is, alleen maar om wat mooier te zijn.

Heel vervelend dat jij klachten hebt, hopelijk kan er nog iets aan gedaan worden. Maar je ziet, zelf na al die waarschuwingen hier, zijn er toch mensen die er voor kiezen het product te gebruiken.
chocolol schreef:
25-03-2018 21:59
Ik denk niet dat ze bedoelt dat de klachten grappig zijn, maar het feit dat mensen best ver gaan in het uitproberen van (nieuwe) producten zonder eerst eens goed te kijken wat het is, alleen maar om wat mooier te zijn.

Heel vervelend dat jij klachten hebt, hopelijk kan er nog iets aan gedaan worden. Maar je ziet, zelf na al die waarschuwingen hier, zijn er toch mensen die er voor kiezen het product te gebruiken.
Daarom zet ik ook mijn ervaring hier neer. Is niet leuk als mensen dan een soort van sliep uit gaan doen. Erg naar. Ik probeer anderen alleen maar te waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
26-03-2018 08:14
Daarom zet ik ook mijn ervaring hier neer. Is niet leuk als mensen dan een soort van sliep uit gaan doen. Erg naar. Ik probeer anderen alleen maar te waarschuwen.
Maar je ogen zijn verpest zei je, wat zijn zijn je klachten?
Alle reacties Link kopieren
Lullig voor jou, maar ik stop er niet mee. Er zijn zoveel dingen slecht, en mij bevalt het goed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Honnx schreef:
28-03-2018 13:43
Maar je ogen zijn verpest zei je, wat zijn zijn je klachten?
Heb ik eerder al gezegd. Even lezen.
Madeliefjees schreef:
28-03-2018 13:45
Lullig voor jou, maar ik stop er niet mee. Er zijn zoveel dingen slecht, en mij bevalt het goed.
Mens al rook je jezelf de longkanker, lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
28-03-2018 14:00
Mens al rook je jezelf de longkanker, lekker doen.
Je hoeft niet boos te worden. Het zijn mijn ogen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-03-2018 14:09
Je hoeft niet boos te worden. Het zijn mijn ogen.
Hoe kom je erbij dat ik boos ben?
Vind het wimperserum verhaal een beetje in dezelfde lijn als botox en fillers, behalve dat je ogen wel iets tamelijks essentieel zijn. Het kan goed gaan maar ook grandioos mis. Mensen moeten het zelf weten.
@Fizzy, goed dat je jouw ervaring neerzet. Jouw en andere verhalen zijn voor mij een reden om het niet te gebruiken. 4 jaar geleden eens een half jaar revitalash gebruikt, het werkte als een tierelier. Toch is het risico het mij niet waard. Is maar een onderdeel van uiterlijk.
Ik gebruik het nu 4 weken dus even een update; Mijn wimpers zijn iets dikker en langer geworden en ook iets rommeliger. Met 1 laagje mascara staan ze allemaal weer recht dus heb daar verder geen last van. Met mascara nu al echt heel tevreden! Qua bijwerkingen naar mijn idee iets meer wimperverlies. Mogelijk ben ik er gewoon meer gefocust op want er ontstaan geen "gaten". Verder de eerste 2-3 weken last gehad van licht jeukende oogleden, maar sinds een ruime week nergens last van. Ben heel benieuwd naar het resultaat van 16 weken, zeker i.c.m. wimperlifting.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje geleden gestopt, omdat ik ze wel lang genoeg vond. Volgens mij zijn ze daarna nog verder gegroeid....luxe probleem hoor, maar ik vind ze nu lang zat!
Hebben jullie dat ook gehad?
munamar schreef:
13-04-2018 13:29
Ik ben al een tijdje geleden gestopt, omdat ik ze wel lang genoeg vond. Volgens mij zijn ze daarna nog verder gegroeid....luxe probleem hoor, maar ik vind ze nu lang zat!
Hebben jullie dat ook gehad?
Dat had ik ook, zeker als ik mascara opdeed dan leken het net nepwimpers. Was op een gegeven moment ook niet echt mooi meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het al een paar maanden. Als hij op is, kies is allicht voor een wimperserum van een ander merk. Ik heb in elk geval nergens last van.
Ik werk zelf in de drogisterijbranche... rara welke.. in de winkel.
Interessant dit, ik had er namelijk niets over gehoord.

Als er ook maar 1 persoon zulke bijwerkingen had gehad was het product meteen uit de schappen gehaald. Kruidvat is daar ontzettend fanatiek in, slechte publiciteit kost meer geld. Er worden continue producten uit de schappen gehaald omdat ze niet aan de kwaliteitseisen voldoen. Gaat het om veiligheid dan gaat dat METEEN door naar de medewerkers.

Registratie naar geneesmiddel hangt niet af van de werkzame stof (die aanwezig is in dit middel), maar van de indicatie van het product. Het product heeft geen medische indicatie; geen werking die valt onder een diagnostische, fysiologische, profylactische of therapeutische werking.
Zo heb je ibuprofen tabletten = wel een geneesmiddel, dit heeft een fysiologische werking. Je hebt ook een spierwrijfmiddel met ibuprofen, maar aangezien dit niet systemisch opgenomen wordt en geen fysiologische werking heeft staat dit niet geregistreerd als geneesmiddel.

Voor degene die het onderzoek doet, neem eens contact op met het CBG, College ter Beoordelen van Geneesmiddelen. Die is hier namelijk verantwoordelijk voor.

Het 'geinige' is, dat Kruidvat natuurlijk zelfzorggeneesmiddelen mag verkopen. Als het product geregistreerd zou worden moet het wel een AV (Algemene Verkoop) of UAD (Uitsluitend Apotheek en Drogist) Status krijgen, anders kun je het alleen op recept of bij de apotheek halen.
-----

DAARBIJ, vind ik het ongelofelijk vreemd dat hier zo heftig op gereageerd wordt. Er liggen tientallen geneesmiddelen met heftige (mogelijke) bijwerkingen bij elke drogist. Ja, er wordt advies aangeboden, maar de klanten zelf zijn er bijna altijd van overtuigd dat het product ongevaarlijk is omdat je het zo kunt kopen. Ook met geneesmiddelen dus.

De verantwoordelijkheid ligt bij de drogisterijmedewerkers om advies aan te bieden en te verwijzen naar de bijsluiter, maar ook naar de consument zelf.
Ook met cosmeticaproducten waar vaak 'gevaarlijke' stoffen in zitten, alleen dan hele lage doseringen. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je koopt en gebruikt, en de manier waarop, al helemaal als je advies afslaat en waarschuwingen en bijsluiters negeert.
Wimperserum van de Kruidvat is uit de handel! De Voedsel- en Warenautoriteit heeft A.S. Watson (Kruidvat) onlangs gemaand dat Bimatoprost niet toegestaan is in cosmetica.

Iemand al een betaalbaar alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te lezen dat er meer mensen zijn met problemen met de 'goedkopere' serums! Ik dacht dat ik de enige was... ik had ook last van rode ogen etc.
Zijn er meer mensen die gebruik maken van het serum van dr massing? ik hoor daar wel goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gegoogled.
In dit serum zit Isopropyl Cloprostenate.
Doet hetzelfde als bimatoprost, met dezelfde eventuele bijwerkingen.
Moet ook wel, anders werkt zo'n serum niet.
Ik heb overigens nergens last van, behalve langere wimpers....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven