Mode & Beauty alle pijlers

Dragen jullie lippenstift?

20-03-2021 23:28 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag wel eens lippenstift naar eeen feestje (ooit toen er nog feestjes waren...) maar ik voel me er voor een gewone dag naar mijn werk (of via Zoom) ongemakkelijk bij. Dragen jullie lippenstift?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-05-2021 13:42
Over donkere vrouwen: Simone Weimans (NOS-journaal) is voor mij een voorbeeld van iemand die lippenstift gebruikt die prachtig staat. Nooit knallend, maar prachtige, subtiele kleuren met een mooie glans die haar heel mooi staan.
Dus ik denk dat ik inderdaad van subtielere make-up hou ;)
Tja... als nieuwslezer hoor je ook niet te knallen. Heb haar wel eens in een ander programma gezien waar ze wel wat fellere lipstick droeg en ook dat stond haar prachtig.
vivapimpelmees schreef:
14-05-2021 14:36
Tja... als nieuwslezer hoor je ook niet te knallen. Heb haar wel eens in een ander programma gezien waar ze wel wat fellere lipstick droeg en ook dat stond haar prachtig.

Dat bestrijd ik ook niet hoor. Ik geef alleen aan wat ìk mooi vind. Ieder zijn/haar smaak.
Er zijn trouwens genoeg nieuwslezeressen die wel knal-lipstick dragen. Bij Nieuwsuur ook.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-05-2021 15:13
Dat bestrijd ik ook niet hoor. Ik geef alleen aan wat ìk mooi vind. Ieder zijn/haar smaak.
Er zijn trouwens genoeg nieuwslezeressen die wel knal-lipstick dragen. Bij Nieuwsuur ook.
Kan. Waarschijnlijk omdat nude lipsticks dan simpelweg niet staan. Net als bij mij.
herfstappeltaart schreef:
14-05-2021 13:37
Ook goed toch? :)
Jazeker, maar dat is wat anders dan dat iets iemand niet zou staan.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
13-05-2021 21:49
Lippenstift kan zoveel doen voor je uitstraling vind ik altijd en draag het zelf dan ook best vaak. Behalve in de zomer dan heb ik het liefst zo weinig mogelijk op mijn gezicht. Rode lippenstift vind ik het mooist, zou zo graag een avondje uit willen mooie jurk en alles en dan met van die fel rode zwoele lippen, baal er zo van dat het mij niet staat. Heb eigenlijk altijd roze lippenstift in verschillende tinten. Lippotlood ben ik de laatste tijd ook weer fan van want dat smeert niet zo uit. Normale lippenstift eindigt steevast op mijn kin en andere plekken waar het niet thuis hoort :D
Knalrood staat mij niet maar nude ook niet.
Maar daartussen is nog een scala aan kleuren. Ik zoek, op advies van een kleurenconsulente, altijd naar lipsticks met "berry" in de naam. Bessenkleuren. Roze-rood dus.
Nu ik grijs ben draag ik iets fellere kleuren dan destijds.
emmalou schreef:
14-05-2021 16:04
Jazeker, maar dat is wat anders dan dat iets iemand niet zou staan.

Maar je bent het toch wel met me eens dat niet iederéén goed staat met fellere lippenstift?
Ik vind het bij Anne-Marie Jung dus echt niet staan. Voor mij heeft ze het gezicht er gewoon niet voor. Mariëlle Tweebeeke (Nieuwsuur) bijvoorbeeld vind ik wèl goed staan met een knallend fuchsia-roze.
herfstappeltaart schreef:
15-05-2021 07:46
Maar je bent het toch wel met me eens dat niet iederéén goed staat met fellere lippenstift?
Ik vind het bij Anne-Marie Jung dus echt niet staan. Voor mij heeft ze het gezicht er gewoon niet voor. Mariëlle Tweebeeke (Nieuwsuur) bijvoorbeeld vind ik wèl goed staan met een knallend fuchsia-roze.
Nou ja, er zal vast iemand zijn waarbij een bepaalde felle tint/ondertoon niet staat. Maar het voorbeeld van een Anne-Marie Jung vind ik juist vrijwel altijd top.

Grappig dat je nou net Marielle Tweebeke noemt! Zij is de Steve Jobs in het nieuwscircuit. Wij zitten werkelijk dagelijks te lachen om haar ontzettend behoudende manier van kleden. Meer als running gag, zo van; “daar is Mariëlle weer, wat zou ze aan hebben? Ah, wat een verrassing een donkerblauw of bordeauxrood pak met smalle pijpen en een wit t-shirtje eronder. Paar ankle booties en klaar is mevrouw ”. Past wellicht bij haar rol, maar come on, iets meer sjeu kan toch wel. En werkelijk eke dag hetzelfde. Dus dat je haar nu net als voorbeeld noemt zegt mij veel. Er is niks mis mee, maar er zit zeer weinig durf bij. Andere dames in de journalistiek zien er beter uit, in mijn ogen.

Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat zij felle lipstick zou dragen.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 17-05-2021 11:55
11.27% gewijzigd
Alleen als ik mijn hele gezicht heb opgemaakt en ik ergens heen ga. Of als ik weet dat er een foto van me wordt gemaakt. Maar ik heb vrij dunne lippen dus het gaat er snel weer af. Als ik het al smeer, dan sowieso een kleur die nude / roze is.
emmalou schreef:
17-05-2021 11:51
Nou ja, er zal vast iemand zijn waarbij een bepaalde felle tint/ondertoon niet staat. Maar het voorbeeld van een Anne-Marie Jung vind ik juist vrijwel altijd top.

Grappig dat je nou net Marielle Tweebeke noemt! Zij is de Steve Jobs in het nieuwscircuit. Wij zitten werkelijk dagelijks te lachen om haar ontzettend behoudende manier van kleden. Meer als running gag, zo van; “daar is Mariëlle weer, wat zou ze aan hebben? Ah, wat een verrassing een donkerblauw of bordeauxrood pak met smalle pijpen en een wit t-shirtje eronder. Paar ankle booties en klaar is mevrouw ”. Past wellicht bij haar rol, maar come on, iets meer sjeu kan toch wel. En werkelijk eke dag hetzelfde. Dus dat je haar nu net als voorbeeld noemt zegt mij veel. Er is niks mis mee, maar er zit zeer weinig durf bij. Andere dames in de journalistiek zien er beter uit, in mijn ogen.

Het is me eigenlijk nooit opgevallen dat zij felle lipstick zou dragen.

Het ging toch om de kleur lipstick? En niet om de hele verschijning? Dat is weer een andere discussie.
Overigens vind ik haar juist altijd de zakelijke, neutrale uitstraling hebben die hoort bij het programma.
Jurken passen blijkbaar niet bij haar persoonlijkheid, dus niks mis mee.
Eerlijk gezegd let ik bij dit soort programma's nooit zo op de outfits. Niet belangrijk.
Verder lijkt het me verstandig dat we besluiten het gewoon niet eens te worden ;) . Dan kan hè.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 17-05-2021 12:01
14.25% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
17-05-2021 11:58
Het ging toch om de kleur lipstick? En niet om de hele verschijning? Dat is weer een andere discussie.
Was net te laat met mijn aanvulling. En ja, het gaat om de lipstick, maar die is me nooit opgevallen en zie ik niet als fel. Maar de lipstick is onderdeel van de verschijning.
emmalou schreef:
17-05-2021 12:00
Was net te laat met mijn aanvulling. En ja, het gaat om de lipstick, maar die is me nooit opgevallen en zie ik niet als fel. Maar de lipstick is onderdeel van de verschijning.

Heb ook nog iets aangevuld.
herfstappeltaart schreef:
17-05-2021 11:58
Het ging toch om de kleur lipstick? En niet om de hele verschijning? Dat is weer een andere discussie.
Overigens vind ik haar juist altijd de zakelijke, neutrale uitstraling hebben die hoort bij het programma.
Jurken passen blijkbaar niet bij haar persoonlijkheid, dus niks mis mee.
Eerlijk gezegd let ik bij dit soort programma's nooit zo op de outfits. Niet belangrijk.
Verder lijkt het me verstandig dat we besluiten het gewoon niet eens te worden ;) . Dan kan hè.
Dan heb je waarschijnlijk meer diepgang dan ik.

We zijn het niet eens, maar dat jij stelt steeds dat dingen mensen niet staan, terwijl dat jouw smaak is. Dat zeg ik van begin af aan al. En dan kom je met een voorbeeld om je punt te maken. En dat punt zie ik anders.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 17-05-2021 12:03
7.25% gewijzigd
emmalou schreef:
17-05-2021 12:03
Dan heb je waarschijnlijk meer diepgang dan ik.

We zijn het niet eens, maar dat jij stelt steeds dat dingen mensen niet staan, terwijl dat jouw smaak is.

Inderdaad mijn mening.
herfstappeltaart schreef:
17-05-2021 12:03
Inderdaad mijn mening.
Exact. Dat probeer ik je nou de hele tijd te zeggen.
emmalou schreef:
17-05-2021 12:04
Exact. Dat probeer ik je nou de hele tijd te zeggen.

En jouw mening dat het wel staat.
Zullen we nu stoppen?
Fijne maandag nog.
herfstappeltaart schreef:
17-05-2021 12:04
En jouw mening dat het wel staat.
Zullen we nu stoppen?
Fijne maandag nog.
Ja, dat ik het haar goed vind staan zeg ik toch.

Je begint er zelf steeds weer over, mij zit het niet dwars.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
17-05-2021 12:00
Was net te laat met mijn aanvulling. En ja, het gaat om de lipstick, maar die is me nooit opgevallen en zie ik niet als fel. Maar de lipstick is onderdeel van de verschijning.
Zij draagt inderdaad nooit felle lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet wennen aan het gevoel van lippenstift, of lipgloss. Voelt alsof mijn mond nat is en of ik aan het kwijlen ben. Dus heel soms doe ik weer eens een poging, en dan haal ik het er na een half uurtje toch maar weer vanaf.
Wat eten we vanavond?
vivapimpelmees schreef:
17-05-2021 12:07
Zij draagt inderdaad nooit felle lippenstift.

Jawel hoor. Van de week nog. Fel-fuchsia. Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken anders zou ik het laten zien.
Welke dag? Kijken we even mee. Ik heb de hele week gekeken, is me niet opgevallen. Maar misschien is dat hoe jij felle lipstick het mooist vindt. Kan toch.

Een ander zoekt misschien juist die clash.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven