Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode doop

28-10-2020 14:00 32 berichten
Hoi,

Binnenkort heb ik een doop op de agenda staan. Ik ben hier nog nooit bijgeweest, wat kan ik het beste aan? Ik heb werkelijk geen idee wat gepast is.

Bedankt!
tulpje21 schreef:
28-10-2020 20:28
Lijkt me handig dat TO ff reageert. Zoals ik al zei mogen er op het moment maar erg weinig mensen naar de kerk. Of je moet in staphorst naar de kerk gaan ;)
Dus als je al uitgenodigd wordt om zo'n dienst bij te wonen dan moeten die mensen erg dicht bij je staan lijkt me. Geen vage kennis. Dus dan weet je ook heus wel naar welke kerk ze gaan. Je weet dan wel of ze refo's zijn bijv, dat zie je in het dagelijks leven namelijk ook aan ze. Kunnen wij wel zeggen dat je geen blote lichaamsdelen mag laten zien, maar als je naar mijn kerk zou gaan, protestants, dan kan je echt gewoon aan wat je wil.

Als je twijfelt wat wel of niet kan in die kerk lijkt het me dat een jurkje altijd ok is. Maar lijkt me dus wel handig dat TO ff zegt welke kerk het is.
Het betreft mijn schoonfamilie, dus ik weet het echt niet eerlijk gezegd! Ik heb al wel gevraagd wat zij aandoen, maar vrij vaag antwoord: '' gewoon iets wat lekker zit''. Dus dat doe ik ook maar denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
29-10-2020 13:28
Het betreft mijn schoonfamilie, dus ik weet het echt niet eerlijk gezegd! Ik heb al wel gevraagd wat zij aandoen, maar vrij vaag antwoord: '' gewoon iets wat lekker zit''. Dus dat doe ik ook maar denk ik haha.
Dat klinkt in ieder geval lekker makkelijk. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Star3 schreef:
28-10-2020 17:26
En kan je iets met de reacties TO of is de sekspijler interessanter?
Hahaha, je houdt het wel goed in de gaten he ;)
Bedankt voor de input iedereen! Ik heb iig wat inspiratie opgedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
29-10-2020 13:28
Tijd om in dikke joggingbroek en fleece-trui te gaan :-).

Of in jeans, truitje en op sneakers.

(Hier is de standaard zo'n beetje "hetzelfde als op een bruiloft". Alleen de kleur-eisen - iedereen in roze, of in babybellblauw - ontbreken :-).)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
KamilleT schreef:
28-10-2020 17:12
Dat hangt af van de kerk en van de populatie. Als je een doop bij travelers hebt, moet je flink uitpakken, bij refo’s een ingetogen donker ensemble met rok en je haar in een vlecht of knot.
Een vlecht kan zelfs verkeerd zijn hoor. Uit het boek zelf :shout: :

"Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding"
Vergeet het bijpassend mondkapje niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven