Mode & Beauty alle pijlers

Dressing in your 30's.

22-11-2016 09:44 116 berichten
Ik ben nog een jaartje een twintiger, maar, ik wil me toch oriënteren op de volgende fase in mijn leven.

Wat ik zoal verbeterd heb het afgelopen jaar: minder mode-gevoelige items en letten op de pasvorm (wat past bij mijn figuur, broeken die wat krapper zitten gewoon niet meer dragen).

Waar ik wel in blijf hangen: gemakkelijk/praktisch (trui + jeans + vertrapte gympen), op thuisdagen haar in staart en geen make-up, op het werk niet altijd gekleed gaan naar mijn functie (al doe ik daar wel de moeite voor make-up, haar en een geurtje, sieraden ontbreken nog vaak).

Kortom: nog wel wat werk aan de winkel. Ik heb Google al geraadpleegd voor wat informatie en heb daar al bruikbare tips kunnen vinden. Maar, dacht wellicht dat jullie mij misschien nog verder kunnen helpen met praktische tips.

EDIT: situatie: getrouwd en twee kinderen, een peuter en een baby.
Ik zou vooral het idee van "volgende fase in je leven" lekker loslaten.

Je leeftijd is maar een nummer en wil echt niet zeggen dat je je nu ineens als een supervolwassen vrouw die nooit een puistje of vet haar heeft mag gedragen. Of dat je uitsluitend mantelpakken mag dragen of enz enz.

Goed zittende kleding waar je je prettig invoelt is iets voor alle leeftijden.

Edit: ik ben in de 30 en draag echt gewoon nog jeans met sneakers bv als ik daar zin in heb, ik vind daar niks onvolwassen aan, daarnaast zien mensen echt wel dat ik geen meisje van 16 meer ben
Ik heb een garderobe voor de dagen dat ik thuis ben met mijn zoontje, en voor de dagen dat ik netjes moet. In een jurkje in de plassen stampen vind ik niet zo handig zeg maar

Wel altijd make up als ik de deur uit ga, haar doe ik niks mee want dat is toch onhandelbaar.

Maar een leuk shirt met een blazer, of een blouse met een mooi vest scheelt ook al een hoop. In plaats van een spijkerbroek kun je ook een zwarte broek of bijvoorbeeld een olijfgroene of bordeauxrode broek eens passen.

En ga op zoek naar kleding die mooi blijft na het wassen! Zeker met 2 kleine kinderen kunnen ongelukjes wel eens gebeuren, en dan is het wel zo fijn dat het regelmatig in de wasmachine kan zonder de pasvorm te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
wat voor functie heb je? hoe ´hoor´ je gekleed te gaan?
Ik ben tien jaar ouder dan jij, maar ik kleed me als volgt.

- Jeans draag ik zelden. Ze zitten niet lekker (meer) en ik voel me er slonzig in. Alleen als ik moet een jongensteam van hockey moet coachen hijs ik me in een spijkerbroek.

- Pantalons vind ik wel prettig zitten. Vanilia heeft fijne die mooi blijven! Ik draag ze met van alles: shirtjes, vestjes, vesten, blouse, trui, pumps en enkellaarzen. Sneakers/gympen heb ik nooit gedragen; ik voel me lomp en onvrouwelijk als ik die dingen aan heb.

- Jurken! Ik ben er dol op! Zit lekker, staat leuk en je bent gelijk klaar! Wollen grote truien, stretch jurken, uitlopende modellen: voor elke gelegenheid is er wel iets en je kan ze combineren met maillots of panties.

- Rokken. Ik draag ze graag, vooral die kokermodellen.

Merken die ik graag koop zijn Vanilia en Sissy-Boy. Jigsaw is ook prettig. Als ik duur wil doen/te veel geld heb, dan koop ik Filippa K of Karen Millen. (zelden dus, maar wel fijne kleding!)
Niets mis met jeans/trui/gympen. Maar koop dan een mooie jeans, bijvoorbeeld high-waisted en niet met gaten of distressed. Investeer in een trui van goede kwaliteit van een mooie stof, zonder groot sportlogo of slogan, gecombineerd met een mooie ketting, en ga voor een sneaker die net iets minder casual/sportief is.
En kijk eens op de facebook van the musthaves. Daar staan dagelijks leuke combinaties op in allerlei stijlen, kun je ook een beetje leuke ideeën op doen.
Ik draag niets anders dan toen ik nog een twintiger was eigenlijk. Ik heb meestal gewoon een spijkerbroek, uggs en een trui of vest aan. Ik draag alleen maar make-up als ik een feestje heb en heb wat nettere kleding voor feestjes en kerst enzo. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat ik nu ouder ben en heb daar mijn kleding niet echt op aangepast. Voel me nog steeds jong en draag wat ik leuk vind. Ook al zouden anderen dat met mijn leeftij niet meer doen.
Ik ben begin 30 en sinds ik aan het werk ben is mijn kledingstijl wel veranderd. Ik draag mijn spijkerbroeken eigenlijk alleen nog maar in het weekend, of heel soms met een jasje en hakken (nooit meer met platte schoenen).

Net zoals Mejuffrouwmuis draag ik tegenwoordig steeds vaker pantalons, rokken en jurken in verschillende modellen, maar altijd rond mijn knie qua lengte (korter vind ik niet echt geschikt voor werk). Eigenlijk ook met alles erop: eenvoudige shirtjes, blouse, truien, jasjes...

Een paar jaar geleden dacht ik altijd dat ik me daar heel ongemakkelijk in zou voelen, maar uiteindelijk zit een goede rok/jurk of broek net zo lekker als die spijkerbroek.

Ik slaag altijd wel bij Zara/Mango en Asos. Zeker omdat ik een kleine maat heb (XS/S)
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ach Fleet. Leeftijd is een getal he. En als jonge moeder met twee kleintjes is een casual outfit niet verkeerd.

Denk dat de afwisseling tussen casual en gekleder het leuk kan maken. Want als je ineens altijd maar heel net gekleed gaat is daar de sjeu ook snel van af lijkt me.

Werkdagen nette outfits, thuisdagen casual outfits. Of als je op thuisdagen nette outfit wil is dat ook prima, echter het gaat erom dat niets moet. Leg jezelf die druk niet op

Jurkjes zijn altijd praktisch. Met 1 kledingstuk ben je klaar met je outfit.

Verder leuke pantalon met blouse/beetje of ander jasje en je bent ook klaar met die outfit.

Sieraden, make-up, geurtje en je haar altijd doen. Evenals het bijhouden van je handen/nagels. Dat is al het halve werk om je goed te voelen.
Waarom is 30 een nieuwe fase? En waarom zou je je dan anders moeten kleden als je nu doet?
Ik ben een 30 plusser. Ik kleed me sportief jeans sneakers maar ook wel jurkjes laarzen en noem maar op. Maar niet bloot open en te strak of dingen die meer bij jonge meisjes passen.

Werk ja werk kleding van mijn en ander bedrijf.
Ik val al de hele tijd terug op dezelfde stijl maar pas het qua pasvorm aan.

Eerst: Shirt, lage strakke jeans, grote sneakers

Nu: Blouse (wat vriendelijker qua verhullen) met lang vest of mooie sweater, high waisted skinny, maar nog steeds grove sneakers. Afgewisseld met cowboy of wat grovere laarzen.

Soms een jurk.
Welke functie heb je trouwens, dat zoekt wat gerichter.
Doe mij maar dressing op basis van yoghurt. Lekker fris.
quote:stellar schreef op 22 november 2016 @ 09:53:

Ik zou vooral het idee van "volgende fase in je leven" lekker loslaten.

Je leeftijd is maar een nummer en wil echt niet zeggen dat je je nu ineens als een supervolwassen vrouw die nooit een puistje of vet haar heeft mag gedragen. Of dat je uitsluitend mantelpakken mag dragen of enz enz.

Goed zittende kleding waar je je prettig invoelt is iets voor alle leeftijden.

Edit: ik ben in de 30 en draag echt gewoon nog jeans met sneakers bv als ik daar zin in heb, ik vind daar niks onvolwassen aan, daarnaast zien mensen echt wel dat ik geen meisje van 16 meer ben

Ik snap wat je zegt. Denk dat het ook niet altijd haalbaar is voor mij om er uit te zien om door een ringetje te halen. Ben ik ook echt veel te lui voor.

Maar er is wel iets gaan schuiven in mijn hoofd. Waar ik 26 was toen ik mijn oudste kreeg, voelde ik me nog echt een hippe moeder met mijn gescheurde jeans. Nu zit ze er in te prikken en aan te pongelen en zie ik mezelf binnenkort op het schoolplein staan met die broek en denk ik: eh, nee. Dat kan echt niet meer. Merk dat ik me er ook niet gemakkelijk meer in voel.
quote:nephthys schreef op 22 november 2016 @ 10:07:

Welke functie heb je trouwens, dat zoekt wat gerichter.Ik werk als secretaresse, al is onze dresscode wel casual-smart. Dus er kan wel wat en is het niet strikt in de mantelpakjes (ambieer ik ook niet). Ik draag nu vaak een nette spijkerbroek met zwarte hakken er onder en een losse blouse. Beetje fantasieloos. Ik wil nu toch meer richting de pencil skirts en jurkjes.
quote:Troeteltje schreef op 22 november 2016 @ 10:02:

Ach Fleet. Leeftijd is een getal he. En als jonge moeder met twee kleintjes is een casual outfit niet verkeerd.

Denk dat de afwisseling tussen casual en gekleder het leuk kan maken. Want als je ineens altijd maar heel net gekleed gaat is daar de sjeu ook snel van af lijkt me.

Werkdagen nette outfits, thuisdagen casual outfits. Of als je op thuisdagen nette outfit wil is dat ook prima, echter het gaat erom dat niets moet. Leg jezelf die druk niet op

Jurkjes zijn altijd praktisch. Met 1 kledingstuk ben je klaar met je outfit.

Verder leuke pantalon met blouse/beetje of ander jasje en je bent ook klaar met die outfit.

Sieraden, make-up, geurtje en je haar altijd doen. Evenals het bijhouden van je handen/nagels. Dat is al het halve werk om je goed te voelen.Ik voel me ook echt nog niet oud hoor. Ik ben helemaal voor casual maar het kan allemaal nét wat minder... hoe zal ik het zeggen: 'ik zit nog in de poepluiers?' Aandacht voor kleding en opmaken komt op de laatste plaats momenteel en daar wil ik toch wat meer aandacht aan besteden. Maar er zijn wel bepaalde 'twintigers kleding' waar ik me niet meer goed in voel. Misschien in bepaalde mate wel goed. Ik wil niet dat Gordon op mijn stoep komt te staan over tien jaar voor Hotter than my Daughter.
Ik ben dertiger. En ik betrap me erop dat ik mezelf nog zie als een meisje. Voel me dus jong. Kledingstijl was als 20-er stuk zakelijker. Moest als dresscode. Inmiddels ga ik bewust voor de spijkerbroek. Wel nette spijkerbroek in diverse stijlen. Geen scheuren. Wel washings zo nu en dan.

Kleed me nu jeugdiger dan toen ik twintiger was.

Schoenen vooral enkellaarzen met hak.

Afgewisseld met broques, sneakers en pumpachtige exemplaren.

Heb tal van jasjes en vestjes, (tuniek)blouzen etc.

Het kunnen combineren op talloze manieren scheelt heel veel. Basiscollectie aangevuld met enkele bijzondere kledingstukken.
Wauw. Ik ben in de 40 en draag nog steeds skinny spijkerbroeken met scheuren, sneakers, laarsjes, shirts, whatever.

Wat een getut.
quote:MarindaH schreef op 22 november 2016 @ 10:23:

Wauw. Ik ben in de 40 en draag nog steeds skinny spijkerbroeken met scheuren, sneakers, laarsjes, shirts, whatever.

Wat een getut.Net waar je je goed in voelt, toch?
quote:MarindaH schreef op 22 november 2016 @ 10:23:

Wat een getut.
quote:Fleet schreef op 22 november 2016 @ 10:24:

[...]

Net waar je je goed in voelt, toch?Dan is het nog steeds getut.
quote:MarindaH schreef op 22 november 2016 @ 10:24:

[...]

Dan is het nog steeds getut.Dat is jouw mening.
Letten op de pasvorm is het enige criterium dat telt.

Als veertigplusser met kwabbelbuik ga ik niet meer over straat in croptops. En je zult mij ook niet zien in welke broek dan ook die te groot of te klein is. Ook geen skinny, maar dat is niet omdat ik dat niet bij mijn leeftijd vind passen, maar omdat het niet bij mijn lijf past. En zonder scheuren erin, omdat dat niet bij mij als type past.

Make-up in principe dagelijks, maar dat deed ik ook al toen ik 15 was. De kleuren zijn wel een pietjse veranderd. Maar goed, ik was 15 in de tachtiger jaren...... (Mijn kapsel is dus ook een beetje anders dan toen ).

En ik heb tegenwoordig rimpels, dus ik ben overgestapt op een wat duurdere foundation en betere oogschaduw, omdat bepaalde merken gezellig koffiedrinken in die rimpeltjes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven