Mode & Beauty alle pijlers

Droge oren

14-09-2020 13:11 11 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al jaren last van extreem droge oorschelpen. Denk aan een heel oor vol met schilfers. Ik heb al van alles geprobeerd met smeren, maar het gaat maar niet weg. Op dit moment heb ik echt weer een uitbarsting en mn oren doen ook echt pijn omdat ze zo droog zijn. Het neigt een beetje naar eczeem maar ook hormoonzalf werkt niet. Verder is het een hele rare en lastige plek om te smeren. Is er iemand die dit herkent en/of heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch eerst advies vragen bij huisarts, of doorverwijzing naar KNO-arts. Ik heb eczeem in mijn oren en het enige dat daartegen echt goed helpt, zijn zure druppels. Dus bij een uitbarsting bel ik voor herhaalrecept. Maar mijn eczeem begint dan ook bij/in de gehoorgang. Bij mijn allereerste consult bij de KNO-arts kreeg ik het advies om billetjescreme te smeren... Maar nooit helemaal in je oor tot in de gehoorgang smeren.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
14-09-2020 13:17
Ik zou toch eerst advies vragen bij huisarts, of doorverwijzing naar KNO-arts. Ik heb eczeem in mijn oren en het enige dat daartegen echt goed helpt, zijn zure druppels. Dus bij een uitbarsting bel ik voor herhaalrecept. Maar mijn eczeem begint dan ook bij/in de gehoorgang. Bij mijn allereerste consult bij de KNO-arts kreeg ik het advies om billetjescreme te smeren... Maar nooit helemaal in je oor tot in de gehoorgang smeren.
Hmm ik geloof niet dat het bij mij zozeer in het oor zit. Ik heb geen klachten als jeuk in het oor of iets dergelijks. Het is echt op de oorschelp.
Dermatoloog misschien?
herfstappeltaart schreef:
14-09-2020 13:20
Dermatoloog misschien?
lijkt mij ook, kan van alles zijn:
https://www.huidinfo.nl/s/schilfering-in-de-oren/
Zeewater8669 schreef:
14-09-2020 13:18
Hmm ik geloof niet dat het bij mij zozeer in het oor zit. Ik heb geen klachten als jeuk in het oor of iets dergelijks. Het is echt op de oorschelp.
Dan zou ik wellicht een dermatoloog bezoeken. Ik had ze beide. KNO-arts en dermatoloog werkten samen. En ‘s avonds met naar bed gaan uierzalf of vaseline?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Misschien kun je niet tegen iets in je haren? Gel, mouse enz.
Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga dan toch maar weer een afspraak maken bij de dermatoloog denk ik. In principe heb ik daar dus hormoonzalf voor, maar deze lijkt niet goed te werken.

Spul voor in mijn haren gebruik ik verder niet behalve shampoo wat bij het douchen langs het oor komt.
Zeewater8669 schreef:
14-09-2020 13:28
Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga dan toch maar weer een afspraak maken bij de dermatoloog denk ik. In principe heb ik daar dus hormoonzalf voor, maar deze lijkt niet goed te werken.

Spul voor in mijn haren gebruik ik verder niet behalve shampoo wat bij het douchen langs het oor komt.

Als de zalf niet werkt zou ik zeker een dermatoloog bezoeken. Succes!
Lanettezalf al geprobeerd?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Heeft de de dermatoloog je uitgelegd hoe lang je door moet blijven smeren met de hormoon zalf?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven