Mode & Beauty alle pijlers

Dun en kwetsbaar haar: extensions?

15-04-2015 16:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Soms als ik om me heen kijk zie ik overal meiden met mooie, lange en dikke haren. Helaas kan ik daar niet over meepraten. Ik heb dun, heel kwetsbaar blond haar. Het is al vrij lang, over mijn schouders (langer moet ook niet, dan lijkt het helemaal niks). Ik zit na te denken over het nemen van extensions. Zeker geen wax, aangezien mijn kwetsbare haar dat waarschijnlijk niet tof gaat vinden. Ik heb wat gelezen over tape extensions, maar ik vraag me af of je je haar dan wel in een hoge staart kan doen (aangezien ik 4x per week sport). Heb echt van alles voorbij zien komen maar ik vraag me telkens af of je het niet gaat zien in mijn haar.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of tips? Ben benieuwd!
Met dun kwetsbaar haar zou ik er geen nep haar in hangen. Lijkt mij dat je je haar er mee beschadigt, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen kaas gegeten heb van extensions.
Kwetsbaar haar gaat breken van extensions.

Ik zou eerder investeren in een goede borstel om meer volume te creëren.
Juist bij dun haar zie je heel duidelijk dat iemand extensions heeft. En als het wat waait zie je ze ook overduidelijk vastgeplakt/bevestigd zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Sensy12 schreef op 15 april 2015 @ 17:08:

Met dun kwetsbaar haar zou ik er geen nep haar in hangen. Lijkt mij dat je je haar er mee beschadigt, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen kaas gegeten heb van extensions.Mee eens. Het is eigenlijk hair suicide om met dun haar extensions te laten plakken o.i.d. Experimenteer anders eerst met clip-ins.
quote:riannerianne schreef op 15 april 2015 @ 17:11:

Kwetsbaar haar gaat breken van extensions.

Ik zou eerder investeren in een goede borstel om meer volume te creëren.

Was ik al bang voor idd..

Maar en waar moet ik dan op letten bij het kopen van een goede borstel?
Clip ins! Ik heb goeie via lightinthebox. Nephaar maar wel goede kwaliteit en mensen zien niet dat het nep is. En bij sporten doe je ze gewoon uit.
Qua borstel zou ik gaan voor de tangle teezer of iets in die trant, deze hebben geen bolletjes aan de uiteinden waar je haar aan vast blijft hangen.

Verdere tips:

Het is beter voor je haar om het niet te vaak te wassen.

Je haar nooit kammen als het nog erg nat is.

Je moet oppassen met strakke elastiekjes in je haar.

Conditioner heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het langer kan laten groeien, wel alleen in de punten doen.

Vitamine b slikken!!! Sinds ik dit doe is mij haar een stuk opgeknapt, net als mijn nagels, je ziet echt het verschil!
Al eens aan clip in hair extensions gedacht? Ik heb hetzelfde haar: heel fijn en gewoon geen volle bos. Via vakantieveilingen heb ik goedkoop clip ins gewonnen en ik vind het fantastisch!

Ik heb ze echt niet elke dag in, maar zo af en toe is het leuk om een volle bos te hebben. Tip: doe iets verstevigends in je haar op de plek waar je ze vastklipt. Dan blijven ze beter zitten en trekt het niet zo aan je hoofdhuid. Voorheen had ik de extensions aardig lang (mijn haar komt tot net over mijn schouders en ik wilde altijd al een lange volle bos ;)) maar dat zag er voor mijn gevoel te onnatuurlijk uit. De kapper heeft ze korter geknipt (maar nog steeds langer dan mijn eigen haar) en je ziet ze nu echt niet meer zitten. Ik ben er heel blij mee.

Ik heb ze nu trouwens ruim een half jaar, niet ontzettend veel gedragen, maar wel goed verzorgd. Ze zien er nog heel goed uit.
Ik heb wel clip ins.. Meerdere clip ins hoef ik niet te proberen want die zie je gewoon zitten. En ik heb clip in met 1 mat en die kan ik alleen in als ik een lage staart maak, anders zie je de clips.. Maar dat is ook een extension van niet al te beste kwaliteit.. Misschien moet ik me daar maar eens in verdiepen
Ik heb ook heel fijn haar (dun is volgens de kapper iets anders) en heb het maar gewoon geaccepteerd. Ik zorg ervoor dat het niet te lang wordt en dat het altijd fris gewassen is. Ik denk dat je het voor het mooie al te lang hebt. Het beste is om er een goede coupe in te laten knippen.
Jaren extensions gehad..van die wax extensions terwijl ik echt fijn haar heb van mezelf..nooit problemen mee gehad.

Ik verwisselde ze wel elke 3/4 maanden dus erg prijzig. Na een jaar haalde ik ze er meestal voor een wat langere periode eruit om me haar wat rust te geven! Bij mij ging het altijd super goed..ik betaalde wel zo'n 200 euro per 3-4 maanden..

Ik zorgde vaak dat de extensions niet veel langer waren dan mijn eigen haar..ik wilde vooral dat het voller was en niet perse langer
Je hebt tegenwoordig ook flip in extensions dat is ook super mooi en prima te doen met dun haar. Het is als het ware een soort van touwtje wat je in je haar doet met een boel haar eraan. Ik kan het niet goed uitleggen haha je moet het maar even googlen

Idd absoluut geen extensions zetten die er in worden gesmolten. Dit heeft echt me haar zo ontzettend beschadigd en uitgedund.
If you can dream it you can do it
Oh ik zou echt geen wax extensions doen. Hier jaren gehad, heb zelf ook fijn kwetsbaar haar. Ik heb ze toen uit laten halen omdat ik het helemaal zat was, nou had bijna geen haar meer over! Het heeft bij mij 3 jaar geduurd totdat mijn haar weer volledig was hersteld.

En ik verzorgde het altijd wel heel goed maar denk dat het voor kwetsbaar haar gewoon niet geschikt is.
Ik zou absoluut niet aan tape extentions gaan in dit geval. Eerder gewoon clip-in

Gewoon een Afro-haar winkel binnen lopen en kijken naar de clip-in extentions... Amsterdam Albercuijpmarkt heb je veel van die winkels. Kost je ongeveer 50 tientjes... niet schadelijk voor je eigen haar.

Wil je wat permanent's laten zetten ga voor weave, vlechten ze je eigen haar weg en naaien ze banen haar op. Stuk goedkoper en veiliger voor je eigen haar!
life is to celebrate
Weave is inderdaad heel veilig. Ik heb een tijdje clip ins gehad, beviel ook wel. Alleen weave blijft lekker een tijdje zitten en heb je geen omkijken naar. Kun je ook gewoon meewassen etc en is net je eigen haar.

Heb ook best fijn haar maar niemand ziet bij mij dat ik extensions draag.

Dus om antwoord te geven op je vraag: ja je kan makkelijk extensions dragen met jouw haar, mits je de goede koopt en het mooi laat zetten.
quote:KimberleySTH schreef op 15 april 2015 @ 18:22:

Je hebt tegenwoordig ook flip in extensions dat is ook super mooi en prima te doen met dun haar. Het is als het ware een soort van touwtje wat je in je haar doet met een boel haar eraan. Ik kan het niet goed uitleggen haha je moet het maar even googlen

Idd absoluut geen extensions zetten die er in worden gesmolten. Dit heeft echt me haar zo ontzettend beschadigd en uitgedund.Oh ja, die ken ik! Die heten flip in extensions

Even een voorbeeldje hoe dat dan werkt!
Ik heb een flipin echt super fijn, visdraadje zie je niet. Kan er alles mee, alleen niet op een hoge staart visgraadvlecht, lage staart, krullen, stijlen. Heb ook dun haar en niemand ziet het. Hij is wel door de kapper op maat geknipt en hij krijgt eens in de zoveel tijd een verfje.
Ik heb ook een flip in.. Maar heb het gevoel dat hij uit mijn haar glijd (misschien is het touwtje dan te strak gespannen?) En hij begint op een gegeven moment ook enorrrrmmmmm te jeuken.. Ik loop idd maar eens een afrowinkel binnen denk ik.. Hebben we hier in Groningen ook wel
Is een flip in hetzelfde als dit?

https://www.secretextensions.com
quote:anonymiss schreef op 21 april 2015 @ 14:33:

Is een flip in hetzelfde als dit?

https://www.secretextensions.comJep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven