Mode & Beauty alle pijlers

Dure witte trui, onderhoud?

03-08-2017 23:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_346542 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 21:27
0.00% gewijzigd
Je zou hem kunnen wassen op de wolwasstand van je wasmachine met een wolwasmiddel.
Maar alleen als je vlekken hebt, want van te veel wassen zal de trui niet mooier worden. Als je hem weer fris wil hebben, zou ik hem even buiten hangen op een hanger.
Wolwasprogramma in je wasmachine. Is toch heel simpel?
Niet zulke dure truien kopen
katoen kan best in de wasmachine, centrifugeren en verder liggend drogen. Dan blijft hij mooi in vorm.
Je hebt hem gekocht maar twijfelt of je hem wil kopen?
Heb je hem wel of niet?
Je hebt hem gekocht, maar twijfelt of je hem zal kopen... hmmm.

Lees het wasvoorschrift en was de trui volgens het voorschrift. Als er niet op staat dat het handwas moet zijn, hoeft dat niet per se met de hand. Veel wasmachines hebben ook een koudwas-stand.

Ik draag bijna alleen maar katoenen truien, maar er zit veel verschil in de manier van weven. Ik was mijn truien op de fijnwas-stand, want dat staat zo in het etiket en ik heb er geen problemen mee.
Online gekocht en je twijfeld? En kan nog retour?

Dan retour doen. Al verzorg jij de trui heel goed en loop je de hele tijd op te letten met eten en drinken en waar je gaat zitten ect. ( lekker relaxed trouwens) er is altijd iemand of een ding ( auto, supermarktkar, ect) die er vlekken in gaat maken voor je.
Apart wassen op wolwas of fijnwas programma van je wasmachine, met een apart wasmiddel en op laag tourental centrifugeren. Zo was ik ook spul dat volgens het label met de hand gewassen moet worden. Machine was is zelfs beter, wordt veel zorgvuldiger gespoeld. Wasprogramma duurt ook hooguit een half uurtje. Liggend laten drogen idd.
Tot nu toe heb ik nog niets verpest.

Vlekken op een witte trui apart behandelen volgens specifieke tips (op internet), pen moet anders behandeld worden als bloed.

En niet te vaak wassen. Sommige truien was ik maar 1 keer per seizoen. Ik draag er toch een Tshirt onder (gaat na 1 keer dragen in de was) en lucht ik even.

Als je echter weet dat je niet zorgvuldig bent en zo'n apart regime voor 1 trui niet volhoud zou ik het ding niet kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven