Mode & Beauty alle pijlers

Duurzame sneakers

22-03-2021 09:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar fijne, duurzame sneakers.
Heeft iemand van jullie een goede tip waar ik deze kan kopen?
Ben wel een beetje aan het googlen maar ik vind nog niet echt wat ik zoek...
Dus misschien hebben jullie wat inspiratie voor leuke websites waar deze te krijgen zijn!
Ken je Veja al?
Toevallig van het weekend een artikel in een Volkskrant Magazine gelezen over ontwerpster Joline Jolink. Zij maakt ook duurzame sneakers.

Ze heeft vast wel een website.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sneakers zijn niet duurzaam. Ze slijten als een malle en kunnen over het algemeen niet meer opgelapt worden door een schoenmaker.
Wat goed dat je hiermee bezig bent! Ik ben ook wel benieuwd naar tips.
Such fun!1
Daveotion schreef:
22-03-2021 10:02
Sneakers zijn niet duurzaam. Ze slijten als een malle en kunnen over het algemeen niet meer opgelapt worden door een schoenmaker.

Misschien ligt dat aan je niet-duurzame sneakers ;)

Geen idee hoe het met die van mij zit, ik draag nu vooral Nike en Adidas, maar die gaan echt meerdere jaren mee. Van Nike weet ik in ieder geval wel dat het geen duurzaam merk is, Adidas zal wel niet veel anders zijn helaas.
Such fun!1
Bedoel je duurzaam als: gaan lang mee, of: duurzaam geproduceerd?
Bestaan er duurzame sneakers dan?
https://www.shoplikeyougiveadamn.com/
ExodusRedux schreef:
22-03-2021 10:11
Bestaan er duurzame sneakers dan?
Nou in ieder geval wel zo duurzaam mogelijk gemaakt. Dit vind ik dus net over Veja:
Het Franse schoenenmerk VEJA maakt al zeven jaar hippe sneakers die gemaakt zijn van biologisch katoen, fair trade rubber, en plantaardig gelooid leer.

Ook heeft Veja een uitgebreide vegan collectie. En ook leuk, ze hebben super leuke schoenen voor kinderen!

Wat Veja schoenen uniek maakt is dat ze fairtrade gemaakt worden, in Brazilië. Alle materialen van de schoenen zijn zo duurzaam mogelijk.
MarindaH schreef:
22-03-2021 10:10
Misschien ligt dat aan je niet-duurzame sneakers ;)

Geen idee hoe het met die van mij zit, ik draag nu vooral Nike en Adidas, maar die gaan echt meerdere jaren mee. Van Nike weet ik in ieder geval wel dat het geen duurzaam merk is, Adidas zal wel niet veel anders zijn helaas.
In vergelijking met normale schoenen, die tot het einde der tijden verzoold en gerepareerd kunnen worden is een sneaker altijd minder duurzaam.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 10:59
0.40% gewijzigd
novaviva schreef:
22-03-2021 10:51
In vergelijking met normale schoenen, die tot het einde der tijden verzoold en gerepeteerd kunnen worden is een sneaker altijd minder duurzaam.
Dit was inderdaad wat ik bedoelde te zeggen.
Ik heb alleen een paar sneakers om in te sporten en dat was het.

Als je iets duurzaams wilt doen, koop dan vooral geen sneakers.
Daveotion schreef:
22-03-2021 10:54

Maar wat dan wel? Mijn uggs zijn niet duurzaam maar gaan wel al 7 jaar mee. Ik loop nog steeds op dezelfde convers van 5 jaar terug en zomersandalen van 6 jaar terug. Heb liever niet duurzaam wat lang mee gaat dan duurzaam wat minder lang mee gaat.
Veja's zijn inderdaad erg leuk! Ik vind ze zelf alleen voor geen meter zitten..

Superga of All stars? Als je met duurzaamheid geen leer bedoeld.
Oh, ik wilde net vragen hoe de pasvorm van Veja's is t.o.v. All Stars of Vans... BroccoliBloemkool123, kun je aangeven wat er niet lekker zit bij jou? Te breed/smal, zool te stijf/slap, ...?
Daveotion schreef:
22-03-2021 10:54

Ik heb ook wel veel sneakers hoor. Maar ook heel veel leren schoenen, die gaan inderdaad lang mee. Maar ik heb dan weer zoveel schoenen dat dat aspect bij mij ook weer niet duurzaam is. Ik ben dol op schoenen, maar duurzaam kan ik mezelf op dat vlak niet noemen.
Blablablaatschaap schreef:
22-03-2021 11:19
Oh, ik wilde net vragen hoe de pasvorm van Veja's is t.o.v. All Stars of Vans... BroccoliBloemkool123, kun je aangeven wat er niet lekker zit bij jou? Te breed/smal, zool te stijf/slap, ...?
Ik heb de schoenen een paar keer geprobeerd omdat ik ze zo leuk vind. Maar uiteindelijk niet gehaald. Bij het passen vond ik de schoen zelf erg stug. Ik voelde bij mijn hiel al dat het zou schuren en daarnaast kwamen de zijkanten precies tegen mijn enkel knobbels aan. De breedte is vergelijkbaar met Vans. Ze zijn iets breder dan all stars.
Het kan natuurlijk ook aan mijn voeten liggen! Er zijn veel mensen die ze wel hebben. Misschien kost het ook wel gewoon tijd om ze in te lopen
Met Vans doe je echt jaaaaaren, dus dikke aanrader. En mijn Puma's hebben het ook extreem lang gedaan. Mijn Nikes hadden het vast ook lang gedaan als ik ze niet verpest had.
BroccoliBloemkool123 schreef:
22-03-2021 11:44
Ik heb de schoenen een paar keer geprobeerd omdat ik ze zo leuk vind. Maar uiteindelijk niet gehaald. Bij het passen vond ik de schoen zelf erg stug. Ik voelde bij mijn hiel al dat het zou schuren en daarnaast kwamen de zijkanten precies tegen mijn enkel knobbels aan. De breedte is vergelijkbaar met Vans. Ze zijn iets breder dan all stars.
Het kan natuurlijk ook aan mijn voeten liggen! Er zijn veel mensen die ze wel hebben. Misschien kost het ook wel gewoon tijd om ze in te lopen

Dank! Dat klinkt alsof ze ook niet bij mijn voeten zullen passen.
Duurzame Sneakers Overzicht: https://www.asnbank.nl/zo-maakt-geld-ge ... ekker.html
Ik ga later uitgebreid kijken/reageren, bedankt voor de reacties al!
Ik heb één paar Veja sneakers. Lopen heerlijk (ik vind ze persoonlijk veel veel veel fijner dan All Stars) en slijten nauwelijks.
ExodusRedux schreef:
22-03-2021 11:04
Maar wat dan wel? Mijn uggs zijn niet duurzaam maar gaan wel al 7 jaar mee. Ik loop nog steeds op dezelfde convers van 5 jaar terug en zomersandalen van 6 jaar terug. Heb liever niet duurzaam wat lang mee gaat dan duurzaam wat minder lang mee gaat.

Ik heb wel interesse in iets wat duurzaam is én lang meegaat.
Such fun!1
Ik draag laatste jaren vooral Reebok sneakers gaan best lang mee en draag ze veel.
https://sneakerpappie.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven