Mode & Beauty alle pijlers

Eelt verwijderen?

16-04-2020 19:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaliter ga ik in voorjaar/zomer/najaar 1x per 4-6 weken naar de pedicure voor het verwijderen van eelt enzo. Dat zit er nu niet in. Ik wandel veel en loop veel op slippers dus mijn voeten zien er niet al te best uit. Veel los eelt.

Mijn man heeft deze gekocht https://www.scholl.nl/voetverzorging/ee ... -voetvijl/
Maar zei dat het na 2-3x niet meer werkte.

Wat werkt wel? Wat helpt jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hoe heeft hij hem gebruikt?
Ik heb gemerkt dat als je eelt regelmatig weghaalt, het veel makkelijker gaat. Dus elke dag een beetje weghalen is handiger dan één keer in de maand de boel weg proberen te bikken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hier werkte dat onding ook niet helaas.

Na alle crèmes, alle gewone vijlen, ... heb ik er mij maar bij neergelegd dat ik eelt blijf houden.

Hier werkt dus gewoon niets.

Ik zag onlangs nog iets nieuws opduiken overigens.
Ik heb geen zin meer om het te proberen, maar misschien eens googelen op PediVac ?
Een soort elektrische eeltvijl met een stofzuigertje in.
Ik vind dat ding juist fijn werken. Ik gebruik hem wel na het douchen als mn voeten wat zachter zijn
enige dat bij mij echt hiep was schol eeltcreme maar die is voor een of andere reden uit de handel. toch in belgie.
electrische eeltvijlen is allemaal bullshit, die stroom is gewoon te zwak om harde eelt aan te pakken.
Geen elektrische eeltvijl kopen, maar zo'n simpele manuele. Werkt echt heel goed.
Life is short. Eat dessert first.
De scholl werkt heel goed als je hem goed gebruikt. Inderdaad na het douchen of na een voetenbad, met veel eelt de ruwe roller en om bij te houden de gladdere. Als de roller na 3 keer versleten is dan moet je dus een nieuwe navulroller kopen

Ik heb dat ding echt wonderen zien verrichten...

Anders werkt een ouderwetse eeltrasp ook behoorlijk goed.
Bij mij doet die elektrische ook niks, en doe altijd eelt verwijderen na het douchen.

Ik gebruik gewoon een schilmesje en daarna bijvijlen met een puimsteen.
Afstandbediening schreef:
16-04-2020 20:20
Bij mij doet die elektrische ook niks, en doe altijd eelt verwijderen na het douchen.

Ik gebruik gewoon een schilmesje en daarna bijvijlen met een puimsteen.
Doe je dat dan dagelijks?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
https://www.apotheekenhuid.nl/purederm- ... JIQAvD_BwE

Werkt onwijs goed! Maar zou t vooral aanraden als t twee weken slechter weer is, want de vellen hangen aan je voeten. Maar daarna onwijs zachte voeten.
Dat ding heb ik ook en vind ik ook niks, komt niet in de buurt van wat ze bij de pedicure hebben. Het rolt een beetje over je voet heen vind ik. Met een gewone voetenvijl en een eeltschaaf kom je veel verder.

Ik heb onderstaande allemaal in huis en die werken stuk voor stijl beter dan dat rollerding dat ik ook heb:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Los eelt zou ik met een stoffer en blik weghalen. Of een kruimeldief.
Ik heb ooit de tip gehad om een scheermesje te gebruiken. Let op: geen nieuw mesje, want dat is veel te scherp. Eentje die je al een aantal keren hebt gebruikt voor bijvoorbeeld benen scheren. Wel schoon gemaakt natuurlijk. Werkt voor mij heel goed!
https://images.folders.eu/image/upload ... 000232.jpg
Deze “puimstenen” werken het best, vind ik. Afhankelijk van hoe veel eelt je hebt een paar keer per week over je voeten, dagelijks incremen met een voetencreme (kan gewoon een betaalbaar eigen merk van kruidvat of etos of zo zijn) En je hebt binnen no time zachte voetjes.
dianaf schreef:
16-04-2020 20:23
Doe je dat dan dagelijks?
Nee, 1 a 2 keer per week ongeveer.
Als ik zin heb.
Met je voeten in een bak water met soda gaan zitten,daarna met rasp of puimsteen doen.
Een ouderwetse tip die goed werkt.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik vijl mijn voeten juist het liefst droog, voetenbadjes en douchen doe ik juist na het vijlen. Ik vind dat ik dan beter aan kan voelen tot hoe ver ik kan gaan, zeker als je met een rasp/eeltschaaf werkt. Je kunt dan echt duidelijk voelen waar het eelt zit.

Daarna doe ik pas badjes met soda, epsomzout of een of andere bruistablet. En dan lekker afsluiten met een fijne voetencrème.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven